LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
ros1982
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 mei 2005 13:03

Re: phuket air

Ongelezen bericht door ros1982 »

Ik heb vandaag weer eens gebeld naar kras en gevraagd het zo is dat er een algemene oplossing / alternatief is gevonden voor de reizigers van juli en augustus. De medewerkster zei dat het inderdaad het geval is. Op de vraag welke maatschappij het gaat worden kon ze me geen antwoord geven. Ze hebben dus blijkbaar een overeenkomst gesloten met een andere maatschappij.

Master T.

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Master T. »

Ik hoop dat je gelijk hebt...

Maar geloof er niet te hard in, helaas :evil:

Naar alle aangrenzende waarschijnlijkheid vliegt Phuket Air binnen een maand je weer op Amsterdam, SCHANDE, dat wel :twisted:

Henkybaby

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Henkybaby »

Master (nou ja...) T, wat een gel*l. Phuket Air heeft - op een na - al haar internationale routes opgegeven. Ze vliegen dus ook niet meer op Denpassar vanaf Bangkok, zoals sommigen nog schijnen te denken.

Maak je geen zorgen mensen, laat je niet gek maken door dit soort paniekzaaiers en doe jezelf een plezier: blijf weg op dit forum, ga wat leuks doen en wacht op het voorstel van je TO.

Master T.

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Master T. »

We shall see... :shock:

offliner

Re: phuket air

Ongelezen bericht door offliner »

bestemming: bangkok
vertrek: 1 juli
retour 15 juli
met: Arke

Heb vorige week het (Globe) reisburo een voorstel gedaan tot omboeking naar andere bestemming (dominicaance. Republiek) met Arke!
dit houdt in voor Arke:
- geen omboeking meer voor Bangkok en dus zorg minder voor twee personen
- de reissom zou twee keer zo hoog worden (meer omzet)
- en we blijven dus bij Arke

Dit voorstel is naar de Sales afd. van Arke gestuurd en vreemd genoeg hebben ze dit afgewezen. Het advies blijft van Arke (en Globe) om te wachten!?
Ik snap dit niet omdat zij het niet snappen. Indien er dus straks een alternatief naar bgk wordt aangeboden (tegen meerprijs) kunnen wij kosteloos annuleren en alsnog een andere reis boeken..
oftwel Arke raakt waarschijnlijk een klant en omzet kwijt.

Is het gewoon niet mogelijk om de reis om te boeken? Heb dit nl. wel een aantal malen gelezen in dit forum?
Iemand hier ook ervaring mee?

danielk
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2005 12:11

Re: phuket air

Ongelezen bericht door danielk »

Inderdaad raar offliner: ik heb wel om mogen boeken (weliswaar niet de hele reis maar alleen de vlucht) zonder meerkosten, op grond van ongeveer gelijke argumenten. Maar dat was alweer twee weken geleden, het is goed mogelijk dat er nu een oplossing is voor alle klanten en ze dus liever niet meer gaan omboeken.

offliner

Re: phuket air

Ongelezen bericht door offliner »

wellicht dat het te maken heeft, vergeten erbij te vermelden, dat er twee dagen hotel bij de ticket inbegrepen is (in bgk). Maar dan nog...

Daielk, heb je gewoon omgeboekt naar een andere bestemming of zelfde bestemming met andere maatschappij?
ik vraag me toch af waarom zoiets bij mij niet mogelijk is. Aankloppen bij het reisburo maar weer.

Blueyez

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Blueyez »

Lieve mensen,

Ik ga morgen lekker op vakantie naar Bali en ben zo blij dat ik met Malaysia airlines vlieg! Ik hoop dat er voor iedereen een passende oplossing wordt gevonden!

Heel veel succes!

gaste

Re: phuket air

Ongelezen bericht door gaste »

weet iermand het telefoonnummer van de anvr? ik heb het ergens op dit forum gelezen maar waar?? ben namelijk wel benieuwd wat de anvr zegt over overmacht!!

gasten

Re: phuket air

Ongelezen bericht door gasten »

ANVR
Rynzathe 8D
3454PV De Meern
Tel 030-6697033
Fax 030-6697034

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

nou de week is bijna aangebroken dat kras zegt alle reizigers te benaderen, ben erg benieuwd of deze afspraak nagekomen gaat worden....ik hoop het zo, kan mijn vakantiepret tenminste beginnen.....Hoop dat ze met een redelijk voorstel komen qua prijs, zodra ik iets weet van kras meld ik me op dit forum
mijn vertrekdd is 24 juli rondreis glimlach v thailand geboekt bij kras

Femke22

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Femke22 »

Ik ben ook benieuwd wanneer en/of we iets horen van Kras deze week. Wij hebben voor 22 juli de Amazing Thailand rondreis geboekt en een week verlening aan het strand. Ik hoop dat ze met een goed alternatief komen!! Ik ben heel benieuwd!!

