LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door angel1978 »

ciske schreef:
bprosman schreef: Dat doen ze ook wel, dat heet belastingschalen en tegemoetkomingen. Met 2 keer modaal of meer kom je voor bijna geen een tegemoetkoming meer in aanmerking en betaal je qua belasting en premie's de hoofdprijs.

dat kan dan wel zijn maar ik kan dat niet echt erg vinden, sorry hoor dat is toch de groep die sterker staat.
edit: opmerking was niet op de man gericht.. groepen die ergens voordelen uit halen willen vaak de voor hen bestaande regelingen in tact houden en die van anderen laten vervallen.. De zwaksten in de samenleving willen graag dat de sterksten ( meest verdienende ) het meest bijdragen en zien niet dat juist die groep al het meeste draagt.

Die groep die volgens jou sterker staat, draagt minimaal de helft tot 60% van het verdiende geld zo weer af aan de belastingdienst.. dat zijn de mensen die het geld inbrengen waar jullie uiteindelijk de uitkeringen van betrekken. Zij betalen soms wel 1000x meer per maand dan jullie.. Maar da's nog niet genoeg.. Blijkbaar moet iemand die werkt ( en dus meer verdiend ) zoveel afdragen dat het helemaal geen zin meer heeft om te gaan werken omdat je dan net zoveel krijgt als bij een uitkering..
Laatst gewijzigd door angel1978 op 08 sep 2011 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik hoor het het huidige kabinet nog zeggen,of voor we gingen stemmen kan ik beter zeggen,WIJ gaan de chronische mensen ontzien en de zorg.....
WIJ gaan dit doen....enz enz enz...en wat gebeurd er....ze zijn aan de macht en BOEM....
Ik vind mensen met geld pas die boven een 1,5 ton per jaar verdienen die mogen wel goed belasting betalen.
maar jij die keihard werkt bv mijn man,met veel overuren omdat het moet door zijn functie en wel een winstuitkering krijgt dus in schaal 52% zit,wil niet zeggen dat het uitgeven uitgeven uitgeven is....
je merkt het echt wel....en dat is niet eerlijk,je wordt al gepakt op de belasting die er af gaat en hoe! dat wil je niet weten,pensioen wat er af gaat daar wordt je helemaal onpasselijk van en we moeten nog maar zien of er straks nog pensioen is... :evil: ook zoiets...

jan modaal of weet ik veel hoe ze het noemen,die worden net zo hard getroffen,
soms nog erger....wat ik zeg...de echte hoge inkomens pakken...
rutte zit er niet over in hoor dat hij een nw bril moet kopen..
violet vind ik ook schrijnend...bijstand en totaal geen aanvulling...

ciske,jij vroeg aan mij...wat wil je hiermee bereiken?of zoiets?
en ik zeg alleen maar wat ik vind,geen aanval !!! maar ik zeg waarom ik het topic gestart ben....

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door angel1978 »

rozemarijntje schreef: Ik vind mensen met geld pas die boven een 1,5 ton per jaar verdienen die mogen wel goed belasting betalen.
Maar dat doen ze al.. tot de 60% over de hoogste schijf.. Reken dus maar dat deze groep een flink deel bijdraagt aan het geld dat de overheid kan gebruiken voor uitkeringen aan de minder bedeelden.
maar jij die keihard werkt bv mijn man,met veel overuren omdat het moet door zijn functie en wel een winstuitkering krijgt dus in schaal 52% zit,wil niet zeggen dat het uitgeven uitgeven uitgeven is....
je merkt het echt wel....en dat is niet eerlijk,je wordt al gepakt op de belasting die er af gaat en hoe! dat wil je niet weten,pensioen wat er af gaat daar wordt je helemaal onpasselijk van en we moeten nog maar zien of er straks nog pensioen is... :evil: ook zoiets...
Dus wat je eigenlijk wil zeggen is dat als iemand veel verdient, die maar flink belasting moet betalen, maar dat jouw man dat ineens niet hoeft..

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door Chocomelk »

angel1978 schreef:
Dus wat je eigenlijk wil zeggen is dat als iemand veel verdient, die maar flink belasting moet betalen, maar dat jouw man dat ineens niet hoeft..
Die krijgen ook flink wat belasting terug. :wink:

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door angel1978 »

Chocomelk schreef:
angel1978 schreef:
Dus wat je eigenlijk wil zeggen is dat als iemand veel verdient, die maar flink belasting moet betalen, maar dat jouw man dat ineens niet hoeft..
Die krijgen ook flink wat belasting terug. :wink:
Is dat zo per definitie ?
Neem aan dat je doelt op de hra ? Als je die bedoelt, dan is dat dus afhankelijk van de looptijd, hoogte van de hr enz.. enz.. dus afhankelijk van een aantal zaken..

