LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meubelmarkt Montfoort

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door crazyme »

Subtotaal --------------------------- € 3725,-

dinja_w
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mei 2011 10:28

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door dinja_w »

Wij hebben voor ons bankstel €1.150,- aanbetaald.

Afgelopen vrijdag nog gewoon gesproken met afdeling orderverwerking omdat onze levertijd was verstreken. Ik moest dinsdag terugbellen omdat ze dan meer konden vertellen over de levering.
Krijg ze nu niet meer te pakken.

kokemo
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 aug 2010 15:26

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door kokemo »

750,00 euro aanbetaald, ergens anders de meubels besteld en al geleverd, zeer tevreden verder, maar het blijft wel knagen van het aanbetaalde geld.

dinja_w
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mei 2011 10:28

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door dinja_w »

Gisteren heel vaak gebeld naar de klantenservice.
Uiteindelijk kreeg ik dan toch een meneer aan de telefoon die erg aardig leek en het allemaal voor me uit ging zoeken.

Na ongeveer 10 min. in de wacht te hebben gezeten, kreeg ik het volgende te horen;

Hij had even contact opgenomen met de leverancier en nog niet alle delen van ons bankstel zijn compleet en kan dus nog niet uitgeleverd worden. Wel garandeerde de leverancier dat het bankstel volgende week en anders uiterlijk die week daarop geleverd gaat worden.
Ik moet volgende week woensdag weer terugbellen in de hoop dat mijn bankstel dan geleverd kan gaan worden.

Toch heb ik wel de verwachting dat deze geleverd wordt. We hebben namelijk €1.150,- aanbetaald en moeten bij levering nogmaals een bedrag van € 1.150,- betalen (erg groot bankstel).
Ik denk dat ze dat geld wel graag willen hebben.

We zullen zien....

Meubelvarken
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2011 00:09

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Meubelvarken »

We zullen zien ja....ik geloof geen bal van dit verhaal!
En als ik het verhaal zou geloven, dan geloof ik die "aardige' meneer niet.
Het bedrijf is stopgezet en dan wordt er beweert dat er nog handel binnen komt? Had je niet per ongeluk de Efteling aan de lijn?
Je hoeft hier geen valse hoop proberen te geven.

Klant Directmeubel
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 mar 2011 10:26

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Klant Directmeubel »

dinja_w schreef:Gisteren heel vaak gebeld naar de klantenservice.
Uiteindelijk kreeg ik dan toch een meneer aan de telefoon die erg aardig leek en het allemaal voor me uit ging zoeken.

Na ongeveer 10 min. in de wacht te hebben gezeten, kreeg ik het volgende te horen;

Hij had even contact opgenomen met de leverancier en nog niet alle delen van ons bankstel zijn compleet en kan dus nog niet uitgeleverd worden. Wel garandeerde de leverancier dat het bankstel volgende week en anders uiterlijk die week daarop geleverd gaat worden.
Ik moet volgende week woensdag weer terugbellen in de hoop dat mijn bankstel dan geleverd kan gaan worden.

Toch heb ik wel de verwachting dat deze geleverd wordt. We hebben namelijk €1.150,- aanbetaald en moeten bij levering nogmaals een bedrag van € 1.150,- betalen (erg groot bankstel).
Ik denk dat ze dat geld wel graag willen hebben.

We zullen zien....

Ik denk dat ik iets heb gemist... Hoe komen jullie aan een telefoonnummer???

mvdswaluw
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 apr 2009 15:41

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door mvdswaluw »

Van ons zouden ze nog 1500,- kunnen krijgen, maar dan moeten ze wel contact opnemen...

dinja_w
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mei 2011 10:28

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door dinja_w »

Ik ben er absoluut niet op uit om mensen valse hoop te geven want daar heb ik zelf toch niets aan??

Ons bankstel is besteld bij Hoogland Wonen & Slapen te Mijdrecht en wij bellen het telefoonnummer welke op de site staat.

