LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Buiten proportionele straf van CBR.

Andere onderwerpen over auto en vervoer
kokka

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door kokka »

het zal allemaal best vervelend zijn en niet helemaal gebruikers vriendelijk, maar een straf hoeft ook helemaal niet makkelijk te zijn.het feit dat hij een alcoholslot in zijn auto mag geeft hem, ondanks zijn misdadig hoge alcohol percentage in zijn bloed, toch de mogelijkheid om mobiel te blijven. Ik mag toch aannemen dat uw zoon ondertussen zijn lesje wel geleerd heeft en nu nooit meer met alcohol op zal rijden.

Mixi

Ongelezen bericht door Mixi »

door kokka
ik zal eens aan een vriend van mij vragen of hij het heel erg vind om voor zijn leven in een (elektrische) rolstoel te zitten, hij werd aangereden door iemand die (naar eigen zeggen) voor het eerst met een slok op reed.

Ik weet zeker dat als er meer aandacht aan het ASP wordt gegeven en het heel groot in het nieuws zou worden gebracht, het aantal aanhoudingen met alcohol sterk zou afnemen. Maar ja, dan krijgt de overheid en Drager uiteraard niet zoveel geld meer in het laadje. Het ASP is op de huidige manier gewoon een ordinaire melkkoe en geen preventieve maatregel zolang het niet bij het grote publiek bekend is.

VOORKOMEN ID TOCH BETER DAN GENEZEN!!!

Bijna niemand weet hoe deze wet werkelijk in elkaar zit en werkt. Alleen de mensen die deze oplegging hebben gekregen.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Mixi, niemand hoeft ook te weten hoe het in elkaar zit, bijna niemand wil dit
ook weten omdat men gewoon niet met alcohol rijd.
En of dat nu 1 of 10x gebeurd is het blijft even erg.

Jij vind het een melkkoe het alcoholslot, ik vind het een lachertje dat alcoholslot want dat
zou helemaal niet moeten bestaan.
Rijbewijs zou direct ingenomen moeten worden, zulke mensen zijn een gevaar op de weg, niet
alleen voor zich zelf maar ook voor de andere weggebruikers !

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als een alcoholslot niet goed werkt en meer (andere) gevaren oplevert dan het voorkomt, moet het idd maar afgeschaft worden.

Chocomelk

Mixi schreef: VOORKOMEN ID TOCH BETER DAN GENEZEN!!!
Klopt helemaal Mixi :!:
Gewoon niet met alcohol op achter het stuur dan voorkom
je heel veel problemen.

Jolijn

Mixi schreef: Bijna niemand weet hoe deze wet werkelijk in elkaar zit en werkt. Alleen de mensen die deze oplegging hebben gekregen.
Heeft u geen auto waarin u het alcoholslot kunt plaatsen, of wilt u om een andere reden niet meedoen aan het alcoholslotprogramma, dan mag u 5 jaar geen auto besturen

Het is dus of een alcoholslot of 5 jaar niet rijden.

Jolijn

Chocomelk schreef:@ Mixi, niemand hoeft ook te weten hoe het in elkaar zit, bijna niemand wil dit

Jij vind het een melkkoe het alcoholslot, ik vind het een lachertje dat alcoholslot want dat
Rijbewijs zou direct ingenomen moeten worden, zulke mensen zijn een gevaar op de weg, niet
Welke fouten mogen wel gemaakt worden?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Chocomelk schreef:@ Mixi, niemand hoeft ook te weten hoe het in elkaar zit, bijna niemand wil dit

Daarmee zadel je de maatschappij met nog meer ellende op, immers een gebrek aan een rijbewijs, plaatst een volwassene op de arbeidsmarkt toch op een achterstand, in vergelijking met andere werkzoekenden.

Ik had alleen graag gezien dat ze dit tot het einde aan toe hadden uitgekristalliseerd, dus 1e keer 5 jaar zo'n slot, bij recidive na die 5 jaar levenslang een alcoholslot, en bij fraude daarmee levenslange rij-ontzegging.

Nu kunnen ze zich 5 jaar gedragen, en alsnog weer de fout in gaan. Ik zou dan ook voor mensen die gepakt worden met een lagere hoeveelheid drank, ook een proeftijd van zeg 5 jaar willen zien, en bij recidive plaatsing van een slot, met een looptijd van 5 jaar, ingaande bij plaatsing, inclusief levenslange proeftijd oid.

