LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Mrjln
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2012 10:48

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door Mrjln »

Een tijdje geleden heb ik een kaartje voor Sigur Ros in Paradiso gekocht via Protickets. Normaal gesproken koop ik alleen via de officiële verkoopkanalen, maar het concert was al lang uitverkocht en ik wilde er toch erg graag heen.
Helaas heb ik het kaartje niet gekregen, omdat het niet geleverd kon worden. Wel kreeg ik een e-mail dat het geld teruggestort zou worden en heb ik dit ook daadwerkelijk teruggekregen.
Ik ben uiteraard niet blij met de gang van zaken, liever was ik naar het concert gegaan, maar ik wilde hier toch even melden dat ik dus gewoon mijn geld teruggekregen heb.

tiebie
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2012 21:33

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door tiebie »

Helaas ben ik er ook ingetrapt. 27 juli kaarten besteld en betaald voor George Michael aanstaande vrijdag in Ziggodome. Vorige week kreeg ik na meerdere mailtjes gestuurd te hebben een mail terug dat ze uiterlijk een week van tevoren de kaarten per koerier zouden bezorgen. Nu is het nog drie dagen tot concert en natuurlijk nog niets ontvangen....
Ik heb een afspraak bij de politie voor aanstaande zaterdag om aangifte te gaan doen. Wederom een mail gestuurd naar protickets/tickettribune. Morgen de kaarten of zo snel mogelijk het geld terug, of anders aanstaande zaterdag aangifte van oplichting.
Geld krijg je inderdaad niet terug via de bank, had zelf de opdracht gegeven voor betaling via Ideal, maar volgens de bank kun je wel via de site: www.thuiswinkel.org een mail sturen met de problemen met dit bedrijf. Met voldoende klachten kunnen ze ervoor zorgen dat de site geen Idealbetalingen meer kan innen.
Nu maar hopen op een snelle reactie van het bedrijf en morgen de kaarten per koerier in huis...

Gentil
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2012 13:34

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door Gentil »

Tsjee ik schrik hier allemaal wel van zeg!
Kan iemand mij vertellen of dit gaat om TicketTribune? Staat namelijk op hetzelfde adres in Zaandam :cry:

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door sjohie »

Gentil schreef:Tsjee ik schrik hier allemaal wel van zeg!
Kan iemand mij vertellen of dit gaat om TicketTribune? Staat namelijk op hetzelfde adres in Zaandam :cry:
Dit soort ratten steken elke keer weer hun kop uit hetzelfde riool op, zolang er geld te verdienen valt, en de gevolgen meevallen.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Gentil schreef:Tsjee ik schrik hier allemaal wel van zeg!
Kan iemand mij vertellen of dit gaat om TicketTribune? Staat namelijk op hetzelfde adres in Zaandam :cry:
Gewoon nooit kaartjes kopen als het niet via het officiële verkooppunt gaat.
Dan zit je altijd goed, geen stress en zeker weten dat je kaartje geldig is.

maria louise
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2012 16:15

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door maria louise »

