LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe kom je aan een huisarts als je geweigerd wordt?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Isabel1

Re: Hoe kom je aan een huisarts als je geweigerd wordt?

Ongelezen bericht door Isabel1 »

us als je als patiënt weet dat er nooit bijzonderheden zijn geweest,
Hoeft niet hoor. Bij de meeste mensen met een ernstige autoimmuunstoornis wordt de diagnose vaak pas laat gemaakt, de kleine kwaaltjes uit het verleden blijken dan toch vaak iets te zijn wat kan helpen bij de diagnose. Op het moment van overstappen van arts lijkt het dossier niet belangrijk maar op termijn kan het dat wel zijn.

Isabel

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Verwijderd door mathilde ivm niet passend in deze discussie.
Laatst gewijzigd door Mathilde D. op 13 mar 2012 12:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Mathilde D.

Winterman schreef:Ik denk niet dat de gemiddelde patient problemen heeft een huisarts te vinden.
Omdat het jou nu een keer gelukt is om van huisarts te veranderen( om welke reden trouwens), geldt dit niet overal.

Algemeen bekend is dat het niet mogelijk is om van huisarts te veranderen. Omdat huisartsen geen patiënten van elkaar overnemen.

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman »

Mathilde D. schreef:
Winterman schreef:Ik denk niet dat de gemiddelde patient problemen heeft een huisarts te vinden.
Omdat het jou nu een keer gelukt is om van huisarts te veranderen( om welke reden trouwens), geldt dit niet overal.
En wanneer is dat mij gelukt dan want ik kan mij er niets van herinneren.
Jij kletst gewoon uit je nek. Ga je er nu ook al dingen bij verzinnen?

Je citeert ook al uit totaal andere topics
Mathilde D. schreef:
CZ (of welke zorgverzekering dan ook..) kan niet zelf "'marktconforme"" tarieven bepalen.
Wat heeft dat nu weer hiermee te maken???

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Mathilde D. schreef:
CZ (of welke zorgverzekering dan ook..) kan niet zelf "'marktconforme"" tarieven bepalen.
Maar... Dat doen ze nou juist wel zelf. De term " marktconform" lijkt te suggereren dat dit het gemiddelde van de marktprijs is, maar de zorgverzekeraars stellen ieder apart het marktconforme tarief vast. Meestal is dit het gemiddelde van hun eigen gecontracteerde tarieven. Er zijn echter geen regels voor, en niemand controleert hen.
In dit geval hebben ze vermoedelijk de tarieven van 2011 genomen plus de inflatie.
Mijn stelling over marktconforme tarieven valt te controleren: zorgverzekeraars publiceren een lijst met veel voorkomende aandoeningen uit het B-segment op de website. Voor een ingreep als staat bijvoorbeeld varieren de marktconforme tarieven tussen de 900 en 1400 euro.

De prijzen van de zorg zijn giga-hoog. Ik vind dat de zorgverleners, ziekenhuizen, huisartsen en tandartsen eens rekening moeten gaan houden met de crisis. Iedereen gaat erop achteruit, waarom zij niet? In een normale markt dalen de prijzen als de klanten niet meer kunnen betalen. Dat moet hier ook gebeuren, maar dan via de zorgverzekeraars. Ook moeten de zorgverzekeraars stoppen met de uitbetaling aan tandartsen voor klanten die helemaal geen tandartsverzekering hebben. ( en vervolgens incasseren zij het bedrag bij de klant). Dat is namelijk ook veel te gemakkelijk voor de tandarts: elke rekening, ook een te hoge of een betwiste, krijgt hij op deze manier toch wel uitbetaald!

In mijn start-post gaf ik aan, dat ik bang ben dat de tarieven nog meer zullen stijgen als de zorgverzekeraars niet meer maximeren. Verzekerde zorg is een groot nadeel voor de onverzekerden, omdat de prijzen stijgen doordat de zorgverlener, lees hier de tandarts, zijn facturen te gemakkelijk betaald krijgt.
Mathilde mischien een idee voor je om een nieuw topic aan te maken met deze problemen, lopen toch veel mensen tegenaan tegen de eigen bijdrage's etc etc.

