Pagina 7 van 23

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Geplaatst: 30 aug 2014 21:01
door Julie4444
Forest schreef:Daaruit blijkt dus dat Splendid Club niet in staat is om te bewijzen dat hun verkoop-persoon ons niet heeft misleid en wel de juiste informatie heeft verstrekt.
Zal GGN Incasso dus maar mededelen dat wij het oneens zijn met de afwijzing van het bezwaar en dat wij dit graag "op de dag van de zitting bij de rechter schriftelijk of mondeling in willen dienen".

Ga er graag heen,.....een dagje pretpark met het gezin is net zo duur en een stuk minder leerzaam!
Ze laten het toch niet tot de rechter komen. Mochten ze meer dingen naar u sturen kunt u die gewoon houden. Dat mag volgens de wet als bedrijven zonder uw toestemming goederen naar u sturen. Betalen hoeft u dan ook niet. Lijkt me dat u meer dan voldoende bewijs heeft. :lol:

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Geplaatst: 30 aug 2014 21:56
door williamashoti
Beste Forest,

Ik ook heb ik een een tweede afwijzing gehad van GGN. Let wel op, ze sturen de bezwaren gewoon door naar Splendid en lezen of behandelen niks. In mei heb ik mijn tweede bezwaar rechtstreeks naar Splendid en natuurlijk met een kopie naar GGN. Tot nu toe niks gekregen van Splendid en ook niks van GGN. Dus al 3 maanden geen gehoor van hun. Ik heb ze hier wel 2 keuzes gegeven of ermee stoppen met brieven sturen of naar de rechter.

Dus niet betalen en laat ze doen wat ze willen. Mocht je tot de rechtbank komen dan kom ik gewoon mee

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Geplaatst: 31 aug 2014 08:41
door Forest
Inderdaad Julie4444 en williamashoti,

Dat doorsturen van de bezwaren gaat inderdaad direct naar Splendid Club en de antwoorden daarop komen ook blijkbaar direct van Splendid Club, aangezien er in 2 zinnen; 1 stijlfout, 1 grammaticale fout en 1 spelfout zaten. GGN Incasso had een antwoord zelf nooit zo geformuleerd in hun mooie formele incasso brieven,.....daardoor komt het antwoord van Splendid Club wel extra treurig over. (voor een boekenclub!)

We blijven alles netjes schriftelijk doen en bouwen zo een lekker dossier op. Het grappige is juist dat we door deze zaak met Splendid Club meer alert zijn geworden op overeenkomsten met andere bedrijven/instellingen. We hebben nu 3 dossiers met zaken over consumentenrecht thuis die netjes worden bijgehouden.

Het gaat ons net als de meesten hier waarschijnlijk niet om die paar tientjes, maar om de manier waarop we misleid zijn/worden. We zien een eventuele rechtsgang dan ook met volle vertrouwen tegemoet!

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Geplaatst: 31 aug 2014 20:02
door Guardian72
Forest schreef: Ons bezwaar is volgens GGN Incasso afgewezen omdat; "Helaas is het niet meer mogelijk om na te gaan wat er exact heeft afgespeeld."
(rare zin trouwens....)
En ondanks dat willen ze wel dat je betaald??
Wat een clowns.

Tijd om aangifte te doen - deze incasso zooi is m.i. wel enigzins bedreigend te noemen.

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Geplaatst: 05 sep 2014 17:23
door Parusta
Ja hier is hij weer,Parusta, heb van daag weer een brief gehad maar nu van een hele andere incasso bureau.
Ik heb wel netjes gebeld en uitgelegd dat zij werken voor een malefiede instantie.
Jammer u moet betalen in middels 85.00 euro binnen 14 dagen.
Laat wel even weten welke incasso bureau het weer heeft overgekocht van GGN.
Heb ze mede gedeeld niet te betalen en dat ik ze wel tref voor het hekje.
Zijn er nog mensen die al voor de rechter zijn geweest.
Nee he mensen laat het weten dan op [email protected].
ik ga mee, en hoop dat een ieder dat doet op dit forum.
Geacht Pannel van Radar waneer mogen wij is bellen.
Zou u mij info willen geven.
Mvg Parusta per mail [email protected].

