LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips Breedbeeld tv gemaakt om 5 jaar te werken?

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
SterkeYerke

Re: Philips Breedbeeld tv gemaakt om 5 jaar te werken?

Ongelezen bericht door SterkeYerke »

Groot gelijk, want Panasonic TV en Video is topkwaliteit en komt al jaren als beste uit de consumententesten.
Vroeger altijd Philips en altijd gelazer, sinds een jaar of wat Panasonic en nooit gedonder gehad, prima spul :!: :!: :!:

fm

Ongelezen bericht door fm »

daarom heb ik nu ook een dvd recorder met hd, 5.1 versterker, autoradio,zelfs m'n scheeraperaat , filmcamera alleen maar van PANASONIC en nog NOOIT prblemen mee gehad

e.a

Ongelezen bericht door e.a »

eindelijk zijn er een paar mensen wakker geworden in 'philips land nederland' die ook een verstandige keuze hebben gemaakt om PANASONIC te kiezen vroeger had ik ook alleen maar problemen met philips en sony daarna voor panasonic gegaan NOOIT meer problemen mee gehad koop alleen nog maar panasonic nooit GEEN PHILIPS EN SONY MEER zie maar ook aan hun dvd recordres alleen maar problemen je moet elke keer firmware updaten anders leest die recorder de dvds niet meer bij panasonic heb je daar geen last van

JJG

Ongelezen bericht door JJG »

Ook bij mijn Philips breedbeeld 100 Hz 28PW9503 kleuren TV begaf het na 5 jaar: Er was alleen nog een groen beeld met lichtgroene strepen. Kosten 350 - 375 euro!!!
Ik heb een brief naar Philips geschreven waarop ik als antwoord kreeg dat gezien de leeftijd van de televsie er geen sprake kan zijn van een tegemoetkoming in de kosten! Dit terwijl een normale gebruiksduur van een TV volgens de Consumentenbond 8-10 jaar is.
Mijn conclusie: Koop nooit iets waar de naam Philips op staat.
Philips: geen kwaliteit en geen enkele service.

hboxem

Ongelezen bericht door hboxem »

ik ben ook erg teleurgesteld in Philips. Mijn 82 cm breedbeeld matchline maak veel herrie als ik hem aanzet en een blauw beeld, maar doet dit alleen op de kanalen van RTL 4 - 5, SBS 6, Veronica en niet op Ned 1-2-3
Heb al een tig aantal E-mail naar Philips gezonden maar krijg steeds het botte antwoord van dat ik maar naar de dealer moet gaan, maar deze zegt steeds dat de reparatie te duur is en ik beter kan kijken naar een nieuwe!!!!

Ik vind dit maar een slechte oplossing en vooral van Philips die horen hier zelf een mannetje achteraan te sturen om bij de klant te kijken en er desnoods een nieuwe te leveren. van een Tv met z'n prijs mag ik meer verwachten!!!!!!!!!!!

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Dat Philips zo reageert, is gewoon normaal. Philips voert nl. geen reparatie's zelf uit. Een andere TV kopen, is gewoon ONZIN! Wie bepaalt wat te duur is? Een consument kan gewoon zelf beslissen, na een eventuele prijsopgave en in aanmerking genomen wat de leeftijd van het apparaat is, of tot reparatie zal worden over gegaan. Wat vrijwel zeker hier aan de hand is, is dat één van de twee tuners defekt is. Deze zijn gecombineerd en zitten dus in dezelfde behuizing. De stations welke U noemt, zijn zg. UHF kanalen en het blauwe beeld ontstaat als er geen signaal ontvangen wordt. De andere kanalen zijn VHF kanalen en dat gedeelte van de tuner werkt dus normaal. Een dergelijke reparatie zal ca. 140 tot 150 Euro gaan kosten indien U het toestel zelf brengt, anders komen er natuurlijk haal en bezorg kosten bij. Is toch altijd nog goedkoper dan een nieuw toestel. De keuze is aan U.

Vr. Gr. Hans.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ik ben ook erg teleurgesteld in Philips. Mijn 82 cm breedbeeld matchline maak veel herrie als ik hem aanzet en een blauw beeld, maar doet dit alleen op de kanalen van RTL 4 - 5, SBS 6, Veronica en niet op Ned 1-2-3
zou je niet eens gewoon je aansluiting nakijken????????

