LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Peter1111
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:19

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Peter1111 »

Geplaatst op 16 Jan 2009 00:35 door RvanderV


--------------------------------------------------------------------------------

Peter Peter Peter toch. Ik vind het heel jammer voor je dat je papegaai is overleden. Ik zal je ook niet veroordelen voor het feit dat je hem weggebracht hebt naar het NOP, want je had er vast een goede reden voor.
Maar dat geeft je niet het recht om zulke posts te posten:

Quote:
Geplaatst op 15 Jan 2009 23:17 door Peter1111

Quote:
ik heb het zelf thuis ook meegemaakt dat er in twee dagen tijd volkomen onverwacht drie dode vogels in de voiliere lagen.


Dus behalve in de zogenaamde "opvang" zit je zelf ook in de kweek?
Zullen wel geen roodstaarten of amazones zijn, denk ik, maar het betere werk.

en je zult van Tonnie toch gelijk wel nieuwe meekrijgen?

Dus één van onze "dode"papegaaien kan ook bij jou zitten?


Dit is pure laster. Dat wordt ook niet aan jouw adres geuit. Het is logisch dat mensen daar wat heftig op reageren.

Dus als je mentaal niet in staat bent om realistisch te blijven of kritiek te verduren. Ben ik blij dat je ermee op houd en ik hoop dat je hier dus geen onrust meer zal stoken. Maar waarschijnlijk lees je dit alsnog en reageer je vervolgens weer door moord en brand te schreeuwen.
"

Ik heb het recht om te plaatsen wat ik wil, dat bepalen jullie niet.
Ik constateer slechts dat NOP'ers papegaaien thuis hebben. Dat is toch heel crimineel volgens jullie eigen theorieën? En bovendien: ik verzin het niet. Het valt rechtstreeks uit jullie geschrijf af te leiden.

Het is ook gewoon te zien hoor: http://nop-is-oke.hyves.nl/
Frappant hoeveel NOP-medewerkers papegaaien thuis hebben.

Cadeautjes van oom Tonnie?

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

jappert22


Geplaatst op 16 Jan 2009 18:51 door jappert22

Dit bericht zou je om de tien berichten even moeten laten terug komen
dat zal voor vele op het forum wat meer helderheid verschaffen gewoon
een goed onderbouwd bericht kan de Telegraaf wat van leren heb van-
morgen hun stukken toegezonden zodat ze ook onderbouwd te werk kunnen gaan en met Mevr van Oyen uit Alkmaar zowel voor als na het bericht email contact gehad misschien reageert zij op het forum

Zeer interessant kijken wat de Telegraaf doet.

Houdt het krantbericht dus warm op het forum

in vertrouwen bij voorbaat dank


Frans
Laatst gewijzigd door Frans en Nanke Verbunt op 16 jan 2009 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Pinkolientje

Luister de berichten worden geschreven door de in vette letters links
boven de posting.

De bovenste regels zijn de aanhaling van je vorige posting

Wordt het al helder?

Frans

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ Peter1111

Wat ben jij een zielig iemand, zit je zelf thuis ook in een kooitje?

Ik heb op jou reacties tegen mij en anderen op dit forum dus WEL actie ondernomen, iets wat jullie van de daken blazen om het vuurtje maar op te stoken.

Nu kom je weer met een uit de duim gezogen verhaaltje over iets wat jij constateerd, waar dan?????

Hoe meer mensen http://nop-is-oke.hyves.nl/ zullen bezoeken hoe beter voor onze zaak. Dit is trouwens heel erg ondergeschikt aan de vogels maar alle bezoekers die zich bij hyves melden helpen mee om deze laster tegen ze te overwinnen.

Dus bij deze bedankt, hoe meer mensen de juiste internet pagina's kunnen vinden waar alle laster ONDERBOUWD weerlegd wordt, hoe beter.

Lees daar ook even de uitkomst van de onderzoeken van de AID.

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ Frans

Kijk dadelijk even naar je mail.

