LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

nou dan ook de link van de telegraaf :

http://www.telegraaf.nl/telegraafi/

Marjolijn Houwing
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:41

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Marjolijn Houwing »

@ a.lubbers
ben jij wie ik denk dat je bent? reuzevlucht a 5 jaar geleden?
En het stukje van de telegraaf kn je alleen lezen als je lid bent van de site!...
Laatst gewijzigd door Marjolijn Houwing op 16 jan 2009 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.

oma jenny
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 jan 2009 02:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door oma jenny »

Hallo RvanderV
Je hebt inderdaad gelijk als je zegt dat ik mischien te oud was.
Timo is nu 4 jaar en ik was pas 50 toen ik hem heb gekregen.
En ik was toen ook nog niet ziek! Ik heb het een jaar geleden gehoort in oktober 2007 dat ik longfibrose heb. En mijn kinderen konden haar ook niet nemen ,omdat ik ook bij hun in huis kom. Want dat had ik namelijk ook voorgestelt aan mijn longarts.Maar ook dat mocht niet!
Ik wist van te voren ook niet dat ik ziek zou worden.
En als ik zou komen te overlijden van ouderdom,had mijn dochter haar genomen.Want ook mijn kinderen houden van Timo.
en een email naar nop of bellen lukt niet, want dat heb ik al zooo vaak gedaan.
Maar toch bedank voor je antwoord
groetjes Jenny Romijn

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

sashermans


Geplaatst op 16 Jan 2009 13:30 door sashermans

Ja ik kan u niet meer verwijzen naar enkele postings die zijn reeds weer weg gehaald jammer dit soort grappen heb ik van de week ook
al geconstateerd

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

ik zag het ik ben daar ''lid'' van ik ga nu naar de krantenboer om de telegraaf te kopen en het artikel over te schrijven zo dat je het kunt lezen

RvanderV
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 12:44

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door RvanderV »

@ alubbers:

Weet je hoe dat zit met reporters? Die schrijven of in iemands voordeel of in iemands nadeel. Ik ken iemand en die had een huishoudzaak, daar verkochte ze ook lotto formulieren. Was er iemand die kwam claimen het winnende lot te hebben, alle getallen helemaal goed. Echter was dat lot niet gevalideerd, wat je moet laten doen in de winkel waar je ze gekocht hebt. Echter de man beweerde dat het dan aan de verkoper lag. Kwam een rechtzaak van en de verkoper werd door de lotto geinstrueerd niks te zeggen. Vervolgens belt een verslaggever van de telegraaf op het huisadres van de verkoper rond etens tijd. De verkoper zegt tegen de reporter geen commentaar te hebben. De reporter zegt vervolgens: "Luister eens hier ik kan in uw voordeel of in uw nadeel schrijven". Zegt dat niet genoeg over hoe de telegraaf over nieuws denkt?

@ Oma Jenny: Uiteraard kon u niet van te voren weten dat u ziek zou worden. Maar ik bedoel er maar mee aan te geven dat er veel mensen eventueel wel aan een papegaai gaan die er niet over nadenken over hoe oud ze kunnen worden.
Mij lijkt het dan het beste om eens langs te gaan.

sashermans
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jan 2009 21:32

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door sashermans »

Beste Frans en Nanke,

Ik begrijp het. Dank voor de toelichting.

Met groet,

Sacha

Marjolijn Houwing
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:41

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Marjolijn Houwing »

Op het moment heeft het N.O.P inderdaad (waarschijnlijk) nog steeds heel druk. Veel mensen bellen om te vragen hoe het met hun papegaai gaat. Zoals RvanderV al zegt kunt u het beste langs gaan. Eventueel kunt u ook over een aantal weken bellen dan zullen ze het ook wel rustiger hebben (het duurt alleen dan wel een tijdje voordat u informatie heeft (als u over een paar wkn belt bedoel ik dan)).
Laatst gewijzigd door Marjolijn Houwing op 16 jan 2009 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.

oma jenny
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 jan 2009 02:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door oma jenny »

hallo RvanderV
Dank je wel voor de reaktie,s,
En ik zal zeker mijn man en mijn kinderen er naar toe laten gaan :!:

Groetjes Jenny Romijn

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

Jullie blijven maar mekkeren en jammeren zonder in de spiegel te kijken, waarom er zaken scheef zitten bij v Meegen cs ( NOP).
Papagaaien zijn geen huisdieren om na gebruik uit onmacht te moeten lozen.
NOP is uiteraard een commerciele instelling met vlieghal 5 op hun complex.
Oma ?? weet zelf wel dat vogels voor oudere mensen niet geschikt zijn, dat kan je elke arts vertellen.
Radar heeft iets overdreven,dit dit doet Kassa ook bij hun programma,s, de waarheid zal wel in het midden zitten.
In elk geval gaat de AID en een onafhankelijke commissie de handel en wandel natrekken van V Meegen cs en Dorresteyn.

