Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

snellie schreef:
29 jun 2021 20:17
Een wolvenhek rond Friesland. Bedoeld om wolven te weren?
Eerder om irrationele angsten te bezweren.

Grootste fout, die je kunt maken, is prooi achter een hek in de open lucht te houden. Komt daar een wolf bij, doodt hij veel meer beesten dan nodig om te overleven.

Wat wel werkt:
- prooi 's nachts in een stal opsluiten, zodat er geen beest van buiten bijkan en de geursporen zich minder verspreiden door de lucht (stal is hoger, dan is het voor een wolf lastiger om de exacte plek te bepalen)
- prooi met bel om de nek buiten laten. Dat geluid houdt de wolven op afstand.
- waakhonden vrij laten rondlopen

Nu weet ik niet of Nederland een schaderegeling heeft voor de eigenaren van gedode dieren. Dat is in andere landen met wolven gebruikelijk, bedragen zijn in het algemeen voldoende.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Exact! De wolf hoort in Nederland. Hier op de Veluwe hebben ze zich goed gevestigd.
Natuur is natuur. De mens grijpt doorgaans te veel in in de natuurlijke habitat.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

snellie schreef:
30 jun 2021 12:07
Maar er is niet veel echte natuur in NL. Allemaal kleine versnipperde gebieden. Te klein voor de wolf i.m.o. Behalve misschien de Veluwe. En zelfs die wordt doorsneden met vele wegen, groot en klein.
Er is heel veel natuur in en rondom Gelderland en Brabant.

Maar ik ben het met je eens, de wolf hoort hier niet, daar is ons land te klein voor . En ook ik vind het intriest voor de schapen. Alsof die er niet toe doen.

Afschieten de wolf.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dus de deur wijd open zetten voor alle zielige hondjes uit verre landen. En dat handjevol wolven afschieten?

Wat een dierenliefde.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

De wolf hoort hier gewoon thuis. Als er iets niet in de natuur thuis hoort, dan is het wel de mens.

reggie2

Bob Schurkjens schreef:
30 jun 2021 13:24
Dus de deur wijd open zetten voor alle zielige hondjes uit verre landen. En dat handjevol wolven afschieten?

Wat een dierenliefde.

Klopt , tenslotte hebben honden niks misdaan, en vallen wolven de schapen en andere dieren aan.

Honden halen heeft trouwens niks met dit te maken. Je grijpt je kans weer? :shock:

Bob Schurkjens

reggie2 schreef:
30 jun 2021 13:35
Bob Schurkjens schreef:
30 jun 2021 13:24

Wat een dierenliefde.

Klopt , tenslotte hebben honden niks misdaan, en vallen wolven de schapen en andere dieren aan.

Honden halen heeft trouwens niks met dit te maken. Je grijpt je kans weer? :shock:
Een totaalverbod op de import van honden. En wolven in Nederland met rust laten. Dat is voor mij beschaving en geven om dierenwelzijn.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik begrijp dat elke hond die een ander dier aanvalt, mag worden afgeschoten.
Dan blijven er heel weinig honden over ...

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zie de wolf graag terugkeren. Lijkt me een schitterend beest om eens in het wild te spotten in Nederland. Ik heb het geluk dat ik al vaker grotere dieren die vrij moeilijk te inden zijn in Nederland heb kunnen spotten. Zo heb ik een Rode Wouw gezien rond de Camerig, die echt bijna parallel aan mijn auto vloog. En zo kwam ik regelmatig in de nacht oog in oog te staan met een vos die iedere keer op dezelfde plek naast de weg stond.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Ruim liever die megastallen op! :evil:
Of ze vliegen in de hens of bij sommige slachterijen gaat het om te huilen zooo erg aan toe. :(

zeug

Ongelezen bericht door zeug »

Nijogeth schreef:
30 jun 2021 14:18
Ik zie de wolf graag terugkeren. Lijkt me een schitterend beest om eens in het wild te spotten in Nederland. Ik heb het geluk dat ik al vaker grotere dieren die vrij moeilijk te inden zijn in Nederland heb kunnen spotten. Zo heb ik een Rode Wouw gezien rond de Camerig, die echt bijna parallel aan mijn auto vloog. En zo kwam ik regelmatig in de nacht oog in oog te staan met een vos die iedere keer op dezelfde plek naast de weg stond.
[/quote

Ik heb op de Veluwe zelfs een houtduif zien vliegen.

Bob Schurkjens

Kwam vanmiddag op de fiets op een smal landweggetje een mooie witte zwaan tegen.