Met een nieuwe huisarts vinden heb ik gelukkig nog nooit problemen mee ondervonden.

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman »

Chocomelk schreef: Mathilde mischien een idee voor je om een nieuw topic aan te maken met deze problemen, lopen toch veel mensen tegenaan tegen de eigen bijdrage's etc etc.
Dat topic is er ook en daaruit citeert ze

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0&t=113926

Ze is een beetje de weg kwijt.

Chocomelk

Winterman schreef:
Dat topic is er ook en daaruit citeert ze

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0&t=113926

Ze is een beetje de weg kwijt.
Ah oke. :wink:

Mathilde D.

chocomelk: Met een nieuwe huisarts vinden heb ik gelukkig nog nooit problemen mee ondervonden.
Eerst excuses aan Winterman. Doordat hij die opmerking maakte over het vinden van een nieuwe huisarts,
(
Winterman

12 maart 2012 13:20
Ik denk niet dat de gemiddelde patient problemen heeft een huisarts te vinden.

)
dacht ik dat hij zelf die vervaring had. Het lijkt me dat hij maar eens moet testen of het zo gemakkelijk gaat. Winterman, jij doet de uitspraak dat dat niet zo moeilijk is. Bel dan eens een paar huisartsen op om te vragen of je je kan inschrijven! dat lukt echt niet hoor! Zo erg is de situatie in Nederland. De topicstarter, Henstra, had geheel gelijk dit onderwerp ter sprake te brengen.
En van chocomelk zou ik graag weten , waarom hij gewisseld is. Vanwege verhuizing? Ja, dan is het gemakkelijk, maar als je gewoon wil veranderen omdat je ontevreden bent, dan lukt dat echt niet.

Chocomelk

Nee gewoon verwisseld door verhuizing, dus dat is inderdaad wat makkelijker, maar een kennis van me is laatst verwisseld van huisarts in dezelfde huisartsenpraktijk en dat was geen probleem.
Zal dus overal anders zijn.

MrBeuken

Ongelezen bericht door MrBeuken »

ciske schreef:alsnog al is de patient agressief , dan moet ook deze een kans krijgen zolang er geen geweld is gebruikt , maar het is allemaal giswerk zolang TS niet zegt waarom hij/zij geen huisarts kan krijgen.
Mee eens. Misschien zou een arts die patiënt pillen kunnen voorschrijven tegen de agressiviteit. Mogelijk is het een borderliner..? :wink:
Laatst gewijzigd door MrBeuken op 05 feb 2013 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.

MrBeuken

mje schreef:
Je hebt volkomen gelijk. Hoe kunnen ernstige ziektes of allergieën nu belangrijk zijn?
In zo'n geval zal de arts al lang geïnformeerd zijn. Overbodig antwoord dus.
ciske schreef:Oude huisarts is nooit onbekend, nogmaals alles is opgeslagen al helemaal als je zulk gedrag vertoond dat geen ene huisarts je niet meer wilt.

voorbeeld, ik denk ga in een andere stad wonen, zeg dat ik geen huisarts eerst had, wie denk je dat jouw gegevens doorgeeft? de gemeente alswel ook de zorgverzekeraar.
Die opmerkingen lijken mij niet juist of het zou pas sinds de laatste 15 jaar moeten zijn. Ik heb zelf namelijk iets vergelijkbaars meegemaakt maar dan niet dat ik geweigerd ben.

Ik heb heel mijn leven in brabant 1 huisarts gehad. Op mijn 23ste ben ik naar het buitenland verhuisd om te werken.
Toen kwam ik na 5 jaar terug naar NL en ben in Rotterdam gaan wonen vanwege ander werk. Vanwege allerlei vage ziektes die ik heb gehad in mijn jeugd wilde ik graag mijn dossier van de Brabantse arts naar mijn nieuwe Rotterdamse arts gestuurd hebben. Dat weigerde mijn oude huisarts en deelde mij altijd mee dat mijn medisch adviseur dat moest aanvragen.

Dit doorgegeven aan de nieuwe huisarts en die was zeer verbaasd. Op verzoeken van hem is nooit geantwoord. Ik heb oude huisarts zelfs betaling ervoor aangeboden maar niets.

