LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Gheraj
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 aug 2007 15:46

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Gheraj »

Hoi Fignon,

Blokkeren van u rekening naar Pretium is gewoon naar de bank gaan en doorgeven dat men die wil blokkeren. De meeste banken zijn ermee bekend met dat bedrijf(PT) en doen die blokkering voor u maar al te graag. Kan ook zonder dat men dat banknummer heeft. Wordt er toch wat van u rekening gehaald door die toko dan kan men dat terug laten storten. Wel doen want ze verdienen u geld niet!

Bij ons groeit het geld ook niet op de rug, dus een advocaat en rechtzaak wordt ook hier moeilijk daar bent u niet de enige in.
Jammer genoeg lijkt het er op alsof dat bedrijf dat ook weet en ze ten alle tijden hun geld wel weten te vangen.

Als iedereen het er maar bij laat heeft dat bedrijf gewonnen, en dat moet toch niet kunnen.

Ben d'r echt klaar mee nu!

Fingon
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 dec 2008 17:10

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Fingon »

Hoi Gheraj, bedankt voor je reactie. Als ik mijn bank blokkeer en dat doe ik morgen zeker... kunnen ze me dan niet als wanbetaler bestempelen en me na ik weet niet hoelang met een torenhoge rekening belagen???
groetjes, Fingon

Fingon
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 dec 2008 17:10

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Fingon »

O, ja, dat vergat ik nog. Behalve bij KPN, vanaf 8 december dus Pretium Telecom, heb ik een ADSL bij Oange. Ook daar heb ik een abonnement voor bellen en internetten. Dus ik denk dat ik mijn KPN-telefoonnr. aan hun doorgeef, dan blijf ik in ieder geval mijn oude telefoonnummer, waar ik, het klinkt misschien stom, erg aan gehecht ben. Ik ben benieuwd als ik Orange vraag mijn telefoonnummer over te nemen of Pretium Telecom dan nog iets kan. Misschien dat dit ook een optie is. Anders bel ik idd 1655 voor mijn abonneenummer.
groetjes, Fingon

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Hallo Cheraj, nou en of het bij de banken bekend is wat voor bedrijf PT is en heb je nog correspondentie van hen. Onderaan hun briefpapier staat hun bankrekeningnummer.
Ons groeit ook het geld niet op de rug en misschien is een bezoekje aan de wetswinkel de moeite waard.
Kunnen we met z'n allen Radar er nog eens over benaderen dat die mijnheer [Bericht aangepast door de moderator] nu wel de gespeeld onschuld uithing maar ondertussen gewoon doorgaat met zijn valse praktijken. Mailen of bellen? maar dan moeten we het ook met elkaar doen want dan bereiken we wat. Ik wil er wel voor naar Hilversum komen (mag ik eerst wel naar de kapper) zie je wel dat PT me dan toch geld kost (geintje) Laten we wel proberen ons goeie humeur er niet door te laten bederven
gr. lenalida

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Sorry, de vorige reactie is voor Fingeon bestemd.!! Tja dat krijg als je een paar wijntjes op hebt. maar in jouw geval zou ik zeer zeker een klacht indienen bij de consuwijzer, die helpen je echt geven goed advies. Wat is je leeftijd? Boven de 72 kun je een beroep doen on de coulanceregeling voor ouderen. Verder aangetekende brief met ontvangstbevestiging naar ze sturen dat je de overzetting wilt annuleren
Onder de 72 moeten ze dat per drie maanden weer terugboeken en als ik nu 's-avonds gebeld wordt dan zeg ik meteen dat ik niet op telefonische aanbiedingen inga dat ze dat dan maar schriftelijke moeten doen. Succes en wil je meer weten wij zijn zo langzamerhand doorkneed. Je kunt ook b.v. voor al je telefoonnummers eerst b.v. 1655 (KPN) of 1602 (Tele2) intoetsen dan bel je niet via Pretium
Succes gr. lenalida

Fingon
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 dec 2008 17:10

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Fingon »

Hoi Ienalida,
Nee, ik ben nog lang niet boven de 70 jaar!!! Ik ben nog maar 51 jaar (eigenlijk oud en wijs genoeg om geen stommiteiten meer uit te halen, maar ja). Wat bedoel je met die aangetekende brief met ontvangstbevestiging. Is dat de brief die ik meteen geschreven heb toen ik hun eerste brief kreeg waarin staat dat mijn vaste telefoonaansluiting binnen vier weken ingaat en waarin ze melden dat ik ook een brief van de KPN zal ontvangen waarin ik mijn keuze voor de overgang naar PT op 08-12-2008 van mijn abonnement naar PT bevestigd zal worden? En met de aan hun de verplichting daarop een ontvangstbevestiging te sturen? Ik kreeg op 18 november j.l. hun eerste brief, dat ik een abonnement bij hun ben aangegaan en op 19 november heb ik meteen een brief gestuurd met mijn protest tegen dit abonnement. Daarop heb ik trouwens nooit een bevestiging gekregen. Pas op 9 december kreeg ik weer een brief met de mededeling dat op 8 december j.l. mijn abonnement bij hun is ingegaan. Ook daarop heb ik een protestbrief gestuurt en geeist dat ik de bandopname waarop ik toestemming gaf wilde horen. Dit gebeurt dus morgen. Vorige week was de afdeling gesloten, zeiden ze tenminste.
En met dat om de drie maanden weer terugboeken??? Sorry, het "landt" bij erg moeilijk omdat ik een hersenziekte heb. Daardoor begrijp ik bepaalde dingen niet precies!!!