Vandaag opnieuw contact gehad en ik kreeg opnieuw het antwoord waar ik al bang voor was: "Hij zit deze week helaas niet bij de levering maar zal volgende week, uiterlijk die week daarop geleverd worden."

Ik ben heel erg benieuwd hoe lang ze dit nog gaan volhouden...

Hoogland Wonen & Slapen is naar mijn weten niet failliet verklaard of onder toezicht gesteld en wel CBW-erkend.
Heeft iemand enig idee wat wij kunnen doen??

nelstekel
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2010 21:58

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door nelstekel »

Hallo,

Ik volg dit forum al een hele tijd. Ook wij zijn gedupeerd door Meubelmarkt.
In september 2010 een bank en 6 eetkamerstoelen gekocht en 600 euro aanbetaald.
Uiteraard niets ontvangen. Dus ik doe graag mee voor mijn 600 euro om een zaak aan te spannen.

mvdswaluw
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 apr 2009 15:41

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door mvdswaluw »

dinja_w schreef:Ik ben er absoluut niet op uit om mensen valse hoop te geven want daar heb ik zelf toch niets aan??

Ons bankstel is besteld bij Hoogland Wonen & Slapen te Mijdrecht en wij bellen het telefoonnummer welke op de site staat.

Vandaag opnieuw contact gehad en ik kreeg opnieuw het antwoord waar ik al bang voor was: "Hij zit deze week helaas niet bij de levering maar zal volgende week, uiterlijk die week daarop geleverd worden."

Ik ben heel erg benieuwd hoe lang ze dit nog gaan volhouden...

Hoogland Wonen & Slapen is naar mijn weten niet failliet verklaard of onder toezicht gesteld en wel CBW-erkend.
Heeft iemand enig idee wat wij kunnen doen??
Dinja,

ik wil je niet ongerust maken, maar als ik jou was zou ik er wel even goed bovenop blijven zitten. Bij Hoogland staat er een aantal weken "Totale leegverkoop, 40% korting" met enorme letters op de ramen geschilderd. Mochten ze de zaak gaan sluiten, dan heb je nu nog de kans om je meubels te regelen of je aanbetaling terug te vragen. Voor je het weet zijn ook zij ineens niet meer bereikbaar (schijnt vaker te gebeuren in dit wereldje, hebben we ondervonden).

dinja_w
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mei 2011 10:28

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door dinja_w »

mvdswaluw schreef:[
Dinja,

ik wil je niet ongerust maken, maar als ik jou was zou ik er wel even goed bovenop blijven zitten. Bij Hoogland staat er een aantal weken "Totale leegverkoop, 40% korting" met enorme letters op de ramen geschilderd. Mochten ze de zaak gaan sluiten, dan heb je nu nog de kans om je meubels te regelen of je aanbetaling terug te vragen. Voor je het weet zijn ook zij ineens niet meer bereikbaar (schijnt vaker te gebeuren in dit wereldje, hebben we ondervonden).
Ik zie inderdaad ook op de website dat ons bankstel er niet meer op staat en dat zij alleen nog maar aanbiedingen hebben.
Ik heb alleen echt geen idee hoe ik dit aan moet pakken?
Tips zijn op dit moment echt heel erg welkom

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door crazyme »

dinja_w schreef: Ik zie inderdaad ook op de website dat ons bankstel er niet meer op staat en dat zij alleen nog maar aanbiedingen hebben.
Ik heb alleen echt geen idee hoe ik dit aan moet pakken?
Tips zijn op dit moment echt heel erg welkom
Er naar toe en vraag hoe de vork in de steel zit. Is het onbevredigend? Probeer dan iets anders te kopen ter waarde van de aanbetaling.

Dan heb je in elk geval nog iets....

