LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
dve71

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Ongelezen bericht door dve71 »

Vandaag contact gehad met Mollie, met de politie en met de hostingprovider.
Mollie geeft aan dat het geld al was doorgestort naar de aan het abonnement gekoppelde bankrekening. (Helaas! Want hadden ze nog niet uitbetaald, dan hadden ze de gedupeerden terug kunnen betalen.) Deze bankrekening mogen zij niet doorgeven, alleen op verzoek van de politie.
Het vervelende is dat tegen de tijd dat de internetrecherche al onze meldingen wellicht oppakt en hier een zaak van maakt, waarschijnlijk die bankrekening ook is opgeheven en alles een stuk minder traceerbaar is geworden. Als we deze gasten willen pakken, moeten we dat nu doen, voor 1 januari!
Moet je voorstellen: dat oplichtersgeld is dus gewoon op hun rekening gestort en hun eigen bank weet van niets. Meneer kan zo aan de balie verschijnen en het geld opnemen en krijgt dan waarschijnlijk nog een kopje koffie aangeboden ook!
Ik heb Mollie echt dringend verzocht, als ze ons dan niet kunnen/mogen vertellen wat meneers bank is, zij in ieder geval zelf wel die bank van het gebeuren op de hoogte stellen! (Want Mollie wist natuurlijk zelf ook wel dat op de politie wachten niet de meest efficiënte en adequate manier is om hier in te grijpen.)

Bij het algemene politienummer vroeg ik doorverbonden te worden met Arnhem. Hier kreeg ik een agente aan de lijn die wel schrok van het verhaal. Maar aangifte moet je nu eenmaal persoonlijk doen en de politie in mijn woonplaats wil de aangifte niet eens opnemen. Ik denk er nu over dan maar naar Arnhem te rijden en daar aangifte te gaan doen, maar eigenlijk zou ik dan wel meteen eens op die Velperpoortstraat langs willen gaan. Dat kan natuurlijk gevaarlijk zijn, maar als we nu eens met z'n allen gingen??

Eveneens in Arnhem is actief geweest shoptvpaleis.nl, ene B. Odendaal op de Maaslaan 10-4 te Arnhem, KvK nummer 53290690. Het lijkt dus niet dezelfde persoon te zijn, maar wel toevallig dat beiden in Arnhem zitten/zaten!

haar74

Ongelezen bericht door haar74 »

Ik ben er in gegaan voor 350 euro met een laptop. Het zou inderdaad goed zijn als Mollie aktie onderneemt naar zijn bank toe. Het lijkt me echter geen goed idee om zelf verhaal te gaan halen op het adres. Waarschijnlijk is de vogel toch al gevlogen. Verder weet je ook niet wat je eventueel dan wel aan kunt treffen. Hoezeer ik zelf ook aktie tegen deze oplichter wil ondernemen, enige voorzichtigheid is ook wel geboden. Verder heb ik het adres nagezocht op internet en er staan meerdere personen op dit adres vermeld?? http://www.gevonden.cc/adres/lastname/A ... traat/123/
Natuurlijk blijft alle info en tips hier welkom mensen!

ErikvG

Ongelezen bericht door ErikvG »

dit is de verwijzing naar de eerdere melding van de 31 jarige Tunesier uit Arnhem:
http://forum.fok.nl/topic/1755055
Waarschijnlijk een stroman....

SCL

Ongelezen bericht door SCL »

OP http://WWW.OPGELICHTOPINTERNET.NL

KUNNEN WE ONS ALLEMAAL REGISTREREN, ER IS EEN ACCOUNT AANGEMAAKT OVER SIMPELWEGGOEDKOOP ONDER HET KOPJE PROBLEMEN MET INTERNETBEDRIJVEN.

DOE DIT ALLEN VOOR EEN COMPLEET OVERZICHT!

haar74

Ongelezen bericht door haar74 »

SCL schreef:OP http://WWW.OPGELICHTOPINTERNET.NL

KUNNEN WE ONS ALLEMAAL REGISTREREN, ER IS EEN ACCOUNT AANGEMAAKT OVER SIMPELWEGGOEDKOOP ONDER HET KOPJE PROBLEMEN MET INTERNETBEDRIJVEN.

DOE DIT ALLEN VOOR EEN COMPLEET OVERZICHT!
Heb dit ook gedaan en je krijgt een stappenplan voorgeschoteld. Voer je gegevens in en ook de gegevens van de aangifte! Dit zal resulteren in een opgestelde brief naar Mollie. Als veel mensen hieraan mee werken, zal Mollie toch wel actie moeten ondernemen naar zijn bank!

HDK

Ongelezen bericht door HDK »

Acties die ik tot nu toe heb ondernomen zijn:
-Gebeld met politie, advies om verder af te wachten;
-Gebeld met Mollie Payments, welke medewerking wil verlenen aan de politie;
-Gebeld met politie en op verzoek aangifte gedaan op mijnpolitie.nl (dit n.a.v.
website die opeens uit de lucht was)
-Geregistreerd op http://www.opgelichtopinternet.nl en daar mijn gegevens
(van de bestelling én van de aangifte via mijnpolitie.nl) doorgegeven.

Hopelijk leidt dit tot een goed resultaat !!!

ADVIES: NEEM DEZE STAPPEN OOK !!! SAMEN STAAN WE STERK !!!

hkelder

Ongelezen bericht door hkelder »

Helaas ben ik er ook ingetrapt bij simpelweggoedkoop.nl
Op 9 december een Samsung Tab besteld en betaald - €354,95.
Na 2 emails dat zijn leverancier niet geleverd had mocht ik de order annuleren en kreeg ik m'n geld terug - tot op heden niets terug gekregen - email wordt niet meer beantwoord, telefoon ook niet en website is uit de lucht.
Heb inmiddels melding gedaan op mijnpolitie.nl
Dit soort praktijken izal uiteindelijk de doodsteek voor webshops worden als hier niet heel snel iets aan gedaan word - ik koop de volgende keer weer in de winkel...

tess2711

Ongelezen bericht door tess2711 »

oke ook ik heb inmiddels aangifte gedaan voor internet oplichting heb ook een brief de deur uit naar molli payment

opgelichtopinternet

Ongelezen bericht door opgelichtopinternet »

http://www.simpelweggoedkoop.nl is opgezet en maakt gewoon gebruik van een katvanger. Onder valse voorwendselen vraagt men aan deze persoon zich inschrijven bij de KvK en tevens een rekening te openen op naam van de webshop.

De meeste mensen willen niet te veel betalen, dus gaan eerst prijzen vergelijken op internet. De prijzen zijn te mooi om waar te zijn, maar we willen wel later tegen anderen kunnen vertellen dat we een koopje hebben gehad.
Ze strooien met kortingen en zijn maar van korte duur.
Vervolgens staren we ons blind op de prijs, want het is nu of nooit en dat weten de oplichters ook.

Het is voor oplichters goed voorbereiden, vervolgens snel en veel adverteren, snel incasseren en klanten netjes aan het lijntje houden. Als het te heet wordt onder de voeten, dan wordt de stekker eruit getrokken en is/zijn de dader(s) vertrokken.

De klanten (lees gedupeerden) staan met lege handen en de katvanger (in dit geval) is de pineut. Hij moet dan maar weer de schade zien te verhalen op de dader(s)

Voorbeeld hoe oplichters te werk gaan klik en ook veel voorkomend klik

Gesloten