LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Frankdoorhof schreef:..

Ineens poppen overal laster berichten over mijn persoon op, variërend van pedofilie tot betasten van modellen, een flinke laster campagne die nu al meer dan een week aan de gang is.
...
Die "vakfotograven"/ Fotosessie.com is dan wel een in en intriest zooitje.

Tip: als je benaderd word - ga er maar van uit dat ze je belazeren.
Daarbij, een fotoshoot op uitnodiging voor modellenwerk zou jij niet moeten betalen, maar de opdrachtgever!

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door stfwlk »

Hier een interessant artikel over hoe het bedrijf Vakfotografen jonge mensen op sociale media benadert met valse profielen.

http://www.fashionmilk.com/en/the-bizz- ... s-pictures

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Guardian72 »

stfwlk schreef:Hier een interessant artikel over hoe het bedrijf Vakfotografen jonge mensen op sociale media benadert met valse profielen.

http://www.fashionmilk.com/en/the-bizz- ... s-pictures
Ik kan, na het lezen van dat verhaal - alleen maar mijn eerdere comment herhalen...
Het is een in en intriest zooitje... :(

technicalx
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2014 14:06

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door technicalx »

Hallo,
Ik ben deze week op instagram benadert door Nikkiitendamm,
Ik heb mijn gegevens hieraan gegeven, alleen mijn telefoonnummer email en voornaam.
Wat moet ik doen?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Guardian72 »

technicalx schreef:Hallo,
Ik ben deze week op instagram benadert door Nikkiitendamm,
Ik heb mijn gegevens hieraan gegeven, alleen mijn telefoonnummer email en voornaam.
Wat moet ik doen?
Als men belt, gewoon antwoorden 'geen interesse' of 'ik kan dit niet betalen'.
Verder geen woorden aan vuil maken - als je niet toegeeft, is er ook geen afspraak.

Saan57
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 jun 2014 12:38

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Saan57 »

Prachtig dat dit gepubliceerd is! Goed te weten!
Wat is het internet toch een prachtig medium om zulke bedrijven in het vizier te houden!

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door jerwarm »

technicalx schreef:Hallo,
Ik ben deze week op instagram benadert door Nikkiitendamm,
Ik heb mijn gegevens hieraan gegeven, alleen mijn telefoonnummer email en voornaam.
Wat moet ik doen?
als je er niet mee wilt aanvangen;


gewoon niet de telefoon opnemen/ meteen ophangen, en niets laten horen via mail dan alleen geen interesse, dan taaien ze wel af.

ravika
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2014 16:12

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door ravika »

Hallo

Ik ben er ook ingetrapt, heel dom en naïef.
Ik lees nu alle slechte berichten over dit bedrijf en wil dus graag van de afspraak af.
Zou ik alsnog een aangetekende brief kunnen sturen? ( de limiet van 14 dagen is inmiddels verstreken ivm vakantie)
Heb echt geen zin om met deze mensen samen te werken. Alle berichten hier en op andere fora (kassa, etc. geven wel duidelijk aan dat het hierbij gaat om onprofessionele oplichters.

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door stfwlk »

http://nl.wikipedia.org/wiki/Oneerlijke ... praktijken
http://nl.wikipedia.org/wiki/Overeenkomst_(Nederland)

"Ook een wilsgebrek kan een contract ongeldig maken. Er is dan sprake van bedreiging, bedrog, misbruik en/of dwaling."

Het is ondertussen wel duidelijk dat dit bedrijf jongeren via sociale media misleidt. Zie bv. http://www.fashionmilk.com/the-bizz/waa ... s-modellen

Maar zoiets kan enkel bij de rechtbank beslist. Tot dan kan dit bedrijf jou blijven lastig vallen, incasso inschakelen, etc.

Marieke Opgelicht
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2014 19:22

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Marieke Opgelicht »

Beste mensen,

Een paar maanden geleden is mijn vriend benaderd door Vakfotografen Media BV. Hij had besloten om voor de 'bijzondere aanbieding' te gaan en was tijdens een snel telefoongesprek akkoord gegaan met een datum. Toen bleek dat hij die dag niet kon heeft hij drie dagen van te voren via de mail afgezegd. Ze mailden toen terug dat hij een nieuwe datum moest plannen, maar eigenlijk was hij daar niet in geintresseerd en hij heeft niet meteen daarop gereageerd.
Toen kreeg hij dus ineens facturen, omdat hij die dag niet was geweest. Hij heeft teruggemaild dat hij van tevoren had afgezegd, maar nu zeggen ze dat hij voor de kantonrechter moet komen als hij de 165 euro voor verzuim (!) niet betaald...en dat de kosten dan op kunnen lopen tot 700 euro!!
Heeft iemand advies hoe we hier mee om kunnen gaan?? We willen de 165 euro niet betalen voor iets dat netjes is afgezegd, maar kunnen ze ons dan werkelijk voor de rechter brengen???

