Pagina 7 van 11

Re: Leen Bakker kast bestelt naar 3 jaar nog steeds geen kast

Geplaatst: 09 okt 2011 13:23
door sephora30
Er heeft kennelijk geen levering plaats gevonden

Er heeft wel levering plaatsgevonden maar klant heeft verzuimd die levering op te halen.

Re: Leen Bakker kast bestelt naar 3 jaar nog steeds geen kast

Geplaatst: 09 okt 2011 13:36
door Leo The Emperor
Okee, ik begrijp wat jullie aandragen en dat BW7 consumentenkoop niet van toepassing is omdat er niks is geleverd. Het is dus wel een "consumentenkoop" maar blijkbaar vallend onder het verbintenissenrecht. Enfin ik ben geen jurist dus ga ervanuit dat jullie gelijk hebben.
Wat de frustraties van TS betreft, wellicht hier en daar wat ongelukkig verwoord, dat gebeurt nu eenmaal met frustraties, doch evengoed begrijpbaar wanneer alles op waarheid berust. Ik wordt ook niet graag op incorrecte wijze aangesproken, en al helemaal niet door een snotaap, ongeacht de afkomst. U ook niet neem ik aan. Verwijzing naar de afkomst van de snotaap in kwestie, tsja, als het een Belg was denk ik niet dat iemand hier daar over zou vallen vanuit discriminatie-oogpunt, nu het wellicht iemand van Noord-afrikaanse of voormalig Koloniale o.i.d. afkomst betreft zou het discriminatie betreffen. TS zal ongetwijfeld in de overtuiging zijn dat hij slechts feiten weergeeft, feiten kunnen niet discriminatief zijn, derhalve vanuit TS gezien discrimineert hij niet.
Maar dat is een andere discussie.
Het is inderdaad een ander discussie, , maar waar ik me aan stoor is dat TS de groep erbij haalt en het gedrag van de filiaalmanager als representatief voor deze groep presenteert, en aangeeft dat de groep eigenlijk dit gedrag dient te corrigeren. Dat zijn geen feiten dat is speculatie en discriminerend.

( u geeft aan dat niemand op incorrecte wijzen aangesproken wil worden in een zaak. Ik weet niet of u een onderstaande posting van mijzlef heeft gelezen, maar hoewel de zaak anders in elkaar steekt was de behandeling vergelijkbaar.http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 04&t=97936)

Re: Leen Bakker kast bestelt naar 3 jaar nog steeds geen kast

Geplaatst: 09 okt 2011 13:41
door Jolijn
Je kunt van GWDB zeggen wat je wilt, maar niet dat hij na het plaatsen van de OP niks meer van zich laat horen.
:mrgreen:

Re: Leen Bakker kast bestelt naar 3 jaar nog steeds geen kast

Geplaatst: 09 okt 2011 13:43
door Jolijn
GWDB schreef:Nou ja leen bakker kan toch reageren met het bewijs dat de kast geleverd is nietwaar lees het nog maar eens terug dan zie je dat dit klopt, wordt vervolgt
LB had kunnen zeggen 'u hebt de kast kennelijk niet opgehaald'.
Staat er op de bon ook nog zoiets als een afhaaltermijn?

Re: Leen Bakker kast bestelt naar 3 jaar nog steeds geen kast

Geplaatst: 09 okt 2011 13:44
door newmikey
Leo The Emperor schreef: Het is inderdaad een ander discussie, , maar waar ik me aan stoor is dat TS de groep erbij haalt en het gedrag van de filiaalmanager als representatief voor deze groep presenteert, en aangeeft dat de groep eigenlijk dit gedrag dient te corrigeren. Dat zijn geen feiten dat is speculatie en discriminerend.
Voor zover wij tot nu toe hebben kunnen vaststellen en totdat het tegendeel bewezen is waren de acties van de filiaalmanager geheel volgens het boekje: bij een klant die amok maakt meteen de beveiliging roepen en niet verder in een zinloze discussie treden.

De verwijzing van TS naar de ethniciteit van de filiaalhouder is achterbaks, xenofoob en ronduit racistisch.

Re: Leen Bakker kast bestelt naar 3 jaar nog steeds geen kast

Geplaatst: 09 okt 2011 13:49
door sjoegel
Ts doet er niet verstandig aan de Noord afrikaanse achtergronden van de chef mee te nemen in zijn oordeel op dit forum. Dat verzwakt zijn betoog.

Het zijn ook mensen alleen dien je ze vaak anders te behandelen. Met heel veel respect namelijk. Dat verwachten ze. De achtergronden van de chef zijn op dit forum niet relevant. Hooguit voor het feit dat TS erg boos is geworden. Mogelijk spelen de achtergronden dan wel een belangrijke rol. Dan is het eigenlijk wel weer relevant.

