LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uw huis veilig.nl

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door trail46 »

Ben even op hun website (ww.uwhuisveilig.nl/) gaan kijken en ik moet echt zeggen, wat een non-informatie site. Behalve halleluja-verhalen is er werkelijk (bijna)niets te vinden over de aanschafkosten/de kosten van onderhoud enz. enz.. De hele manier van verkopen via colportage staat me ook uiterst tegen, het is een geheide manier om problemen te krijgen doordat de colporteurs natuurlijk voor hun eten strijden en geen verkoop is geen inkomsten! Dat de opleiding slechts 3 dagen duurt (ja ja, ik weet het de rest is intern :?: ) is ook een gevaarlijk punt. Degene die langs de deuren gaat moet iets proberen te verkopen waar eventuele klanten 5 jaar aan vast komen te zitten ( en het bedrijf zelfs een check gaat doen of de klant wel kredietwaardig is ) verkoopt dus eigenlijk een soort lening en dat met 3 dagen opleiding en zonder financiële achtergrond, dat is vragen om problemen.Een vriend heeft met dit bedrijf een nare aanvaring gedaan over extra kosten die waren veroorzaakt door een valse melding en de daaraan gekoppelde uitruk welke apart werd verrekent. Er kunnen dus wel degelijk overige kosten komen.Ik ben het 100% met Leo The Emperor eens.

Uw Huis Veilig
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 mar 2012 14:51

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Uw Huis Veilig »

Beste Leo,

u valt nogal in herhaling, de vragen die u nu wederom stelt heeft u al meerdere malen gesteld, daarnaast begint u ook elke keer over nieuwe punten als de oude punten onderbouwd en van tafel af zijn. Dit is voor u een sport zonder dat u ervaring heeft met ons als organisatie. Er zijn welgeteld 5 mensen op dit hele forum die een negatieve ervaring hebben gehad met UwHuisVeilig, de ruim tienduizend klanten die wel uiterst tevreden zijn worden voor het gemak hier maar buiten beschouwing gelaten. Dat zou uw stellingen uiteraard niet ten goede komen.

Om eindeloze discussies te voorkomen zullen we de conclusie maar trekken dat u geen voorstander bent van electronisch beveiligen met professionele opvolging. Voor u is dit klaarblijkelijk geen oplossing. U bent dan ook geen potentiele klant voor ons, wij proberen mensen te helpen die WEL geloven in electronische beveiliging met professionele opvolging.

Voor de andere lezers, alle vragen die Leo wederom stelt zijn eerder in dit forum ook al beantwoord en weerlegd. Goede sloten hebben is belangrijk, maar anno 2012 zijn er meer manieren om uw huis te beveiligen, wij zijn u daarbij graag van dienst en proberen dit bereikbaar te maken voor ieder budget.

Met vriendelijke groet,

UwHuisVeilig

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door trail46 »

Uw Huis Veilig schreef: Er zijn welgeteld 5 mensen op dit hele forum die een negatieve ervaring hebben gehad met UwHuisVeilig, de ruim tienduizend klanten die wel uiterst tevreden zijn worden voor het gemak hier maar buiten beschouwing gelaten. Dat zou uw stellingen uiteraard niet ten goede komen.
UwHuisVeilig
Kan zo zijn of is het topje van de ijsberg! Een solide bedrijf met de juiste bedrijfsvoering zal nimmer een dergelijke oppervlakkige neerbuigende opmerking maken, 5 ontevreden klanten zijn er 5 teveel en om je er dan zo vanaf te maken zou mij in ieder geval ( en ik ben een voorstander van elektronische beveiliging ) weerhouden ooit zaken met uwhuisveilig.nl zaken te doen. Je zal namelijk maar 1 van die 5 zijn.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 05 okt 2018 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.

misspiggy78
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 sep 2012 23:49

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door misspiggy78 »

