LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
petty1950

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door petty1950 »

Ik een BUITENSTAANDER???? :shock:
Beste Jorg, mijn reu heeft ruim een half jaar op een veilig adres gezeten ivm een dreigende inbeslagneming door overijverige( :roll: ) politiemensen.
Als er iemand weet heeft van de angst en het verdriet om het mogelijke verlies van een onmisbaar huisdier , notabene op onbegrijpelijke gronden...dan zijn dat mensen zoals ik!
Misschien toch eerst (goed) lezen voor je oordeelt svp?

Jorg1979

Ongelezen bericht door Jorg1979 »

Oja zonder echte kennis ik denk dat ik hier de enige ben die echte kennis hierover bezit. 8)
Ben feitelijk enkele jaren bezig geweest om deze wet aan te vechten samen met nog andere kynologen.

Mijn emmer is de afgelopen jaren helemaal vol geraakt.
1 druppel en dan......... snap je........... je komt zoveel onrecht tegen en de overheid doet alsof zijn neusbloed. :twisted:

Maar er komt hoe dan ook verandering het CDA en SP zijn het met mij eens. Potverdorie het CDA nog wel.... :D

Jorg1979

Lieve petty1950

excuses voor het woord buitenstaander. :oops:
Ik bedoel alleen dan hier niemand zich echt verdiept in deze zaak.
Enne ik leef met je mee mbt tot je hond

petty1950

Ongelezen bericht door petty1950 »

:wink:
Ik begrijp jouw emoties over het eveneens gruwelijke onrecht dat deze honden en hun baasjes aangedaan wordt maar al te goed hoor, dat zeker want die deel ik voor de volle 100 %.
En elke nacht als ik ( uit angst voor gevaar van de wet notabene :evil: ) met mijn hond naar het bos loop om hem toch aan zijn beweging etc te laten komen verbijt ik me weer helemaal opnieuw om niet woedend MET hond het plaatselijke wijkteam te ''verrassen'' met een briesende binnenkomst. Ben alleen wel bang dat ik in de boeien ga en das op zich minder ernstig dan het gevolg daarop...mijn grote vriend zal me dan beslist gaan verdedigen en dat kost hem alsnog zijn leven.....Voor elk ander ras hartstikke logisch maar ,n pitt is meteen een monster die na een martelgang door de laser alsnog de spuit krijgt ZONDER aanwezigheid van de diepbedroefde baasjes..... Ik blijf het vreselijk vinden en heb geen enkel begrip voor ,volgens eigen zeggen :roll: , dieren''vrienden'' die achter deze wet blijven staan..... Dit moet je niet willen, voor geen ENKELE hond :!:
Dat ik het niet doe en me ''beperk'' tot het met argumenten blijven vechten tegen de vooringenomenheid van deze onmenselijke wet heeft ook alles te maken met mijn eigen idee dat inhoudelijke tegenspraak altijd beter werkt dan schelden....hoop ik, want als ik de reacties hier soms lees dan weet ik ook weer dat er mensen zijn die niet gehinderd door enige kennis hun geblaat blijven verkondigen.
Ook ik word daar vaak moedeloos en vooral ook woedend om!
Begrijpen doe ik jouw manier daarom ook maar al te goed!!

isiolo

Ongelezen bericht door isiolo »

@ JORG
Lees de feiten maar De rotweiler, duitse herder, mechelse herder. dat zijn de honden die bijten. worden deze ook afgemaakt????
Neen, herdershonden vallen niet onder deze wet.
Echter is er een verschil in bijten.
Je heb doorbijters en afbijters.
Kleine hondjes en aantal grote honden kunnen bijten.
Maar dat is vaak al na een waarschuwing.
Maar bijten meestal niet door.

Een aantal grote rassen hebben een enorme kaakontwikkeling en
kunnen wel even wat meer schade aanbrengen.
Vaak ook nog een eigenschap om niet meer los te laten
is ook niet in het voordeel.

Maar is en blijft een verschil in rassen.

Jorg1979

Bijters en afbijters jij hebt duidelijk geen verstand van honden dit is de grootste fabel die er bestaat over honden.
Het enigste verschil is zijn volledige schaargebit. Een pitbull heeft niet eens een kaakslot
Trouwens een kaakslot bestaat niet het is een kaakkramp.
enne deze drie honden die ik noem zijn volgens jou mening dus doorbijters. en qua kaakdruk per cm2 komt de rottweiler boven de pitbull dus nogmaals doe jullie huiswerk.

jullie kunnen bijles krijgen van mij hoor 8) :D :P

Jorg1979

Enne een hond in gevecht heb je zo los:

Men neemt de achterpoten en trek die en 1 keer naar boven.
Je hangt de hond als het ware op aan zijn achterpoten.
De hond zal ALTIJD loslaten.

isiolo

Ik heb het niet over het gebit meneer Gaus.
Kaaksloten of een schaargebit.