Roomster

Ongelezen bericht door Roomster »

Ik heb zelf een Philips breedbeeld, flatscreen hangen maar heb hier ook erg veel problemen mee.
De eerdere uitvoering die ik voorheen had is tot 4x toe teruggebracht naar de winkel omdat hij kapot was (en dit in 4 maanden tijd). na de 4e keer is er een nieuwe aangeleverd, ben benieuwd hoe lang deze het vol houdt. maar ik raad ook sterk af om een phipips te kopen.

Dat een breedbeeld nergens voor nodig is en zonde van het geld is natuurlijk onzin want ik heb ook een Panasonic flatscreen hangen en deze is van topkwaliteit en zeker met films etc. is het erg fijn om een groot scherm te hebben.

Wooffbear

Ongelezen bericht door Wooffbear »

Heb ook een Philips breedbeeld TV en heb hiermee nog steeds sinds 4 jaar problemen.
Bij het opstarten is een piepgeluid tot de TV iets warmgelopen heeft en dit is erg irritant en dit komt vaak gedurende uitsendingen gewoon terug.
Deze TV is 3 keer in reparatie geweest (nieuw en dan reparatie en niet gewoon een ander apparaat) er is een keer een monteur bij ons geweest die heeft niet de juiste gereedschap voor een Philips TV bij sich gehad en dan heeft hij na het vinden van de Imbussleutel gewoon ergens siliconen spray op gespoten en het probleem was drie dagen verholpen en daarna tot heden nog steeds hetzelfde. Wij hebben het gefecht opgegeven en wachten gewoon tot wij echt een nieuwe TV moeten hebben want (alles went behalve een Philips TV) maar zuijn er wel niet tevreden over.
Hopende dat dit verhaal iets opleverd verblijf ik met
vriendelijke groet

ROlf L.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

over sony heb ik nog nooit klachten gehad,ik heb op de slaapkamer een oude staan van 21 jaar!! oud en die doet het nog prima. Ook de breedbeeld van 1998 bevalt me uitstekend

Breedbeeld TV

Ongelezen bericht door Breedbeeld TV »

Het is mij een raadsel, waar deze onzin vandaan komt.
In de laatste jaren, en nu praat ik over een tijdsbestek van pak weg 10 tot 12 Jaar, heeft Philips de totale montage zeer goed weten te opwaarderen qua qualiteit.
Ik heb in het begin stadium dat Philips met de eerste kleuren TV begon te maken ook een on plezierige belevenis gehad, maar dat is op een tijds bestek van ±30 Jaar toch ook wel weg te cijferen.
Ook ik ben nu in het bezit van een Breedbeeld TV, en toch weer van Philips.
Maar wat is het probleem, de meeste mensen weten niet hoe er met een Breedbeeld moet worden om gegaan.
9 van de 10 bezitters van zo'n apparaat ge bruiken dit soort TV's als een flipperkast, en dat was niet de bedoeling van de maker.
En dan maar klagen dat de TV zo gauw kapot is/gaat.
Ik ben zeer tevreden over het door mij aangeschaftte apparaat.
En hoop dat er toch ddor een hoop mensen eens wat doordachter met zijn of haar TV zullen omgaan.

Whistler1

Ongelezen bericht door Whistler1 »

Een prima betaalbare breedbeeld televisie is op dit moment Samsung. Ik moet zeggen dat ik meerdere apparaten hebt van dit merk, en er is tot nu toe nog helemaal niets stuk gegaan.

Misschien eens het proberen waard.

Succes!

Gr. Ed

JohanW

Ongelezen bericht door JohanW »

Wat een onzin! Ik heb al sinds 1996 een Nokia breedbeeld TV.
Nog nooit geen problemen mee gehad. Nouja, de afstandsbediening is een keer kapot gegaan. Maar de afstandsbediening van m'n Sony videorecorder werkt ook voor m'n TV.

Voor de Nederlandse omroepen hoef je geen breedbeeld te kopen. Alleen de Belgen zenden veel in breedbeeld uit. Of je moet je voor je DVD films doen.

mvans

Ongelezen bericht door mvans »

Mijn Philips breedbeeld televisie doet het al vele jaren (bijna 8 jaar) en heeft bij mij een tropenleven. Staat dus vaak aan. Dus het hoeft niet altijd zo te zijn. Met Sony daarentegen al de nodige problemen gehad, een van de eerste trinitron's gehad helaas slechts 5 jaar en toen al stuk. Toen een nieuwe Sony gekocht na twee jaar raar groen rood, blauw beeld, remedie stekker er uit halen en na een minuut om draaien en de stekken er weer in doen. Een enkele keer niet zo erg maar iedere dag word dat vervelend. Dus toen Philips naar volle tevredenheid gelukkig.