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Snuffel eens terug in het forum, voor zover ik het weet kunnen ze je niet meer vasthouden aan een contract voor een jaar als je dat niet wilt. maar maximaal drie maanden.
Een aangetekende brief met ontvangstbevestigingsturen dat je je abonnement m.i.v. 8 maart 2009 opzegt en ze je terugzetten naar je vorige provider tenzij je een ander wilt, dat MOET je wel opgeven
Maak duidelijk dat je een klacht zult indienen over hun praktijken bij de de Consuwijzer (even zoeken via Google) en indien de geschillencommissie zal inschakeln als ze je abonnement m.i.v. 8 maart 2009 niet beëindigen
Op het forum waren diverse mensen die meer van deze hele gang van zaken afweken, dus lieve mensen even reageren en deze gedupeerde op weg helpen.
gr. lenalida

Fingon
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 dec 2008 17:10

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Fingon »

Hoi Inalda,
Bedankt voor je reactie, hulp en suggesties. Vanmiddag ga ik naar de bank, die is pas om 13.00 uur open, om de automatische incasso te blokkeren. Daarna bel ik PT op om het bandje te beluisteren. Dit doe ik samen met m'n moeder, omdat ik door die hersenziekte niet alles mee krijg. Daarna wil ik vandag nog een brief schrijven waar ik inderdaad wil dreigen met de geschillencommissie en Consuwijzer. En me tegelijkertijd opzeggen per 8 maart 2009! Die stuur ik dan aangetekend naar hun toe. Kosten ze me toch geld, daar heb ik goed de pest over in, maar dat moet dan maar. Je hoort van me, wat het vandaag uitwerkt!
groetjes, Fingon

hejeja
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 feb 2008 14:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door hejeja »

Fingon,
Kun je gebruik maken van een vakbond, ouderenbond of een balie bij de gemeente waar ze je hulp kunnen geven of goed kunnen doorverwijzen? Kijk op internet eens bij het Juridisch loket: http://www.hetjl.nl/hetjl/ Indien je een rechtsbijstandsverzekering hebt schakel die dan in. Probleem is meestal dat de schade voor hun te laag is om er veel werk en van te maken.
Echt, het valt niet mee om van ze af te komen.
Indien mogelijk neem het gesprek van de voicelog op. Het in bezit krijgen van de bandopname lukt niet.
Verder noteer elk telefoongesprek met tijdstip en naam van de medewerkster, elke brief die je schrijft of ontvangt. Bewaar de enveloppen om te bewijzen wanneer je ze ontvangen hebt.
Noteer de ontvangst van de brief maar ook de datum die Pretium op de brief schrijft. Daar kan zomaar een week tussen zitten.

Dus alles bewaren, copieën, verzendbewijzen. Zo,n lijstje waar al je acties op staan is heel handig om snel te weten wanneer je wat hebt gedaan.

Bij de bank vraag je een selectieve blokkade aan voor Pretium Telecom.
Hun Postbanknummer = 8670341
ING Bank = 661433099

Zodra je 7 dagen bedenktijd om zijn wordt je gratis lid gemaakt van Pretium Privelege. Hun Postorderbedrijf. 3 maanden voor het einde van dat jaar moet je dit opzeggen anders wordt je automatisch betalend lid. Dat kost je rond de 65 euro per jaar.
Zeg ook dit gelijk op en laat ook op deze rekening een selectieve blokkade zetten. Postbank = 68.83.111

Vraag voor hoelang deze blokkades geldig zijn.

Als een bank van een bepaald bedrijf veel verzoeken krijgt voor selectieve blokkades dan wordt deze service stop gezet.

Fingon, sukses met je actie.