Het is niet zo dat je per definitie geld terugkrijgt als je wat meer verdient.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door ciske »

dat zijn de mensen die het geld inbrengen waar jullie uiteindelijk de uitkeringen van betrekken.
effe voor de duidelijkheid, ik werk voor mijn geld , ik heb geen uitkering!

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door angel1978 »

ciske schreef:
dat zijn de mensen die het geld inbrengen waar jullie uiteindelijk de uitkeringen van betrekken.
effe voor de duidelijkheid, ik werk voor mijn geld , ik heb geen uitkering!
Een uitkering in zijn algemeenheid.. dus dat geldt ook voor alle toeslagen die er bestaan. Elke uitkering van geld vanuit de overheid. Ben voor de duidelijkheid ook helemaal niet tegen uitkeringen of toeslagen voor mensen die het zwaar hebben..

Iemand die keihard werkt en/of niet kan werken, mag wat mij betreft een (flink) handje geholpen worden..

Als we echter dit alleen maar bij de 'rijkere' gaan neerleggen dan heeft het zometeen helemaal geen zin meer om te proberen om hogerop te komen .. Je gaat dan namelijk zoveel belasting betalen dat je net zo goed lager had kunnen blijven zitten.. Zij brengen een groot gedeelte van het belastinggeld in, zonder dat zij daar iets voor terug krijgen.. Ze kunnen dit ook hebben, maar roepen dat er nog veel meer op hen afgewenteld moet worden, kun je je van afvragen of dat nu zo 'eerlijk' is.

mzuri
Berichten: 205
Lid geworden op: 03 sep 2011 18:24

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door mzuri »

Stel: Je hebt geen idee wat er van je salaris aan belastingen afgaat, wordt allemaal geregeld, werkgever vraagt:"wat vindt je van €50.000 netto?" Werknemer:":-) :-) wanneer kan ik beginnen?"
Denk deze werknemer hier nog hetzelfde over als hij weet dat hij bruto €90.000,- verdient?

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door manondoris »

mzuri schreef:Stel: Je hebt geen idee wat er van je salaris aan belastingen afgaat, wordt allemaal geregeld, werkgever vraagt:"wat vindt je van €50.000 netto?" Werknemer:":-) :-) wanneer kan ik beginnen?"
Denk deze werknemer hier nog hetzelfde over als hij weet dat hij bruto €90.000,- verdient?
precies helemaal mee eens ,het kan toch niet zo zijn dat als je 50000 euro bruto per jaar verdient je er straks nog maar 25000 netto aan over houd! je kunt deze groep niet verder belasten,zij vallen ook al overal buiten als het om toeslagen en dergelijken gaat,dus zal hier ook de grens komen te liggen (en al ver eronder denk ik) voor de wtcz!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

als je goed leest zeg ik dan mijn man al in de 52% belasting zit...dus al flink wat afdraagd...logisch..
maar vroeger hield je dan heel wat over! moet jenu kijken...

nee ik zeg niet dat mijn man ontzien moet worden...maar de mensen die ze nu gaan pakken....die hebben het ook niet goed meer straks...en met goed bedoel ik.nu nog makkelijk de zorgpremie betalen enz...
(mezelf even er buiten gelaten)
als je had gelezen had ik het ook over mensen die echt heel veel verdienne...
kijk naar frankrijk die hebben gezegd,de rijke...wij willen wel bijspringen belast ons maar extra...
denk je dat de rijke ned dat doen???
nee die gaan liever gratis naar feestjes,waar alles gratis is,eten drinken,voorstelling en nog een flinke goodybag mee krijgen ook....
dat moeten ze nou eens doen bij mensen met een minima...


maar het blijft hier maar gaan over salaris enz...
dat was niet zo bedoeld en dat had ik al gezegd...
kan me niet voorstellen dat iedereen het nou geweldig vind wat er allemaal met de zorg gebeurd...ja iemand die niks mankeert...

mzuri
Berichten: 205
Lid geworden op: 03 sep 2011 18:24

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door mzuri »

@manondoris, dat bedoel ik ik, dat is niet de strekking van m'n bericht.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door angel1978 »

Stel: Je hebt geen idee wat er van je salaris aan belastingen afgaat, wordt allemaal geregeld
Dan wordt het toch eens tijd om goed naar je salarisstroken te kijken.. daar staat het namelijk groot op..

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door bprosman »

denk je dat de rijke ned dat doen??? nee die gaan liever gratis naar feestjes,waar alles gratis is,eten drinken,voorstelling en nog een flinke goodybag mee krijgen ook....
dat moeten ze nou eens doen bij mensen met een minima...
Dus mensen die jarenlang gestudeerd hebben , een goedbetaalde baan hebben, 80 uur in de week werken moeten aan het eind van de maand netto net zoveel overhouden als iemand die in de bijstand zit ? Of andersom ?

