Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lowieze

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jablan schreef:
19 jul 2021 15:16
Duurzaam bezig?

Gisteren nieuwe gordijnrails nodig, nog geen twee meter. Alleen rails, de rest hebben we genoeg. In de bouwmarkt stond boven het vak met gordijnophangsystemen heel groot 'duurzaam'.

Niets los verkrijgbaar, alleen een complete rail met houders, sluiters, runners in krimpfolie.

Thuis, uit de verpakking, blijkt de rail van aluminium te zijn, minder sterk belastbaar dan de stalen voorganger en daarom meer houders (elke 30-40 cm). De runners zijn van nylon, de helft ging stuk tijdens het ophangen en de rail bleek net een millimeter of wat kleiner (dunner) te zijn dan de voorganger. Deze aankoop is geëindigd in de vuilcontainer.

Net bij een andere winkel de stalen, witgelakte rails op de goede lengte wel gevonden. Dat vinden wij wel zo duurzaam 8)
Dat is dan ook niet zo slim om daar in de bouwmarkt niet op te letten dat het maar aluminium is met plastic runners. Is de moeite niet waard om mee naar huis te nemen en daarna in een andere winkel het juiste te kopen.
Sorry hoor, maar aan wie ligt dat minder duurzame dan?

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Lowieze schreef:
19 jul 2021 15:27
Dat is dan ook niet zo slim om daar in de bouwmarkt niet op te letten dat het maar aluminium is met plastic runners. Is de moeite niet waard om mee naar huis te nemen en daarna in een andere winkel het juiste te kopen.
Het verschil was in de verpakking niet te zien. Het minder duurzame is juist, dat de bouwmarkt alleen nog complete sets verkoopt van lage kwaliteit.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
19 jul 2021 16:38
Lowieze schreef:
19 jul 2021 15:27
Het verschil was in de verpakking niet te zien. Het minder duurzame is juist, dat de bouwmarkt alleen nog complete sets verkoopt van lage kwaliteit.
Klopt. Een paar maanden geleden liep ik tegen hetzelfde aan. In de naburige stad werd ik voor gek versleten, ze hadden nog nooit maar dan ook nooit losse rails gehad. Ik heb ze uiteindelijk elders, bij dezelfde keten, kunnen kopen. Helaas waren die rails toch ook weer een slagje anders dan de spullen die ik al had zodat niks past en de runners niet lekker lopen. Ook de tussenstukjes om twee stukken aan elkaar te zetten bleken niet te passen, terwijl ze uit dezelfde winkel kwamen. De nylon runnertjes had ik al gezien, dat vond ik meteen al niks.

Vroeger waren mensen slimmer bezig. Kun je zeggen wat je wil.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die lichte uitvoering zal wel voor vitrage geweest zijn.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

breien schreef:
19 jul 2021 16:28
Een nummer van het album 666.
https://youtu.be/bn-XiPhvqP8
vraag me af of de moderator dit goedkeurt
Nee, dan is Iron Maiden toch meer mijn ding.

Jablan
Contacteer:

Lady1234 schreef:
19 jul 2021 17:21
Die lichte uitvoering zal wel voor vitrage geweest zijn.
of voor polyester gordijnen, die zijn vrij licht van gewicht. Geen idee.

*

Leuk staaltje bureaucratie vandaag. Nieuwe gasten in het vakantiehuis en ze hadden zich goed voorbereid, netjes aangemeld op de speciale pagina voor buitenlanders, die naar Kroatië gaan. Daar moet je al opgeven waar je verblijft, dus zij dachten dat het zo goed was. Helaas, die pagina is voor de Corona-track-and-trace en om de wachttijd aan de grens in te korten. Het moest nog een keer in het registratiesysteem voor de toeristen. De grap: beide systemen worden beheerd door de politie, maar zijn strikt gescheiden. Ik heb maar meegehuild met het protest en mij verontschuldigd voor deze oud-communistische wetgeving.
Het verschil: de aanmelding voor vertrek zorgt alleen voor een kortere wachttijd aan de grens, de aanmelding door de verhuurder zorgt voor een legaal verblijf en in het verlengde daarvan voor geldige verzekeringen.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Alle goede gordijnrails is van aluminium . Ben benieuwd wat je dan hebt gekocht .

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Het is erg rustig op het forum. Iedereen op vakantie, iedereen een forumban of discussiemoe?

witte angora

We probeerden, Jules, jou uit de tent te lokken. Dat is dus gelukt.

Overigens is het overal op het net, althans waar ik kom, erg rustig. Al een paar weken.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

De tent ligt op zolder, al 10 jaar door mij niet meer gebruikt.
2 weken uit eten... de coronakiloos gaan er zo niet af... :)

D34M0N

Ongelezen bericht door D34M0N »

breien schreef:
Een nummer van de band 666:
https://youtu.be/8U_6kwOTbNY
(Naar mijn bescheiden mening wat beter.)

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

J. Deltoer schreef:
20 jul 2021 22:02
Het is erg rustig op het forum. Iedereen op vakantie, iedereen een forumban of discussiemoe?
Een aantal zal wel op vakantie zijn. Van een ban weet ik niets.
Een aantal vindt het misschien wat saai momenteel?

Corona is aardig uitgekauwd , de vouchers en andere vakantie-ellende is ook al vaak voorbij gekomen.
QR codes....testen....idem dito
Tja....of men geniet vd heerlijke zomeravonden.

Ik kan best wat onderwerpen bedenken en daar topics over openen, maar ik ben bang dat het niet door de ballotage-commissie komt :mrgreen:

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

D34M0N schreef:
20 jul 2021 22:45
breien schreef:
Een nummer van de band 666:
https://youtu.be/8U_6kwOTbNY
(Naar mijn bescheiden mening wat beter.)
Dan blijf ik toch bij Iron Maiden - Number of the Beast.