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Geplaatst: 06 sep 2014 22:31
door williamashoti
Beste Parusta,

Ik heb in mei mijn laatste bezwaar ingediend bij Splendid en GGN tegelijk. Ik heb ze twee keuzes aangeboden 1- of ze stoppen en niks meer sturen en 2- naar de rechtbank gaan. Tot opheden heb ik niks van ze gehoord. Als je weer een brief krijgt van een ander incassobureau, dan zou ik die ook moeten krigen binnenkort. Maar goed. Niet betalen en als er iemand voor de rechtbank verschijnt dan gaan we gezellig met z'n allen naar de rechtbank. Zo simpel is dat.

Met vriendelijke groet,

William Ashoti

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Geplaatst: 07 sep 2014 19:50
door mmaria
Ik volg dit forum al enige tijd sinds ik ook slachtoffer ben geworden van de Splendid kinderboekenclub.
Mijn verhaal is ongeveer gelijk aan de vele schrijvers hier: een gratis proefabonnement tegen de verzendkosten van eenmalig €8,40. Bij thuiskomst kwam ik er achter dat ik getekend had voor een abonnement van €33,80 waarvoor een opzegtermijn was. De volgende dag gelijk gebeld maar de baas was er niet.
Het advies dat hier gegeven wordt opgevolgd: brief/mails geschreven zonder antwoord behalve eenmalig dat de lidmaatschap stopgezet zou worden. Consuwijzer gebeld en aangeschreven en op hun advies een mail gestuurd dat ik misleid ben door de verkoper van Splendid club. Ontvangen pakket heb ik teruggestuurd.
Nu 4,5 maand later heb ik een brief ontvangen van GGN incassobureau om een bedrag van €78,80 te betalen binnen 8 dagen. Omdat ik nooit met een incassobureau te maken heb gehad krijg ik hier behoorlijk de kriebels van maar ik begrijp dat ik het bureau moet aanschrijven en volhardend moet zijn.
Ik heb nog van niemand gelezen dat het tot een rechtzaak is gekomen.

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Geplaatst: 09 sep 2014 15:23
door frankvdwindt
Ook ik ben er in maart 2013 ingestonken. Zelfde verhaal. voor slechts 8,45 een paar boeken, wat uiteindelijk 4 * 8,45 bleek te zijn. Bedrag direct gestorneerd en rekening voor hen laten blokkeren. Vervolgens de afgesproken 8,45 wel overgemaakt. Diverse aanmaningen ontvangen. Wel nog gereageerd en ook gebeld, maar met die V. is geen normaal gesprek te voeren.
Na enige tijd ook brieven van GGN ontvangen en hen mijn verhaal verteld. Na enige tijd ontving ik een brief van GGN dat ze mijn zaak hadden gesloten. Einde verhaal dacht ik.
Maanden later krijg ik weer een brief van GGN, dat ik nog iets moet betalen. Gemaild dat de zaak toch al gesloten was, waarna ik wederom een brief kreeg dat de zaak gesloten was.
Maanden zijn inmiddels voorbij gegaan, maar afgelopen donderdag een brief van van Hoek & Partners Incassoservices B.V. ontvangen. Zij zijn de volgende die het bij mij gaan proberen. Lijkt erop dat GGN niet meer zo graag meewerkt en dat nu dit bedrijf de taken heeft overgenomen.
Heb inmiddels gemaild, maar zij geven aan dat ze uit de correspondentie tussen mij en GGN niet kunnen concluderen dat het hier om oplichters gaat.
Hen weer gemaild dat ze zich maar eens moeten verdiepen in dit bedrijf en zich dan moeten afvragen of ze hun naam wel aan zo'n bedrijf willen verbinden. Aangegeven dat het wat mij betreft niet onnodig gerekt hoeft te worden en we elkaar dan beter direct bij de rechter kunnen ontmoeten, omdat ik niet zal betalen.