Hierdoor hebben allerlei onderzoeken (o.a. voor hartklep afwijking en vage heupziekte) helemaal opnieuw gedaan moesten worden om alleen al te achterhalen waar ik het over had.
Want de info was nergens te vinden!
Onnodig kosten voor de verzekeraar dus.
Alhoewel je zou kunnen stellen dat die kosten toch wel opnieuw gemaakt moesten worden maar het punt is...

Kennelijk geldt het "altijd beschikbaar zijn van de info" alleen in negatieve gevallen en niet in geval het de gezondheid betreft. Het is dat ik me niet ernstig druk mag maken vanwege hartklachten maar anders had ik me nu wel flink boos gemaakt, :x

MrBeuken

dhc schreef:
En kun je mij misschien uitleggen hoe je als "slechtziende" wel de postings kan leen en jezelf verdiepen in "burger-rechtspraak" Heb je een voorleesgadget?
Ik geloof tevens niet dat jij de kennis hebt om tenminste twee advokaten te vertellen hoe zij te werk moeten gaan....

Oja, mijn glazen bol is alleen voor privégebruik...
ciske schreef: net als dhc vraag ik mij af hoe je dit ken lezen en typen als je blind bent.
??? Dit lijken mij op zijn minst wel een beetje erg domme opmerkingen. Hebben jullie wel eens gehoord van braille? Anno 2011, 2012, 2013 heb je dat ook voor de computer. Veel eerder ook al. Ik had in 2008 al een collega die helpdesk werk deed en prima en snel ermee kon lezen terwijl hij 100% blind was.

Ik vraag me eerder af hoe er in godsnaam zoveel angst kan bestaan voor een blinde die 'agressief' wordt. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door MrBeuken op 05 feb 2013 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Hallo

Als je wordt geweigerd door een huisarts, is er toch wel iets meer aan de hand, dan dat de topicstarter doet voorkomen.
Zonder een beter verhaal is er weinig mee te doen.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

We zijn bijna jaar verder...hoop toch dat hij huisarts heeft nu...

Jr oud!

MrBeuken

rozemarijntje schreef:We zijn bijna jaar verder...hoop toch dat hij huisarts heeft nu...

Jr oud!
Ik vraag me hetzelfde af.
En inderdaad 1 jr oud maar kwam het topic toevallig tegen. Nog getwijfeld om te reageren. :D

MrBeuken

F.van Holten schreef:Hallo

Als je wordt geweigerd door een huisarts, is er toch wel iets meer aan de hand, dan dat de topicstarter doet voorkomen.
Zonder een beter verhaal is er weinig mee te doen.
1 huisarts ok. Maar allemaal? Vreemd.
Bovendien heeft de topic starter het al redelijk uitgebreid uit de doeken gedaan (als je de hele topic even doorleest, ergens op pagina 4 en 5). :wink:

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

rozemarijntje schreef:We zijn bijna jaar verder...hoop toch dat hij huisarts heeft nu...

Jr oud!
:lol: :lol:

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

MrBeuken schreef:

Jr oud!
Ik vraag me hetzelfde af.
En inderdaad 1 jr oud maar kwam het topic toevallig tegen. Nog getwijfeld om te reageren. :D

Nou ja ,in je twijfel gooi je er toch ff wat berichten tegen aan :lol:

KanjerPiet

Ongelezen bericht door KanjerPiet »

Heeft er iemand advies hoe ik niet meer geweigerd kan worden voor een huisarts ?

Mijn huidige huisarts heeft mij letterlijk weg gejaagd/geschreeuwd uit zijn praktijk.
Totdat ik een andere huisarts heb, mag ik nog wel bij hem komen.

Doordat ik hem erop aangesproken heb, dat hij tegen twee Arbo artsen, van verschillende organisatie uitspraken heeft gedaan, en deze ook op papier staan is deze ellende ontstaan.

Hij kon niet onderbouwen, waarom hij deze uitspraak heeft gedaan. Terwijl hij tevens ontkende dat hij dit gezegd heeft. Ik zei de huisarts, dat dit wel erg triest is, als u zo met u patiënt omgaat.
Toen verwees hij naar een GGZ verklaring, waarop hij dat basseerde. Maar een kopie van deze brief, wordt geweigerd.