Ook wij zijn benaderd door Uwhuisveilig. Ik had al eerder die week van 12 september 2 mannen op de parkeerplaats hier zien staan en nu stond 1 van die 2 bij ons aan de deur. "Of we gratis een alarmsysteem wilden hebben". Tja, wie wil dat nou niet...? "Of we nu tijd hadden voor een gesprek?" Ja dat hadden we wel. We zouden het systeem alleen gratis krijgen als we mond op mond reclame wilden verspreiden en als we een hele goede reden wilden opgeven waarom uitgerekend wij nou in aanmerking moesten komen voor een gratis systeem...tja, vanwege onze kinderen dacht ik meteen. Een heel mooi verhaal, eenmalige aansluitkosten van € 99,00 en daarna voor 5 jaar een bedrag van € 38,95 per maand. Klonk mooi en we zouden ook aangemeld worden bij een meldkamer. Je hoefde maar op 1 knop te drukken als er echt iets was en er zou onmiddellijk iemand komen. Ook als het alarm af zou gaan dan zou er iemand van de beveiliging komen om te controleren of alles wel oke zou zijn bij ons. Nou, klonk goed toch?
Alhoewel een klein stemmetje in mij zei: "Niet doen!!!" heb ik dus wel getekend en hoera! We kregen een gratis systeem. Dat wordt nog geplaatst en er is nog niets afgeschreven (want alles moet ook met een automatische incasso gebeuren, wat dat betreft ben ik liever eigen baas over mijn rekening, maar goed). Nu ben ik (zag ik net) 2 dagen te laat met afmelden. Maar valt hier dan echt helemaal niets tegen te doen, niet meer af te zeggen zonder die belachelijk hoge bedragen te moeten betalen??? Want dat had die man er niet bij verteld dat er dan een bedrag van € 500,00 in rekening gebracht zou worden. En wat ik hier verder lees is dat er kosten in rekening gebracht gaan worden als er een vals alarm wordt gegeven??? Ojee, als ik dat alleen al lees dan vliegt de schrik mij om het hart.
Met 2 jonge kinderen (11 en 1 jaar oud) kan er van alles gebeuren hier. En hele grote bedragen kan ik echt niet betalen!

Uw Huis Veilig
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 mar 2012 14:51

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Uw Huis Veilig »

Beste Misspiggy78,

Zo te lezen heeft u gebruik gemaakt van een adviesgesprek met een van onze adviseurs.
Ik kan u direct geruststellen door u te vermelden dat er absoluut geen kosten worden berekend voor "valse meldingen". U betaalt enkel een vast bedrag voor de dienstverlening, afhankelijk van het pakket van diensten wat u kiest worden hier maandelijkse kosten aan gekoppeld, dit is inclusief alle alarmopvolgingen vanuit de meldkamer. Ook bij tijdig annuleren van de overeenkomst worden er geen enkele kosten in rekening gebracht.

Indien u na het ingaan van de overeenkomst, dus na de 8 dagen bedenktermijn wilt annuleren, zullen daar kosten voor berekend worden. Uiteraard zullen we in overleg met u kijken wat de daadwerkelijk gemaakte kosten zijn en oplossingsgericht gaan kijken naar de opties.

Ik wil u dan ook verzoeken om telefonisch of per mail contact met ons op te nemen om dit op een passende manier op te lossen.

Met vriendelijke groet,

UwHuisVeilig

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door trail46 »

misspiggy78 schreef:Ook wij zijn benaderd door Uwhuisveilig. Ik had al eerder die week van 12 september 2 mannen op de parkeerplaats hier zien staan en nu stond 1 van die 2 bij ons aan de deur. "Of we gratis een alarmsysteem wilden hebben". Tja, wie wil dat nou niet...? "Of we nu tijd hadden voor een gesprek?" Ja dat hadden we wel.

Alhoewel een klein stemmetje in mij zei: "Niet doen!!!" heb ik dus wel getekend en hoera! We kregen een gratis systeem. Dat wordt nog geplaatst en er is nog niets afgeschreven (want alles moet ook met een automatische incasso gebeuren, wat dat betreft ben ik liever eigen baas over mijn rekening, maar goed). Nu ben ik (zag ik net) 2 dagen te laat met afmelden. Maar valt hier dan echt helemaal niets tegen te doen, niet meer af te zeggen zonder die belachelijk hoge bedragen te moeten betalen???

