Re: www.GSMWEB.nl
Geplaatst: 12 nov 2013 01:24
Ik heb ook een erg slechte ervaring als nieuwe klant bij GSMweb. Helaas. Ik wilde via Tele2 een abbo + telefoon, met nummerbehoud. Mijn huidige telefoon functioneert heel slecht, daar wil ik vanaf en dus heb ik mijn abonnement afgekocht. Bij Tele2 werd je voor het bestellen gelijk doorverwezen naar GSMweb. Ik kon alleen via hen deze telefoon bestellen.
Bezorging was prima. Contract ook. Alles vlotjes. Een dag na de ondertekening van mijn contract kreeg ik echter een telefoontje: Tele2 had de aanvraag tot nummerbehoud niet kunnen doen, aangezien mijn oude provider mijn afkoping nog niet had verwerkt. Niks aan de hand echter, zei GSMweb, want ik moest gewoon, zodra het afkopen van mijn oude abonnement was verwerkt, opnieuw een aanvraag indienen. Zit daar nog een termijn aan vast? vroeg ik. Neen, luidde het antwoord.
Mijn ouder provider belde me 20 dagen later: de afkoping was verwerkt, ik kon nummerbehoud aanvragen. De portering kon zeven dagen later ingaan, per die datum was mijn abonnement "afgekocht", dwz, zou het nummer vrij zijn om over te gaan naar een nieuwe provider. Ik belde Tele2, en die verwees me door naar GSMweb. Keurig geholpen. Bij GSMweb kreeg ik echter iemand aan de lijn die overduidelijk NIET de cursus voor medewerker klantenservice had gevolgd. Lange stiltes, ongeïnteresseerd, ze kon en wilde niets garanderen, ik moest toezeggingen uit haar trekken. Maar ze zou de aanvraag voor de aanvraag tot nummerbehoud (ja, je leest het goed) bij de betreffende afdeling van GSMweb neerleggen en dan zou die het binnen enkele werkdagen wel oppakken.
Nu ging ik wachten: wanneer zou mijn oude telefoon ermee stoppen en mijn nieuwe beginnen te werken? De nieuwe had ik al weken, maar gaf consequent de boodschap "geen service". Ik had er een SIM-kaart bij gekregen, maar hierbij had ik geen 06-nummer gekregen. Ik gokte: vermoedelijk vanwege het nummerbehoud dat ik had aangevraagd.
Ik wachtte tien dagen, tot twee dagen na de datum waarop mijn abonnement had moeten ingaan. Toen heb ik maar eens een belrondje gedaan. Tot mijn verbazing bleek door GSMweb nog steeds geen aanvraag tot nummerbehoud te zijn ingediend! Ik belde langs mijn oude provider, langs Tele2 en langs GSMweb. Tele2 vond het vreemd dat mijn nieuwe telefoon "geen service" aangaf. Ze zouden het nummerbehoud nu gaan uitzoeken met GSMweb en hun best doen om binnen vijf werkdagen de zaak te regelen.
Twee dagen later telefoon van Tele2. Dat ze graag nummerbehoud regelen maar dat dit echt alleen via GSMweb kan, aangezien ik pas officieel klant ben van Tele2 zodra het abonnement ingaat. Dus ik bel GSMweb. Daar kreeg ik iemand aan de lijn die eerst zei "heb je onze mail van twee dagen geleden niet ontvangen?" en nadat ik al mijn mailboxen en spambox had gecheckt, zonder iets te vinden, plompverloren overging tot de volgende mededeling: ik kon geen nummerbehoud krijgen, want dat had ik maximaal 7 dagen na ingang van mijn contract met GSMweb opnieuw moeten aanvragen. Waarom? Omdat ze alleen in de eerste 7 dagen wijzigingen mogen verwerken. Dat zijn nu eenmaal de regels. "Maar ik wil niks wijzigen: ik had vanaf het begin al nummerbehoud aangevraagd!" Het antwoord van GSMweb kwam erop neer dat mijn oude provider nummerbehoud had afgewezen en dat daardoor de nieuwe aanvraag een "wijziging" was. Ofzo. Volgens deze persoon was GSMweb officieel geen partij in dit alles, maar was het iets tussen Tele2 en mijn ouder provider.
Op dit moment ben ik voor het eerst boos geworden. Ik zit met dure klantenservices te bellen, al wekenlang, om een product te krijgen dat ik heb aangevraagd en dat mij is toegezegd. GSMweb kwam beloftes niet na, bood geen service en vertelde elke keer weer iets anders. Nummerbehoud is voor mij (ik heb een eenmanszaak) erg belangrijk. En nu doodleuk, zonder ook maar enige excuses, vertellen dat het helemaal niet kan en zelfs nooit had gekund, ook niet toen ik begon met bellen naar hun klantenservice...