Jablan
Contacteer:

gosewijn schreef:
19 jul 2021 23:32
Alle goede gordijnrails is van aluminium . Ben benieuwd wat je dan hebt gekocht .
Sommige zijn zelfs van staal. Dit gaat om witte rails, waar je de houders en koppelstukken omheen kan schuiven en die minstens een paar decennia op de markt is.
De versie van de bouwmarkt lijkt erop: aluminium is dunner (te dun), de breedte voor de houders gelijk, in de hoogte ruim een millimeter minder en de runners hebben kleinere wieltjes.
moederslink schreef:
20 jul 2021 23:05
Ik kan best wat onderwerpen bedenken en daar topics over openen, maar ik ben bang dat het niet door de ballotage-commissie komt :mrgreen:
Heb ik net zo. Het issue met de gordijnrails staat hier, omdat het zo heerlijk ironisch was - het woord duurzaam groot boven een schap vol met producten in krimpfolie, blisterverpakking en de producten zelf van wegwerpkwaliteit. Dat is dan het enige consumentendingetje in lange tijd. Alle andere dingen, die momenteel spelen, zijn geen consumentenzaken.

*

Gisteren de balans van het slechte weer van vorige week opgemaakt. Heel veel geluk gehad. Alles en iedereen heeft het droog gehouden. Bij ons vakantiehuis is ruim 400 mm regen gevallen. Voor de zomer is dat veel, normaal gebeurt dit in het najaar. Voordeel is wel, dat de stuwmeren vol zitten en er dit jaar geen tekort aan drinkwater is aan de kust of op de eilanden.

witte angora

Ooit wel eens musjes horen lachen? Ik wel, daarnet.

Komt, de katten zaten even op de galerij. Mag, zolang ik erbij ben. De een loert naar beneden, naar een musje. Helaas voor hem kan hij er niet bij. De ander had dat traject sowieso al opgegeven. Even later vliegen er drie musjes naar de reling, gaan er op zitten, en beginnen oorverdovend te kwetteren. Kat grote ogen, zo van: 'hoe ga ik die pakken, ik kan daar nooit bij'. Even later vlogen ze al kwetterend weer weg.

Kat teleurgesteld. Musjes hebben elkaar straks onder het eten wat te vertellen... :lol:

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Erg aangrijpend ...het massaal afscheid nemen van Peter R de Vries .
Duizenden zijn naar Carré gegaan.
Zoveel bloemen...en prachtige foto.s van hem.
Emotioneel en erg heftig.
Hij is wél dood! 😢 Ligt daar in een kist 😓.
Verschrikkelijk! Écht!

witte angora

snellie schreef:
21 jul 2021 17:44
witte angora schreef:
21 jul 2021 12:06
Ooit wel eens musjes horen lachen? Ik wel, daarnet.

Komt, de katten zaten even op de galerij. Mag, zolang ik erbij ben. De een loert naar beneden, naar een musje. Helaas voor hem kan hij er niet bij. De ander had dat traject sowieso al opgegeven. Even later vliegen er drie musjes naar de reling, gaan er op zitten, en beginnen oorverdovend te kwetteren. Kat grote ogen, zo van: 'hoe ga ik die pakken, ik kan daar nooit bij'. Even later vlogen ze al kwetterend weer weg.

Kat teleurgesteld. Musjes hebben elkaar straks onder het eten wat te vertellen... :lol:
Dan vind je deze vast ook hilarisch.

https://www.youtube.com/watch?v=nYTrIcn4rjg
En ja hoor... dezelfde kat... :lol: :lol:

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Lees net in de krant dat politieke partij Bij1 een nieuwe naam gaat krijgen.

De leden mogen er nog over stemmen. Keuze is tussen "Bijl" en "Uit1".

Jablan
Contacteer:

Geen idee welke terugkeerder of draaideurdonateur zich verbergt achter het pseudoniem.

*

Iets anders. Andere auto. Nadat we een Peugeot compleet op hebben gereden en bij het opmaken van de balans ontdekten, dat we net zoveel aan onderhoud kwijt waren als aan de aankoop, komt er elke anderhalf, twee jaar een andere occassion. Momenteel weer op zoek. Wat er op automarkt aan de hand is, weten we niet, maar we komen rare dingen tegen. Zelfde bouwjaar, zelfde aantal kilometers èn het model uit het C-segment is duurder dan uit het B-segment, terwijl C kleiner is dan B. Bovendien zijn de prijzen zijn in en rond de grote steden lager dan langs de grens met B of D.
Eerste aankoop is gedaan. Zoon krijgt een C3 Picasso voor zijn 17e verjaardag na de zomer. Nu nog iets anders voor onszelf.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jablan schreef:
23 jul 2021 08:28

(….)

Zoon krijgt een C3 Picasso voor zijn 17e verjaardag na de zomer. Nu nog iets anders voor onszelf.
Even een tip: let goed op hoe u dit gaat verzekeren. Hij mag nog geen kenteken op naam hebben totdat hij 18 is.
Als je 17 jaar bent, zijn er twee opties voor het afsluiten van een autoverzekering:

Je begeleider sluit de autoverzekering af en schrijft je bij op de polis als regelmatige bestuurder. Op het moment dat je 18 wordt kan je de auto en de verzekering op je eigen naam zetten.
Je sluit wel zelf de autoverzekering af, maar geeft je begeleider op als regelmatige bestuurder. Zodra je 18 jaar bent, laat je de auto ook op je eigen naam zetten.

De juiste regelmatige bestuurder opgeven is dus erg belangrijk.

Plaats reactie