Pagina 56 van 140

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 03 dec 2008 16:04
door TdeHond
Nog even en wij kunnen ons beschermen tegen Pretium e.a. bedrijven die klanten werven via telemarketing door ons massaal aan te melden voor het "bel me niet register". Vergeet niet onze ouders, grootouders en kwetsbare familieleden te vragen of zij hier aangemeld willen worden.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 03 dec 2008 21:58
door Wim S
Mijn schoonmoeder is sinds 3 november weer terug bij KPN!! Hoera, uiteindelijk gelukt! Heeft wel veel briefwisselingen gekost. Ze is vanaf 2 september t/m 2 november bij PT geweest waarvan ze ca. 7 dagen afgesloten is geweest van inkomend en uitgaand telefoonverkeer. We hebben éénmalig een bedrag over gemaakt naar PT van € 20,31 waarna ze na een paar dagen weer kon bellen tot 3 november. Tot op heden niets meer van PT vernomen. De meermaals gevraagde voicelog hebben we niet ontvangen.

Voor een volledig rolverslag zie mijn bericht van 21 oktober.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 03 dec 2008 22:16
door gergro
Lange tijd niets van Pt gehoord. Dacht dat ze het na ruim een jaar opgegeven hadden. Maar ze blijven het proberen. Nu "dreigen" ze met het inschakelen van een incassobureau om hun onbeschaamde diefstal van een hoogbejaarde vrouw te verzilveren. Geantwoord dat de door Pt eenzijdig gesloten overeenkomst toch echt op een misverstand berust en dat ze er goed aan doen om de gehele correspondentie nog eens na te lezen. Dat incassobureau zal ze niet aan hun buit helpen. We wachten maar weer op een vervolg. Benieuwd hoeveel maanden er nu weer tussen zal zitten.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 03 dec 2008 22:19
door pdvdsteenoven
Pretium Telecom speelt nog steeds een vals spelletje.
Was 1 december op bezoek bij een oudere dame die zich er in had laten luizen en vrijdag j.l. een welkomstpakket had ontvangen en in de kleine lettertjes had gelezen dat ze voor een jaar aan het abonnement vast zat.
Hierop had ze het in de brief genoemde helpdesk gebeld te weten
023-7510202 maar kreeg toen te horen "het door u gekozen nummer is niet in gebruik". Omdat ik er zelf mei j.l. ook ben ingeluisd en na de uitzending van Radar P.T. een brief had gestuurd om gebruik te maken van de z.g. Coulanceregeling die is afgewezen ( drie maanden plus 2 dagen) heb ik om te protesteren het helpdesknr. 0900-1637000 gevonden (levert P.T. 15 ct/min. op ). Met dit nummer heeft bovengenoemde dame zich gelukkig van P.T kunnen ontdoen.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 04 dec 2008 07:14
door TdeHond
Vergeet niet in overleg haar aan te melden bij het "belmenietregister". Hierna overtreden callcenters de wet als zij iemand lastig vallen die daar aangemeld is.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 05 dec 2008 10:47
door radarbert
Voor de volhouders waaronder ik mijzelf ook schaar zal ik even weer iets van mij laten horen.
Het is alweer een tijdje geleden dat ik heb geschreven op dit forum, omdat ik al zover ben dat ik in een gerechtelijke procedure ben beland.
Voor de nieuwkomers nog even resumerend:
Anderhalf jaar terug ( juli 2007) ben ik ook door PT benaderd alszijnde een kpn medewerker. Een week later had ik de welkomstbref en aanverwante artikelen reeds in mijn brievenbus.
Na veel (aangetekend) geschrijf ( jullie kennen de procedures nu inmiddels wel),de dreigementen is mijn geschil uiteindelijk door de Geschillencommissie behandeld. Op 16 mei 2008 ter zitting verschenen bij de Geschillencommissie en op 20 augustus is mij meegedeeld dat er GEEN rechtsgeldige overeenkomst tot stand was gekomen. Eindelijk dacht ik is er nog gerechtigheid. Het recht van de volhoueder zal zegevieren. De blijdschap was van korte duur.
e uitspraak van de Geschillencommissie was gegeven met bindend advies, hetgeen betekent dat beide partijen zich hieraan dienen te houden. Echter Pretium zal Pretium niet zijn om het dan maar weer over een ander boeg te gooien. Ik werd begin september gedagvaard, samen met een, na later bleek, een mevrouw boven de 70, om op 12 november 2008 ter zitting te verschijnen op het kantongerecht te Terneuzen. Nu woon ik zelf in een heel ander deel van dit land, of ik even 350 km wilde reizen om in Terneuzen te verschijnen. De mevrouw die samen met mij gedagvaard is ken ik niet, haar zaak ken ik niet dus ik was enorm verbaasd. Wat moet je dan? Ik heb gelukkig geen ervaring met de rechtsgang en heb direct derhalve de rechter een aangetekend schrijven gestuurd, nadat ik juridisch advies had ingewonnen. Tevens mijn verweer gevoerd. Nu Pretium niet meer inhoudelijk kon ingaan op de utspraak van de Geschillencommissie heeft ze de rechter geëist om te onderzoeken of de samenstelling van de commissie van 16 mei 2008 wel juist was.PT is het nl. niet eens met de samenstelling omdat er eenafgevaardigde van een ander telecombedrijf in de commissie zitting had. Dit is conform de procedure, echter PT vond zich in de verdediging geschaad omdat dit toevallig een afgevaardigde van KPN Telecom was. Bull **** natuurlijk. De Geschillencommissie heeft niet onjuist hierin gehandeld. En trouwens ik was toch ook niet de eerste die ter zitting ben verschenen, dus weet de Geschillencommissie welke procedure ze moet uitvoeren.
Tevens heeft PT voor, tijdens en na deze zitting hierover nooit geklaagd. Vervolgens ontving ik voor de rolzitting nog weer dieverse stukken. Tot mijn verbazing ook brieven van de mevrouw die samen met mij voor haar zaak ter zitting moet verschijnen. Er vanuitgaande dat zij mijn brieven ook heeft ontvangen heb ik de rechter opnieuw aangeschreven. Dat ik mij beroep op de wet bescherming Persoonsgegevens, omdat zonder mijn toestemming brieven aan andere particulieren zijn gestuurd. Tot 10 december is e.e.a. weer uitgesteld. Hoe dan ook: als je denkt er vanaf te zijn begint een volgend hoofdstuk.
De politiek in de persoon van Mei Li - Vos is hiervan op de hoogte gebracht, echter nog weinig reactie hierop. Dus beste mensen, help mij door haar te bestoken van uw problemen, want is het nu de bedoeling dat alle volhouders nu in de rechtzaal belanden????
Politiek, politiek. Ik weet er is veel te doen rondom de recessie. Maar is er ook nog tijd om U te verdiepen in deze problematiek???

