LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Lady1234

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nijogeth schreef:
15 feb 2021 18:12
Ach, kom op. Lady is gewoon een beetje geïrriteerd als anderen wat aangeven over de cijfers als dit niet in haar straatje past en. Gaat dan op de man spelen. En natuurlijk ga jij dan met haar mee doen, want dat gaat al de hele coronacrisis op exact dezelfde wijze.

In plaats van op de man te spelen had Lady zich natuurlijk ook in de discussie kunnen mengen. Het ging er namelijk om dat media met regelmaat een onvolledig of zelfs vertekend beeld geven. Daar ging het al langer over en was in mijn ogen best een normale discussie, zonder verhitte opmerkingen en zonder nut om op de man te spelen.
Weet u, ik verwonder mij er over dat diegenen, die volgens henzelf, al Corona gehad hebben, zich zo intensief bezig houden met alle cijfertjes en berichten, ook van uit de buitenlanden.

Zij hoeven zich, in ieder geval niet voor zichzelf en hun familie, nog ergens zorgen over te maken.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
15 feb 2021 22:02
Rouwkaart meenemen. Het verschilt per land of het een noodzakelijke reis is of niet, wij kunnen er geen peil op trekken.

België over de weg zal wel lukken, als je 'transitverkeer' aangeeft bij een controle.
Inderdaad,geen peil op te trekken.
Ja,als we die kaart op tijd hebben was dat ook mijn plan.
En dan nog maar hopen dat ze het kunnen lezen.
Maar goed,ik spreek voldoende Frans om het uit te leggen,misschien helpt dat.
Wordt vervolgd.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
15 feb 2021 19:34
Zeg dat maar tegen de nabestaanden van de overleden personen.
Dat is een uitzondering op de regel:
In 99.7% van de Corona gevallen overleeft de patient.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
15 feb 2021 22:18
Weet u, ik verwonder mij er over dat diegenen, die volgens henzelf, al Corona gehad hebben, zich zo intensief bezig houden met alle cijfertjes en berichten, ook van uit de buitenlanden. Zij hoeven zich, in ieder geval niet voor zichzelf en hun familie, nog ergens zorgen over te maken.
In het algemeen: wie Covid19 heeft gehad, blijft zich vragen stellen. Waarom ik? Hoe was het bij anderen? Ben ik er nu vanaf of komt er nog meer? En voor wie niet in het ziekenhuis opgenomen is geweest, komt er nog de vraag bij: als dit een mild verloop is, hoe erg is het dan wel niet als je in het ziekenhuis terecht komt hiermee? En hoe snel ben je echt weer de oude?
Deze vragen zijn een drijfveer om alles te blijven volgen.