Ik haak verder af bij deze topic, het is schrijven tegen een muur van 2 m1. dik op. (*-*)

avdbold
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jan 2009 16:00

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door avdbold »

De dieren arts heeft mijn voicemail ingesproken.

Zij heeft het over kliegmaag verlamming als mogelijke diagnose. deze diagnose werd ook aan andere mensen gegeven "te lezen op de andere forums". Wat ik ervan weet is dit een ziekte die zeer besmettelijk is en zeer moeilijk aan te tonen en traceerbaar is. Een mooie ziekte om je eventueel achter te verschuilen. De reden dat ik nog geen sectierapport heb ontvangen is dat ze er nog niet aan toe is gekomen en dat het nog op de STAPEL ligt. En ja de eerste diagnose was hartfalen , …. Tja daar gaan we allemaal ten sloten een keer aan dood. Ik weet dat ik door mijn verdriet een beetje cynisch en wantrouwend ben geworden maar naar mijn mening en die van mijn naasten heb ik daar nu ook alle reden toe. Zeker omdat mijn verhaal “zoals op de verschillende forums te lezen is” lang niet de enige is.

Ik heb haar voicemail weer ingesproken dat ik nog vragen had en dat ik wil weten of Brutus daar misschien “na 2,5 maanden” nog is. Want dan ga ik hem ophalen al is het 2,5 uur rijden. Misschien dat ze zijn ring nog hebben RV01 M56.

Ook wil ik weten of er nog meer vogels uit zij kooi zijn overleden en wat ze aan de bestrijding van deze ziekte willen gaan doen of al gedaan hebben (maar dat zal wel niet). Maar of ik daar ook echt antwoord op krijg. Je zou misschien kunnen zeggen dat de dierenarts hier verder weinig mee te maken heeft. Maar ik denk dat er ook bij haar een stuk verantwoordelijkheid ligt als er zoveel dode vogels uit dat park bij haar komen.

wordt vervolgd.

ik zie op het forum een hoop voor en tegen argumenten over verschillende onderwerpen. discussie is atijd goed. Maar het belangrijkste FEIT blijft dat daar veel te veel GEZONDE vogels snel dood gaan. Dit is niet te accepteren.

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

ik denk wat het telegraaf schrijft 10x erger is als wat radar heeft laten zien

ik vindt dan ook deze zin: ''radar ontmaskerde afgelopen maandag het papegaaienpark als een soort massagraf voor dieren''

:evil:

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

.lubbers


Geplaatst op 16 Jan 2009 13:50 door a.lubbers

Nee (vriend) telegraaf maakt een deukje wil je zien mail me maar even

gr Frans

Frank Meijer
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 jan 2009 18:02

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frank Meijer »

Oma Jenny schreef:
Ik heb al een paar keer een email gestuurt naar NOP.
En geschreven in het gastenboek en dan werden de berichten weg gehaald ,terwijl wij dus niet lelijk deden. Wij vroegen alleen maar hoe het is met onze Timo en dat wij nog niet beoordelen zo lang wij het echte wisten.
Beste Oma Jenny, mijn excuses hiervoor.
Ik ben als oud bestuurslid en nog steeds vrijwilliger zijdelings betrokken bij het NOP.

Dat uw bericht uit het gastenboek verwijderd heeft, heeft niets te maken met een negatief of positief bericht. Zoals ik al eerder geschreven heb, is ons gastenboek na de uitzending compleet astgelopen door virussen en de vele berichten die massaal geplaatst werden. Helaas waren daar ook enkele ernstige bedreigingen bij.
Ik heb als webmaster van de website http://www.papegaai.org het besluit moeten nemen om het gastenboek uit te schakelen en ALLE berichten vanaf 21.00 uur te verwijderen. Positief of negatief.

Daarbij vraag ik ook U om enig geduld uit te oefenen, hoe moeilijk en/of pijnlijk dit ook is. Het NOP heeft honderden emails ontvangen, ook ditmaal met enkele ernstig schadelijke berichten, dat het NOP de stroom emails niet aankan. De telefoon staat ook roodgloeiend en zij proberen iedereen zo goed als mogelijk te helpen.