Iemand ook al van een 2e incassobureau wat gekregen?

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Geplaatst: 15 sep 2014 15:24
door sanskrit
Parusta ben je nu nog niet van die louche bende af???
Wij waren er vorig jaar september ingestonken en in april dit jaar de schriftelijke bevestiging van GGN ontvangen dat ze stoppen met de incasso. Moet wel zeggen dat ik twee bezwaren heb moeten indienen bij GGN voordat ze tot inkeer kwamen dat werken voor bedriegers niet zoveel oplevert. Bij deze (hieronder aparte posts) mijn bezwaren, allicht hebben jullie er iets aan. En laat het weten als er iemand voor de rechter moet komen (al blijf ik erbij dat die dag nooit zal komen omdat Splendid Club weet hiermee zichzelf in de vingers zal snijden), ik kom ook mee naar dat feestje met mijn dossier.

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Geplaatst: 15 sep 2014 15:27
door sanskrit
Zeer geachte heer/mevrouw,

Op 20 februari 2014 ontving ik van u een rekening inzake Splendid Club, hierna te noemen de ondernemer. U berekent aan mij de volgende kosten: € 74,09 (zegge vierenzeventig euro en negen cent). Met deze brief laat ik u weten dat ik het niet eens ben met deze vordering omdat:

• Ik de vordering in zijn geheel betwist. Er bestaat geen overeenkomst tussen de ondernemer en mij.
Dit is schriftelijk aangetekend kenbaar gemaakt (op 23 september 2013) aan de ondernemer en
deze heeft een reactietijd van mij gekregen. Ver buiten de reactietijd (op 30 oktober 2013) heb ik de
ondernemer schriftelijk aangetekend laten weten, daar deze niet schriftelijk heeft gereageerd,
stilzwijgend akkoord te zijn gegaan met de inhoud van de eerste brief en ik de ondernemer niets
verschuldigd ben. Daar de ondernemer ook hier geen schriftelijke reactie op heeft gegeven is deze
ook daarmee stilzwijgend akkoord gegaan en ben ik overgegaan tot het sluiten van het dossier.

• Ik een geschil heb met de ondernemer en dat dit ook bekend is bij de ondernemer middels
schriftelijke aangetekende stukken waarop de ondernemer zelf geen moeite heeft genomen
schriftelijk te reageren en hiermee zijn rechten heeft verspeelt. Alle door ondernemer aan ons
gezonden pakketten, rekeningen of welke vorm van producten en/of diensten dan ook die ik niet
besteld heb zijn geretourneerd en/of geweigerd op kosten en risico van de ondernemer.

• Ik aangifte heb gedaan bij justitie inzake dwaling, wet oneerlijke handelspraktijken en oplichting
tegen deze ondernemer. Bij deze geef ik u dan ook te kennen dat u probeert een vordering te innen
voor een bedrijf dat het niet zo nauw neemt met de Nederlandse wetgeving. Ik ga er vanuit dat u de
goede naam van GGN niet wilt koppelen aan deze ondernemer en daarom de vordering staakt en dit
dossier sluit. Mocht u toch voor deze ondernemer dit dossier voortzetten dan ben ik genoodzaakt
ook aangifte te moeten doen bij justitie tegen GGN inzake willens en wetens (medeplichtig) aan
dwaling, wet oneerlijke handelspraktijken en oplichting. Ik heb u middels dit schrijven namelijk
gewezen op de handelspraktijken van deze ondernemer.

• De ondernemer kon zelf de communicatie ter hand nemen en is dit ook in het verleden geboden. Ik
zal verdere communicatie richting GGN staken daar gelaten te verwijzen naar dit schrijven. Ik
accepteer dan ook geen verdere incassokosten, rente, verhogingen, etc. van GGN of welk ander
incassobureau dan ook welke de ondernemer inschakelt. Het rest de ondernemer een rechtszaak te
beginnen welke ik vol vertrouwen tegemoet zie. Alle kosten die hier uit voort vloeien zal ik op de
ondernemer verhalen.

