Staan hier berichten VAN Trust and Law? Ik dacht dat het OVER ze ging.....Webber schreef:Als de klanten van Ferratum een betere betaalmoraal zouden hebben,
dan zouden hier geen berichten van Trust and Law staan...
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Staan hier berichten VAN Trust and Law? Ik dacht dat het OVER ze ging.....Webber schreef:Als de klanten van Ferratum een betere betaalmoraal zouden hebben,
annelies1961 schreef:Staan hier berichten VAN Trust and Law? Ik dacht dat het OVER ze ging.....Webber schreef:Als de klanten van Ferratum een betere betaalmoraal zouden hebben,
U heeft geld geleend en dat dient terug te worden betaald: iedereen weet dat gratis geld niet bestaat.
[/i]
Het punt is dat wanneer jij de overeenkomt met Ferratum nietig verklaard er nooit een kredietovereenkomst en dus een lening bestaan heeft. Ik vraag mij dus ten zeerste of de onverschuldigde betaling in dat geval nog als lening gezien kan worden, het zou mij eigenlijk sterk verbazen als dit wel zo is. Normaliter is een onverschuldigde betaling geen lening. Hij zou mij dan ook niet verbazen als er in dit geval gewoon incassokosten gerekend mogen worden, mits er voldaan is aan de eisen, zoals een correcte 14 dagen brief.raonic schreef: Het is en blijft een lening.
Zolang ferratum de nietig verklaring niet accepteerd blijft de overeenkomst bestaan.Cro schreef:Het punt is dat wanneer jij de overeenkomt met Ferratum nietig verklaard er nooit een kredietovereenkomst en dus een lening bestaan heeft. Ik vraag mij dus ten zeerste of de onverschuldigde betaling in dat geval nog als lening gezien kan worden, het zou mij eigenlijk sterk verbazen als dit wel zo is. Normaliter is een onverschuldigde betaling geen lening. Hij zou mij dan ook niet verbazen als er in dit geval gewoon incassokosten gerekend mogen worden, mits er voldaan is aan de eisen, zoals een correcte 14 dagen brief.raonic schreef: Het is en blijft een lening.
In ieder geval wel iets om even goed te bekijken voordat je zomaar ontbind en niet direct de onverschuldigde betaling voldoet. ik denk echter dat je in de meeste gevallen liever incasso kosten betaald dan garantkosten.
Die zitten hier zeker kijk maar eens wie woedend worden telkens als iemand bijvoorbeels oproept de betaling op te schorten tot de nietig verklaring is geaccepteerd.Mr-rvb schreef:U heeft geld geleend en dat dient terug te worden betaald: iedereen weet dat gratis geld niet bestaat.
[/i]
Deze laatste zin in die mail die door Trust en Law was gestuurd naar Annelies..
Heb diezelfde tekst ook in ongeveer dezelfde context op dit forum voorbij zien komen eerlijk gezegd
Wel toevallig eigenlijk.
Zal verder geen namen noemen maar als je even onderzoek doet.
Zitten er misschien toch medewerkers Trust en Law hier op het forum mee te discussiëren??
Ik geef niet af op moneyman met hem is niks mis. oneens zijn is heel wat andersLady1234 schreef:Nee, hier staan geen reacties van Trust and Law. En inderdaad, wat Moneyman zegt, klopt. Als het niet gezien wordt als een lening en als er op de juiste manier is aangezegd, mag er over die onverschuldigde betaling die gevorderd wordt incassokosten berekend worden.
En niemand zou met die eventuele incassokosten geconfronteerd worden als men zijn lening op tijd tereug betaald had. Zover de moraal.
En Raonic kan wel uitgebreid afgeven op Moneyman en Webber, maar M weet van de hoed en de rand en W heeft betaald. Dat kan dus van de rest niet gezegd worden, die denken allemaal gratis geld gehad te hebben, en zo pakt het echt niet uit.
Je zit ernaast: als de grondslag "onverschuldigde betaling" is, is het (nogal logisch ook) niet tegelijk ook nog een lening. De (oude) WCK is dan niet meer van toepassing, en het kostenverbod dus ook niet.raonic schreef:Het is en blijft een lening. Als je bij de bank niet betaald is het ook een onverschuldigde betaling toch mogen ook daar geen incassokosten over gerekend worden. ook nogal logisch want een bedrag van 40 duizend zou al een paar 1000 incassokosten bovenop komen.
de vordering vloeit zeer zeker voort uit se overeenkomst de garant en hoofdsom staan in de overeenkomst en gelden als krediet en kosten krediet hierover mogen geen incassokosten gerekend worden.
Alweer mis: de AFM is helemaal niet meer in beeld zodra de grondslag wijzigt naar onverschuldigde betaling.raonic schreef:ze moeten ten eerste een wik sturen dat word al lastig want ze mogen alleen online contact hebben anders vergunning afm nodig!
Wellicht dat jij dat niet weet, maar deze zinsnede is in de financiële incassowereld nogal gebruikelijk. Als dat je sterkste argument is om complotten te zien, tsja... dan weet ik wel genoeg.Mr-rvb schreef:Deze laatste zin in die mail die door Trust en Law was gestuurd naar Annelies. Heb diezelfde tekst ook in ongeveer dezelfde context op dit forum voorbij zien komen eerlijk gezegdU heeft geld geleend en dat dient terug te worden betaald: iedereen weet dat gratis geld niet bestaat. [/i]
Wel toevallig eigenlijk.