Waarom zou je dan ueberhaupt gaan werken ?. Laat dat een ander voor je doen. Dat iemand chronisch ziek is , is voor die persoon heel erg maar is dat (financieel) de verantwoordelijkheid van de mensen die wel kunnen werken ?.

Als je in de gezonheidszorg geld over wil houden begin dan eens met die duurbetaalde overbodige ZZP'ers en dubbele managers buiten te mikken en ga daar eens efficient werken, zo werkt het in het bedrijfsleven ook. Als er in t bedrijfsleven te duur gewerkt wordt vliegen er mensen buiten. In de gezondheidszorg gaan we korten op de patient of we verhogen ze belasting voor de "rijken".

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door bprosman »

Stel: Je hebt geen idee wat er van je salaris aan belastingen afgaat, wordt allemaal geregeld
Ik stel voor , kijk bij het bedrag wat staat onder : Bruto
Kijk wel bedrag er staat onder : Netto

Doe Bruto - Netto en huil.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door angel1978 »

kijk naar frankrijk die hebben gezegd,de rijke...wij willen wel bijspringen belast ons maar extra...
denk je dat de rijke ned dat doen???
tja.. geen kunst.. In frankrijk is het hoogste belastingtarief 'slechts' 40%
Als je daar wat bijop drukt kom je nog steeds lager uit dan het tarief in Nederland waar je 52% belasting betaalt over de hoogste schijf.

Hier zijn de schijven:

Schijf 1: t/m 17.319 33,65% 15,75%
Schijf 2: 17.320 t/m 31.112 41,40% 23,50%
Schijf 3: 31.113 t/m 53.064 42,00% 42,00%
Schijf 4: vanaf 53.065 52,00% 52,00%
( 1e % is tot 65 jaar, 2e vanaf 65 jaar )

terwijl in frankrijk ze liggen op:

Het percentage inkomstenbelasting dat je Frankrijk betaalt, is verdeeld over 5 schrijven, te weten 0%, 5,5%, 14% en 40%. Het toptarief van 40% geldt vanaf een jaarinkomen van 69.505 euro (2009).

Onze laagste schijf is bijna net zo hoog als de hoogste in frankrijk..

En dan wil je nog steeds deze situaties met elkaar vergelijken ????

Bij ons draag je dus meer dan de helft van je salaris over de hoogste schijf zo af aan de overheid...

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door angel1978 »

als je goed leest zeg ik dan mijn man al in de 52% belasting zit...dus al flink wat afdraagd...logisch..
maar vroeger hield je dan heel wat over! moet jenu kijken...
Dit is bijna 2x modaal..

Wat mij betreft mag je dan wel tot de 'rijken' gerekend worden

mafvogeltje
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 jun 2011 19:14

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

Bij ons draag je dus meer dan de helft van je salaris over de hoogste schijf zo af aan de overheid...
Daarom hebben die rijke mensen ook allemaal een hele hoge hypotheek als aftrekpost.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door angel1978 »

mafvogeltje schreef:
Bij ons draag je dus meer dan de helft van je salaris over de hoogste schijf zo af aan de overheid...
Daarom hebben die rijke mensen ook allemaal een hele hoge hypotheek als aftrekpost.
Inclusief hoge hypotheek en dus hoge maandlasten ...

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door VioletPrue »

vogels schreef:
nou vogels, ik absoluut niet, dit kabinet bezuinigt oneveredig veel over de ruggen van de zwakkeren in de samenleving. met name de chronisch zieken en gehandicapten.
Voor de grootste bezuinigingen moet je toch echt bij de vorige kabinetten zijn, je weet wel die z.g. partijen voor de arbeiders en voor de sociaal zwakkeren.
Is dat zo?
CDA (een gemenen deler in heel, heel veel kabinetten van de afgelopen jaren) zegt een partij te zijn voor arbeiders en sociaal zwakkeren?
Dan heb ik geloof ik een paar verkiezingsspotjes gemist.
En vergeet ook niet dat er veel partijen zo klein zijn, dat ze niet aan regeen toekomen.
Maar dat soms wél hele goede plannen hebben!
Dat bedoelde ik met mijn post.
De 'oude garde' die al jaren regeert eens afrekenen op hun gedrag en eens een andere partij stemmen.

mzuri
Berichten: 205
Lid geworden op: 03 sep 2011 18:24

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door mzuri »

angel1978 schreef:
Stel: Je hebt geen idee wat er van je salaris aan belastingen afgaat, wordt allemaal geregeld
Dan wordt het toch eens tijd om goed naar je salarisstroken te kijken.. daar staat het namelijk groot op..
Dat bedoel ik niet, dat was niet de strekking van mijn berichtje.
Vandaar ook mijn "Stel".

Gesloten