GGN geeft een reactietermijn van 7 dagen na datum van de brief. Laat ik die u ook stellen, ik geef GGN 7
(zeven) dagen de tijd na datum van deze brief. Indien er geen tijdige schriftelijke reactie binnen is zal ook dit deel van het dossier gesloten worden en kan GGN dan wel de ondernemer geen rechten meer ontlenen hieraan. De ondernemer heeft namelijk meer dan genoeg tijd gehad om schriftelijk te reageren.

Met de meeste hoogachting,

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Geplaatst: 15 sep 2014 15:30
door sanskrit
Zeer geachte heer/mevrouw,

Op 20 februari 2014 ontving ik van u een rekening inzake Splendid Club, hierna te noemen de ondernemer. U berekent aan mij de volgende kosten: € 74,09 (zegge vierenzeventig euro en negen cent). Hierop heeft GGN een bezwaarschrift van mij ontvangen op 21 februari 2014 waarbij ik GGN en/of de ondernemer zeven dagen de tijd gaf, gelijk aan de gestelde reactie termijn welke GGN gaf jegens mij, om schriftelijk te reageren.

Hierbij maak ik GGN het volgende kenbaar op het schrijven van 13 maart 2014:

• Dat GGN het bezwaarschrift van 21 februari 2014 ook werkelijk had moeten lezen daar u mij zaken,
een reeds wettelijk ongeldig verklaard vodje, toezend waarom in zijn geheel geen verzoek is
ingediend in genoemd bezwaarschrift.

• Dat ik genoodzaakt ben om aangifte bij justitie te doen tegen GGN daar GGN door het
bezwaarschrift van 21 februari 2014 willens en wetens medeplichtig is geworden omdat deze een
vordering van een bedrijf dat het niet zo nauw neemt met de Nederlandse wetgeving voortzet. Het is
zeer teleurstellend dat een bedrijf als GGN zich voor het karretje laat spannen van deze ondernemer.

• Dat GGN en/of de ondernemer niet begrijpt wat het zinsdeel “het rest de ondernemer een rechtzaak
te beginnen” inhoud.

• Dat het dossier door uitblijven van een schriftelijke reactie van GGN dan wel de ondernemer binnen
de gestelde termijn reeds op 5 maart 2014 door mij is gesloten zoals werd aangegeven in het
bezwaarschrift van 21 februari 2014 en er geen rechten meer kunnen worden ontleend hieraan.

Met de meeste hoogachting,

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Geplaatst: 15 sep 2014 15:51
door sanskrit
Afgelopen woensdag 10 september was er overigens een Splendid Club verkoper hier in ons stadscentrum. Ik werd aangesproken en heb hem uitgelegd na zijn bekende (ja ze liegen de boel nog steeds bij elkaar) verhaal dat hij van mij eenmalig de kans kreeg nu de stad te verlaten en zo niet ik ter plekke (pakte mijn mobiel alvast in de hand) de politie ging bellen om ze een heterdaadje te bezorgen.

Ik heb iemand nog nooit zo snel zien wegrennen!
Op een gegeven moment komen ze toch ergens een keer een oude gedupeerde tegen.

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Geplaatst: 15 sep 2014 16:04
door Guardian72
sanskrit schreef:Afgelopen woensdag 10 september was er overigens een Splendid Club verkoper hier in ons stadscentrum. Ik werd aangesproken en heb hem uitgelegd na zijn bekende (ja ze liegen de boel nog steeds bij elkaar) verhaal dat hij van mij eenmalig de kans kreeg nu de stad te verlaten en zo niet ik ter plekke (pakte mijn mobiel alvast in de hand) de politie ging bellen om ze een heterdaadje te bezorgen.