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door berndv »

Marieke Opgelicht schreef:Beste mensen,

Een paar maanden geleden is mijn vriend benaderd door Vakfotografen Media BV. Hij had besloten om voor de 'bijzondere aanbieding' te gaan en was tijdens een snel telefoongesprek akkoord gegaan met een datum. Toen bleek dat hij die dag niet kon heeft hij drie dagen van te voren via de mail afgezegd. Ze mailden toen terug dat hij een nieuwe datum moest plannen, maar eigenlijk was hij daar niet in geintresseerd en hij heeft niet meteen daarop gereageerd.
Toen kreeg hij dus ineens facturen, omdat hij die dag niet was geweest. Hij heeft teruggemaild dat hij van tevoren had afgezegd, maar nu zeggen ze dat hij voor de kantonrechter moet komen als hij de 165 euro voor verzuim (!) niet betaald...en dat de kosten dan op kunnen lopen tot 700 euro!!
Heeft iemand advies hoe we hier mee om kunnen gaan?? We willen de 165 euro niet betalen voor iets dat netjes is afgezegd, maar kunnen ze ons dan werkelijk voor de rechter brengen???
Of ze u voor de rechter kunnen dagen heeft te maken met de afspraken die gemaakt zijn. Als een afspraak vrijblijvend afgezegd en dus ook ontbonden kan worden, is er niets aan de hand. Als ik u was zou ik met de voorwaarden van de overeenkomst even langs het juridisch loket gaan.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Har06 »

berndv schreef:
Marieke Opgelicht schreef:Beste mensen,

Een paar maanden geleden is mijn vriend benaderd door Vakfotografen Media BV. Hij had besloten om voor de 'bijzondere aanbieding' te gaan en was tijdens een snel telefoongesprek akkoord gegaan met een datum. Toen bleek dat hij die dag niet kon heeft hij drie dagen van te voren via de mail afgezegd. Ze mailden toen terug dat hij een nieuwe datum moest plannen, maar eigenlijk was hij daar niet in geintresseerd en hij heeft niet meteen daarop gereageerd.
Toen kreeg hij dus ineens facturen, omdat hij die dag niet was geweest. Hij heeft teruggemaild dat hij van tevoren had afgezegd, maar nu zeggen ze dat hij voor de kantonrechter moet komen als hij de 165 euro voor verzuim (!) niet betaald...en dat de kosten dan op kunnen lopen tot 700 euro!!
Heeft iemand advies hoe we hier mee om kunnen gaan?? We willen de 165 euro niet betalen voor iets dat netjes is afgezegd, maar kunnen ze ons dan werkelijk voor de rechter brengen???
Of ze u voor de rechter kunnen dagen heeft te maken met de afspraken die gemaakt zijn. Als een afspraak vrijblijvend afgezegd en dus ook ontbonden kan worden, is er niets aan de hand. Als ik u was zou ik met de voorwaarden van de overeenkomst even langs het juridisch loket gaan.[/quote]

en de kassa begint te tellen

Danib
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2014 21:43

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Danib »

Ook mijn zoon werd via Instagram gespot door Vakfotografie. Ze vonden hem erg fotogeniek en vonden hem geschikt voor professionele opdrachten, en vroegen hem online auditie te doen. Vandaag belde zoonlief helemaal blij op. Hij was uitgekozen!!!Wel moest er even contact gelegd worden met een ouder omdat hij (16) minderjarig was. En dit voor 20.00 uur, aangezien er nog maar 4 plaatsen beschikbaar waren Gebeld en kreeg een dame aan de lijn, die volgens mij op nam met fotostudio Media Formats Holding. Later werd ik teruggebeld door ene C.B. Hij had veel vertrouwen in onze zoon en gaf aan dat omdat ze potentie in hem zagen het grote deel van de fotoshoot op zich zouden nemen en dat wij maar het luttele bedrag van 199,- hoefde te betalen. Hij had allemaal visagisten en haarstylisten die voor een klein bedrag dit voor hem wilde doen. Nadat ik te kennen gaf dat dit echt wat voor onze zoon was, kwam hij direct met een datum. Deze herfstvakantie kon hij al direct komen. Tussen neus en lippen door gaf hij nog wel even aan dat een basic-fotoshoot 199 kosten, maar dat aangezien dit echt een brugje kon zijn voor onze zoon we beter de Elite-shoot konden doen. Hierbij kreeg hij 20 foto's meer. Ik heb een datum gekozen die het verst weg lag en aangegeven dat ik de datum eerst nog met mijn zoon wilde bespreken en dit pas de volgende dag kon omdat mijn zoon aan het werk was. Meteen gaf hij aan dat hij voor morgen maar 2 plaatsen beschikbaar kon stellen, maar dat hij me morgen an om 13:00 uur terug zou bellen. Omdat ik het niet vertrouwde ben ik op het opgegeven telefoon nummer gaan zoeken, en kwam ik hier op het Forum uit. Dusssss....Het is al duidelijk voor heel veel mensen, maar wilde toch even mijn verhaal kwijt dat er zulke lelijke mensen zijn die onze kids het hoofd op hol brengen en er helaas mensen in tuinen

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Nogmaals - als iemand zegt dat een persoon geschikt zou kunnen zijn voor opdrachten - dan betalen zij de kosten - en niet het model!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door moederslink »

Hoe KAN iemand er in trappen , nog steeds??
Let op: als het te mooi is om waar te zijn IS het te mooi om waar te zijn,
eerst denken , dan googlen dan eventueel pas doen......zucht!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door berndv »

Danib schreef:Omdat ik het niet vertrouwde ben ik op het opgegeven telefoon nummer gaan zoeken, en kwam ik hier op het Forum uit. Dusssss....
Heel goed, gelukkig hebben we nog nuchtere Hollanders die niet meteen overal intrappen en gewoon normaal onderzoek doen als er iets aangeboden wordt. Zouden meer mensen moeten doen, dan was dit geen 7 pagina's tellend topic geworden.

Frankdoorhof
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jun 2014 16:03

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Frankdoorhof »

We zijn weer een paar stappen dichterbij een "oplossing".
Als mensen ervaringen hebben met de praktijken van dit bedrijf zoals afpersing, bedrog etc. mail dan aub naar [email protected] dit word dan rechtstreeks doorgezet naar de recherche die bezig zijn met het onderzoek.

Gesloten