Fingon
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 dec 2008 17:10

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Fingon »

Nee, ik heb helaas geen vakbond, ouderenbond of rechtsbijstandverzekering. Alleen voor de auto heb ik een rechtsbijstandverzekering. De financiele middelen ontbreken mij om lid te worden van een vakband, consumentenbond of een rechtsbijstandverzekering. Je raad om elk telefoongesprek te vragen naar de naam van de medewerker en het noteren van dag en tijdstip, zal ik opvolgen. Het telefoongesprek opnemen lukt me niet, maar mijn moeder luistert mee en kan ook evt. reageren.
Wel gaat er vanmiddag een aangetekende brief naar ze toe, met verwijzing naar voorgaande brieven en het recht na ontvangst van de eerst brief van Pretium Telecom, het contract binnen 4 weken op te zeggen.
We houden het spannend.
groetjes, Fingon

hejeja
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 feb 2008 14:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door hejeja »

Fingon,

Misschien kun je beter je moeder de band af laten luisteren en zelf meeluisteren. Ik heb de voicelog voor mijn moeder gehoord en commentaar gegeven. Hoewel ik ook heel boos was kon ik ze toch net even beter in de kraag pakken. Houdt je aktielijstje er bij als je gaat luisteren. Het standaard antwoord van PT is "dient u maar schriftelijk uw klacht in" Even terzijde, een lidmaatschap van bv een ouderenbond geeft soms kortingen op zaken en mogelijkheden waardoor je je lidmaatschap weer terug verdient. Denk bv aan noodzakelijke verzekeringen.
Het juridisch loket schept mogelijkheden voor je. Betaling is naar draagkracht, voor jou misschien heel weinig. Hun hulp kan je veel ergenis en slapeloze nachten besparen. Voor Pretium is elke contract kassa maar voor menig mens is honderd euro een heel bedrag.

hejeja

Fingon
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 dec 2008 17:10

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Fingon »

Hoi Hejeja,
Ze zouden me vandaag de voicelog laten horen, maar toen ik belde werd er, na een kwartier "heeft u een ogenblik", gezegd dat ik na de feestdagen moest bellen. Ik heb toen gezegd dat ik een advocaat gesproken had (dat is ook zo. Een vriendin is advocaat bedrijfsrecht) en toen werd er meteen gereageerd met: "een ogenblikje". Toen kwam de betreffende telefonist terug met de mededeling dat ik met een half uur teruggebeld zou worden. Dat was om 10 voor half drie. Nu is het inmiddels 10 over vier en ze hebben nog steeds niet teruggebelt. Mijn moeder moet nu naar huis. Mochten ze later nog bellen, dan zeg ik gewoon dat ik nu geen tijd meer heb en dat ik verwacht dat ze me morgen om ongeveer één uur terugbellen. Doen ze dat niet, dan ga ik er vanuit dat er geen voicelog bestaat. Er is al wel een aangetekende brief naar ze toe. Dat Juridisch loket wil ik wel even bekijken, maar als dat naar draagkracht gaat, moet ik toch een kleine bijdrage betalen en ook daar heb ik financieel geen enkele ruimte meer voor. Dus helaas.
groetjes, Fingon

hejeja
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 feb 2008 14:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door hejeja »

Fingon,

Neem de eerste dagen geen afgeschermde nummers op. Je voorkomt dan dat PT je belt op een moment dat het voor jou moeilijk is.

Je kunt er ook voor kiezen dat een ander deze zaak voor je afhandeld.
Ik heb dit voor mijn moeder ook gedaan. Medegedeeld dat alles naar haar zaakwaarnemer (ik) gestuurd diende te worden. Pretiumpost naar haar adres zou retour afzender gaan. Ze accepteerden het wel.

Lees de site van het Juridisch loket goed. Het is misschien toch een goed idee dat je een afspraak met hun maakt. Zij zijn gewend om mensen te helpen die "om wat voor redenen dan ook" over onvoldoende middelen beschikken om hun probleem op te lossen.
Zorg dat je je gegevens bij je hebt zodat je aan kunt tonen dat je krap bij kas zit. Jij bent heus niet de eerste die met dit probleem langs komt.
Het proberen waard....toch

Fingon
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 dec 2008 17:10

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Fingon »

Hoi hejaja,
Ik heb gedaan wat je me aanraadde en kwam uiteindelijk terecht bij Morand rechtsbijstand voor gratis rechtsbijstand o.b.v. No Cure No pay: abonnement vaste telefoonaansluiting. Ik kon ze mailen en heb dit ook onmiddellijk gedaan en mijn probleem voorgelegd. En hun om raad gevraagd. Ik kon meteen een kopie e-mail aanvragen die naatr mij werd teruggemailt. Nu is het nog wachten op hun reactie.
Bedankt voor je hulp.
groetjes, Fingon

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Hoi allemaal, wat is het toch een doffe ellende met PT. Laten we allemaal Radar bombarderen met mails met klachten over PT met het dringende verzoek om ze nogmaals aan de kaak te stellen of ze tijdens hun uitzending te bellen op hun gratis nummer
We kunnen ze verwijzen naar dit forum waar alle problemen op staan
Met zijn allen zijn we sterk dat geldt overal voor
Bedankt voor de adviezen aan fingeon, fijn dat we elkaar zo helpen.
Mijn mailtje naar Radar gaat vanavond nog weg, ik zal het kopieeren en in het forum zetten, maar eerst wat eten. Ik heb vandaag op onze jongste tweelingkleinkinderen gepast (8 maanden) hartstikke leuk, maar ik ben wel gaar
Fijne avond.