Bezorging was prima. Contract ook. Alles vlotjes. Een dag na de ondertekening van mijn contract kreeg ik echter een telefoontje: Tele2 had de aanvraag tot nummerbehoud niet kunnen doen, aangezien mijn oude provider mijn afkoping nog niet had verwerkt. Niks aan de hand echter, zei GSMweb, want ik moest gewoon, zodra het afkopen van mijn oude abonnement was verwerkt, opnieuw een aanvraag indienen. Zit daar nog een termijn aan vast? vroeg ik. Neen, luidde het antwoord.
Mijn ouder provider belde me 20 dagen later: de afkoping was verwerkt, ik kon nummerbehoud aanvragen. De portering kon zeven dagen later ingaan, per die datum was mijn abonnement "afgekocht", dwz, zou het nummer vrij zijn om over te gaan naar een nieuwe provider. Ik belde Tele2, en die verwees me door naar GSMweb. Keurig geholpen. Bij GSMweb kreeg ik echter iemand aan de lijn die overduidelijk NIET de cursus voor medewerker klantenservice had gevolgd. Lange stiltes, ongeïnteresseerd, ze kon en wilde niets garanderen, ik moest toezeggingen uit haar trekken. Maar ze zou de aanvraag voor de aanvraag tot nummerbehoud (ja, je leest het goed) bij de betreffende afdeling van GSMweb neerleggen en dan zou die het binnen enkele werkdagen wel oppakken.
Nu ging ik wachten: wanneer zou mijn oude telefoon ermee stoppen en mijn nieuwe beginnen te werken? De nieuwe had ik al weken, maar gaf consequent de boodschap "geen service". Ik had er een SIM-kaart bij gekregen, maar hierbij had ik geen 06-nummer gekregen. Ik gokte: vermoedelijk vanwege het nummerbehoud dat ik had aangevraagd.
Ik wachtte tien dagen, tot twee dagen na de datum waarop mijn abonnement had moeten ingaan. Toen heb ik maar eens een belrondje gedaan. Tot mijn verbazing bleek door GSMweb nog steeds geen aanvraag tot nummerbehoud te zijn ingediend! Ik belde langs mijn oude provider, langs Tele2 en langs GSMweb. Tele2 vond het vreemd dat mijn nieuwe telefoon "geen service" aangaf. Ze zouden het nummerbehoud nu gaan uitzoeken met GSMweb en hun best doen om binnen vijf werkdagen de zaak te regelen.
Twee dagen later telefoon van Tele2. Dat ze graag nummerbehoud regelen maar dat dit echt alleen via GSMweb kan, aangezien ik pas officieel klant ben van Tele2 zodra het abonnement ingaat. Dus ik bel GSMweb. Daar kreeg ik iemand aan de lijn die eerst zei "heb je onze mail van twee dagen geleden niet ontvangen?" en nadat ik al mijn mailboxen en spambox had gecheckt, zonder iets te vinden, plompverloren overging tot de volgende mededeling: ik kon geen nummerbehoud krijgen, want dat had ik maximaal 7 dagen na ingang van mijn contract met GSMweb opnieuw moeten aanvragen. Waarom? Omdat ze alleen in de eerste 7 dagen wijzigingen mogen verwerken. Dat zijn nu eenmaal de regels. "Maar ik wil niks wijzigen: ik had vanaf het begin al nummerbehoud aangevraagd!" Het antwoord van GSMweb kwam erop neer dat mijn oude provider nummerbehoud had afgewezen en dat daardoor de nieuwe aanvraag een "wijziging" was. Ofzo. Volgens deze persoon was GSMweb officieel geen partij in dit alles, maar was het iets tussen Tele2 en mijn ouder provider.
Op dit moment ben ik voor het eerst boos geworden. Ik zit met dure klantenservices te bellen, al wekenlang, om een product te krijgen dat ik heb aangevraagd en dat mij is toegezegd. GSMweb kwam beloftes niet na, bood geen service en vertelde elke keer weer iets anders. Nummerbehoud is voor mij (ik heb een eenmanszaak) erg belangrijk. En nu doodleuk, zonder ook maar enige excuses, vertellen dat het helemaal niet kan en zelfs nooit had gekund, ook niet toen ik begon met bellen naar hun klantenservice...