Elke maand is er overleg onder huisartsen, met volgens mij alleen maar als doel, praten over elkaars patienten. Wat hij over mij verteld heeft weet ik niet. Maar als hij tegen mij al leugens verteld, dan zal dat niet veel anders zijn.

Wel met als gevolg, als ik een praktijk in de omgeving benader, dat ik of alleen maar verwijten te horen krijgen. Of dat men zegt dat ik niet welkom ben. Bij navraag, als daar een kans voor is, word niet verteld waarom. Of ik maak een afspraak voor een bezoek en laat mij 2 uur wachten. Of allerlei andere rariteiten.

Deze huisarts heeft wel meer vreemde dingen uitgehaald, tot zelfs verkeerde diagnose, met gevolg blijvende invaliditeit.
Dit is ook helaas de gezondheidszorg in Nederland ! Of de zorg van de huisarts voor zijn eigen praktijk. Daar heeft het steeds meer weg van. Is de patiënt alleen een middel om geld te verdienen.

Je bent volgens de wet vrij om een huisarts te kiezen. Maar de huisarts bepaald zelf wie toegelaten wordt.

De zorgverzekeraar Achmea, is op de hoogte hiervan maar wil of kan hier niets aan doen.

Ik ben benieuwd of er ooit eens een kabinet komt die de macht van de huisartsen organisatie durft aan te pakken.
Dit is soort Kartelvorm. Wat strafbaar is.

Wie heeft een advies wat ik het beste zou kunnen doen.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

KanjerPiet schreef:Heeft er iemand advies hoe ik niet meer geweigerd kan worden voor een huisarts ?

Mijn huidige huisarts heeft mij letterlijk weg gejaagd/geschreeuwd uit zijn praktijk.
Totdat ik een andere huisarts heb, mag ik nog wel bij hem komen.

Doordat ik hem erop aangesproken heb, dat hij tegen twee Arbo artsen, van verschillende organisatie uitspraken heeft gedaan, en deze ook op papier staan is deze ellende ontstaan.

Hij kon niet onderbouwen, waarom hij deze uitspraak heeft gedaan. Terwijl hij tevens ontkende dat hij dit gezegd heeft. Ik zei de huisarts, dat dit wel erg triest is, als u zo met u patiënt omgaat.
Toen verwees hij naar een GGZ verklaring, waarop hij dat basseerde. Maar een kopie van deze brief, wordt geweigerd.

Elke maand is er overleg onder huisartsen, met volgens mij alleen maar als doel, praten over elkaars patienten. Wat hij over mij verteld heeft weet ik niet. Maar als hij tegen mij al leugens verteld, dan zal dat niet veel anders zijn.

Wel met als gevolg, als ik een praktijk in de omgeving benader, dat ik of alleen maar verwijten te horen krijgen. Of dat men zegt dat ik niet welkom ben. Bij navraag, als daar een kans voor is, word niet verteld waarom. Of ik maak een afspraak voor een bezoek en laat mij 2 uur wachten. Of allerlei andere rariteiten.

Deze huisarts heeft wel meer vreemde dingen uitgehaald, tot zelfs verkeerde diagnose, met gevolg blijvende invaliditeit.
Dit is ook helaas de gezondheidszorg in Nederland ! Of de zorg van de huisarts voor zijn eigen praktijk. Daar heeft het steeds meer weg van. Is de patiënt alleen een middel om geld te verdienen.

Je bent volgens de wet vrij om een huisarts te kiezen. Maar de huisarts bepaald zelf wie toegelaten wordt.

De zorgverzekeraar Achmea, is op de hoogte hiervan maar wil of kan hier niets aan doen.

Ik ben benieuwd of er ooit eens een kabinet komt die de macht van de huisartsen organisatie durft aan te pakken.
Dit is soort Kartelvorm. Wat strafbaar is.

Wie heeft een advies wat ik het beste zou kunnen doen.
u zou kunnen beginnen met de oorzaak van de problemen bij uzelf te zoeken
en daarna te kijken hoe u die op kunt lossen

Gesloten