Romi
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 apr 2005 10:09

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Romi »

Ik weet niet of iemand van dit forum Kras heeft gebeld over dat ze op hun site hebben staan dat ze binnen 2 weken met een alternatief komen.

Ik heb hier wel over gebeld en kreeg dit te horen: dit geldt alleen voor de mensen van juni en begin juli.
Dus niet voor midden juli en augustus.

Heel vreemd want zo staat het niet op hun site. En ga morgen dan ook maar weer een mail sturen naar Kras!

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Nog een leuke om de feestvreugde te vergroten;
gisteren heb ik nog maar eens Kras gebeld om te kijken of er al iets bekend is voor wat betreft een alternatief (vertrekdatum 1 juli, seat only). Ze zouden al bezig zijn met juli, maar toen ik opmerkte dat met een vertrekdatum van 1 juli het wel realistisch zou zijn als ik wat gehoord zou hebben hadden ze geen antwoord paraat.
Maar de strekking van dit verhaal; vorige week aan begin juli gewerkt en niemand die begin juli vertrekt op dit forum heeft al iets gehoord.
Vreemd :cry: :cry: :cry:

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Hele grote kans dat je deze week bericht krijgt,kop op.
Deze week dus hoor je ervan.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Je hebt de tijd nog,en ik geloof dat je deze week wel zal horen hoe het zit.Dus dat komt wel goed voor je.Maar dan heb je ook vastigheid,alleen duurt het wel even.

danielk
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2005 12:11

Re: phuket air

Ongelezen bericht door danielk »

@ offliner:

We hadden een pakketreis bij Arke (vlucht met PA + hotel + transfer), dat is nu een losse vlucht bij Cathay en hotel via Arke geworden. De transfer wordt nu door het hotel geregeld omdat Arke dat niet doet als je geen pakketreis neemt. Nouja, die 10 dollar lig ik ook niet wakker van.

hubertina

Re: phuket air

Ongelezen bericht door hubertina »

Ik lees nu op de Kras website dat Kras weer thailand reizen met Phuket air aanbied terwijl dat tot nu toe niet (meer) mogelijk was.

Is er al iemand gebeld vandaag door Kras want ik ben erg benieuwd of ze toch weer met Phuket air in zee gaan en of ze inderdaad deze komende 4 dagen alle mensen gaan benaderen zoals beloofd.
Wij vliegen zelf met 2 gezinnen naar Bangkok op 17 aug.
(Als het allemaal doorgaat)

:?:

Winniewandala
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2005 23:05

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Winniewandala »

Een halve week terug hebben wij via D-reizen het voorstel van Neckermann gekregen. (vertrek 14-9) Vliegen via M.A. met een bijbetaling van 200,-.
Ik wist niet dat als je niet binnen 72 uur reageerde dat je dan aan het "voorstel" vast zit en niet meer kan annuleren.

Gelukkig hebben wij wel snel gereageerd en zelfs een week uitstel gekregen om te beslissen of we accoord gaan. :D

We hebben nu via een andere reisburo een losse reis geboekt die ze aan ons aanbieden als een pakketreis.
Vlucht via Cat. Pasific + hetzelfde hotel voor 20,- meer als via Neckermann.

Mijn advies: :idea:

Wacht het voorstel af en ben je er niet mee eens. Kijk dan verder, want er is best nog wel wat te vinden voor een redelijke prijs.

Torch_r

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Torch_r »

Beste forum bezoekers
een vraagje voor de juristen onder jullie

Ik heb vandaag een bericht gekregen dat ik een alternatief kan nemen met een meerprijs in de orde grootte van 200 euro per persoon.

Die kosten zijn voor mij want, zo redeneerd neckermann, het is overmacht.
Ik dacht ergens te hebben gelezen dat het geen overmacht is, want Phuket Air heeft zich niet aan de regels gehouden. Dus kan de reisorganisatie zich niet op overmacht beroepen. Klopt dit?

Als ik het mis heb zijn dan de extra kosten voor mij? Dat lijkt me namelijk een beetje krom.

Het alternatief is volgens mij annuleren. Ik ga er vanuit dat ik dat in ieder geval mag doen, aangezien de overeenkomst niet is nagekomen.

Kan iemand mij een beetje juridisch advies geven. Wat zijn mijn mogelijkheden?

Gesloten