LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kwaliteit Packard Bell Computers
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
De helpdesk weet dat ook niet! Raar maar waar!
Ik heb mijn P.B. pc. 8 maanden in bezit, bij mij sloeg het noodlot toe door ondeugdelijk toetsenbord, nieuw toetsenbord ontvangen van P.B., leuk ga alles maar opnieuw installeren, alle rottigheden die ik sinds mijn aankoop van packard bell pc. gehad heb wil ik hier buiten beschouwing laten, dus in vogelvlucht leg ik uit wat de mankementen zijn: 1. Nieuw bootsector aangemaakt, want herstellen met hersteldiskette + mastercd ging niet, bleef op problemen stuiten; dus nieuw bootsector aangemaakt, ik had 2 partities aangemaakt wat xp nodig heeft, alles leek voorbeeldig te werken, gegeven moment ga ik via de mastercd.'s de boel herstellen, nou komt het, de 2e partitie word verwijderd en in de eerste partitie gezet; je zegt waarschijnlijk: He.?
Wat zegt u? Maar het is wel zo.
Na herstel zit je in xp te werken, hoppa geheugenproblemen, de vrije geheugentoegang tot de volumebitmap is geblokkeerd.
MFT-map is gemarkeerd.
Voer chkdsk uit met optie /f om de problemen met het bestandssysteem te verhelpen, oke dat doe je dan, bij opnieuw opstarten pc.gaat ie het bestandssysteem controleren, je krijgt geen melding tijdens de controle na opnieuw opstarten dat er problemen zijn, oke je denkt, nou het is goed, probleem opgelost, je komt weer in Windows Xp, via het dosprompt schermmenu tik je in, chkdsk + enter, bestandssysteem word gekontroleerd in alleen lezenmodus, na step 3 hahahaha, here we go agian, troubles, vrije geheugentoegang tot de volumebitmap is geblokkeerd, MFT-map is geblokkeerd.
Wat je ook doet, je krijgt hem niet goed.
Ik heb de monteur laatst bij mij gehad voor vervanging voeding wegens ernstige brandlucht die eruit kwam, na vervanging voeding heeft de monteur uit coulance-overweging geprobeerd de boel via de hersteldiskette te herstellen, ook hij kreeg het niet voor elkaar.
De hardeschijf normaal formatteren via format c:/v: hdd ging ook niet.
Ik zou inprincipe doen format c:/s ,maar zo liet de monteur mij weten, Packard Bell werkt niet met een bootpartitie, deze word aangemaakt door de hersteldiskette + de mastercd., welke u heeft.
De monteur heeft telefonisch kontakt gehad met P.B. omtrend die software probleem, ook zij konden het niet verklaren.
Oke, Packard bell is moeilijk en vinden kennelijk leuk om klantjes te pesten.
Dat mijn systeem nu wel draaid komt omdat ik een link gelegd heb in die software rommel van P.B.
Maar ik bedoel maar, het is een regelrechte ramp die Packard bell, ik vind het knap vervelend dat ik, terwijl ik eerst P.B. zat te verdedigen, nu tot de conclusie gekomen ben, wat een hel het is en iets anders moet zeggen.
Waarom leveren ze niet gewoon bij hun systemen de originele Windows Xp installatie cd., zoals het hoort, immers je betaald er wel voor.?.
Ik heb mijn P.B. pc. 8 maanden in bezit, bij mij sloeg het noodlot toe door ondeugdelijk toetsenbord, nieuw toetsenbord ontvangen van P.B., leuk ga alles maar opnieuw installeren, alle rottigheden die ik sinds mijn aankoop van packard bell pc. gehad heb wil ik hier buiten beschouwing laten, dus in vogelvlucht leg ik uit wat de mankementen zijn: 1. Nieuw bootsector aangemaakt, want herstellen met hersteldiskette + mastercd ging niet, bleef op problemen stuiten; dus nieuw bootsector aangemaakt, ik had 2 partities aangemaakt wat xp nodig heeft, alles leek voorbeeldig te werken, gegeven moment ga ik via de mastercd.'s de boel herstellen, nou komt het, de 2e partitie word verwijderd en in de eerste partitie gezet; je zegt waarschijnlijk: He.?