Want dat had die man er niet bij verteld dat er dan een bedrag van € 500,00 in rekening gebracht zou worden. En wat ik hier verder lees is dat er kosten in rekening gebracht gaan worden als er een vals alarm wordt gegeven???
Deze manier om een dergelijk grote investering ( want dat is het natuurlijk ) te verkopen is verwerpelijk, iemand op een parkeerplaats aanspreken is gewoon bezopen. Al blijft u uiteraard wel zelf verantwoordelijk voor het plaatsen van u handtekening! (wet op de colportage?) wellicht kan alfatrion of vogels hier wat duidelijkheid geven.
huis veilig schreef...Indien u na het ingaan van de overeenkomst, dus na de 8 dagen bedenktermijn wilt annuleren, zullen daar kosten voor berekend worden. Uiteraard zullen we in overleg met u kijken wat de daadwerkelijk gemaakte kosten zijn en oplossingsgericht gaan kijken naar de opties.
Misspiggy78 , laat vooral hier weten welke kosten u moet betalen voor het 2 dagen te laat annuleren! Want als dit bedrijf werkelijk coulance betracht kan dat nooit veel zijn.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door trail46 »

Trouwens, kan zo vlug de algemene voorwaarden niet vinden maar ik vraag me af wat onderstaand betekend, word dit gefactureerd naar de klant?
Overige diensten:
- Alarmopvolging
Bij alarmmeldingen kan er een eerste alarmopvolging plaats vinden door de meldkamer. Deze alarmopvolging gebeurt door een landelijk opererende surveillance- en bewakingsdienst.

Alarmopvolging (oav), abonnement per jaar (met keyholding)
Alarmopvolging (oav), abonnement per jaar (zonder keyholding)
Uitruk, per 60 minuten gefactureerd
Vervolgtarief, per 15 minuten gefactureerd

misspiggy78
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 sep 2012 23:49

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door misspiggy78 »

Ik ben het helemaal eens dat iemand zelf verantwoordelijk blijft voor het zetten van zijn of haar handtekening, maar als je zo wordt benaderd door iemand met een mooi verhaal en dan ook nog eens je kinderen erbij betrekken....ik weet het zo net nog niet. Op dat moment wil iedereen een veilig gevoel hebben in zijn huis, toch?! Ik heb de voorkant van het formulier wel gelezen, maar niet de achterkant! Omdat hier domweg niet op gewezen werd door meneer van Uwhuisveilig. Ik zou ook wel eens willen weten welke kosten zij tot nu toe gemaakt hebben...kan nooit veel zijn lijkt mij. En als zij toch € 500,00 in rekening willen brengen, zou ik toch wel eens willen weten waar dat uit opgebouwd is. Als ik dit bedrag bij mijn klanten op het werk in rekening zou gaan brengen terwijl er nog niets is uitgevoerd....dat gaat met toch wel veel klanten kosten denk ik.
Alleen al de diverse negatieve berichten her en der op het internet zet mij nu zeker aan het denken. Waar rook is....
En de positieve berichten zijn er natuurlijk ook, maar wie zegt mij dat dit geen mensen van Uwhuisveilig enz zijn??

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door trail46 »