Chocomelk

Jolijn schreef: Welke fouten mogen wel gemaakt worden?
Tjah uhm...dat is inderdaad een goede vraag.

kokka

Chocomelk schreef:
Jolijn schreef: Welke fouten mogen wel gemaakt worden?
Tjah uhm...dat is inderdaad een goede vraag.
met alcohol oprijden is geen fout. ik denk dat een fout die je maakt in principe zonder opzet is.zoals niet zien dat het stoplicht op rood springt, of net even iets over de maximum snelheid rijden.maar met 80 door de bebouwde kom of met je dronken kop achter het stuur is geen fout maar bewust en crimineel gedrag.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Mixi schreef:Het is niet mijn bedoeling om dit forum te bestoken met verhalen over het alcoholslot. Wel is het mijn bedoeling om zoveel mogelijk mensen te bereiken over mijn en uiteraard mijn zoon zijn ervaringen rondom het alcoholslot.Dit om andere mensen, die net als mijn zoon deze oplegging hebben gekregen te laten weten tegen welke problemen ze aan kunnen lopen.Toen mijn zoon deze oplegging kreeg, moest hijzelf overal achter komen.De informatie die je over het ASP krijgt is nihil. Ik hoop dat er mensen zijn die door mijn verhalen en hun eigen ervaringen ook gaan klagen bij o.a. het ministerie, het CBR en de ANWB. Mijn zoon was één van de eerste die met deze oplegging te maken heeft gekregen. Ik zou blij zijn geweest met mensen die hun ervaringen over het alcoholslot op internet hadden gezet. Het had mij dan niets uitgemaakt in welk forum dat was geweest. Als ik maar informatie had kunnen vinden.

Nu weet ik, na al onze ervaringen dat het alcoholslot een gevaar zettend karakter heeft. Het zou dan ook zeer egoïstisch zijn om deze informatie niet te delen met anderen.

Helaas zijn er mensen die denken dat je leven kapot gemaakt mag worden omdat je één keer zo stom bent geweest met een slok teveel op achter het stuur te gaan. (in dit geval mijn zoon) Mijn zoon is een hard werkende jongen die een fout heeft gemaakt. Daar heeft hij ook heel veel spijt van. Met deze oplegging is ons sociaal leven behoorlijk achteruit gegaan. Hij is niet alcoholafhankelijk. Nu denken veel mensen, jaja, een alcoholslot krijg je niet zomaar!! Niet na één keer. Je zal wel vaker gepakt zijn met alcohol. Dit is dus niet het geval!! Ik word een beetje moe van al die vooroordelen!!Gelukkig zijn er ook mensen die wel wat hebben aan de informatie die ik op het forum schrijf. Zo hoop ik ook wat te hebben aan de informatie van anderen.

Bij de raad van state heeft de regering gereageerd met het volgende.

Er zal te zijner tijd uitgebreid voorlichting worden gegeven over het alcoholslotprogramma en alle consequenties die daaraan zijn verbonden zodat alle bestuurders weten, of in ieder geval kunnen weten, wat de gevolgen zijn van rijden onder invloed van alcohol.

Ook aan bovenstaande is niet voldaan!! Hier wordt nog steeds geen aandacht aan gegeven op radio en tv. De meeste mensen zijn nog steeds niet op de hoogte van het alcoholslot. Er zijn zelfs nog politieagenten die niets van het slot weten en wanneer je hem opgelegd krijgt.

De raad van State geeft niet voor niets zo een advies!! Er is in deze wet heel veel wat niet klopt!! En als je daarmee te maken krijgt, kan je hier pas over meepraten!

Ik weet zeker dat als er meer aandacht aan het ASP wordt gegeven en het heel groot in het nieuws zou worden gebracht, het aantal aanhoudingen met alcohol sterk zou afnemen. Maar ja, dan krijgt de overheid en Drager uiteraard niet zoveel geld meer in het laadje. Het ASP is op de huidige manier gewoon een ordinaire melkkoe en geen preventieve maatregel zolang het niet bij het grote publiek bekend is.

Straffen oké, helemaal terecht, maar laat dit dan wel staan in relatie tot het misdrijf.