Voor ons: genoeg familie in de buitenlanden om ons zorgen over te maken. Is het niet hun gezondheid, dan is het de vraag of ze genoeg inkomen hebben en anders het gebrek aan contact. Je kunt nauwelijks een bezoek plannen, omdat de beperkingen elkaar te snel afwisselen.
De cijfers en berichten heb ik zelf nodig in mijn werk om de angst bij anderen te beteugelen, onzin door feiten vervangen. Tegelijk letten we voor onszelf op, want als het virus verder muteert, is onze eigen immuniteit alleen nog een garantie voor 'minder ziek worden', maar geen garantie tegen een besmetting met Sars-CoV3. Dit willen we zeker niet, het origineel was heftig genoeg.
We hopen, dat de algemene verwachting van de virologen uitkomt en dit virus zo snel verandert, dat het uiteindelijk niet veel meer dan een stevige verkoudheid oplevert, onschadelijk is geworden. Liever binnen 4 dan 40 jaar.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Nijogeth schreef:
15 feb 2021 11:38
sjohie schreef:
15 feb 2021 11:03
Dat weerhoudt veel mensen er niet van, om er lekker mee aan de haal te gaan, maar de modelleurs bij het RIVM, en de experts van het OMT, hebben echt wel meer en actuelere, en dus ultimo betere data tot hun beschikking, dan iedereen hier op dit forum.
De experts zitten er wel iedere keer helemaal naast met hun voorspellingen. Dus zoveel heb je niet aan die betere data. Nu blijkt ook weer dat het grafiekje waarmee men wist te verklaren dat de avondklok nodig was gewoon net zo goed een kleurplaat van een klein kind had kunnen zijn.
Het aantal besmettingen is juist een bewijs dat de deskundigen de juiste maatregelen hebben genomen om het virus onder controle te houden. We weten van andere landen wat er gebeurd als je geen maatregelen neemt of te zwakke maatregelen.
Nijogeth schreef:
Want zelfs met die maatregelen zouden er op 1 maart ruim 1800 mensen op de IC liggen met die gevaarlijke Britse variant. Dat aantal is dalende en nog niet eens 1/3e van dit aantal en ondertussen zijn de basisscholen weer open en kan dat hele grafiekje alweer de prullenbak in (want de situatie is alweer anders).
Kan nergens dit punt vinden op internet. Heb je ergens een bron hiervan?
Nijogeth schreef:
Maar de volgende keer gaan we wel weer uit van de informatie die die mensen geven, ook al klopt er nooit iets van. Dan zijn die absolute aantallen inderdaad een veel betere leidraad dan modellen die iedere keer totaal niet lijken te kloppen.
Het doel van de maatregelen is zorgen dat de zorg niet overbelast raakt en we de 40.000 schaatsslachtoffer, van afgelopen week, gewoon konden helpen binnen ons zorgstelsel.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jose2501 schreef:
16 feb 2021 10:52
Dit is nog eens nieuws. Avondklok moet per direct worden opgeheven. Heeft rechter beslist.
Even een linkje dan :wink:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b945e928/

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik verwacht een turbospoedappel zijdens de Staat. Al is het nog wel even zoeken naar de gronden, denk ik, want de argumentatie van de rechter snijdt behoorlijk hout.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Moneyman schreef:
16 feb 2021 10:56
Ik verwacht een turbospoedappel zijdens de Staat. Al is het nog wel even zoeken naar de gronden, denk ik, want de argumentatie van de rechter snijdt behoorlijk hout.
Het is het stikstof gedonder all over again. Ook daar werd al gezegd dat dat PAS niet voldeed aan de EU wetgeving, en inderdaad. toen dat bij een rechter kwam, ging er een stok tussen de spaken. Zoals de voorzitter van de Hoge Raad ook zei toentertijd, toen politici vonden dat rechters op de stoel van de wetmakers gingen zitten met hun uitspraken, "maak dan goede wetten".

Hier had de raad van state al benoemd dat deze maatregel vermoedelijk niet aan de ondergrens van wat "bijzondere spoedeisendheid" is volgens die wet.

Wel wat sneu, de regering wilde, demissionair zijnde, politiek draagvlak van de volksvertegenwoordiging, en juist dat lange proces is zwaar debet aan dit verlies in de rechtszaak. Als ze dit zonder overleg hadden gedaan, was het mogelijk wel voor die bijzondere spoedeisendheid-toets geslaagd.

Moneyman

sjohie schreef:
16 feb 2021 11:07
Zoals de voorzitter van de Hoge Raad ook zei toentertijd, toen politici vonden dat rechters op de stoel van de wetmakers gingen zitten met hun uitspraken, "maak dan goede wetten".
Exact dat. Maar juiste die goede wetten worden steeds zeldzamer. De tendens van politici om eerst wetgeving te creëren en dan heel hard te klagen als ze geconfronteerd worden met de uitwerking in de praktijk (denk ook aan de recente "boodschappenaffaire in relatie tot de Participatiewet), is tenenkrommend.
sjohie schreef:
16 feb 2021 11:07
Als ze dit zonder overleg hadden gedaan, was het mogelijk wel voor die bijzondere spoedeisendheid-toets geslaagd.
Exact. Polderen kent zo zijn eigen risico's...

sjohie

Dit is overigens wel een stok in de spaken van al overige geblèr van die wappes. Als dit werkelijk de dictatuur zou zijn als zij regelmatig schetsen, had de rechter natuurlijk dit nooit besloten. Het is een zoveelste triomf voor onze democratie, maar een praktisch verlies voor het land.