Over toeval gesproken, uurtje geleden ging de bel en wie stonden daar voor de deur? Ja hoor, 2 verkopers in Marineblauwe of zwarte jack. Met de website van het bedrijf keurig op de borst. Het gesprek begon toen ik ( om welke reden bleef vaag :lol: ) in aanmerking kwam voor een geheel gratis en voor niets alarmsysteem. Heb flink wat vragen gesteld en daar kwam netjes antwoord op tot het er over ging wat ik dan precies kwijt zou zijn aan hun gratis alarmsysteem, niks gratis en toen ik vroeg over als ik getekend had of ik er vanaf kon kreeg ik te horen dat daar helemaal nooit moeilijk over werd gedaan en dat dit zelfs binnen een maand geen probleem zou geven. Gewoon even bellen en ik was overal vanaf. IK heb toen gezegd dat ik het 1 en ander beter wilde nalezen en dan als ik geen addertjes onder het gras kon vinden eventueel wel tot aanschaf zou beslissen viel dat beslist niet goed, gelijk werd mij duidelijk gemaakt dat deze aanbieding uitsluitend gold als ik direct zou tekenen.Natuurlijk niet gedaan en zonder mij nog een blik waardig te tonen (Weg was de neppe glimlach en normaal gedag was zeker teveel gevraagd ) zijn ze vertrokken.

Uw Huis Veilig
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 mar 2012 14:51

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Uw Huis Veilig »

Beste Trail46,

zou u een postcoderegio kunnen aangeven waar dit gesprek zojuist plaats vond?
Allereerst vind ik het spijtig als het inderdaad klopt wat u zegt, wij willen dan ook meteen de adviseur kunnen berispen op een mogelijk foutief advies of het verstrekken van verkeerde informatie.
Anderzijds wil ik ook graag zeker zijn dat het een adviseur van onze organisatie betreft. Wij hebben namelijk geen website op de borst en er zijn andere organisaties die met donkere jassen beveiliging aanbieden. Wellicht dat het een adviseur van een andere organisatie betreft en dit een miscommunicatie betreft. Indien het wel een adviseur is welke UwHuisVeilig uitdraagt, zullen wij direct passende actie ondernemen.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

UwHuisVeilig

misspiggy78
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 sep 2012 23:49

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door misspiggy78 »

Ik ben net gebeld door UwHuisVeilig.nl. Ik kan van het abonnement af als ik € 363,00 betaal. (ik moet wel eerlijk zeggen dat ik netjes te woord ben gestaan door die persoon). Alleen lees ik in de mail die hij me net verstuurd heeft dat de kosten bestaan uit:

Dit voorstel omvat de kosten welke door ons gemaakt zijn voor;

-promotionele activiteiten
-bestelprocedures
-logistieke afhandeling
-aanmaken klantdossiers
-inkoop dienstverlening
-aanmaken SIM datadossier
-reservering installatieblok


Kan ik hier zomaar mee akkoord gaan? Ik ben het namelijk niet eens met de kosten voor "promotionele activiteiten". Ik heb tenslotte toch niet gevraagd of die persoon aan mijn deur komt te staan?

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door trail46 »

De postcode zit in de 1100 range en de plaats is Amsterdam. Hoeveel bedrijven hebben dan UwHuisVeilig.nl op hun jas?

Misspiggy78, ik vind het bedrag erg hoog voor een paar dagen overschrijding hoor. Met coulance bitter weinig van doen want hoeveel werk heeft men nu in die 2 dagen geleverd. Groot probleem blijft hierbij de handtekening die geplaatst is onder een geldig contract en ik hoop dat 1 van de bezoekers als bv alfatrion hier meer kijk op heeft.
Laatst gewijzigd door trail46 op 24 sep 2012 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.

misspiggy78
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 sep 2012 23:49

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door misspiggy78 »

Ja dat vond ik dus ook al. Ik heb de vraag even bij mijn rechtsbijstandsverzekering gelegd. Ik wil heus wel iets betalen, maar wel voor iets dat ook reeel is. Promotie activiteiten?? Ik heb niet gevraagd of die mensen hier langs wilden komen.....toch?

delajeama
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2012 18:44

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door delajeama »

Gelukkig dat ik even ging googelen, vanmiddag stond er iemand van uw huis veilig voor de deur met exact hetzelfde verhaal over dat gratis beveiligingssysteem. Ze zouden vanavond terugkomen voor verdere uitleg en installatie.
Uitteraard komen ze nadat ik dit gelezen heb bij mij de deur niet in.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 05 okt 2018 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door trail46 »