Meubelvarken
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2011 00:09

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Meubelvarken »

Dit bericht gaat over Meubelmarkt, heb ik iets gemist of valt Hoogland er ook onder??
Tot nu kom ik tot zo'n € 6500,00 aanbetalingen gedaan door gedupeerden.
Is naar mijn mening niet echt een bedrag om een advocaat van te betalen en dan dan nog iets over te houden.
Is er echt niemand die rechtsbijstand heeft om na te gaan wat er gedaan moet worden?
Ik snap ook niet dat een bedrijf zo maar gestaakt kan worden. Hoe zit het met het personeel, de leveranciers, de huur, de bedrijfsmiddelen en de banken?
Ik kan me niet voorstellen dat dit allemaal doorbetaald wordt, er moeten toch meer schuldeisers zijn. En als de magazijnvoorraad is verkocht door een veiling, om de belasting tevreden te stellen, dan moet de pot toch wel leeg zijn?
Waarom wordt er dan geen faillisement aangevraagd door één van deze partijen?
Waarom geeft CBW hier geen verdere duidelijkheid over?
Het zou toch allang klaar moeten zijn met dit bedrijf, als er geen geld meer is dan failliet, als er nog wel geld is dan de aanbetalingen terug betalen!
Wie weet wat er verder gedaan moet worden?

HistorieMeubelen
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 mei 2011 23:16
Locatie: Emmen, Drenthe
Contacteer:

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door HistorieMeubelen »

Ook wij adverteren met meubelen zonder levertijden, maar het is dan wel de bedoeling dat de meubelen ook daadwerkelijk direct mee te nemen zijn.
Eigenlijk zou je als consument niet akkoord hoeven gaan met een zaak die dit beloofd, maar dit niet na kan komen.

Wij bestaan bij de gratie van onze klanten, en vaak zien we de grote bereidheid tot wachten bij complexe bestellingen, in een tijd van instant-gratificatie. (De McDonald's cultuur noem ik het wel)

Ik begrijp de reaktie van Montfoort wel, en haar uitleg geloof ik ook...maar er is ook nog zoiets als redelijkheid.

Als wij als winkel zonder levertijden bij een bestelling toch een levertijd hebben, dan mag die binnen redelijkheid niet te lang zijn.
Regelmatig krijgen wij klanten in onze winkel die bij concurrenten soms 3 maanden op 1 meubel moeten wachten, dat is geen uitzondering!
Wij verbazen ons vaak over deze bereidwilligheid die mensen toch vaak blijken te hebben.

In dat geval kiezen wij er voor om dit zo spoedig mogelijk aan te geven, als de klant maar tijdig op de hoogte is, is begrip opbrengen ook makkelijker.

Er word ook aangegeven dat lange wachttijden in de meubelbranche vaak voorkomt. Dat is waar, en het is de winkelier zelf die zich met overdreven lange wachttijden in de vingers snijd. Hoe voel jij je als consument als je iets beloofd word, en het komt niet? Die potentiële klant-voor-het-leven ben je voorgoed kwijt!

Een prachtig forum hier, met waardevolle ervaringen!

HistorieMeubelen Emmen

pascal40
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2011 19:07

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door pascal40 »

Heb alles eens gelezen over deze firma maar sommige dingen begrijp ik niet helemaal.

1e Hoe kan een bedrijf niet failliet zijn ondanks dat hij wel geïncasseerd heeft maar niets aflevert ?

2e Heeft iedereen nu zijn spullen gekregen of zijn geld terug gekregen want de laatste tijd lees ik helaas niets meer ook niet op de website van de meubelmarkten.
Dat laatste had ik ook niet verwacht !

Ook ik heb een aanbetaling gedaan en meerdere mails gestuurd met het enige antwoordt : zie de website voor meer informatie.

Morgen ga ik maar eens mijn advocaat bellen want wil of mijn geld terug of een faillissement aanvragen voor dit bedrijf. ( moet hiervoor wel meerdere mensen hebben)

Het mag toch niet zo zijn dat iedereen zijn geld kwijt is en meneer als enige het antwoordt kan geven : zie de website.