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Peter1111


Geplaatst op 16 Jan 2009 19:01 door Peter1111

Hoi Peter je komt wel onderbouwd tevoorschijn mhhh interessant ben
wel gek op dit soort berichtgeving kan ik me met iets nuttigs bezighouden dan op het forum dat alsmaar afdwaalt laten we dat dan ook maar niet op het forum doen maar stuur me even een mailtje dat
lijkt mij het slimste toch

wel reageren he

gr. Frans

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Oeiiiiiiiiii

Peter zie je dat het lijkt wel of ik het form stilzet

jouw bericht heeft impact mail me snel jongen dit wordt het

gr Frans

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

hmm waarvoor zou ik heb het nu te druk met interessantere dingen
dit is geen speeltuin patrick geloof ik he

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

Ik denk dat iedereen het nu eindelijk door heeft!!!

De NOP is vals beschuldigd door Radar, onderzoeken van de AID geven als uitkomst dat er niets mis is bij de NOP.

De valse en gemene munitie is op !!!!!

Ben benieuwd waar ze straks weer mee gaan komen, maar ik denk dat ze na al deze feiten de handdoek toch maar in de ring gooien en beseffen dat de NOP wél goede dingen doet voor de papegaaien.

Thanx

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Zo Patrick jij bent een echte optimist maar pas op ik ben nog niet klaar
peter waar ben je ik wacht nog steeds op je laten we het spannend
houden .

Ik had je echt serieus ingeschat stel me niet teleur we komen nu net een beetje op gang.

gr Frans

Jeannettevan
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 jan 2009 14:48

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Jeannettevan »

Het duurde even want ik heb nog een leven naast dit forum,maar gelukkig is de vogel van mijn zusje nog in leven.Frans bedankt voor deze service :D

*Picolientje ik zie je nu al die tijd op dit forum beschuldigingen uiten.En dan bedoel ik met name die van de vogels op het strandje bij je caravan.
Ik vind dat je dit niet kan maken,of je komt met bewijs en toont dat,of je houd helemaal je mond dicht.Ik stoor me vreselijk aan jou berichten en ik geloof er ook geen woord van.En je verschuilen achter die zielige mensen die bang zijn?Dat is lekker makkelijk en ook niet geloofwaardig! Maar ik ga er vanuit dan ook deze loze kreten worden uitgezocht.

Er zullen best vogels dood gaan en soms had dat mischien wel voorkomen kunnen worden.Dat is natuurlijk heel erg,maar waar gewerkt word worden fouten gemaakt.
Ik heb zelf 20 jaar bij de Dierenambu met vrijwilligers gewerkt en geloof mij,dat valt niet mee.Ook wij hebben in deze situatie gezeten,oud medewerker boos en naar de krant.We konden dat allemaal weerleggen,maar je goede naam is toch aangetast.Ook gaat zoiets ten koste van de mensen die er heel veel uren belangeloos in steken.


En voor de mensen die zeggen,maar je hebt geen bewijs dat de vogel nog leeft...ik heb vertrouwen in hetgeen er gezegd word.
We gaan ook op korte termijn kijken.En we herkennen hem uit duizenden,hij heeft een klein mankementje wat niet zo alledaags is.

Voor alle vrijwilligers, heel veel sterkte en moed,er zijn ook mensen die wel respect voor jullie hebben!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

Patrick en Sevda annex Frans ik weet niet wie van jullie twee het woord voert, jullie komen bij mij over als 2 vogels die los gebroken bij NOP zijn en verder iedereen onder het gras wil schoffelen.


NOP is een noppes instelling, zie komend verslag van AID over v Meegen en Dorrelijers, ikm denk dat Radar maandag een vernietigende uitzending heeft.

Ik kap ermee de pro Noppers staan in continu dienst om het forum te bevuren

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Henri42


Geplaatst op 16 Jan 2009 20:19 door Henri42

Nee nee vriend ik werk voor mezelf ben wel vrijwilliger bij het NOP
maar wel voor de dieren he lees maar eens goed op het forum en
peter en Henri42 praat anders maar even met pinkolientje dat geeft
je vast wat helderheid.

gr Frans

Jeannettevan
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 jan 2009 14:48

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Jeannettevan »

Henri 42
Ik heb diep respect voor de mensen die dit zo vol weten te houden,je steeds moeten verdedigen is niet zo grappig als jij schijnt te denken.