Re: Leen Bakker kast bestelt naar 3 jaar nog steeds geen kast

Geplaatst: 09 okt 2011 13:54
door Jolijn
sjoegel schreef: De achtergronden van de chef zijn op dit forum niet relevant. Hooguit voor het feit dat TS erg boos is geworden. Mogelijk spelen de achtergronden dan wel een belangrijke rol. Dan is het eigenlijk wel weer relevant.
Ja, als die chef gezegd had 'oeps die kast is allang uit het magazijn gehaald, teruggeplaatst in de winkel en verkocht, kies maar een andere uit en zoek maar een paar leuke kussens/schilderijtjes/vazen uit voor het ongemak', was 't een goeie knul geweest.

Re: Leen Bakker kast bestelt naar 3 jaar nog steeds geen kast

Geplaatst: 09 okt 2011 13:57
door JtC
In geval dat deze klant verzuimd de spullen op te halen? Dat dacht ik niet.

Re: Leen Bakker kast bestelt naar 3 jaar nog steeds geen kast

Geplaatst: 09 okt 2011 13:57
door sjoegel
Jolijn schreef:
sjoegel schreef: De achtergronden van de chef zijn op dit forum niet relevant. Hooguit voor het feit dat TS erg boos is geworden. Mogelijk spelen de achtergronden dan wel een belangrijke rol. Dan is het eigenlijk wel weer relevant.
Ja, als die chef gezegd had 'oeps die kast is allang uit het magazijn gehaald, teruggeplaatst in de winkel en verkocht, kies maar een andere uit en zoek maar een paar leuke kussens/schilderijtjes/vazen uit voor het ongemak, was 't een goeie knul geweest.

Inderdaad. Dat was klantvriendelijk geweest. Maar dat heeft hij niet gedaan. De chef heeft de confrontatie opgezocht. Mogelijk door de culturele kloof tussen de chef en de TS. Gezien de opmerkingen van TS jegens de achtergronden van de chef kon hier wel eens de oorzaak liggen van het escaleren van de situatie en het inschakelen van de beveiliging.

Re: Leen Bakker kast bestelt naar 3 jaar nog steeds geen kast

Geplaatst: 09 okt 2011 13:59
door Jolijn
sjoegel schreef:
Jolijn schreef:
sjoegel schreef: De achtergronden van de chef zijn op dit forum niet relevant. Hooguit voor het feit dat TS erg boos is geworden. Mogelijk spelen de achtergronden dan wel een belangrijke rol. Dan is het eigenlijk wel weer relevant.
Ja, als die chef gezegd had 'oeps die kast is allang uit het magazijn gehaald, teruggeplaatst in de winkel en verkocht, kies maar een andere uit en zoek maar een paar leuke kussens/schilderijtjes/vazen uit voor het ongemak, was 't een goeie knul geweest.
Inderdaad. Dat was klantvriendelijk geweest. Maar dat heeft hij niet gedaan.
Hoe heeft TS zich gemeld : " :oops: sorry dat ik zo laat ben, maar ik ben 3 jaar geleden vergeten m'n kast mee te nemen?'

Re: Leen Bakker kast bestelt naar 3 jaar nog steeds geen kast

Geplaatst: 09 okt 2011 14:01
door JtC
Dit soort mensen komt meestal stampvoetend verhaal halen en verwachten dan ook meestal op de meest klantvriendelijke manier te worden geholpen a la minute alhoewel ze zelf weten fout te zitten.

Re: Leen Bakker kast bestelt naar 3 jaar nog steeds geen kast

Geplaatst: 09 okt 2011 14:03
door sjoegel
Mogelijk was TS al opgefokt toen hij binnenkwam omdat hij ook wel wist dat je na 3 jaar weinig recht van spreken meer hebt.

De culturele kloof en machogedrag van beide zijden was daarna de vonk die de boel deed springen.

Re: Leen Bakker kast bestelt naar 3 jaar nog steeds geen kast

Geplaatst: 09 okt 2011 14:09
door newmikey
sjoegel schreef:Mogelijk was TS al opgefokt toen hij binnenkwam omdat hij ook wel wist dat je na 3 jaar weinig recht van spreken meer hebt.

De culturele kloof en machogedrag van beide zijden was daarna de vonk die de boel deed springen.
Er is niets in het verhaal dat wijst op macho gedrag van de filiaalhouder, integendeel. In plaats van zich op luide toon te verdedigen heeft deze, gehéél volgens de standaard instructies bij de meeste bedrijven, de beveiliging erbij gehaald.

Culturele kloof heeft er niets maar dan ook niets mee te maken, dat wordt hier pas in de discussie geinjecteerd na 6 pagina's berichten als de TS bang wordt het pleit te verliezen.

Je wordt géén filiaalhouder van een bedrijf als LeenBakker door je macho op te stellen, dat gaat in retail gewoon niet, nergens, nooit.