Beste gedupeerden. Ook ik ben er in geluisd! Begin juli j.l. 2 kaarten bij Protickets besteld en betaald voor concert Keane wat a.s. dinsdag 16 okt. gaat plaatsvinden. Op 8 okt. j.l. kreeg ik een mail van tickettribune met de mededeling dat de kaarten niet meer te leveren zouden zijn en dat zij het bedrag van 133 Euro zouden terugstorten. Nog steeds niet gebeurd ook niet na herhaalde mailtjes die ik verstuurd heb. Ik heb sterk het vermoeden dat zowel Ticketloket.com, Protickets en Tickettribune van een en dezelfde firma is t.w.: CDPA Trading BV te Zaandam omdat ze allemaal hetzelfde te werk gaan. Ik heb aangifte bij de politie gedaan omdat niets doen helemaal niet helpt en ook omdat Radar het toch ook wel adviseert. Hoe meer aangiftes hoe beter!Tevens heb ik de ING en ABN Amro waar zij zaken mee doen op de hoogte gebracht van hun praktijken. Ben benieuwd of zij hier wat mee gaan doen. Op de site klacht.nl kun je ook je verhaal doen. Je wil niet weten hoeveel klachten er op deze site staan over Ticketloket. com, Protickets en Tickettribune. Meld je ook aan dan staan we sterk! Misschien ben ik dom geweest om bij Protickets mijn kaarten te bestellen maar het was voor mij uberhaupt de eerste keer dat ik via internet concertkaartjes bestelde en de site ziet er natuurlijk ook zeer professioneel uit. Hoe dan ook niet wij, consumenten, maar zij, de louche ticketbureaus moeten worden aangepakt. Ik stuur elke dag een mailtje naar Tickettribune met de vraag waar mijn geld blijft. Ik maak ze helemaal gek. Doen jullie mee? Marja

maria louise
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2012 16:15

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door maria louise »

Hallo allemaal,
Jullie zullen het niet geloven Heb vandaag mijn geld teruggestort gekregen! Het loont dus wel om iedere dag te bellen of te mailen! Heb tevens een reactie gestuurd naar het AD ( n.a.v. gedupeerden Doe Maar conserten AD 15/10) Deze is vandaag geplaatst (16/10) Anti-reclame dus voor Protickets en Tickettribune!
Marja Polderman

loulou86
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2012 14:01

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door loulou86 »

Hello,
I have also been caught out by Ticket Tribune, 1st time in hundreds of concerts :(
Not living in the Netherlands, I cannot call the 0900 number listed on their website - does anyone have another telephone number to reach them? I have sent a number of emails threatening legal action, but still no reply and will press charges with the Dutch police.
Many thanks in advance!

Anne Cox
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2012 16:35

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door Anne Cox »

Niet alleen Protickets is een fake site, maar Tickettribune ook. Gisteren kaartjes gekocht, die echter vele malen duurder blijken te zijn dan bij het theater in kwestie.
Ik heb aangifte gedaan, want de prijzen die mij berekend zijn, zijn gerust woekerprijzen te noemen.
69 euro voor kaarten die in werkelijkheid tussen de 16-en 37 euro blijken te liggen. En dat maal 6. Tel uit je winst.
Heb uiteraard aangifte gedaan bij de politie en zal zeker ook verdere stappen ondernemen als ik niet binnen twee dagen mijn geld terug heb. Tickettribune is messing with the wrong person here!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Anne Cox schreef:Niet alleen Protickets is een fake site, maar Tickettribune ook. Gisteren kaartjes gekocht, die echter vele malen duurder blijken te zijn dan bij het theater in kwestie.
Ik heb aangifte gedaan, want de prijzen die mij berekend zijn, zijn gerust woekerprijzen te noemen.
69 euro voor kaarten die in werkelijkheid tussen de 16-en 37 euro blijken te liggen. En dat maal 6. Tel uit je winst.
Heb uiteraard aangifte gedaan bij de politie en zal zeker ook verdere stappen ondernemen als ik niet binnen twee dagen mijn geld terug heb. Tickettribune is messing with the wrong person here!
Hoor eens, dit is geen reden om aangifte te doen.
Jij koopt kaartjes bij een handelaar en niet het officiele verkooppunt.
Kennelijk had je, voordat je de echte prijs van de kaartjes wist, het geld er wel voor over.
Dat de politie hier überhaupt een aangifte van op neemt, geloof ik dan ook niet.
Ik zie het al voor me: 'Hallo, ik wil aangifte doen. Ik heb ergens kaartjes voor een theatervoorstelling gekocht, maar vind ze achteraf te duur'.
Lijkt me dat het OM hier direct bovenop is gesprongen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Anne Cox schreef:Niet alleen Protickets is een fake site, maar Tickettribune ook. Gisteren kaartjes gekocht, die echter vele malen duurder blijken te zijn dan bij het theater in kwestie.
Ik heb aangifte gedaan, want de prijzen die mij berekend zijn, zijn gerust woekerprijzen te noemen.
69 euro voor kaarten die in werkelijkheid tussen de 16-en 37 euro blijken te liggen. En dat maal 6. Tel uit je winst.
Heb uiteraard aangifte gedaan bij de politie en zal zeker ook verdere stappen ondernemen als ik niet binnen twee dagen mijn geld terug heb. Tickettribune is messing with the wrong person here!
Blijft grappig. Van die mensen die stoere taal uitslaan maar te dom zijn om gewoon kaartjes via de normale verkoopadressen aan te schaffen.... Ik weet nog wel een leuke voor de regering: een domheidstax.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door Guardian72 »