En nee, ik heb niets met het park te maken,niet anders dan via mijn zusje die na lang wikken en wegen haar vogel heeft gebracht.
Ik ben met haar mee gegaan om haar te steunen.Want soms kan je gewoon niet anders.En dan is het fijn dat hij daar terecht kan, ipv van op MP.

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ Henri42

Ik moet eerlijk toegeven, je houd goed vol. Kun je mij het eindrapport van het onderzoek wat maandag begint ook even doorsturen?
Ik vind het namelijk heel interresant dat jij de uitslag al weet.

En nee, ik ben niet losgebroken. Ik ben wel net zo blij als de papegaaien in het park met de vrijheid die we hebben.

En ik denk dat de uitzending van Radar over de NOP heel kort wordt, namelijk een aantal verontschuldigngen en excuses (waar de vogels trouwens al teveel onder geleden hebben).

ps: en waarom een negatief verslag over Dorrelijers, wat heeft die nu weer gedaan ?

Ik schoffel ook niemand onder het gras! Ik wil bewijzen krijgen en ik beantwoord onderbouwd.

Marjolijn Houwing
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:41

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Marjolijn Houwing »

@ Peter111 die het volgende zei: Ik heb het recht om te plaatsen wat ik wil, dat bepalen jullie niet.
Ik constateer slechts dat NOP'ers papegaaien thuis hebben. Dat is toch heel crimineel volgens jullie eigen theorieën? En bovendien: ik verzin het niet. Het valt rechtstreeks uit jullie geschrijf af te leiden.

Het is ook gewoon te zien hoor: http://nop-is-oke.hyves.nl/
Frappant hoeveel NOP-medewerkers papegaaien thuis hebben.



Mijn reactie :
Even voor de duidelijkheid de hyves: http://nop-is-oke.hyves.nl is een hyve gemaakt door een ex medewerker van het nop.
Alle foto's die er tot nu op staan zijn in het park gemaakt en/of in de verblijven van de dieren.
Ook zijn er leden van deze hyve die geen medewerkers zijn geweest. Maar lid zijn van de hyve omdat die het nop steunen. En dit kunnen idd mensen zijn met een papegaai. Dat is wat jij "geconstateerd" hebt

http://nop-is-oke.hyves.nl

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

Henri

Asiel en opvangcentrum voor dieren is toch totaal 2 verschillende dingen asiel worden de dieren doorverkocht dmv adoptie en opvangcentrum zoals NOP daar leven de papegaaien levenslang

Beide vormen is helaas hard nodig vanwege aantal mensen die spijt op tand hebben zodra ze een dier aangeschaft hebben

rusaki
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jan 2009 13:12

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door rusaki »

Kunnen jullie mij dan even uitleggen waarom er een half jaar geleden door de telefoon nog wordt gezegd dat het goed gaat met de papegaai en dat hij in voliere 5 zit.
En er eergisteren gebeld is en nu wordt er gezegd dat de papegaai al is overleden in 2005!!!!!!

rusaki
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jan 2009 13:12

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door rusaki »

Oh en dan vergeet ik nog te vermelden dat we er vorig jaar nog geweest zijn en nog even bij de receptie nagevraagd of de papegaai nog in voliere 5 zat en dat bleek nog steeds zo te zijn!!!!
Er wordt gewoon recht in je gezicht gelogen.....
En dat is waar ik het o.a. zo moeilijk mee heb.
Waarom???????

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

Rusaki

Dit is het ook het geval als je een hond in een pensioen hebt gedaan en je vraagt tijdens je vakantieadres hoe met het dier gesteld is
Waarschijnlijk komen ze daar niet echt eerlijk over uit als iets mis is met het dier
Anders wordt niet goed gecheckt tussen de verzorgers en de receptie

In sommige gevallen krijgt de verzorger een flinke uitbrander van collega's en de dierenarts

Gesloten