Het initiatief [email protected] is ook geheel mijn persoonlijke verantwoording en initiatief en heeft niets met het officiele onderzoek te maken. Ik draag het NOP nog steeds een enorm warm hart toe en wil alleen alle misstanden de wereld uithelpen en aantonen dat de uitzending van Radar nou niet bepaald een schoonheidsprijs gehaald heeft.

Sowieso alle berichten die ik hier op het forum plaats, zijn louter en alleen mededelingen van feiten. Iedereen mag hier natuurlijk op reageren, maar ik geef geen antwoord op aantijgingen of vermeende stellingen van personen die er op uit zijn het NOP onderuit te halen.

En oma Jenny, dat laatste is niet voor U bedoeld :D

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

Meijer,

webmaster verwijdert alle berichten die hem niet wel gevallig zijn , kul.

NOP heeft zich zelf omlaag gehaald, welk asiel heeft een vlieghal 5 ter beschikking als misleijdend element.

De telegraaf komt in het weekend op nieuwe onthullingen, lees en huiver Meijer.

Frank Meijer
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 jan 2009 18:02

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frank Meijer »

Henri42 schreef:
Meijer,

webmaster verwijdert alle berichten die hem niet wel gevallig zijn , kul.

NOP heeft zich zelf omlaag gehaald, welk asiel heeft een vlieghal 5 ter beschikking als misleijdend element.

De telegraaf komt in het weekend op nieuwe onthullingen, lees en huiver Meijer.
Dat is nou precies waarom ik verder op geen enkele reactie in dit forum in ga. Ook de Telegraaf heeft NOOIT iets geschreven over het NOP en is er zelf ook geweest. Dus van te voren kan ik al raden wat de grondslag is.

Henri42, mensen die niet hun ware naam gebruiken zijn het niet eens waard om op te reageren. Dit was dan ook mijn laatste reactie en graag in het vervolg wat meer respect hebben. Je kan me gewoon aanschrijven als Frank of Dhr. Meijer. :D

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

@Henri het NOP is geen asiel voor papegaaien maar een opvanghuis voor deze leuke vogels en je moet het zo zien een opvanghuis waar men niet meer voor hun eigen dier kan verzorgen en ze blijven daar ook levenslang maar alleen is voor de ene vogel wat korter dan de ander net als in Aarle_Rixtel een opvanghuis voor honden en katten
Dan kunnen ze ook in ruime volieres leven

Ben je weleens in een asiel geweest?Daar hebben de honden niet heel erg ruime kennels tot hun beschikking
En daar wordt vele honden en katten ingeslapen die niet te herplaatsen zijn
Laatst gewijzigd door YvetteV op 16 jan 2009 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Frank Meijer
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 jan 2009 18:02

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frank Meijer »

Oma Jenny,

Ik wil eenmalig een uitzondering voor U maken. Ik ga dadelijk nog even naar het NOP en zal uitzoeken hoe het met uw papegaai gaat.

U kunt mij de gegevens sturen, overnamenummer of uw adres, zodat ik de vogel kan opzoeken in het systeem.

U kunt dit sturen naar [email protected]. Ik zal U dan terug bellen.

Met vriendelijke groet, Frank Meijer

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

[@Henri het NOP is geen asiel voor papegaaien maar een opvanghuis voor deze leuke vogels en je moet het zo zien een opvanghuis waar men niet meer voor hun eigen dier kan verzorgen en ze blijven daar ook levenslang maar alleen is voor de ene vogel wat korter dan de ander net als in Aarle_Rixtel een opvanghuis voor honden en katten
Dan kunnen ze ook in ruime volieres leven

Ben je weleens in een asiel geweest?Daar hebben de honden niet heel erg ruime kennels tot hun beschikking
En daar wordt vele honden en katten ingeslapen die niet te herplaatsen zijn
]

Als Yvette het opvanghuis in de Heikant vergelijkbaar vindt met het pension NOP, dan is er veel mis, het pension in Aarle Rixtel moet dicht vanwege overlast ongedierte etc, de rechter heeft een uitspraak gedaan, nu is er een onafhankelijke commissie met Thieme aan de slag.

DHR Meijer is op z,n !!!!! getrapt als partijdige persoon moet hij zich er buiten houden resp. v Meegen en Dorrelijers gaan controleren.(*-*)

De Telegraaf komen met onthullingen zaterdag of zondag

oma jenny
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 jan 2009 02:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door oma jenny »

Frank Meijer

Dank je wel ik heb mijn gegevens verstuurt naar je

b.v.d. Hopende gauw iets je te horen.
Groetjes Jenny Romijn

Gesloten