LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

angel1978

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Het is nog niet eens aangekondigd of zelfs maar serieus in het nieuws of de randjes worden alweer opgezocht en zoveel mogelijk opgerekt. Precies de reden waarom een ietsje meer gewoon niet gaat werken.
Een volgende fase zou wat mij betreft alleen een volledige lockdown kunnen zijn en dan zijn er geen randjes meer om op te zoeken.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

Moneyman schreef:
18 jan 2021 14:56
scontra schreef:
18 jan 2021 14:55
Zag net op het Journaal mw. Ploumen zich presenteren als de beoogd lijsttrekker van de PvdA en ik moet me toch wel heel zwaar vergissen als deze mw. niet net naar de 'gesloten' kaper is geweest voor een knip, verf en styling beurt. Blijkbaar gelden de Corona maatregelen, de PvdA wel ondersteund, niet voor deze politica ?!
Een goed begin is ........ enz. enz. !
Misschien moet je gewoon niet teveel conclusies willen trekken op basis van je eigen aannames. Je weet niet of haar haar inderdaad geknipt is, en áls dat al gebeurt is, door wie dat dan gedaan is.
Ik concludeer ook niet, maar ik uit een vermoeden.
Maar ik zou ook kunnen wegkijken of misschien wel m'n kop in het zand kunnen steken, net als zovelen dat doen voor/bij de Corona problematiek.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

scontra schreef:
18 jan 2021 15:06
Moneyman schreef:
18 jan 2021 14:56
scontra schreef:
18 jan 2021 14:55
Zag net op het Journaal mw. Ploumen zich presenteren als de beoogd lijsttrekker van de PvdA en ik moet me toch wel heel zwaar vergissen als deze mw. niet net naar de 'gesloten' kaper is geweest voor een knip, verf en styling beurt. Blijkbaar gelden de Corona maatregelen, de PvdA wel ondersteund, niet voor deze politica ?!
Een goed begin is ........ enz. enz. !
Misschien moet je gewoon niet teveel conclusies willen trekken op basis van je eigen aannames. Je weet niet of haar haar inderdaad geknipt is, en áls dat al gebeurt is, door wie dat dan gedaan is.
Maar ik zou ook kunnen wegkijken of misschien wel m'n kop in het zand kunnen steken, net als zovelen dat doen voor/bij de Corona problematiek.
Volgens mij spreek je het vermoeden uit dat deze mevrouw iets aan haar haar heeft laten doen om daarna wel degelijk conclusies te trekken dat blijkbaar de corona-maatregelen niet gelden omdat ze naar een 'gesloten' kapper is geweest.. 'Blijkbaar' is toch echt een uiting van een conclusie!

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

scontra schreef:
18 jan 2021 15:06
Natuurlijk concludeerde je wel, bewust of onbewust. Geeft niks, doen we allemaal veel te vaak.

Dat je "niet concluderen op basis van je eigen aannames" stelt tegenover "wegkijken of de koop in het zand steken" vind ik nogal triest en een duidelijk gebrek aan argumenten.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

16again schreef:
18 jan 2021 14:26
witte angora schreef:
18 jan 2021 14:05
een verbod om buiten de eigen stadsgrenzen te gaan....
witte angora schreef:
18 jan 2021 14:11
...Klussen is ook zoiets, hier in het dorp zit geen bouwmarkt.
Als je het dorp uitgaat, passeer je toch geen stadsgrens?
Een stadsgrens is nog geen gemeentegrens, het kan dus zeker zo zijn, dat reizen tussen kernen binnen een gemeente, wel mag. Zou ook wel lastig worden in veel gebieden, in lang niet elke woonkern is bijvoorbeeld een supermarkt of apotheek.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
18 jan 2021 14:45
16again schreef:
18 jan 2021 13:17
Het geneesmiddel "lockdown" werkt al niet, en dan gaan we er nog meer van toedienen
Wat een ontzettend nietszeggende flauwe dooddoener. Heb je er uberhaupt over nagedacht?
Helaas is wat je een flauwe dooddoener noemt, wel de realiteit.