Waggelend. Je hoorde de zwemvliezen flappen op het asfalt. Een zwaan waggelt niet, dus foute boel. Heb een kort filmpje gemaakt om die te laten zien bij de vogelopvang. Die zat daar toevallig om de hoek. Nog toevalliger was dat kort daarop een medewerker van de vogelopgang langs reed. We hebben de situatie besproken. Ze zag meteen al dat het "neurologisch" was.

Vogelgriep. Zwaan wordt z.s.m. ingeslapen. Wel een geruststelling dat de zwaan snel en waardig aan zijn/haar eind komt. Maar ook verdrietig.

Vaarwel Zwaan.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Foute boel is het sowieso. Hulpverlening is hoe dan ook noodzakelijk.

Jablan
Contacteer:

Heet dat niet een zwanenzang?

*
Jablan schreef:
10 jun 2021 08:37
Privé: op de boekingssites zien wij, dat meer dan 100 mensen ons vakantiehuis op de shortlist hebben gezet. Maar ja, de kleurcode bepaalt of er geboekt wordt. Beetje omzet dit seizoen zou mooi zijn, dan hebben de beheersters en schoonmaakster weer extra inkomsten.
De eerste boeking is een feit. Even gebeld met de mensen en jawel, voorzichtigheid troef. Als alles weer dichtgaat, verschuiven we de boeking.

Dat bellen is leuk. Mensen reageren verrast, vinden het fijn, dat er een reactie komt op hun boeking. Gelijk misbruik van het moment maken en wat marketing loslaten.

'Let op met het vinkje van de annuleringsverzekering. Jullie komen over 5 weken aan en dan krijg je nu 40% terug, na volgende week 10% en de premie is al bijna 10% van de reissom.' Oeps, geld weggegooid, verzekering betaalt alleen als je Covid als diagnose krijgt, niet bij gesloten grenzen.

'Jullie boeken vaker via [site A]? Kijk eens rond op [site B]. Daar is de eis, dat de verhuurder Nederlands moet spreken.' Ze hadden voor een rondreis 3 huisjes geboekt, maar dat ging met veel pech en nul reactie gepaard. Onze hut was poging nummer 8 om iets te boeken. Tja ... na 16-17 maanden Corona is het weer wennen aan actuele kalenders, vlot reageren en de juiste prijzen.

Jablan
Contacteer:

snellie schreef:
30 jun 2021 11:13
Wel eens? Ik zag beelden op het journaal dat er in een schaapskudde vaak vele dieren worden afgeslacht. En dat vind ik best erg triest. Voor de eigenaar, maar zeker voor de schapen. [...] Volgens mij is een wolf in een schaapskudde te vergelijken met een vos in een kippenhok. Ze worden gek van bloeddorst en doden alles wat ze kunnen grijpen. De schapen (en de kippen in een hok) kunnen niet weg, want er zit een omheining.
Dat is DE verklaring en juist daarom de beesten niet op deze manier opsluiten. Loopt de kudde los, dan krijgt een roedel wolven er één of twee te pakken in plaats van een dozijn of meer.
fonsflons schreef:
30 jun 2021 14:52
breien schreef:
30 jun 2021 13:39
Nog meer lammetjes worden geslacht door mensen.
Zolang er geen tekort aan knoflooksaus is heb ik daar vrede mee.
Knoflooksaus doe je bij oud vlees. Juist lams- en kalfsvlees is zo mals, dat je daar bijna niets aan hoeft toe te voegen. Anders ben je wel een hele slechte kok.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
30 jun 2021 14:18
Zie in Frankrijk langs de rivieren en kanalen zeer regelmatig reeën,everzwijnen en vossen,ook allerlei roofvogels.
Die reetjes komen in de tijd dat allerlei bessen rijp zijn nogal eens met hun dronken kopjes in het water terecht,en heb er in de loop der jaren gelukkig al een paar kunnen redden,maar je ziet ze ook dikwijls drijven :cry:
In Nederland alleen nog maar een vos gezien in het Amsterdamse havengebied. :)
Zie in ons land alleen zo af en toe een bord langs de weg met een tekening van een hert erop en dat is het dan.
Denk ook dat ons aangeharkte land eigenlijk te klein is geworden voor b.v. de wolf.

Bob Schurkjens

Maar met de reeën gaat het hier erg goed.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Pff, reeën zijn levensgevaarlijk, kunnen we die niet uit het land weren? Reed eens snachts over een donker weggetje, komt er een ree uit de bosjes naast me gerend, zo voor de auto en dat beest bleef maar voor me rennen. Binnen no time was het er niet eentje, maar een stuk of 5,6. En je kan gewoon geen kant op, want zo'n beest is onvoorspelbaar.

reggie2

Dier noem je dat😌

Bob Schurkjens

Waarom ree je daar dan ook.

Plaats reactie