Wat zegt u? Maar het is wel zo.
Na herstel zit je in xp te werken, hoppa geheugenproblemen, de vrije geheugentoegang tot de volumebitmap is geblokkeerd.
MFT-map is gemarkeerd.
Voer chkdsk uit met optie /f om de problemen met het bestandssysteem te verhelpen, oke dat doe je dan, bij opnieuw opstarten pc.gaat ie het bestandssysteem controleren, je krijgt geen melding tijdens de controle na opnieuw opstarten dat er problemen zijn, oke je denkt, nou het is goed, probleem opgelost, je komt weer in Windows Xp, via het dosprompt schermmenu tik je in, chkdsk + enter, bestandssysteem word gekontroleerd in alleen lezenmodus, na step 3 hahahaha, here we go agian, troubles, vrije geheugentoegang tot de volumebitmap is geblokkeerd, MFT-map is geblokkeerd.
Wat je ook doet, je krijgt hem niet goed.
Ik heb de monteur laatst bij mij gehad voor vervanging voeding wegens ernstige brandlucht die eruit kwam, na vervanging voeding heeft de monteur uit coulance-overweging geprobeerd de boel via de hersteldiskette te herstellen, ook hij kreeg het niet voor elkaar.
De hardeschijf normaal formatteren via format c:/v: hdd ging ook niet.
Ik zou inprincipe doen format c:/s ,maar zo liet de monteur mij weten, Packard Bell werkt niet met een bootpartitie, deze word aangemaakt door de hersteldiskette + de mastercd., welke u heeft.
De monteur heeft telefonisch kontakt gehad met P.B. omtrend die software probleem, ook zij konden het niet verklaren.
Oke, Packard bell is moeilijk en vinden kennelijk leuk om klantjes te pesten.
Dat mijn systeem nu wel draaid komt omdat ik een link gelegd heb in die software rommel van P.B.
Maar ik bedoel maar, het is een regelrechte ramp die Packard bell, ik vind het knap vervelend dat ik, terwijl ik eerst P.B. zat te verdedigen, nu tot de conclusie gekomen ben, wat een hel het is en iets anders moet zeggen.
Waarom leveren ze niet gewoon bij hun systemen de originele Windows Xp installatie cd., zoals het hoort, immers je betaald er wel voor.?.
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
het is opmerkelijk stil sinds het laatste bericht van gast over de problemen van P.b. machine, de p.b. people hebben stof tot nadenken gekregen zeker.
tja wat wil je eigenlijk ook als er zoveel rotzooi door p.B. meegeleverd word.
tja wat wil je eigenlijk ook als er zoveel rotzooi door p.B. meegeleverd word.
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
denk dat iedereen gewoon genoeg van dit onderwerp gehoord heeft/gezien heeft...
Ik ben zeker niet onder de indruk van het relaas van de gast...
1. ik heb 2 partities aangemaakt want windows xp heeft 2 partities nodig om goed te lopen <== Sinds wanneer heeft windows xp 2 partities nodig om goed te lopen... deze persoon weet niet waar die het over heeft en moet nodig eens een boek computers voor dummies aanschaffen...ipv zich alles voor te laten kauwen door de helpdesk..
Microsoft raadt bedrijven zelf aan die computers verkopen aan om een grote partitie van de harde schijf te maken ivm betere prestaties en het mtf gedeelte
2. Sinds wanneer moet je voor een nieuw keyboard de hele computer formateren en alles opnieuw remasteren....
3. PB leverd de xp bij je systeem dat kan je niet ontkennen, master cds hebben wel degelijk hun nut paar redenen.
1. klanten kunnen hun besturings systeem niet op de computers van vrienden instaleren. <= microsoft is hier bij gebaat en t werkt de piraterij goed tegen.
2. gebruikers vriendelijkheid : floppy erin cd eringooien en wachten maar. Alles word netjes voor u geregeld drivertjes geinstaleerd software eropgegooid, beter kan het toch niet.. spaart u veel werk uit.(software die specifiek voor uw computer gemaakt is)
Als je dan zo nodig meer partities wilt hebben gebruik dan gewoon partition magic dit programma werkt als n trein...