GJvdZ schreef: Blijft grappig. Van die mensen die stoere taal uitslaan maar te dom zijn om gewoon kaartjes via de normale verkoopadressen aan te schaffen.... Ik weet nog wel een leuke voor de regering: een domheidstax.
Dat is toch al zo met die (veel) duurdere tickets?

Saartjepluis
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2012 14:05

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door Saartjepluis »

In oktober kaarten besteld voor 22 dec naar André Rieu voor 2 pers op t veld € 293,- stond niet bij dat er rangen waren dus ging er vanuit dat we redelijk goed zouden zitten voor zoveel geld. Vrijdag 14 dec nog niks gehoord dus gebeld, mevr zei dat ze begin van de week binnen zouden zijn dus ik dacht via de post, nee dus gewoon via mail???? Waarom moet dit zo lang duren?? Oké binnen zie ik dus dat de veld kaarten ook rangen hebben en jawel wij zitten 2e rang rij 35, terwijl vrienden op rij 5 vooraan zitten voor €200,- zitten, dus ik gebeld want ben natuurlijk niet blij dat we helemaal achteraan zitten, nu hoef ik ook echt niet op rij 1 maar had wel verwacht dat we betere plaatsen hadden, mevr vertelde mij dat ze maar de kaarten via via kopen dus nooit weten waar de klant zit als ze kaarten bestellen, maar dit vermelden ze dus niet als je de kaartjes bestel, ik heb geprobeerd om dus evt of betere kaarten te krijgen of de helft van mijn geld terug te krijgen want voor €150,- heb je dus 2e rang kaarten op andere sites, maar mevr kon niks doen voor me, alleen in haar slechte Nederlands te zeggen dat ze me begrijp, ja daar heb ik dus echt niks aan. Ik begrijp niet dat ze daar kan werken die oplichters, je spaart hard voor 2 kaartjes dan wordt je nog extra gedupeerd als je er achter kom dat je bijna achteraan zit. Ik dacht echt dat ticket tribune ( je komt als je belt bij pro tickets) dat het zeker geen oplichters waren, ik zal voortaan zeker eerst goed informeren voordat ik kaarten bestel, maar NOOIT meer bij ticket tribune!!!!

stefanInc
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2012 14:50

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door stefanInc »

De website protickets.nl is opgeheven en verder gegaan onder een nieuwe naam tickettribune.nl. Na uitzoeken bij de kamer van koophandel is de website wel geregistreerd bij hetzelfde bedrijf; CDPA Trading B.V.

Op de website staat een 0900 nummer die bij bellen elke keer wordt opgehangen. Het bedrijf waarbij dit nummer geregistreerd staat heb ik gebeld en deze klacht gemeld. Ik heb het bedrijf tevens gemeld dat zij een klant hebben die aan internetoplichting doet.