Maar goed misschien heb ik wat gemist en ondertussen is alles wel geleverd. (al ben ik daar niet zeker van)

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door crazyme »

pascal40 schreef:Heb alles eens gelezen over deze firma maar sommige dingen begrijp ik niet helemaal.

1e Hoe kan een bedrijf niet failliet zijn ondanks dat hij wel geïncasseerd heeft maar niets aflevert ?
Voor zover ik heb begrepen heeft de fiod de zaak "bevroren" voor onderzoek. Na dit onderzoek klapt de boel vanzelf; het lijkt mij niet logisch dat deze vennootschap nog levensvatbaar is. Tot die tijd zit iedereen in onzekerheid.

Donnie10
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mar 2011 09:59

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Donnie10 »

Dag mensen,

Ik ben ook nog steeds behoorlijk pissed off en de weg kwijt omtrent dit hele gezeik. Mails worden wel gelezen (zo dom zijn ze nog wel om de leesbevestiging aan te klikken) en vervolgens krijg ik een mail terug met zien website.

Is toch eigenlijk belachelijk dat er in een land zoals Nederland met een wir war van regels, wetten en andere bende er geen EEN organisatie is die daadwerkelijk opkomt voor gedupeerden?!?

En dan kunnen partijen als Tros Radar en dat CBW wel mooi bestaan, maar als ze vervolgens niets kunnen doen om de gedupeerde klanten te helpen weet ik het ook niet meer.

En voor de duidelijkheid.... NEE ook ik heb me meubelen nog niet geleverd gekregen en ben me aanbetaling kwijt vrees ik. Mooi een faillissement aanvragen van dit bedrijf en dan ook nog even als het kan al het privé vermogen van de bestuurders ivm onbehoorlijk bestuur.

Gr. Quinc

squareware
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 nov 2010 14:00
Locatie: ijmuiden

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door squareware »

BTW, voor wie 't nog intresseerd....
Mijn internet lag er 2 maanden uit vanwege verhuizing, iets met een schakelaar of zo bij ziggo... yeah right.

Maaruh. ik heb alles uiteindelijk gekregen tot grote opluchting van de polit.. nevermind. Zijn er nu nog mensen die zitten te wachten op hun meuk?

Groet
Squareware

Donnie10
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mar 2011 09:59

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Donnie10 »

Snap je!

Denk dat je het niet eens meer wachten kan noemen. Die meubelenmeuk mag wat mij betreft mooi in vlammen opgaan. Zou alleen mijn aanbetaling graag terug willen. Maar ook daar heb ik een zeer hard hoofd in.
Heb onlangs wel een lijstje met namen van ex werknemers en/of eigenaren onder ogen gekregen. Mooi een kopie van gemaakt en wanneer ik een van die namen eens tegen kom ik de regio... mooi terug oplichten denkkkk!!

Quinc

mvdswaluw
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 apr 2009 15:41

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door mvdswaluw »

Donnie,

leuk zo'n lijstje... Lijkt me handig voor Tros radar/opgelicht als ze er ooit nog eens een uitzending over zouden willen maken...

Is het iemand trouwens al opgevallen dat ze bij de curator al een derde verslag hebben staan ? http://www.phijffer.nl/wp-content/uploa ... pril11.pdf Hierin staat dat het volgende verslag uit komt op 1 juli. Dus nog even een dikke week wachten voordat we weer wat leesvoer hebben...
Leuk is wel dat ze inzicht hebben in de ING-dagafschriften. Dus dan kunnen ze in ieder geval zien dat ik mijn 500,- over heb gemaakt... Wat op zich weer bewijs zou kunnen zijn dat wij gedupeerden zijn, ondanks dat het KVK-nummer wat op onze bon staat niet onder behandeling is bij Phijffer. Misschien toch nog maar eens even bellen...

Gesloten