En voor windows problemen sla aub even de knowledgebase van microsoft erop na voordat je gaat bellen met de helpdesk, op die manier leert u zelf ook wat. De techs bij PB gebruiken dezelfde knowledgebase als u kunt bezoeken... een kwestie van niet passief zijn maar aktief, durf fouten te maken durf te leren...
Een link leggen in de software misschien kunt u even toelichten wat u hiermee bedoeld.. t klinkt wel als heel veel maar het zou vast niks te betekenen hebben als ik de rest van het verhaal lees.. en enige onkunde bespeur..op het gebied van computers en software...
licht me maar eens in hoe je dat deed ben benieuwd... ?! verras me
U kunt wel zo denigrerend naar de helpdesk uithalen (ze weten niks en ze doen maar wat, ga het zelf maar eens doen dan. U zult bedrogen uitkomen, geloof me) maar deze mensen weten een stuk meer als u van het produkt en de software (ken sommige 2nd levels en techs bij pb persoonlijk, en dit zijn echt wel mensen die veel van computers hardware en software matig afweten)dat is een ding dat 100% boven water staat...
MvG
Bart
Ik ben zeker niet onder de indruk van het relaas van de gast...
1. ik heb 2 partities aangemaakt want windows xp heeft 2 partities nodig om goed te lopen <== Sinds wanneer heeft windows xp 2 partities nodig om goed te lopen... deze persoon weet niet waar die het over heeft en moet nodig eens een boek computers voor dummies aanschaffen...ipv zich alles voor te laten kauwen door de helpdesk..
Microsoft raadt bedrijven zelf aan die computers verkopen aan om een grote partitie van de harde schijf te maken ivm betere prestaties en het mtf gedeelte
2. Sinds wanneer moet je voor een nieuw keyboard de hele computer formateren en alles opnieuw remasteren....
3. PB leverd de xp bij je systeem dat kan je niet ontkennen, master cds hebben wel degelijk hun nut paar redenen.
1. klanten kunnen hun besturings systeem niet op de computers van vrienden instaleren. <= microsoft is hier bij gebaat en t werkt de piraterij goed tegen.
2. gebruikers vriendelijkheid : floppy erin cd eringooien en wachten maar. Alles word netjes voor u geregeld drivertjes geinstaleerd software eropgegooid, beter kan het toch niet.. spaart u veel werk uit.(software die specifiek voor uw computer gemaakt is)
Als je dan zo nodig meer partities wilt hebben gebruik dan gewoon partition magic dit programma werkt als n trein...
En voor windows problemen sla aub even de knowledgebase van microsoft erop na voordat je gaat bellen met de helpdesk, op die manier leert u zelf ook wat. De techs bij PB gebruiken dezelfde knowledgebase als u kunt bezoeken... een kwestie van niet passief zijn maar aktief, durf fouten te maken durf te leren...
Een link leggen in de software misschien kunt u even toelichten wat u hiermee bedoeld.. t klinkt wel als heel veel maar het zou vast niks te betekenen hebben als ik de rest van het verhaal lees.. en enige onkunde bespeur..op het gebied van computers en software...
licht me maar eens in hoe je dat deed ben benieuwd... ?! verras me
U kunt wel zo denigrerend naar de helpdesk uithalen (ze weten niks en ze doen maar wat, ga het zelf maar eens doen dan. U zult bedrogen uitkomen, geloof me) maar deze mensen weten een stuk meer als u van het produkt en de software (ken sommige 2nd levels en techs bij pb persoonlijk, en dit zijn echt wel mensen die veel van computers hardware en software matig afweten)dat is een ding dat 100% boven water staat...