16again

angel1978 schreef:
18 jan 2021 15:13
'Blijkbaar' is toch echt een uiting van een conclusie!
Maar hier stond blijkbaar met een vraagteken erachter. Wat ruimte laat.
Maar het aantal netjes gekapte koppies op TV suggereert dat de kappers niet alleen maar duimen zitten te draaien.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook Eva zit in de grime en bij de kapper :D
Ik denk dat in de studio.s gewoon wordt geschminkt en geknipt en gekapt , anders staat het zo armoeiig. :lol: of ze zijn zelf heel handig of hebben een thuiskappertje?

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Over de kappers: wel eens eraan gedacht, dat in de winter de haren minder snel groeien dan in de zomer?
Wie in december bij een kapper is geweest, zal tot vandaag hooguit een paar millimeter haargroei hebben. Wax, haarlak, gel helpen om alles in model te houden. Bovendien zijn de drogisterijen nog open en daar staat minstens 1 schap vol met haarkleurproducten.

Over beperking van de bewegingsvrijheid: voor zover dit elders wordt toegepast, hangt het van de definitie af. Vaak wordt een bestuurlijke grens (gemeente, regio, provincie, deelstaat of departement) gehanteerd en iets minder vaak is het je woonadres + een straal van x-kilometer daarom heen. Beide definities leveren in elk geval minder verkeer, daarmee minder contacten op.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
18 jan 2021 14:53
Gewoon ieder die zich er niet aan gaat houden zover als mogelijk is opsluiten, of nog erger geen hulp geven.
Dat is een beetje zoals het voor ogen is en wat niet werkt omdat mensen dat niet doen, volgens jou.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Nou Jablan , weet niet welke planeet :wink: jij woont , ik moet /ga elke 3 weken naar de thuiskapper .

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

gosewijn schreef:
18 jan 2021 15:56
Nou Jablan , weet niet welke planeet :wink: jij woont , ik moet /ga elke 3 weken naar de thuiskapper .
Ver weggiestan. :mrgreen:

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

16again schreef:
18 jan 2021 15:28
angel1978 schreef:
18 jan 2021 15:13
'Blijkbaar' is toch echt een uiting van een conclusie!
Maar hier stond blijkbaar met een vraagteken erachter. Wat ruimte laat.
Maar het aantal netjes gekapte koppies op TV suggereert dat de kappers niet alleen maar duimen zitten te draaien.
Dmv een complex protocol, mogen er opnames gemaakt worden, want (onafhankelijke) media zijn ook een cruciaal beroep onder de huidige regels. Dus best kans dat er onder dat protocol, wel het eaa mag.

16again

sjohie schreef:
18 jan 2021 16:30
16again schreef:
Dmv een complex protocol, mogen er opnames gemaakt worden, want (onafhankelijke) media zijn ook een cruciaal beroep onder de huidige regels. Dus best kans dat er onder dat protocol, wel het eaa mag.
Vallen voetballers onder dat protocol?

joep873

Ongelezen bericht door joep873 »

16again schreef:
18 jan 2021 16:38
Die zijn allemaal getrouwd met kapsters dus die mogen thuis door hun vrouw gekapt worden.

PeterPeters1966

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

16again schreef:
sjohie schreef:
18 jan 2021 16:30
16again schreef:
De KNVB heeft inderdaad voor verschillende rollen (bestuur, trainers, spelers etc) een protocol, gebaseerd op het NOC-NSF corona protocol.

16again

PeterPeters1966 schreef:
18 jan 2021 18:01
16again schreef:
De KNVB heeft inderdaad voor verschillende rollen (bestuur, trainers, spelers etc) een protocol, gebaseerd op het NOC-NSF corona protocol.
En dat protocol maakt trainingen en wedstrijden mogelijk. En naar verwachting, niet de coupe soleil

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

gosewijn schreef:
18 jan 2021 15:56
:wink: Kan het zijn, dat jouw thuiskapper het moment uitkiest waarop de elektrische xs-heggenschaar erbij wordt gepakt?

