Jose2501 schreef: ↑16 feb 2021 11:22
sjohie schreef: ↑16 feb 2021 11:14
Dit is overigens wel een stok in de spaken van al overige geblèr van die wappes. Als dit werkelijk de dictatuur zou zijn als zij regelmatig schetsen, had de rechter natuurlijk dit nooit besloten. Het is een zoveelste triomf voor onze democratie, maar een praktisch verlies voor het land.
Jammer, ik ben er wat ambivalent over.
Je kan ook zeggen dat alle politici hebben gefaald in controle van de macht. Dat juist een groep als Viruswaarheid dit heeft moeten aankaarten is toch een blamage voor Tweede Kamer?
Het voelt als theoretische winst, maar praktisch verlies.
De rechter kan niet anders dan zo oordelen, door al het gepolder en dat half uurtje verlaten om genoeg voorstemmen te krijgen van de volksvertegenwoordiging was het geen grote calamiteit meer, en was deze wet als kapstok, juridisch de foute keuze. Iets waar de Raad van State ook al op had gehint trouwens. Ik denk dat een paar forummers hiervan klem onder hun bureau zitten van blijdschap trouwens.
Maar goed, praktisch vind ik het dus een verlies, de avondklok icm alle andere maatregelen, dat maakt het ook niet handiger, zorgt voor een verlaging van de R0, en vertraging van de opmars van de VK en ZA varianten, die we hard nodig hebben. Die urgentie is niet ineens weg door deze uitspraak.