MvG
Bart
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
ik weet niet tegen wie je het hebt, ik heb niks met die andere gast temaken, maar xp heeft wel degelijk 2 partities nodig, althans laat ik het anders formuleren voordat je weer onzin uit zit te kramen, xp maakt altijd 2 partities aan, natuurlijk zal xp goed werken met 1 partitie, maar dat wilt niet zeggen dat xp geen 2 partities behoeft te hebben.
maar ja daar zijn jullie van pb te stom voor omdat te begrijpen, kun je nagaan hoe ondeskundig jullie zijn bij pb.
ik zeg bij deze, droom maar lekker verder met jouw bewering dat xp geen 2 partities behoeft te hebben, met mensen die niet weten hoe bepaalde dingen werken, ga ik niet verder mee induscussie.
heb jij weleens de gezegde gehoord, men heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt?.
precies dat slaat op jullie lui van pb.
heel veel wijsheden toegewenst met jullie onkunde.
maar ja daar zijn jullie van pb te stom voor omdat te begrijpen, kun je nagaan hoe ondeskundig jullie zijn bij pb.
ik zeg bij deze, droom maar lekker verder met jouw bewering dat xp geen 2 partities behoeft te hebben, met mensen die niet weten hoe bepaalde dingen werken, ga ik niet verder mee induscussie.
heb jij weleens de gezegde gehoord, men heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt?.
precies dat slaat op jullie lui van pb.
heel veel wijsheden toegewenst met jullie onkunde.
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
je zegt t zelf idioot xp zal ook werken met 1 partitie... ga boek computer voor dummies kopen of zo ...
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
ps.ik hoor helemaal niet bij die lui idioot niet zo snel oordelen he... en beetje nadenken voordat je iets zegt wat je niet zeker weet
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
er zijn ook mensen die gewoon een brede vriendenkring hebben of een kenissen kring dat wil nog niet zeggen dat je er werkt...
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
Het is geen wonder dat een helpdesk mensen niet kan helpen wanneer ze bv bij hoog en laag volhouden dat XP 2 partities maakt danwel nodig heeft!
XP maakt standaard geen partities, dit is aan de gebruiker. Ik meen zelfs dat als je gewoon op enter ramt tijdens setup dat je standaard 100% van je schijfruimte als 1 partitie maakt.
1, 2 of voor mijn part 6 partities...het zal XP worst zijn maakt niks uit voor de functionaliteit.
Veel computergebruikers werken liever met 2 of meer partities, DAT is de luidende klok.
Dit is echter onafhankelijk van het gebruikte OS, het is gewoon een scheiding van verschillende data, grofweg de scheiding tussen OS en/of andere program files en gemaakte documenten, films, muziek etc. En DAT is nou waar de klepel hangt.
En als je dat allemaal niet weet is dat niet zo erg, niemand weet alles van hard- en software. Maar zoek zoiets dan even uit voordat je anderen belachelijk probeert te maken en daarmee juist jezelf voor schut zet.
Als iedereen een wat meer pro-actieve houding zou hebben op dit gebied dan zouden helpdesks altijd bereikbaar zijn, zonder wachttijden en werden de echte problemen veel beter opgelost.
XP maakt standaard geen partities, dit is aan de gebruiker. Ik meen zelfs dat als je gewoon op enter ramt tijdens setup dat je standaard 100% van je schijfruimte als 1 partitie maakt.
1, 2 of voor mijn part 6 partities...het zal XP worst zijn maakt niks uit voor de functionaliteit.
Veel computergebruikers werken liever met 2 of meer partities, DAT is de luidende klok.
Dit is echter onafhankelijk van het gebruikte OS, het is gewoon een scheiding van verschillende data, grofweg de scheiding tussen OS en/of andere program files en gemaakte documenten, films, muziek etc. En DAT is nou waar de klepel hangt.
En als je dat allemaal niet weet is dat niet zo erg, niemand weet alles van hard- en software. Maar zoek zoiets dan even uit voordat je anderen belachelijk probeert te maken en daarmee juist jezelf voor schut zet.
Als iedereen een wat meer pro-actieve houding zou hebben op dit gebied dan zouden helpdesks altijd bereikbaar zijn, zonder wachttijden en werden de echte problemen veel beter opgelost.
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
Er wordt idd heel veel rotzooi meegeleverd: Microsoft XP, Veritas brandprogramma, Norton antivirus. Belachelijk gewoon. SUKKEL
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
De monteur die ik van Packard bell bij mij thuis gehad heb, vertelde mij dat.
Ik wil niet eigenwijs zijn, ook ik weet niet alles, ben op computergebied geen kleine jongen, ook al zal ik best wel mijn tekortkomingen hebben, wie niet, maar als een monteur van pb dat tegen mij zegt neem ik aan dat, dat zo is.
kijk eens ik mag toch wel aannemen als zo'n iemand bij mij komt en dat tegen mij zegt, hij het wel weet.
