Volgens het consumentenrecht hebben zij twee jaar lang recht op kosteloze reparatie of vervanging. Hoe vriendelijk gaat Apple met zijn klanten om?
Tros Radar verdiep je toch eens in de wet, de een jaar is FABRIEKSGARANTIE en niet de WETTERLIJKE garantie er zit verschil in.
En daarbij is de 2 jaar Europeese Garantie niet overgenomen door de Nederlandse wetgever, even googlen en jullie hadden het geweten.
Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.
Bron:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... _in_Europa
De Apple Care verleng je de FABRIEKSGARANTIE met 2 jaar en dit heeft niks te maken met de WETTERLIJKE garantie.
Conclusie overtreedt Apple de wet NEE want zij verlenen FABRIEKSGARANTIE van 1 jaar maar als Apple de verkopende partij is dan moeten zij en zullen zij zich houden aan de WETTERLIJKE garantie naast de FABRIEKSGARANTIE.
Zelf ondervonden een dvdbrander na 1,5 defect kosten ruim €600,-, kosten die ik heb moeten betalen????? €0,00.
iPhone 4 gekocht in de Apple Store (Regenststreet) Londen oordopje defect, hier bij MaxMe een nieuwe oordopjes gekregen kosten??? €0,00
Dus zoals gewoonlijk is jullie onderwerp WEER met de nodige fouten en daarbij een iMac G5 komop dat is een Mac van 6 jaar oud men moet wel reeel blijven, ook de MacBook's van de dames zijn minimaal 5 jaar oud.