LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Erthanax schreef:
21 mar 2020 15:22
Op mijn vaste middagwandeling moest ik bij een stilstaand stel moeite doen om er met voldoende afstand omheen te lopen. Ze keken me aan of ik gek was.
Die cirkel van anderhalve meter om mensen heen moet je niet al te zwart/wit zien, maar meer als richtlijn.
Incidenteel langs iemand lopen op kortere afstand, is natuurlijk iets anders dan constant op elkaars lip zitten.
En anderhalve meter zal, bij juiste windrichting en flink niezen ook nog wel te overbruggen zijn.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Een lockdown zal er echt niet komen. Dan leg je de hele economie nog meer stil, terwijl de klap al zo groot is. We liggen pas een week stil en in mijn ogen is de besmetting nu niet echt drastisch aan het toenemen. Aan het einde van komende week zouden de eerste tekenen van stagnatie moeten komen, zeker hier in Brabant, en ik denk dat we dan gaan horen dat er nog 1 of 2 weken bij gaan komen en we dan steeds meer gaan opstarten in die laatste week.

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
21 mar 2020 17:47
En dan een hele hoop die links lopen op een fietspad omdat het zo schijnt te horen.
of-topic...maar dat hoort/mag toch gewoon?
https://www.anwb.nl/experts/fietsen/1/l ... or-joggers

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
21 mar 2020 18:16
Een lockdown zal er echt niet komen. Dan leg je de hele economie nog meer stil, terwijl de klap al zo groot is. We liggen pas een week stil en in mijn ogen is de besmetting nu niet echt drastisch aan het toenemen. Aan het einde van komende week zouden de eerste tekenen van stagnatie moeten komen, zeker hier in Brabant, en ik denk dat we dan gaan horen dat er nog 1 of 2 weken bij gaan komen en we dan steeds meer gaan opstarten in die laatste week.

Ik zou het wensen , maar waarschijnlijk gaat het toch langer duren aangezien ze in Brabant nog gevallen verwachten.

Ik denk ook niet dat er een lock down komt, dat gaat echt niet helpen.

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
21 mar 2020 18:16
Een lockdown zal er echt niet komen. Dan leg je de hele economie nog meer stil, terwijl de klap al zo groot is.
Vergis je daar niet in. Verpleegkundigen in het noorden willen nu al dat iedereen binnen blijft. Terwijl dat helemaal niet van de overheid uit komt. Kennelijk mag je zelfs niet eens je boodschappen meer doen, wat bij een lock-down nog wel het geval is. Als die roep van bepaalde beroepsgroepen steeds sterker wordt, gaat het vanzelf een keer die kant op.

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

In Spanje is er een echte lock-down. Hoe omzeil je dat? Door een geit uit te laten. Of een speelgoedhond.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... n-lockdown

BL2
Berichten: 5014
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Nijogeth schreef:
21 mar 2020 18:16
Een lockdown zal er echt niet komen. Dan leg je de hele economie nog meer stil
De economie !
Als dat het belangrijkste is. Ook vandaag deed iedereen weer of het vakantietijd was, volle bossen, stranden en treinen.
Die lockdown zal er echt heel snel moeten komen, anders gaat het net als in Italië, 793 doden op één (1 !) dag.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Niets wijst daar voorlopig op. Over het algemeen zie je 2 soorten reacties. Mensen zoals ik, die het een beetje bagatelliseren, omdat we er hier in Brabant nog maar weinig van merken. En de mensen die denken dat een lockdown schijnbaar verspreiding voorkomt (terwijl daar geen enkel bewijs voor is) en die helemaal in paniek zijn.

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jasper45 »

Moneyman schreef:
19 mar 2020 10:17
...Bekijk de demo's uit dit artikel eens. Dan zien je letterlijk wat die muur inhoudt. Zelfs voor mijn 7-jarige zoontje werd het daarmee (dankzij het Jeugdjournaal) duidelijk...
Misschien had Rutte die dan destijds beter als minister kunnen vragen.

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

O, maar ik geloof ook echt niet dat een lock-down alles oplost. Mensen gaan nog steeds naar hun werk, laten de hond uit, doen de boodschappen, enzovoorts. Het enige wat je voor elkaar krijgt is dat mensen niet meer voor ontspanning de deur uit kunnen. Maar dat moet dan nog wel gehandhaafd worden. En dat zie ik ook niet zo gauw gebeuren.

BL2
Berichten: 5014
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Nijogeth schreef:
21 mar 2020 19:18
Mensen zoals ik, die het een beetje bagatelliseren, omdat we er hier in Brabant nog maar weinig van merken
Werkelijk ongelofelijk, terwijl de ziekenhuizen in Brabant het niet meer aankunnen, er waarschijnlijk tot 700 patiënten noodgedwongen moet worden verplaats uit Brabant, bagatelliseer je alles maar een beetje.
Binnen 1 of 2 weken weten we of bagatelliseren nou zo slim was.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

In Italië inmiddels 12 dagen lockdown. Toch vandaag weer een toename van 14% van het totaal aantal besmettingen lees ik.