Immers hij is de expert.
Een computermonteur word je niet zomaar, als monteur moet je toch wel het een en ander weten ook of op softwaregebied.
Dus jouw opmerking is niet gepast.
Je zou je best eens af kunnen vragen van, waarom zegt die persoon dat en waarom houd die persoon dat vol.
Neen zeggen jullie, haal meteen maar uit, wat kan het ons schelen.
De monteur is kennelijk een leek maar met alle respect, jullie zijn ook ondeskundig.
Ik kan zo wel een vraag stellen die elke computer expert behoord te weten, maar daar hebben jullie dan geen antwoord op.
Weet je wat met jullie is, jullie geven de ondeskundigheid niet toe, neen jullie schuiven het liever op een ander af.
Ik wil niet eigenwijs zijn, ook ik weet niet alles, ben op computergebied geen kleine jongen, ook al zal ik best wel mijn tekortkomingen hebben, wie niet, maar als een monteur van pb dat tegen mij zegt neem ik aan dat, dat zo is.
kijk eens ik mag toch wel aannemen als zo'n iemand bij mij komt en dat tegen mij zegt, hij het wel weet.
Immers hij is de expert.
Een computermonteur word je niet zomaar, als monteur moet je toch wel het een en ander weten ook of op softwaregebied.
Dus jouw opmerking is niet gepast.
Je zou je best eens af kunnen vragen van, waarom zegt die persoon dat en waarom houd die persoon dat vol.
Neen zeggen jullie, haal meteen maar uit, wat kan het ons schelen.
De monteur is kennelijk een leek maar met alle respect, jullie zijn ook ondeskundig.
Ik kan zo wel een vraag stellen die elke computer expert behoord te weten, maar daar hebben jullie dan geen antwoord op.
Weet je wat met jullie is, jullie geven de ondeskundigheid niet toe, neen jullie schuiven het liever op een ander af.
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
En u slaat alweer de plank vokomen mis
Een monteur is een expert op HARDWARE GEBIED, NIET OP SOFTWARE GEBIED.
Monteurs bellen de helpdesk als ze niet uit een softwarematig probleem komen, monteurs hoeven daar zowiezo niet aan te beginnen, meestal als een monteur belt , belt hij met een andere helpdesk als u belt dwz dat deze mensen 2nd level zijn of meer afweten dan de normale tech . senior techs dealer techs.. bijvoorbeeld
De meeste informatie software matig is verreweg bij de helpdesk te vinden die hebben alle informatie die je kan verwachten over het merk en de computer zelf op het intraweb waar alle tekortkomingen problemen netjes vermeld staan voor de tech
En gaat u ons nog uitleggen over de link die u in de software hebt gelegd zodat het nu opgelost is met uw superieure kennis van computers uhum
Een monteur is een expert op HARDWARE GEBIED, NIET OP SOFTWARE GEBIED.
Monteurs bellen de helpdesk als ze niet uit een softwarematig probleem komen, monteurs hoeven daar zowiezo niet aan te beginnen, meestal als een monteur belt , belt hij met een andere helpdesk als u belt dwz dat deze mensen 2nd level zijn of meer afweten dan de normale tech . senior techs dealer techs.. bijvoorbeeld
De meeste informatie software matig is verreweg bij de helpdesk te vinden die hebben alle informatie die je kan verwachten over het merk en de computer zelf op het intraweb waar alle tekortkomingen problemen netjes vermeld staan voor de tech
En gaat u ons nog uitleggen over de link die u in de software hebt gelegd zodat het nu opgelost is met uw superieure kennis van computers uhum
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
Dan moet zo'n monteur van jullie zijn mond dicht houden.
Het feit dat zo'n iemand dat tegen een klant zegt terwijl hij er geen ballen verstand van heeft bewijst al genoeg over de slechte service van Packard bell.
Maar ja wat wil je eigenlijk ook, zeer slechte kwaliteit computers van P.b. dan stelletje kneuzen die daar aan de helpdesk van packard bell zitten en vervolgens iemand bij een klant langs sturen die er verder ook geen ballen verstand van heeft.