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Copie van brief aan Radar:
Geachte mevrouw Hertsenberg,
Namens vele deelnemers van het forum van Uw site met betrekking tot Pretium Telecom doe ik opnieuw een dringend beroep om U om opnieuw hun praktijken aan de kaak te stellen want het is gewoon schandalig wat ze uithalen. Misschien willen Uw medewerkers een de moeite nemen om het forum van de laatste tijd eens door te nemen (inmiddels zijn het 124 pagina's)
Er zijn mensen bij met hersenbeschadiging die niet direct goed kunnen reageren en dan toch abonnee worden gemaakt.
De heer Nyks speelde dan wel de onschuld himself maar ondertussen gaan zijn medewerkers gewoon door op de misleidende manier
Doordat wij een beroep konden doen op de coulance regeling voor ouderen (resp. 86 en 73 jaar) zijn wij binnenkort van Pretium Telecom verlost (tenmiste dat hopen we) maar ik sta in de startblokken om actie te ondernemen mocht het mislopen
2 december kreeg Pretium een aangetekende brief van ons met copieën van onze legitimatie met het beroep op de coulanceregeling en ze hadden dus tijd genoeg om ons vóór 12 december weer terug te zetten naar de KPN maar ze vertikken het gewoon. De consuwijzer gaf ons goede advies en met dreiging van de geschillencommissie schijnen we nu 13 januari weer bij de KPN te zijn volgens een schrijven van de KPN zelf. Pretium laat hierover niets van zich horen
Maar er zijn ook mensen die niet goed functioneren of niet goed voor zichzelf kunnen opkomen en dankzij het forum hebben die nu goede adviezen van medegedupeerden gekregen.
Alstublieft, besteed U hier opnieuw aandacht aan waarvoor bij voorbaat dank namens vele forumleden
Vriendelijke groet van Leni Oskam

hejeja
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 feb 2008 14:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door hejeja »

Fignon,

Ik heb je niet aangeraden om met een advocatenkantoor of bedrijf in zee te gaan met no cure no pay. Straks ben je meer kwijt aan de geslaagde bemiddeling en/of rechtszaak dan dat het hele probleem je kost of zou gekost hebben. Kijk op Google of www.wikipedia.nl bij no cure no pay.
Naar mijn idee ben je in zee gegaan met een commercieel bedrijf.
Zelf heb ik er geen ervaring mee, hun uitgangspunt is alleen betalen voor hun diensten bij succes. Heb je enig idee wat het je maximaal kan kosten of opleveren als je in het gelijk gesteld wordt via deze route?

Het juridisch loket is gesubsidieerd door de overheid en kan je tegen "zeer" geringe kosten hulp bieden. Zij kijken samen met jou wat de mogelijkheden zijn en wat voor een prijskaartje daar voor jou aan hangt.

Fignon neem geen overhaaste beslissingen, kijk uit met wie je in zee gaat en zorg dat je de afspraken zwart op wit hebt.
Het zou toch jammer zijn als je er straks nog meer zorgen bij krijgt.

hejeja.

Fingon
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 dec 2008 17:10

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Fingon »

hejeja,
Ik kijk nu echt wel uit, hoor. Ik wacht alleen hun antwoord af, maar teken niets of zeg niets toe!!! Ik vroeg enkel of zij raad wisten. En volgens mij is vragen vrij. Ik zal eens kijken op Wikipedia. Maar als ik niets betaald heb, kunnen ze ook niets vorderen volgens mij. Een eerste advies is vrij, hoop ik. Bedankt voor je bezorgdheid!
Fignon

Fingon
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 dec 2008 17:10

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Fingon »

Nu onderteken ik ook nog met een foutje in mijn naam. Het is Fingon, niet Fignon!!! Sorry!!!

Fingon
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 dec 2008 17:10

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Fingon »

Hoi hejeja,
Ik heb toch maar voor de zekerheid weer een e-mailtje gestuurd naar Morand rechtsbijstand! Door jou berichtje had ik ineens de stuipen. Wat had ik me nu weer op de hals gehaald??? Dus voor dat ik weer een slapeloze nacht toegemoet ga, heb ik ze geschreven dat ik af zie van hun eventuele hulp! En terug kom op dit verzoek. Ik heb de tijd van het eerste mailtje erbij vermeld, zodat ze precies weten om wie het gaat. En je krijgt wel netjes een kopie van je emailtje!
groetjes, Fingon

Gesloten