Zal verder geen namen noemen maar als je even onderzoek doet.
Zitten er misschien toch medewerkers Trust en Law hier op het forum mee te discussiëren??
Zo is dat.Cro schreef:Het punt is dat wanneer jij de overeenkomt met Ferratum nietig verklaard er nooit een kredietovereenkomst en dus een lening bestaan heeft. Ik vraag mij dus ten zeerste of de onverschuldigde betaling in dat geval nog als lening gezien kan worden, het zou mij eigenlijk sterk verbazen als dit wel zo is. Normaliter is een onverschuldigde betaling geen lening. Hij zou mij dan ook niet verbazen als er in dit geval gewoon incassokosten gerekend mogen worden, mits er voldaan is aan de eisen, zoals een correcte 14 dagen brief.raonic schreef:Het is en blijft een lening.
In ieder geval wel iets om even goed te bekijken voordat je zomaar ontbind en niet direct de onverschuldigde betaling voldoet. ik denk echter dat je in de meeste gevallen liever incasso kosten betaald dan garantkosten.
Waar reageer jij nou op? Je opmerking is nu een beetje een losse floddersacredfour schreef:Nee, dit is de mening van Trust and Law die de nietigheid van de overeenkomst niet aanvaarden. Ik bedoel ook niet dat je deze zou moeten betalen!
Vriend, ik ben gedagvaard door Palden in dezelfde week als Sacredfour .raonic schreef:
Dat webber gedagvaard is en betaald heeft geloof ik geen snars van en die mening mag ik hebben.
Hij neemt mensen nu zo extreem kwalijk dat ze niet betalen, terwijl hij zelf ook (al dan niet waar) in die situatie heefg gezeten dat ik daaruit geen enkel begrip concludeer iets wat erg vreemd is als je zelf die situatie ook hebt meegemaakt.
Haha ik had al zo'n vermoeden. Het is hier af en toe net een (weinig efficiënte) chatsessie.sacredfour schreef:Had 2 pagina's niet gelezen! Gaat ook een beetje snel hier!
Dat is helemaal niet relevant voor de discussie over de incassokosten. Los van het feit dat je stelling niet juist is.raonic schreef:@ moneyman
Je vergeet even dat het pas een onverschuldigde betaling word als de nietig verklaring is geaccepteerd.
over verstandig kan onze mening nog wel eens verschillen.Webber schreef:Vriend, ik ben gedagvaard door Palden in dezelfde week als Sacredfour .raonic schreef:
Dat webber gedagvaard is en betaald heeft geloof ik geen snars van en die mening mag ik hebben.
Hij neemt mensen nu zo extreem kwalijk dat ze niet betalen, terwijl hij zelf ook (al dan niet waar) in die situatie heefg gezeten dat ik daaruit geen enkel begrip concludeer iets wat erg vreemd is als je zelf die situatie ook hebt meegemaakt.
Ik was in eerste instantie van plan om naar de rechtbank te komen.
Omdat ik ook de garantkosten ter discussie wilde stellen bij de kantonrechter.
Omdat Palden waarschijnlijk de bui al zag hangen heb ik twee weken voor de rechtzaak een schikkingsvoorstel van Palden gekregen.
Waarbij de kosten die gerechtsdeurwaarder van Lith aan mij had doorberekend door tweeen waren gedeeld.
Dus 50% Palden en 50 % moest door mij betaald worden.
Dat waren dus de deurwaarderskosten die dus bij het geleende gedrag (€400)opgeteld moesten worden.
Het schikkingsvoorstel heb ik toen aanvaard. En betaald.
Omdat het voor mij ook koffiedik kijken was hoe anders mijn rechtzaak uit zou pakken.
Ik heb toen ook in gedachten gehouden dat ik misschien wel alle proceskosten of een deel van de proceskosten zou moeten betalen...
Voor de duidelijkheid,het leenbedrag was €400,-.
Ik zat zonder dat er een rechtzaak had plaatsgevonden al voor het DUBBELE bedrag aan kosten die van Lith gerechtsdeurwaarders aan mij doorberekende !
Als het tot een rechtzaak was gekomen dan waren de aan mij doorberekende kosten over de €1000,- gekomen!
Denk zelf dat ik er verstandig aan heb gedaan het schikkingsvoorstel van Palden te accepteren.
Kun je die kosten specificeren, of zaai je alleen maar onrust?Webber schreef:Als het tot een rechtzaak was gekomen dan waren de aan mij doorberekende kosten over de €1000,- gekomen!
Denk zelf dat ik er verstandig aan heb gedaan het schikkingsvoorstel van Palden te accepteren.
zeker wel relevant want zolang er nog een overeenkomst is mogen ze over de lening geen incassokosten rekenen.Moneyman schreef:Dat is helemaal niet relevant voor de discussie over de incassokosten. Los van het feit dat je stelling niet juist is.raonic schreef:@ moneyman
Je vergeet even dat het pas een onverschuldigde betaling word als de nietig verklaring is geaccepteerd.
Als je niet terugbetaalt….heeft ferratum een rendement van -100%, dat noemt u gratis geld.Brief Trust and Law schreef:U heeft geld geleend en dat dient terug te worden betaald: iedereen weet dat gratis geld niet bestaat.