PS: Ik voel trouwens een grotere culturele kloof met de TS als met de filiaalhouder. Het lijkt mij een man naar m'n hart.

Re: Leen Bakker kast bestelt naar 3 jaar nog steeds geen kast

Geplaatst: 09 okt 2011 14:14
door sjoegel
Kloven zijn er om overbrugd te worden. ook tussen de chef en TS. Als TS nu eens terug gaat met een bloemetje ? zegt de chef, zoek maar wat anders uit voor 130 euro. Iedereen blij.

Re: Leen Bakker kast bestelt naar 3 jaar nog steeds geen kast

Geplaatst: 09 okt 2011 14:27
door GWDB
:D Ja jolein precies zo is het, hij kan er ook voor kiezen om een toffe peer te zijn dan zijn oude gedrag te tonen, ik vindt dat elke groep en elke individu aan te spreken is op een bepaald collectief gedrag, in deze groepen lijken ze dat ook van elkaar over te nemen, in andere culturen of rassen wordt men er op aangesproken als men zich zo gedraagt en is dat gedrag volledig ondenkbaar, maar goed het leid inderdaad af van het onderwerp.

Ik kan het vinden in de omschrijving van de URL van Leo the Emperor inderdaad beter, de Kijkshop heeft ook een slechte reputatie, goed opletten dus, had daar zelf meerdere Gigasets aangeschaft van Siemens, 2 stuk na 1 jaar, moesten retour ligt nu klaar, (zonder verpakking) dus toch netjes, zijn deze ervaringen met de Kijkschop dan ook discriminerend of gebaseerd op ervaringen van consumenten cq burgers? (was niet In Den Haag, maar in Den Bosch en dan gaat het toch gemoedelijk).

Leen Bakker scoort erg slecht als ik klachten.nl moet geloven 16% wordt opgelost de laagste score in deze branche. Dat verdienen ze omdat ze de zaakjes niet oplossen.
:D

Re: Leen Bakker kast bestelt naar 3 jaar nog steeds geen kast

Geplaatst: 09 okt 2011 14:34
door GWDB
ik wil best terug met een bloemetje maar dan gaat ie weer de beveiliging bellen, :D

Re: Leen Bakker kast bestelt naar 3 jaar nog steeds geen kast

Geplaatst: 09 okt 2011 14:51
door miffy53
Maar hoe is het nu precies misgegaan dan? Was het na aankoop niet duidelijk dat je de kast zelf (om de hoek?) bij het magazijn diende op te halen? Of was de kast misschien niet op voorraad bij het filiaal en zou deze later binnenkomen?

Re: Leen Bakker kast bestelt naar 3 jaar nog steeds geen kast

Geplaatst: 09 okt 2011 14:59
door mihoen
mafvogeltje schreef:In het AMC is een kleuter van een jaar of 3 die na zijn geboorte niet afgehaald
is door zijn ouders. Misschien is er na dit topic nog hoop voor deze kleuter.
vast een kind van TS :mrgreen:

Re: Leen Bakker kast bestelt naar 3 jaar nog steeds geen kast

Geplaatst: 09 okt 2011 15:00
door mihoen
of groenten op de markt vergeten en die 3 jaar later proberen op te halen :mrgreen:

Re: Leen Bakker kast bestelt naar 3 jaar nog steeds geen kast

Geplaatst: 09 okt 2011 16:17
door adSolvendum
newmikey schreef:Voor zover wij tot nu toe hebben kunnen vaststellen en totdat het tegendeel bewezen is waren de acties van de filiaalmanager geheel volgens het boekje: bij een klant die amok maakt meteen de beveiliging roepen en niet verder in een zinloze discussie treden.
GWDB schreef:ik heb me niet misdragen, daarom heb ik ook verzocht via de politie om de beveiligingsbeelden op te vragen, daar wordt ik nog over terug gebeld, dan zie je het omgekeerde een filiaal manager met dreigende taal, zelfs dat hij me op straat wel even in elkaar zou rammen, daar moest ik wel een beetje om lachen
mihoen schreef:of groenten op de markt vergeten en die 3 jaar later proberen op te halen :mrgreen:
GWDB schreef:3 jaar lang ben ik met en zonder bon bij Leen Bakker niet geholpen! Ik heb de bon, zij zeggen dat ze dit niet meer kunnen controleren, ik ben regelmatig in dit filaal geweest, de laatste manager geeft aan niets te kunnen doen, als mij iets te verwijten is is het engelengeduld,
De enige discrepantie in het verhaal van TS is deze:
GWDB schreef:1 A4tje, met nr 5053374550 ophalen bestelling door klant zelfde medewerker shalis als bon 1 ophalen bestelling door klant
Dit lijkt toch wel een indicatie te vormen dat TS vergeten is het kastje op te halen.

TS, moest u het kastje zelf ophalen?