Mooi zooitje!
Het feit dat zo'n iemand dat tegen een klant zegt terwijl hij er geen ballen verstand van heeft bewijst al genoeg over de slechte service van Packard bell.
Maar ja wat wil je eigenlijk ook, zeer slechte kwaliteit computers van P.b. dan stelletje kneuzen die daar aan de helpdesk van packard bell zitten en vervolgens iemand bij een klant langs sturen die er verder ook geen ballen verstand van heeft.
Mooi zooitje!
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
En gaat u ons nog uitleggen over de link die u in de software hebt gelegd zodat het nu opgelost is met uw superieure kennis van computers
hahahahahahahahaha
ik mag toch weleven lachen he.
alleen tegen betaling van 1500 euro geef ik mijn geheim prijs.
Jullie dombo's vinden jullie zelf toch zo superieur, zoek hetzelf maar uit.
Computerexperts weten dat wel, maar ja jullie hebben er geen kaas van gegeten, dus ik neem jullie niks kwalijks met jullie stompzinnige opmerkingen.
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
vreemd dat iedereen steeds die helpdesk moet bellen..............
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
Ik vermoed dat het een link is naar zijn software.
Wij noemen dat ook wel een snelkoppeling
Toch intrigerend: iemand die een PB koopt, helpdesk en monteur nodig heeft, niet zelf windows kan installeren... maar wel het geheim van 1500 euro kent!
Wij noemen dat ook wel een snelkoppeling
Toch intrigerend: iemand die een PB koopt, helpdesk en monteur nodig heeft, niet zelf windows kan installeren... maar wel het geheim van 1500 euro kent!
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
vreemd dat iedereen steeds die helpdesk moet bellen..............
Dat doen ze om te kunnen lachen met jullie!
Zelfs ik lig nu in een deuk van het lachen met die stompzinnige opmerkingen van die P.b. lui.
Jullie zijn echt een giller.
Mocht ik mij een keer vervelen kom ik zeker weer op deze topic om te zien wat voor stomme opmerkingen die P.B. mensen nu weer geplaatst hebben.
Mijn dag kan niet meer stuk.
Wel ben ik zo beleefd om jullie te bedanken, omdat jullie mij hebben laten lachen.
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
en nog steeds wek ik de indruk bij die gast dat ik bij PB werk..
En dat is helemaal niet waar.. Ik weet hoe helpdesks werken dat is alles ach ja je hebt ook wel gelijk , als ik alles zo terug lees kan ik er ook wel om lachen..
Waar ik het hardst om heb gelachen is deze zin :
Persoon met PB machine : En ik ben geen kleine jongen op het gebied van computers !...(deze zin is echt briljant hier heb ik echt hard om gelachen!!).
LOL waarom koop je dan PB, zegt al genoeg over de integriteit van die persoon. Als je iets van computers afweet bouw je je bak lekker zelf.. spaart lekker veel geld uit en je hebt meteen goede hardware ^^
Bart
En jan je hebt helemaal gelijk snelkoppeling nog niet aan gedacht
En dat is helemaal niet waar.. Ik weet hoe helpdesks werken dat is alles ach ja je hebt ook wel gelijk , als ik alles zo terug lees kan ik er ook wel om lachen..
Waar ik het hardst om heb gelachen is deze zin :
Persoon met PB machine : En ik ben geen kleine jongen op het gebied van computers !...(deze zin is echt briljant hier heb ik echt hard om gelachen!!).
LOL waarom koop je dan PB, zegt al genoeg over de integriteit van die persoon. Als je iets van computers afweet bouw je je bak lekker zelf.. spaart lekker veel geld uit en je hebt meteen goede hardware ^^
Bart
En jan je hebt helemaal gelijk snelkoppeling nog niet aan gedacht
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 27 apr 2004 16:43
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
Wat een leuke topic is dit.
Iedereen gaat zo heerlijk tegen elkaar in, de ene is nog lolliger dan de andere.
Was de hele forum maar zo, dan was ik hier niet weg te branden.
Iedereen gaat zo heerlijk tegen elkaar in, de ene is nog lolliger dan de andere.
Was de hele forum maar zo, dan was ik hier niet weg te branden.