Maar als een hond bijt is er per ras wel degelijk
verschil in bijten. Doorbijten of een felle kleine beet.

En nee ik doel niet op die 3 herders.

mariska666

Ongelezen bericht door mariska666 »

Ja, bijten kunnen alle honden, het is dan ook nooit goed om kinderen alleen te laten met je hond.
Ik zelf weet van me eigen dat ik niet een rotweiler of herder aan kan, gewoon te zacht voor
Maar ik heb wel een golden retriever en als ik hier alles zo lees, mag ik geloof ik wel uitkijken dan. Het is een reu van bijna 5 jaar, en hij weet geeneens dat hij zijn lip op kan trekken. Kan met alle honden samen of het nou een teef of een reu is. Ik had me geen betere kunnen wensen.

Jorg1979

totdat die dag komt dat ie wel een keer hapt.............. :x en dan is het huilen............... Hoeft niet te gebeuren maar ik wil alleen zeggen dat het een roofdier blijft. Vooral als de hond een echte senior wordt willen ze wel eens wat minder speels cq minder aaibaar worden

Jorg1979

ken je de uitspraak ..... dat doet ie anders nooit.................................................. :wink:

isiolo

hahaha :lol: :lol:

wat ben je ook een ongelovelijke pessimist Jorg.

Roofdier, senior en minder speels en minder aaibaar.
Wat een briljante argumenten. Schrijf een boek.

Wat in vredesnaam heeft een roofdier nu met bijten te maken ?
Dan mag ik wel oppassen voor de katten van de buren :P

Jorg1979

Ik probeer alleen te zgegen dat iedreen een beetje voorzichtig moet zijn en blijven met honden enz........

Trouwens er zijn ook levensgevaarlijke cavia`s op de markt.
staffordshire bull-cavia :shock:

mariska666

Een hond is en blijft een roofdier iemand die zijn hond loslaat bij kinderen , al is het een keeshond, is niet goed bezig.
de uitspraak hij bijt niet of ik vertrouw mijn hond voor 100% is 1000000% niet waar.
Als een hond zich bedreigt voelt zal hij ALTIJD bijten dit is zijn enige verweer!!!!!!!

Nou jorg heb je ook wel eens gehoord dat sommige honden waarschuwen? Dat verhaal met 10 nietjes in een oor bij een retriever? Hij heeft na het 10de nietje gebeten, is dat gek? Ik had al gebeten bij het eerste nietje hoor!!!
En ik heb 2 senior honden gehad, een collie en een york, ze hebben beide nooit gehapt of gebeten, dus het hoeft niet hoor. En ik ben het er helemaal mee eens dat je een hond nooit alleen met kinderen moet laten, maar waarom? Omdat kinderen ook dingen doen die ze niet mogen doen.

Jorg1979

Lezen is kunst :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: ik zeg ook duidelijk dat het KAN gebeuren ieder beest reageert anders.
Maar als een hond zich BEDREIGT voelt zal hij bijten!!!! dan is de waarschuwing al geweest................ pffffffff word een beetje moe..................... van mensen die niet lezen kunnen............ :?

Jorg1979

Maarja suc-6 met jullie beestenboel ik ga weer eens serieus verder met mijn praktijken............... Maar Mariska suc-6 met je campagne tegen de RAD. Ik hoop dat je ver komt en vele onschuldigen hondenlevens red :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :mrgreen:

mariska666

Nou dan voelen mijn honden zich zeker nooit bedreigd.
Ik lees toch goed? Er staat nl dat hij altijd zou bijten omdat dit zijn enige afweer is. En dat is het niet, want de waarschuwing komt als het goed is eerst. En dat schreef je er de eerste keer niet bij, dus als je zo moe wordt is het jou eigen foutje. Neem een cavia!!!

isiolo

En dat schreef je er de eerste keer niet bij, dus als je zo moe wordt is het jou eigen foutje.
*proest*

Ik moest vanmorgen nog aan denken dat als je je gelijk wil halen
altijd harder gaat praten. Op internet doe je dat in de vorm van
Caps Lock of je suf klikken op die smilies :lol:

Jorg1979

Denk jij smorgens altijd meteen aan de computer of aan internet......... :shock:

Hmmmmm beetje ............
Je moet naar die Keith in amsterdam die kan je van je internet verslaving afhelpen.

isiolo

Dankje voor de tip :D

Had het bij jouw succes dan 8)

Gesloten