Ik heb iemand nog nooit zo snel zien wegrennen!
Op een gegeven moment komen ze toch ergens een keer een oude gedupeerde tegen.
Leuke actie.
Alleen, vertel hem/haar dit pas NADAT je een foto hebt gemaakt.
Altijd handig voor het archief, of uitbreiding van je aangifte.

Je kan natuurlijk ook 'vragen' wie de opdrachtgever/werkgever van deze persoon is (naam/nummer) ook als leuke bijlage...

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Geplaatst: 16 sep 2014 11:58
door Bella147
Ook ik blijf lastig gevallen worden door dat ellendige Splendid Club.

Eerst via ggn daar elke keer weer bezwaar gemaakt en nu ineens dus
Zijn ze via een ander incasso bureau.
Ze blijven volhouden dar ik moet betalen, en ik blijf volhouden dat ik die
oplichters niet wil betalen.
Ik moet nu binnen 3 dagen betalen en anders zijn ze genoodzaakt een juridische
procedure tegen mij te starten en die kosten zullen ook voor mij zijn.

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Geplaatst: 16 sep 2014 13:19
door sanskrit
Ach wij kunnen niet warm of koud worden van welk incassobureau dan ook in deze onterechte/ongeldige zaak. Laat ze maar komen, ieder ander incassobureau komt met hetzelfde bla, bla, dreig, dreig verhaaltje. Echter welk incassobureau dan ook ze willen inschakelen verandert niets aan de illegale handelswijze van Splendid Club en ons standpunt niet te gaan betalen.

In blijde afwachting van een brief :lol:

En net zoals ze op den duur een oude bekende tegenkomen tijdens hun straatverkopen zo ook is er straks geen incassobureau meer over die nog zaken van Splendid Club aanneemt. Het gaat alleen erg lang duren ben ik bang voordat dat zover is.

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Geplaatst: 17 sep 2014 11:11
door Bella147
En ja hoor vandaag een brief van Van Hoek & Partners..
Gister via de mail en dagtekening van de brief is 16-09.

Iemand nog een s goede voorbeeldbrief die ik naar hun terug kan sturen dat
ik absoluut niks met die oplichters te maken wil hebben?

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Geplaatst: 17 sep 2014 13:40
door sanskrit
Bella147 schreef:Iemand nog een s goede voorbeeldbrief die ik naar hun terug kan sturen dat
ik absoluut niks met die oplichters te maken wil hebben?
Hier boven heb ik er juist twee geplaatst. Wees zo vrij en gebruik eruit wat voor jou van toepassing is of wat bruikbaar is. Als Van Hoek & Partners incassobureau (of elke volgende) ons nu gaat benaderen na GGN zal ik ook alleen maar gebruiken wat nodig is om het snel mogelijk te stoppen.

Zal dan iets worden in de strekking van:

Zeer geachte heer/mevrouw,

Op 20 februari 2014 ontving ik reeds van GGN een rekening inzake Splendid Club, hierna te noemen de ondernemer. GGN berekende aan mij de volgende kosten: € 74,09 (zegge vierenzeventig euro en negen cent). Hierop heeft GGN reeds een bezwaarschrift van mij ontvangen op 21 februari 2014 en een sluitend bezwaarschrift op 17 maart 2014.

Hierbij maak ik Van Hoek & Partners kenbaar:

• Dat het gehele dossier ter voorbereiding ook werkelijk gelezen had moeten worden.

• Dat ik genoodzaakt ben om aangifte bij justitie te doen tegen Van Hoek & Partners daar u door het reeds bestaande dossier willens en wetens medeplichtig bent geworden omdat u een vordering van een bedrijf dat het niet zo nauw neemt met de Nederlandse wetgeving voortzet zonder gedegen (voor)onderzoek naar de opdrachtgever.

• Dat de ondernemer ook nu nogsteeds niet begrijpt wat het zinsdeel “het rest de ondernemer een rechtszaak te beginnen” inhoud.