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 05 dec 2008 11:01
door lenalida
Hallo radarbert, ik heb ook een mailtje gestuurd naar Mei-Li Vos over de gang van zaken rond Pretium. Wij wachten nu op de reactie op ons coulanceverzoek voor personen boven de 72 jaar, hetgeen maandag aangetekend met ontvangstbevestiging is verzonden en ook ik zal niet terugdeinsen voor een eventuele rechtzaak.
Ik wens je veel succes en houdt ons op de hoogte
gr. lenalida

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 05 dec 2008 11:46
door TdeHond
Succes in uw strijd voor gerechtigheid Radarbert.
Eens te meer bewijst Pretium dat zij het niet nauw nemen met een eerlijke rechtvaardige behandeling van mensen die door misleiding klant werden. Hopelijk wordt u in het gelijk gesteld en wordt bevestigd dat hier van een overeenkomst geen sprake KAN zijn.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 05 dec 2008 14:11
door jante
Hallo radarbert,
Ook ik wil je even veel sterkte en vooral succes wensen.
Ik zit er ook nog steeds midden in en dat al een hele tijd.
En ze houden maar niet op.
We moeten wel met z,n allen doorzetten, want op een gegeven moment moet het zijn vruchten afwerpen.
Ik heb ook een mail gestuurd naar Mai- Lee Vos, maar ook nog niets gehoord tot nu.
En natuurlijk de consumentenautoriteit, Consuwijzer en enkele politieke partijen en ik stuur ook nog mijn verhaal naar staatssecretaris Heemskerk (zijn adres staat ergens op een van de forumpagina,s)
De vorige schrijver zei, als dat met die leeftijd afspraak er maar eerst door is, maar ik ben van mening dat dit voor iedereen moet gelden.
Ik las in de krant een stuk over misleiding en dat het in alle lagen en in alle leeftijden voorkomt, dus moet het voor iedereen van toepassing zijn, want tegen leugens is niemand opgewassen.
Dus oproep aan iedereen: DOORGAANNNNN!!!!!!!!

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 06 dec 2008 15:50
door lenalida
YES!! Zojuist de brief gekregen van Pretium en ze gaan de aanmelding voor een abonnement op het vaste net annuleren en het abonnement weer overdragen aan de vorige telefoonaanbieder KPN in dit geval
Wel stond er verder: "U zult begrijpen dat de maandelijkse telefoonkosten tot het moment van overgang wel geincasseerd worden van het door U opgegeven rekeningnummer daar het een RECHTSGELDIGE OVEREENKOMST betreft (ja, op misleidende manier, stelletje floepers) Na het moment van overgang volgt nog een eindafrekening voor de resterende belkosten"
Toch onze bankrekening in de gaten houden want wij bellen nu nog steeds via de KPN, het zou 12 december overgaan. Kun je zoiets tevoren al laten blokkeren door de Bank? Wie weet dat?
fijne dag verder, gr. lenalida

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 06 dec 2008 16:22
door TdeHond
het bank nummer van Pretium is 8670341 bij je bank laten blokeren ...
Bron: http://www.connexie.nl/actueel/497/pret ... n_kpn.html - 211k -

Met geldig identiteits bewijs ( + brief annuleren overeenkomst) naar uw bank en verzoeken om een selectieve blokkade op hun rekening te laten plaatsen.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 06 dec 2008 18:18
door lenalida
Hartstikke bedankt, je bent een engel, ik ga maandag gelijk naar de bank
hart. gr. lenalida

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 10 dec 2008 17:34
door jangofett
hebben jullie nog niet door dat kpn en pt onder een hoedje spelen?
mij zijn de ogen allang open gegaan.

Ik ben gelukkig van PT verlost van PT..hetgeen binnen 3 dagen is gebeurd.

Mensen blijf niet halfzacht mopperen en klagen..onderneem hardere acties. het werkt..

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 10 dec 2008 18:53
door lenalida
Hoi allemaal, ik ben inmiddels bij de bank geweest voor die selectieve blokkade en dat neemt ongeveer een week in beslag. Nu goed de bankrekening in de gaten houden, want ik heb het recht om het terug te laten boeken
Vanmorgen de KPN gebeld maar daar was nog geen terugzetting van Pretium binnengekomen. Benieuwd of dat nog geregeld wordt en we vrijdag nog wel telefoon hebben. Zelf bij de ABN wisten ze van Pretium af!!
En daar geloof ik nu echt niets van dat KPN met PT onder één hoedje speelt.
Wordt vervolgd, groetjes lenalida