Het was in het voorjaar net zo'n issue als nu, de gesloten kappers. Alleen zijn er nu kappers, die ermee stoppen, want bedrijfsbeëindiging is de snelste manier om het huurcontract van de winkelruimte op te zeggen. (Net als bij kantoren worden veel winkelruimtes met verbazingwekkend lange opzegtermijnen verhuurd.)

Opmerking van het bankpanel: minister Grapperhaus is geknipt voor Spitting Image.

*

Avondklok. Politie schijnt er klaar voor te zijn. Naar mijn idee begint het met eenvoudig, van laat op de avond (rond elf uur) tot 's morgens vroeg (vijf uur) en wordt het tijdvenster over een paar weken verlengd naar rond de acht uur per dag verplicht thuisblijven. Veel verder zal men niet durven gaan, vanwege de supermarkten en avondvergaderingen van de overheid zelf.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

sjohie schreef:
18 jan 2021 09:00
scharrelschipper schreef:
17 jan 2021 22:35
Moneyman schreef:
17 jan 2021 22:10
Groeien? Ja, natuurlijk. Maar het ging om muteren.
Ja,oke maar in muteren denk ik dan aan gemener worden.
Of moeilijker te verwijderen.
Als je onkruid niet bestrijdt woekert het voort en wordt het steeds moeilijker om het uit te roeien.
Onkruid muteert dan misschien niet.
Geen tuin zeker? :D
Gelukkig zit jij niet in het OMT, want onkruid vergelijken met een coronavirus als Sars-cov-2 waar we nu mee te maken hebben, slaat als een tang in de hand van een ballerina op de mont-blanc op een varken.

Grosso modo kan je zeggen dat bij mutaties het effect negatief is, veruit de meeste mutaties maken het virus zwakker, en is dus onsuccesvol, en slechts een paar maken het sterker. Echter, als je duizenden keren met een stel dobbelstenen gooit, zal je echt wel een keer dubbel zes gooien. Zo werkt dit ook, en die nieuwe, sterkere, variant zal dan afhankelijk van het type mutatie, langzaamaan de dominante worden. Er zijn overigens al duizenden mutaties.
Mee eens,ben ook blij dat ik niet in het omt zit.
Ik heb het virus dus niet met wat dan ook vergeleken,maar als je niet goed leest kun je dat soort conclusies trekken.
Niet meer op reageren lijkt me beter.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
18 jan 2021 11:04
Lowieze schreef:
18 jan 2021 10:41
Revolutionaire ideeën van creatieve jongeren, van influencers bijvoorbeeld? Laat me niet lachen, jongeren denken over het algemeen dat de wereld om hen draait. Als we het daarvan moeten hebben.
Van de huidige generatie moeten we het ook niet hebben. Regering/Ambtenarij wantrouwt de bevolking (laatste OMT-advies duikt 'oneigenlijk gebruik' in de reactie op) en het OMT is strikt medisch samengesteld. Aan die leden heb ik slechts één vraag: is kuddeimmuniteit nog steeds een doel, ook al wordt het niet meer benoemd?

Economie: al sinds de zomer van 2020 wordt gewaarschuwd, dat zachte heelmeesters stinkende wonden veroorzaken. Dat is waar we nu in zitten. Het is beter om over te stappen op een Zero-Covid-strategie: 4 tot 6 weken alles dicht, iedereen thuis, nul verkeer, nul bezoek, zodat dit virus uitsterft en daarna bijna alles normaal open kan (basisregels als afstand houden en maskerplicht moeten de eerste periode erna wel van kracht blijven).
Uitsterven? Zie je dat als reeele mogelijkheid?

Gesloten