1235 netto per maand "belachelijk"? Dat is +/- een paar euro het modale salaris volgens mij, ik lees er eerder uit dat u boven uw stand leeft/heeft geleefd, en nu maar verwacht dat de maatschappij dit oplost. Ik krijg een beetje het gevoel wat ik op de kleuterschool had, met vriendjes die ronde blokjes door vierkante gaatjes probeerden te timmeren, en als dat niet lukte, het speelgoed razend de hoek in gooiden.merkez schreef:Dan is uw vader een uitzondering.@aerox:
Goed lezen, aerox! Wat voor banen zijn dat dan? Hooguit tijdelijke. Een beetje uitzendwerk en ander gepruts. Dat zet geen zoden aan de dijk hoor.
Het hangt ook van de instelling van de persoon af, zo vond mijn vader na zijn gedwongen pensioen op zijn 65e, nog 2 nieuwe functies op zijn pad, waarvan 1 een zekere baan was, en die 2e een goede mogelijkheid. En dan ook op niveau, niet een lullig uitzendbaantje. Maar hij heeft zich wel al die jaren verbeterd op diverse gebieden. Helaas gooiden prostaatkanker en een hartinfarct roet in het eten, maar dat doet niks af aan het feit dat hij zelfs midden in de woekerende crisis, nog weldegelijk een baan kon vinden.Nergens word er gesproken over alle feiten die u meent te herkennen bij werkgevers.
Nee, ik kan het ook niet echt bewijzen. Maar iedereen weet dat ouderen worden gediscrimineerd op de arbeidsmarkt. Werkgevers zullen natuurlijk nooit toegeven dat ze zoiets doen, maar het gebeurt natuurlijk wel.
Aan de andere kant heeft een kennis van me, in de re-integratie business, regelmatig ex-ambtenaren/oudere medewerkers van ~50 jaar aan het bureau zitten, met een eisenpakket voor een nieuwe baan, wat op zijn zachts gezegd niet echt rijmt met hun opleiding en ervaring, en volstrekt uit de pas lopen met de realiteit van de arbeidsmarkt. Dát soort mensen zijn de piepende probleemgevallen, en daar zit ook een groot stuk eigen verantwoordelijkheid in als je het mij vraagt.
Een eisenpakket heb ik niet. Ik wil gewoon aan het werk, maar niet voor een jodenfooi. Ik heb twintig jaar ervaring en ben goed opgeleid. Dan mag ik wel wat meer dan het minimumloon verdienen. Ik hoef heus geen 3 of 4 ruggen per maand, maar 1235 netto per maand is belachelijk. Dan kan ik meteen naar de rechtbank om mijn persoonlijk faillissement aan te vragen, omdat mijn vaste lasten 1150 per maand bedragen.
En of mijn vader een uitzondering is weet ik niet, ik ken wel meer mensen die ondanks de crisis na ontslag een baan, en in 1 geval zelfs 2x een bétere baan, in de laatste 4 jaar hebben kunnen vinden, en dan nog niet eens in het westen v/h land ook.