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
Packard Bell het klantvriendelijkst!!
Packard Bell uitgeroepen tot winnaar Nationale Contact Center Awards
woensdag 28 april 2004
Wijchen, 29 april 2004 – Packard Bell, de consumentendivisie van NEC Computers Nederland B.V., heeft de Gouden Award gewonnen bij de uitreiking van de Nationale Contact Center Awards (NCCA) 2004. De prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan het bedrijf dat met zijn contact center het hoogste scoort op innovatie, klant- en medewerkerstevredenheid en opbrengt/kosten performance.
Packard Bell heeft de eerste prijs behaald omdat in een zeer kort tijdsbestek de technische helpdesk is omgevormd tot een volwaardig Customer Contact Center. Naast de beoordeling van een case die Packard Bell heeft ingestuurd, heeft de jury een bezoek gebracht aan het contact center van Packard Bell in Wijchen.
De jury van de NCCA zegt over Packard Bell: “Met name de aanpak hoe de verandering is uitgevoerd, het innovatieve karakter en de balans tussen sales en service, maken het Customer Contact Center een motiverend voorbeeld voor de branche.”
Het Customer Service Center van Packard Bell heeft de laatste jaren een ware transformatie ondergaan. In 2002 is begonnen de technische helpdesk om te vormen naar een Customer Contact Center om de service en klanttevredenheid op een hoger niveau te brengen en de efficiency sterk te verbeteren.
Hiertoe werd een nieuwe selfservice helpdesk geïmplementeerd met een interactief voice response systeem, waarmee automatisch 95% van de vragen kan worden beantwoord. Deze helpdesk is dag en nacht bereikbaar, zowel via internet als telefoon via een geautomatiseerde spraakdialoog. De klant spreekt zijn vraag in en krijgt antwoord of een vervolgvraag terug. Wanneer een probleem niet langs de automatische weg kan worden opgelost, schakelt het systeem door naar een persoonlijke adviseur, die direct de gestelde vragen op zijn scherm te zien krijgt. Hierdoor hoeft de klant niet opnieuw zijn vraag te formuleren. Gemiddeld worden in het Customer Contact Center wekelijks 5.000 telefoongesprekken en 460 e-mails afgehandeld.
Hans Schinkel, General Manager van Packard Bell: “Ons succes in de consumentenmarkt komt voor een deel voort uit onze inspanning om thuiscomputers gebruiksvriendelijk en voor iedereen toegankelijk te maken. Een goede klantenservice is daarmee onlosmakelijk verbonden. De laatste jaren hebben wij hard gewerkt aan het verbeteren van ons serviceniveau en onze klanttevredenheid. Met ons nieuwe Contact Center kunnen we onze klanten sneller en beter van dienst zijn. De award die we hebben gewonnen toont aan dat deze inspanning ook als succesvol wordt aangemerkt.”
Mathilde Kuiper, Manager Customer Contact Center van Packard Bell: “De omslag van technische helpdesk naar Customer Contact Center stelt ons in staat als volwaardig klantcontactkanaal de klanten optimaal van dienst te zijn.”
Resultaten
Sinds de implementatie van het Customer Contact Center zijn belangrijke resultaten behaald. Zo is het serviceniveau gestegen van 35% naar 85% en is de gemiddelde gesprekstijd gedaald van 14 minuten naar 9,5 minuut. Van alle binnenkomende gesprekken kan nu 80% in één keer adequaat worden afgehandeld. Voorheen lag dit percentage op 65%. De klanttevredenheid is gestegen van 6,3 naar 7,1. Tegelijkertijd kon door het nieuwe Contact Center significant worden bespaard op supportkosten in 2003.
Packard Bell Customer Contact Center
Het Customer Contact Center in Wijchen is onderdeel van de Division Service & Support van Packard Bell en biedt een uitgebreid scala aan klantcontactmogelijkheden. Zo kunnen klanten het Customer Contact Center bereiken via telefoon, internet, e-mail en correspondentie via de post. Ook het gehele klantproces van servicemonteurs in de Benelux, Engeland, Ierland en Duitsland is ondergebracht in Wijchen.