In de Volkskrant lees ik dan dat het gros van de zieken het virus krijgt na 4-6 dagen na blootstelling. Dan zou je toch verwachten dat het aantal besmettingen nu al flink zou afnemen? Helpt een lockdown wel?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Mensen vervelen zich nú al te pletter.
Men gaat er op uit , in parken , in bossen en hangen in groepjes bij elkaar. Ouderen en jongeren.
Wat is dat toch?
Sch**** aan de opgelegde regels? Egoïsme? Nonchalance.... zo van :" het overkomt mij niet " .

Waarom kunnen zovelen niet wat discipline opbrengen?

Ik zie nu net op de tv grote groepshugs van mensen die uit het buitenland zijn teruggekeerd op Schiphol met hun familie die ze stond op te wachten.

We gaan het wel zien :shock:

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Beste meneer van Boxtel,

Met verbazing heb ik uw reactie gelezen over de dagjesmensen in de trein. U bent van mening dat vanwege het Coronagebeuren dagjesmensen niet meer met de trein zouden moeten gaan. Mensen moeten verantwoordelijkheid nemen, zegt u.

Ik vind het prima dat u zich op dat standpunt stelt, ook al is het niet eerder zo gecommuniceerd. Maar weet u, meneer van Boxtel? Veel mensen hebben een duurbetaald abonnement. Ik ook, een weekendvrij abonnement van 37 euro per maand. En als ik eerlijk mag zijn, ik heb u, of wie dan ook, nog niet gehoord over de mogelijkheid om treinabonnementen tijdelijk op te schorten.

Ik betaal voor dit abonnement, dus ik maak ook gebruik van de trein. Zo simpel is het. Volgend weekend wil ik naar mijn vader. Natuurlijk kan ik met de auto. Die staat voor de deur. Maar ik heb een treinabonnement. Dus ik ga met de trein. Ik ga niet nog eens apart benzine betalen. Of u het leuk vind of niet.

Wat u wilt vind ik onjuist. Wél iedere maand abonnementsgeld incasseren, maar tegelijk eisen dat mensen geen gebruik van hun abonnement maken. U wilt dat mensen verantwoordelijkheid nemen. Begin dan bij uzelf, en creëer en communiceer de mogelijkheid om abonnementen tijdelijk op te schorten. Als ik die 37 euro per maand voorlopig niet hoef te betalen, is er ook ruimte om met de auto te gaan.

Met vriendelijke groet,


witte angora

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja das een goeie WA !
Ik kan ook geen gebruik maken van mijn abonnement en dus ook niet van mijn vrije reizen 🤨

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door alfatrion »

Maandag komt er nieuws uit over de Carona voucher.
https://www.google.com/amp/s/www.travma ... ucher/amp/

BL2
Berichten: 5014
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Het is werkelijk beschamend Witte Angora, een duur betaald abbo van 37 (!) Eurootjes en daarvoor anderen en je zelf in gevaar brengen, incl uw eigen vader. Je leert je landgenoten wel kennen in deze barre tijden.

Het wordt de hoogste tijd dat NL wat weekjes op slot gaat !

ZeerPrivé
Berichten: 6067
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
21 mar 2020 19:34
Waarom kunnen zovelen niet wat discipline opbrengen?

Misschien omdat eigenbelang en een paar centen belangrijker zijn dan groepsbelang?

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

BL2 schreef:
21 mar 2020 20:01
Het is werkelijk beschamend Witte Angora, een duur betaald abbo van 37 (!) Eurootjes en daarvoor anderen en je zelf in gevaar brengen, incl uw eigen vader. Je leert je landgenoten wel kennen in deze barre tijden.

Het wordt de hoogste tijd dat NL wat weekjes op slot gaat !
:lol: :lol:

Trouwens: heb je ook gezien hoe druk het was in Zandvoort? https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... oronavirus

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Kees2850 schreef:
21 mar 2020 19:45
(...)
Uit een Chinese studie blijkt dat mensen van boven de 80 en / of mensen met andere onderliggende ziektes zoals COPD, hartafwijkingen, diabetes en kanker veruit het meeste risico lopen. 85 procent van onze bevolking loopt nauwelijks risico .Dus waarom daarmee rekening houden?
Zeg je nu dat slechts 15% vd bevolking hier wel het meeste risico loopt en 85 % nauwelijks risico loopt? Lees ik dat zo goed?

Waarom hoor ik daar niemand van de deskundigen over? :roll:

Ik denk dat de populatie hier in Nederland ook wel enigszins anders ligt hoor.
In 2019 telde Nederland ruim 4 miljoen 65 plussers en meer vijftigers dan jongeren.

En welke Chinese studie?

Gesloten