Ik heb de uitzending gezien en wil toch even reageren. Ik ben een ex-leerling van de kaderschool voor rijinstructeurs van dhr. Kantelberg.
Ik had gelukkig een maasje in zijn algemene voorwaarden gevonden, wat mij 6000 gulden heeft opgeleverd. Er stond namelijk dat het tweede deel betaald moest worden NA het aanvragen van het eerste examen. Dit heb ik nooit gedaan, dus kon ik eronder uit. Dit heeft mij toch nog ontzettend veel moeite en telefoontjes gekost en de familie Kantelberg héél veel papier voor de aanmaningen.
Maar goed, wij konden in Zwolle de opleiding volgen, maar na 3 zaterdagen kwam de leraar niet meer opdagen. Dus weer naar huis iedereen en bellen.
Kreeg de leraar de schuld, maar later hoorden we van hem dat hij niet meer betaald kreeg
Toen konden we naar Utrecht, maar ook daar na een aantal weken hetzelfde verhaal. In dat geval was er geen huur betaald voor het pand
Toen "mochten" we naar Best, om daar de opleiding af te maken. Lekker om elke zaterdag 600 kilometer te rijden (300 heen 300 terug) om naar zo'n oplichter te gaan. Ik, en nog een paar anderen, wilden juist deze opleiding volgen omdat deze redelijk in de buurt gehouden werd.....
We hebben pas in Best de studieboeken gekregen. Tot dan toe moesten we het met kopietjes doen.
Het is voor mij al een jaar of 10 geleden, maar gisteren zag ik ineens dat hoofd van Kantelberg en gingen mijn haren weer overeind staan.
Ik wil nog even reageren op de voorgaande reacties.
Aan de steil van schrijven kan je duidelijk zien, dat de positieve reacties (bijna) allemaal van dezelfde persoon afkomstig zijn. Daar hoef je geen criminologie voor te studeren. En dat tcp/ip gebeuren kan je op alle manieren uitleggen zoals je wilt, maar het blijft vreemd dat er maar van 1 lokatie af wordt gereageerd. Waar zijn alle tevreden ex studenten, die nu lekker aan het werk zijn en die helemaal verbolgen zijn over de uitzending?? Ik lees het niet.
Verder vind ik dat er voor een HBO opleiding ontzettend veel spelfouten gemaakt worden.
Zeker voor iemand die zich Mr. (Bert.W.Maris) noemt, vind ik dat op zijn minst vreemd en hem verdenk ik er dan ook van dat hij deze titel heeft gekregen na een opleiding te hebben gevolgd bij de heer Kantelberg met baangarantie.....