Jammer, ik ben er wat ambivalent over.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Jose2501 schreef:
Dit is nog eens nieuws. Avondklok moet per direct worden opgeheven. Heeft rechter beslist.
De rechter neemt een enorm risico, maar de wet moet zegevieren.
Maar dit zal je meer gaan zien, ondanks de zogenaamde lockdown zijn de winkels weer open in het overdekte winkelcentra, loopt men in winkel zonder mondkapje, worden er (proef) evenementen georganiseerd, zijn er in maart meerdere festivals en zit het OV flink vol.
Anderzijds roepen ze dagelijks dat er nog een enorme besmettingsgolf gaat komen.
Wie het weet mag het zeggen.
Ondertussen zijn bijna alle bewoners verzorgingshuis te Amersfoort besmet, terwijl ze al weken geleden ingeënt waren....

Moneyman

BL2 schreef:
16 feb 2021 11:23
Jose2501 schreef:
De rechter neemt een enorm risico, maar de wet moet zegevieren.
De rechter neemt geen risico hoor. Die kan niet anders doen dan wat hij heeft gedaan.

sjohie

Jose2501 schreef:
16 feb 2021 11:22
sjohie schreef:
16 feb 2021 11:14
Dit is overigens wel een stok in de spaken van al overige geblèr van die wappes. Als dit werkelijk de dictatuur zou zijn als zij regelmatig schetsen, had de rechter natuurlijk dit nooit besloten. Het is een zoveelste triomf voor onze democratie, maar een praktisch verlies voor het land.

Jammer, ik ben er wat ambivalent over.
Je kan ook zeggen dat alle politici hebben gefaald in controle van de macht. Dat juist een groep als Viruswaarheid dit heeft moeten aankaarten is toch een blamage voor Tweede Kamer?
Het voelt als theoretische winst, maar praktisch verlies.

De rechter kan niet anders dan zo oordelen, door al het gepolder en dat half uurtje verlaten om genoeg voorstemmen te krijgen van de volksvertegenwoordiging was het geen grote calamiteit meer, en was deze wet als kapstok, juridisch de foute keuze. Iets waar de Raad van State ook al op had gehint trouwens. Ik denk dat een paar forummers hiervan klem onder hun bureau zitten van blijdschap trouwens.

Maar goed, praktisch vind ik het dus een verlies, de avondklok icm alle andere maatregelen, dat maakt het ook niet handiger, zorgt voor een verlaging van de R0, en vertraging van de opmars van de VK en ZA varianten, die we hard nodig hebben. Die urgentie is niet ineens weg door deze uitspraak.

16again

sjohie schreef:
16 feb 2021 11:14
Grappig hoe je dit als een verlies van de Wappies kunt klassificeren.
Ik beschouw het juist als een verlies van de democratie, en een overwinning van de rechtstaat. Het is immers de rechter die een maatregel terugfluit. Een op democratische grondslag tot stand gekomen maatregel.

Het plaatst de aanleiding van de recente rellen ook in een ander daglicht

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nou nee.

D34M0N

Ongelezen bericht door D34M0N »

16again schreef:
16 feb 2021 11:57
Ik beschouw het juist als een verlies van de democratie, en een overwinning van de rechtstaat. Het is immers de rechter die een maatregel terugfluit. Een op democratische grondslag tot stand gekomen maatregel.
De rechtstaat is onderdeel van de democratie. Wel eens van de trias politica gehoord?

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Nou, de 10000 avondklok bekeuringen zullen nu ook wel geseponeerd worden. Geen wettelijke grond voor geweest.

16again

angel1978 schreef:
16 feb 2021 12:02
Nou nee.
Juist de invoering van de avondklok vormde de aanleiding, waardoor de vlam in de pan sloeg. Daar kan ik mijn ogen niet voor sluiten.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De Telegraaf kopt in chocoladeletters:

"WAPPIES HEBBEN TOCH GELIJK"

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
16 feb 2021 12:32
angel1978 schreef:
16 feb 2021 12:02
Nou nee.
Juist de invoering van de avondklok vormde de aanleiding, waardoor de vlam in de pan sloeg. Daar kan ik mijn ogen niet voor sluiten.
Niet echt verbazend. Jouw moreel kompas is inmiddels heel duidelijk.

Gesloten