Leo The Emperor schreef:
misspiggy78 schreef:Ik ben net gebeld door UwHuisVeilig.nl. Ik kan van het abonnement af als ik € 363,00 betaal. (ik moet wel eerlijk zeggen dat ik netjes te woord ben gestaan door die persoon). Alleen lees ik in de mail die hij me net verstuurd heeft dat de kosten bestaan uit:

Dit voorstel omvat de kosten welke door ons gemaakt zijn voor;

-promotionele activiteiten
-bestelprocedures
-logistieke afhandeling
-aanmaken klantdossiers
-inkoop dienstverlening
-aanmaken SIM datadossier
-reservering installatieblok



Uw eigen huis veilig mag na de afkoelingsperiode van 8 dagen de gemaakte kosten en gemiste winst in rekening brengen, maar ook niet meer dan dat.
Mocht het tot een gerechtelijke procedure komen dan dienen ze deze kosten aan te kunnen tonen, op straffe van afwijzing van de eis
Dat kan nog aardig oplopen want dat gaat dan over een 24 maanden contract.

Tevens blijven de antwoorden op gestelde vragen uit! Worden er Facturen naar de klant gestuurd (eventueel) door de gebruikte Meldkamer bij gemaakte meldingen waar het bedrijf (hoeft niet perse UwVeiligHuis te zijn) uitruk-kosten, andere kosten van doorberekend? Ook heb ik de postcode-range doorgegeven en de stad waar mijn mislukte contact met 2 colporteurs mij onbeschoft behandelde zoals ik eerder op deze pagina schreef en daar blijft het antwoord ook uit. Ik (blijf) vraag me af hoe het zit met de wet op de colportage in deze zaken.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door trail46 »

Even voor de duidelijkheid, heb er persoonlijk geen enkel voor/nadeel van of iemand zich wel of niet elektronisch wil beveiligen en dit specifieke bedrijf kan ik niet. Wel vind ik dat met de verkoopmanier van die alarmsystemen heel veel mis is. Probleem met colportage (op markten-langs de deuren) is dat de verkopers zonder getekende contracten niets verdienen en zo zijn sommige zijn bereid elk verhaal te vertellen als er maar getekend word want alleen dan word er geld verdiend. Het begint al als je de deur openmaakt. Ineens ben jij uitgekozen voor een gratis alarm-systeem al zou iedereen toch moeten beseffen dat gratis niet bestaat en dat er in dit geval een flinke adder onder het gras zit gezien de kosten en dat het aangeboden contract gelijk voor (60)maanden is. Het gratis alarmsysteem kost je dus zomaar een paar duizend Euro! Op deze manier via colportage zou ik het nooit doen, niet bij UwVeiligHuis en ook niet bij een andere bedrijf dat dezelfde manier van verkopen gebruikt.

Edit=Data aangepast.
Laatst gewijzigd door trail46 op 26 sep 2012 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 05 okt 2018 12:34, 2 keer totaal gewijzigd.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door trail46 »

Uw Huis Veilig schreef:Beste Trail46,

zou u een postcoderegio kunnen aangeven waar dit gesprek zojuist plaats vond?
Allereerst vind ik het spijtig als het inderdaad klopt wat u zegt, wij willen dan ook meteen de adviseur kunnen berispen op een mogelijk foutief advies of het verstrekken van verkeerde informatie.
Ik zie uw reactie graag tegemoet.
UwHuisVeilig
Die reactie heb ik gegeven ( 4 dagen geleden alweer ) en niets meer gehoord van uw huis veilig.nl . Niet dat ik dit verwacht had maar alle antwoorden op de door mij en anderen getelde vragen blijven ook uit. Dus hoe zit o.a het met eventuele kosten die de klant kan oplopen door meldingen waar opvolging op kwam van de gebruikte meldkamer?? De vragen staan nog steeds onbeantwoord hierboven en zonder die antwoorden raad ik ''Uw Huis Veilig.nl'' niemand aan en al helemaal niet met een 60 maanden contract. Reken anders eens uit wat dit Gratis alarm je/uw uiteindelijk kost!!!

Gesloten