basgsi

Ongelezen bericht door basgsi »

Wij hebben thuis ook een finlux na jarenjang een philips te hebben gehad. De finlux kwam toen het beste uit de test, wij hebben er niet anders dan problemen mee gehad, vooral het verspringen van de beeldbuis. we hebben nu een JVC maar doe mij maar een philips.

gastkm

Ongelezen bericht door gastkm »

Ik heb al 7 jaar een Sony 82 cm met palplus 100hz dolby een topmodel uit de eerste serie breedbeeld tv's gebruik hem elkedag nooit wat meegehad en nog steed een perfect beeld ik had een extra garantie van 6 jaar erbij genomen niet nodig gehad misschien heb ik geluk gehad. Ik ben er in iedergeval heel erg blij mee. Ik heb wel vanaf het begin de instelling voor contrast op een redelijk waarde gezet dus niet te hoog

c.j.kooiman.

Ongelezen bericht door c.j.kooiman. »

:D wij zijn zeer tevreden met de t.v is 7 jaar oud.[/quote]

TMOD

Ongelezen bericht door TMOD »

Aan de reacties te lezen binnen dit onderwerp zijn er veel deskundigen aanwezig op dit forum. Ik hoop dat één van jullie mij kan helpen mijn twijfel over een diagnose weg te halen.

Door een reparateur wordt beweerd dat de beeldbuis van mijn 4 jaar en 10 maanden oude Sony breedbeeld kapot is. De symptomen waren echter geen van degene die al eerder op dit forum beschreven zijn. De TV deed het normaal (alle kanalen, normaal beeld en normaal geluid). Alleen op enog moment schoot de TV uit waarna het rode standby lampje begon te knipperen. Wanneer de TV volledig werd uitgeschakeld en enige tijd later weer werd ingeschakeld deed hij het weer gewoon. Er waren avonden dat de TV helemaal niet uitviel en er waren avonden waarin hij om de 5 minuten er mee stopte.

Door dit laatste heb ik besloten de TV naar een reparateur te brengen met het idee dat er een of ander hitte beveiliging niet goed meer zou functioneren. Na een week kreeg ik echter de mededeling dat de beeldbuis defect was en dat er al contact gezocht was met Sony i.v.m. de zogenaamde coulance regeling. De regeling hield in dat de reparatie van de kapotte beeldbuis mij 600 euro zou gaan kosten. De reparateur adviseerde een nieuwe TV aan te schaffen.

Dit heb ik (nog) niet gedaan aangezien ik twijfel aan de gestelde diagnose. Kan iemand aangeven of o.b.v. de symptomen het mogelijk is dat de beeldbuis kapot is of dat dit klinklare onzin is?

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Voor mij vanaf deze plaats moeilijk te beoordelen. In het algemeen komen defekten aan de beeldbuis bij Sony vrijwel niet voor. Hoeveel keer knippert het rode lampje, er is voor verschillende storingen een bepaald aantal, twee keer is een overload in de straalstroom van de beeldbuis, dertien keer is het wegvallen van de sturing op de vertikaal eindtrap en zo zijn er nog meer mogelijkheden. Ook komt het voor dat de tuner en vooral wanneer er een EC 411 tuner in zit dit verschijnsel opteedt. Zit de fout in de tuner dan is dat een slechte massa verbinding op de I kwadraad C bus en dat zijn vrij algemene storingen welke voor een ervaren technicus vrij eenvoudig zijn op te lossen. Tegenwoordig is het erg moeilijk om goed ervaren personeel te vinden en als het dan een onervaren man is, dan wordt al snel een verkeerde diagnose gesteld, hetgeen niet wil zeggen dat dit opzettelijk gebeurt.

Vr. Gr. Hans.

bertje 34

Ongelezen bericht door bertje 34 »

ook mijn breedbeeld tv ging kapot na bijna 6 jaar
heb hem aangeboden bij electro zaak HAKA in Emmen.
ik kon de tv na 2 weken weer ophalen,hij was gerepareerd
(zonder toestemming).
maar wat bleek,ik hoefde niks te betalen.
nieuwe beeldbuis en nieuwe software geinstalleerd.
dit is in samenwerking met philips gebeurd.
dus philips en haka krijgen van mij een grote pluim

Gesloten