In mijn geval gaat de oplichting om een totaalbedrag van €460,-. Momenteel zit ik nog in het traject van de aangetekende brief met bedreiging voor het inschakelen van een deurwaarder. Toch ben ik bang dat dit geen succes zal hebben en ben dus alvast hard opzoek naar mede-gedupeerden. Wellicht kunnen we zo de handen ineenslaan!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Guardian72 schreef:
GJvdZ schreef: Blijft grappig. Van die mensen die stoere taal uitslaan maar te dom zijn om gewoon kaartjes via de normale verkoopadressen aan te schaffen.... Ik weet nog wel een leuke voor de regering: een domheidstax.
Dat is toch al zo met die (veel) duurdere tickets?
IK bedoel meer een domheidstax waar we als maatschappij wat aan hebben, dus geincasseerd door de belastingdienst ;-) Nu is die er eigenlijk ook wel een beetje in de vorm van alcohol- en tabaksaccijnzen.

lilipetje
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 feb 2013 16:14

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door lilipetje »

Helaas ben ik ook opgelicht. Eerst 6 kaartjes besteld en later nog 2 extra. Zijn die laatste 2 vals/dubbel!!!
Je komt niet binnen want het is niet via de officiële site besteld. 2 mensen konden naar huis. Later via mail contact gezocht. trouwens ook opgelet: MB NEMEN ZE NOOIT OP! Geven ze als reactie dat ik een bewijs van weigering moet laten zien....ha ha ha. Die geven ze nooit, nergens niet!
Einde communicatie! Geen geld terug of kaartjes voor een ander feest.
Echt slecht!!!!

lilipetje
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 feb 2013 16:14

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door lilipetje »

En Guardian72.....
Ik en vast meer mensen weten niet dat er 1 officiele site bestaat! Als je ergens heen wilt en dit via Google opzoekt komen er diverse bestel site's te staan. Nergens staat dan aangegeven welke de officiele site is of waar normale verkoop adressen zijn. Dus zijn de gedupeerde dan dom? OF allen gedupeerde....

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door VioletPrue »

lilipetje schreef:En Guardian72.....
Ik en vast meer mensen weten niet dat er 1 officiele site bestaat! Als je ergens heen wilt en dit via Google opzoekt komen er diverse bestel site's te staan. Nergens staat dan aangegeven welke de officiele site is of waar normale verkoop adressen zijn. Dus zijn de gedupeerde dan dom? OF allen gedupeerde....
Ja, de gedupeerden zijn niet bijster slim, of erg eigenwijs en gokken het erop, omdat het via de officiële kanalen uitverkocht is.
Elk(e) feest/band/artiest heeft een officiële site.
De link die daarop geplaatst wordt m.b.t. verkooppunten is correct.
Hoe moeilijk kun je het jezelf maken?
Via Google krijg je allerlei rotzooi als zoekreslutaat.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik moet me bij de reactie van VP aansluiten.
Als je voor een concert of evenement via Google zoekt - zou je op zijn minst moeten weten dat je zoekresultaten kan kopen (als bedrijf).
Je betaald X euro en dan kom je bovenaan.

Voor concerten en evenementen geld : via de artiest of zijn organisatieburo - en dan de link volgen voor tickets. Of, en dat is leuker, lekker vroeg bij een verkoopkantoor zijn, thermoskan koffie of warme chocomel mee.. (of is dit iets voor 'oudjes' zoals ik?)

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Guardian72 schreef:Voor concerten en evenementen geld : via de artiest of zijn organisatieburo - en dan de link volgen voor tickets. Of, en dat is leuker, lekker vroeg bij een verkoopkantoor zijn, thermoskan koffie of warme chocomel mee.. (of is dit iets voor 'oudjes' zoals ik?)
Ja, dat kan namelijk niet meer.
Alles gaat via internet of de telefoon.
Vroeger ging je inderdaad in de rij staan bij het postkantoor, maar helaas kan dat niet meer.
Ik vond dat ook altijd leuk, gezellige sfeer, praten over muziek en de verwachting die het opbouwt in je hoofd...was leuk!
Maar inderdaad, wij zijn oud. :wink:

Gesloten