• Ik accepteer geen verdere incassokosten, rente, verhogingen, etc. van welk ander incassobureau dan ook welke de ondernemer inschakelt. Het staat de ondernemer vrij een rechtszaak te beginnen welke ik vol vertrouwen tegemoet zie. Alle kosten die hier uit voort vloeien zal ik op de ondernemer verhalen.

• Dat GGN het dossier reeds heeft gesloten op 17 april 2014. Daar ook mijn tijd kostbaar is kan u tegen betaling meer communicatietijd aankopen. Communicatie zal verder worden gestaakt na dit schrijven totdat uren vooraf worden ingekocht waarmee mijn kostbare tijd gedekt word.

Met de meeste hoogachting,


Zo heb ik ook gelijk mijn eigen brief alvast klaarliggen aan Van Hoek & Partners mochten ze komen :mrgreen:

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Geplaatst: 17 sep 2014 14:36
door Limoen
Goedemiddag,

Pff.. Splendid club.. Ik kom er maar niet vanaf..

Twee jaar terug begon die onzin, aangetekend opgezegd, geen reactie van Splendid, vervolgens begon GGN. Alles netjes uitgelegd en niks meer gehoord van GGN. Nu vorige week een brief ontvangen van Van Hoek & Partners incassoservices.. Blijkbaar wil GGN de opdracht niet langer uitvoeren en is Splendid Club genoodzaakt hun onterechte incasso's bij een incassobureau neer te leggen ipv een deurwaarderskantoor. Kortom een bureau dat niet lid is van de KBvG en geeneens aangesloten is bij het Garantiefonds. Iedereen mag morgen een incassobureau beginnen. En volgens mij als je het betreffende incassobureau googelt, is het ook niet al te zuiver. Ook hun heb ik weer aangeschreven, maar vandaag weer dezelfde brief ontvangen. Hoe dan ook, ik word er enigszins moe van.. Hoe kan zo'n malafide toko zo lang doorgaan??
Of zal ik maar zelf een incassobureau opstarten en al onze vorderingen bij Splendid incasseren ;-)

Pff..

NB. Tros Radar heeft mij vorige jaar een email gestuurd met vragen over Splendid Club. Ik heb er netjes op gereageerd, maar nooit meer iets over gehoord..

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Geplaatst: 17 sep 2014 14:57
door sanskrit
Ik ben van mening dat wanneer je incassobureau drie op je dak hebt gehad de vervolg incassobureaus zo bij het oud papier kan donderen. Ik ga dan zeker geen tijd meer besteden aan incassobureaus die werk doen voor Splendid Club. Als ze dan alsnog (na jaren eindelijk) een rechtszaak zouden starten staan ze nog zwakker dan dat ze nu al zijn.

Onze tijd kost ook geld en een rechter zal dit spelletje zeker herkennen.

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Geplaatst: 17 sep 2014 20:24
door Guardian72
sanskrit schreef:Ik ben van mening dat wanneer je incassobureau drie op je dak hebt gehad de vervolg incassobureaus zo bij het oud papier kan donderen. Ik ga dan zeker geen tijd meer besteden aan incassobureaus die werk doen voor Splendid Club. Als ze dan alsnog (na jaren eindelijk) een rechtszaak zouden starten staan ze nog zwakker dan dat ze nu al zijn.

Onze tijd kost ook geld en een rechter zal dit spelletje zeker herkennen.
Je hebt ze een keer aangeschreven - bewaar gewoon alle vervolgpost, want daarmee kan je aantonen dat men NIET te goeder trouw is, daar men niet op uw bericht/brief/vragen/opmerkingen ingaat.

Weggooien - kan altijd nog - maar maak eerst een mooi dossier, zodat ALS men onverhoopt toch de gok waagt en hoopt dat ze een rechter treffen die onder een steen leeft, je ze onderbouwd met argumenten en bewijzen volledig onder kan schoffelen.