--------------
Meer informatie over de Nationale Contact Center awards is te vinden op www.ncca.nl
Packard Bell uitgeroepen tot winnaar Nationale Contact Center Awards
woensdag 28 april 2004
Wijchen, 29 april 2004 – Packard Bell, de consumentendivisie van NEC Computers Nederland B.V., heeft de Gouden Award gewonnen bij de uitreiking van de Nationale Contact Center Awards (NCCA) 2004. De prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan het bedrijf dat met zijn contact center het hoogste scoort op innovatie, klant- en medewerkerstevredenheid en opbrengt/kosten performance.
Packard Bell heeft de eerste prijs behaald omdat in een zeer kort tijdsbestek de technische helpdesk is omgevormd tot een volwaardig Customer Contact Center. Naast de beoordeling van een case die Packard Bell heeft ingestuurd, heeft de jury een bezoek gebracht aan het contact center van Packard Bell in Wijchen.
De jury van de NCCA zegt over Packard Bell: “Met name de aanpak hoe de verandering is uitgevoerd, het innovatieve karakter en de balans tussen sales en service, maken het Customer Contact Center een motiverend voorbeeld voor de branche.”
Het Customer Service Center van Packard Bell heeft de laatste jaren een ware transformatie ondergaan. In 2002 is begonnen de technische helpdesk om te vormen naar een Customer Contact Center om de service en klanttevredenheid op een hoger niveau te brengen en de efficiency sterk te verbeteren.
Hiertoe werd een nieuwe selfservice helpdesk geïmplementeerd met een interactief voice response systeem, waarmee automatisch 95% van de vragen kan worden beantwoord. Deze helpdesk is dag en nacht bereikbaar, zowel via internet als telefoon via een geautomatiseerde spraakdialoog. De klant spreekt zijn vraag in en krijgt antwoord of een vervolgvraag terug. Wanneer een probleem niet langs de automatische weg kan worden opgelost, schakelt het systeem door naar een persoonlijke adviseur, die direct de gestelde vragen op zijn scherm te zien krijgt. Hierdoor hoeft de klant niet opnieuw zijn vraag te formuleren. Gemiddeld worden in het Customer Contact Center wekelijks 5.000 telefoongesprekken en 460 e-mails afgehandeld.
Hans Schinkel, General Manager van Packard Bell: “Ons succes in de consumentenmarkt komt voor een deel voort uit onze inspanning om thuiscomputers gebruiksvriendelijk en voor iedereen toegankelijk te maken. Een goede klantenservice is daarmee onlosmakelijk verbonden. De laatste jaren hebben wij hard gewerkt aan het verbeteren van ons serviceniveau en onze klanttevredenheid. Met ons nieuwe Contact Center kunnen we onze klanten sneller en beter van dienst zijn. De award die we hebben gewonnen toont aan dat deze inspanning ook als succesvol wordt aangemerkt.”
Mathilde Kuiper, Manager Customer Contact Center van Packard Bell: “De omslag van technische helpdesk naar Customer Contact Center stelt ons in staat als volwaardig klantcontactkanaal de klanten optimaal van dienst te zijn.”
Resultaten
Sinds de implementatie van het Customer Contact Center zijn belangrijke resultaten behaald. Zo is het serviceniveau gestegen van 35% naar 85% en is de gemiddelde gesprekstijd gedaald van 14 minuten naar 9,5 minuut. Van alle binnenkomende gesprekken kan nu 80% in één keer adequaat worden afgehandeld. Voorheen lag dit percentage op 65%. De klanttevredenheid is gestegen van 6,3 naar 7,1. Tegelijkertijd kon door het nieuwe Contact Center significant worden bespaard op supportkosten in 2003.
Packard Bell Customer Contact Center
Het Customer Contact Center in Wijchen is onderdeel van de Division Service & Support van Packard Bell en biedt een uitgebreid scala aan klantcontactmogelijkheden. Zo kunnen klanten het Customer Contact Center bereiken via telefoon, internet, e-mail en correspondentie via de post. Ook het gehele klantproces van servicemonteurs in de Benelux, Engeland, Ierland en Duitsland is ondergebracht in Wijchen.
--------------
Meer informatie over de Nationale Contact Center awards is te vinden op www.ncca.nl