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 11 dec 2008 11:17
door hejeja
De info van de KPN is niet altijd correct. Ik kreeg elke keer andere antwoorden. Schreef daarna dan een mailtje en waarachtig ook daar weer een ander antwoord. Ik probeerde namens mijn moeder er achter te komen wie haar provider was. Inmiddels mijn telefoonrekening ontvangen, hoewel het servicenummer van KPN momenteel 1 eurocent per minuut is komt daar wel je reguliere gebruik bij. (zelf geen KPN klant) Een uur van afdeling naar afdeling bellen is normaal. Niemand weet hoe het echt in elkaar zit. Ik heb de indruk dat het bij de KPN administratief niet op orde is m.a.w. de diverse afdelingen werken niet goed samen. Pretium heeft ons tot heden alleen geld gekost en wat veel zwaarder weegt...heel veel ergenis. Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat je zo door een bedrijf ingepakt kan worden.
Blokkeer ook je rekening voor Pretium Privelege, voor je het weet zit je daar ook aan vast.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 11 dec 2008 11:32
door MamMaria
Niet alleen je rekening blokkeren maar ook een aangetekend schrijven ('t liefst met handtekening retour, is duurder maar je hebt wél een handtekening met naam) waarin je aangeeft het blad Pretium Privilege niet meer wenst te ontvangen!

Het is nu een aantal maanden geleden dat ik mijn aangetekende brief verzonden heb (en bericht van ontvangst heb gekregen) maar er is ondertussen niets meer afgeboekt!

Blijkbaar ben ik eindelijk van die (in mijn ogen) piraten af!

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 11 dec 2008 15:35
door lenalida
Ik heb me helemaal niet opgegeven voor het blad privilege maar kreeg het wel. Goed idee om aangetekende door te geven dat je dat blad niet wilt ontvangen
Ga het morgen gelijk regelen, gr. lenalida

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 11 dec 2008 20:09
door hejeja
Via TNT postagentschappen kun je ook faxen versturen. Kosten 1,25 euro per A4, volgende A4 25 eurocent. Je hebt dan ook een bewijs van verzending in handen. Ik heb slechts één aangetekende brief verstuurd en de rest met faxen, gecombineerd met brieven met postzegel. Hoewel mijn moeder al met een andere provider belt wacht zij nog steeds op antwoord van Pretium.
Let goed op dat de selectieve blokkade voor elk onderdeel van Pretium apart moet gebeuren. Ik meen dat het voor 2 jaar is. Terugboeking binnen 30 dagen is altijd mogelijk. Mensen die internet bankieren zijn in het voordeel. Pretium Privelege krijg je toegestuurd na de 7 dagen bedenktijd van Pretium Telecom. Het eerste jaar lidmaatschap is gratis. 3 maanden voor het einde van het lidmaatschap moet je opzeggen anders wordt het stilzwijgend verlengd.
Schrijf je in bij www.infofilter.nl en dien een verzoek in om je uit het reguliere telefoonboek te verwijderen. Je laat alles afschermen van je telefoonnummer behalve het opvragen via het betaalde infonummer.
Na 3 maanden wordt je brievenbus leger en je wordt na het uitkomen van de nieuwste telefoongids ook niet meer gebeld. Verder zijn er ook nog wat dubieuze postorderbedrijfjes die actief zijn in het verhandelen van adressen. Voor je besteld bij een onbekend postorderbedrijf, kijk even op Google wie of wat ze zijn. Het is verrassend wat je soms leest.
Pretium heeft ons en velen uit onze directe omgeving levenslang gewaarschuwd voor oneerlijke praktijken. Helaas, ook mensen met oprecht goede bedoelingen zijn hier uiteindelijk de dupe van

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 11 dec 2008 21:12
door lenalida
Ik kom nog even terug op Pretium Privilege. Vandaag kwam er niets vanom naar het postkantoor te gaan
Is het adres van PT Privilege hetzelfde adres als van PT t.w. Amerikaweg
in Haarlem?
Ik heb het blad gelijk weggekieperd vond het goed waardeloos
gr. lenalida

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 11 dec 2008 22:07
door hejeja
Lenalida,

Pretium Privelege, Postbus 6128, 2001 HC te Haarlem
Pretium Privelege, Amerikaweg 10, 2035 RA Haarlem
Fax: 023 540 3324

Fax Pretium Telecom: 023 751 02 83

Pretium Telecom, Antwoordnummer 1118, 2000VE Haarlem
Of dit nog in gebruik is weet ik niet. Geen postzegel nodig.
Vervang gewoon Telecom door Privelege. Stuur copie, kost niets.

Sukses,
hejeja