Uw zoon kon zich niet beheersen en u gaat hier in feite alles wat uw zoon nu gebeurt een beetje bagatelliseren.

Een alcoholslot krijg je niet omdat je met zweetvoeten achter het stuur hebt gezeten.

Dus stop met het plaatsen van onzin over gevaarzetting van het alcoholslot.

Wat uw zoon is overkomen heeft hij aan zich zelf te danken. Einde verhaal.

kokka

amen

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

Mixi schreef:Het is niet mijn bedoeling om dit forum te bestoken met verhalen over het alcoholslot.
Waarom doe je dat dan? :shock:

Je zal hier echt geen mensen vinden die medelijden met je hebben. Die "goede jongen" had heus niet 1 biertje teveel op. Als het alcoholslot hem/jullie niet bevalt, dan moet hij er maar voor kiezen 5 jaar niet te rijden.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Mixi schreef:[quote="kokka'']
ik zal eens aan een vriend van mij vragen of hij het heel erg vind om voor zijn leven in een (elektrische) rolstoel te zitten, hij werd aangereden door iemand die (naar eigen zeggen) voor het eerst met een slok op reed.

VOORKOMEN ID TOCH BETER DAN GENEZEN!!!

Bijna niemand weet hoe deze wet werkelijk in elkaar zit en werkt. Alleen de mensen die deze oplegging hebben gekregen.[/quote][/quote]
U zeurt weer verder, maar gaat even helemaal voorbij aan het punt dat kokka hier maakt, namelijk dat uw arme, lieve zoon wel iemand voorgoed gehandicapt of zelfs dood had kunnen rijden.
Maar dat past niet in uw straatje van kritiek op de opgelegde straf.
Voorkomen is inderdaad beter dan genezen, daarom snap ik uw reactie als ouder niet.
Uw kind wordt gepakt met te veel alcohol op.
In plaats van woedend te zijn op uw zoon en hem een paar jaar uit de auto te houden, neemt u het aan alle kanten voor hem op en roept u dat uw sociale leven zo ontwricht is.
Daar is maar 1 persoon voor verantwoordelijk en dat is uw zoon.
Dat u nog het lef heeft om hier zo'n grote mond open te trekken, ga u schamen!

gti driver

Ongelezen bericht door gti driver »

de straf van het cbr staat in geen geval in lijn met de overtreding,bij elke overtreding in nederland van ernstig tot zeer ernstig kan je voor de rechtbank je verhaal doen en dan is de rechter die een uitspraak doet.maar het cbr heeft geen boodschap aan de rechtspraak.ik dacht dat we hier in nederland een democratie hadden.ik wil hier niets goed praten wat het rijden met alcohol betreft maar er moet wel naar elk geval afzonderlijk worden gekeken.als je een keer een fout maakt moet je een redelijke kans krijgen om te laten zien dat je het niet weer doet.er komen jaarlijks ook heel veel mensen om het leven door te hard rijden,moeten ze dan straks iedereen het rijbewijs ook maar afpakken als ze te hard hebben gereden??en dan de kosten van het hele process,die gaan helemaal nergens over.als je voor moord in de gevangenis zit krijg je alles betaald,je hebt recht op van alles en nog wat.maar word je gepakt met drank op dan ben je ineens een grote crimineel en zijn al je rechten verspeeld.kom je in de finaciele problemen of je raakt je baan kwijt,dat kan hun niets schelen en ze laten je gewoon barsten.terwijl je iemand om het leven brengt of een ander zeer zwaar misdrijf pleegt kom je in de gevangenis waar een heel leger aan bewaarders en psychiaters je er zo snel mogelijk weer boven op helpen om je klaar te maken om weer terug te keren in de maatschapij.het voordeel is als je niets kunt dan krijg je er nog een opleiding bij.nogmaals ik keur rijden met drank op niet goed maar om mensen zo zwaar te straffen gaat mij te ver.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

gti driver schreef:de straf van het cbr staat in geen geval in lijn met de overtreding,bij elke overtreding in nederland van ernstig tot zeer ernstig kan je voor de rechtbank je verhaal doen en dan is de rechter die een uitspraak doet.maar het cbr heeft geen boodschap aan de rechtspraak.ik dacht dat we hier in nederland een democratie hadden.ik wil hier niets goed praten wat het rijden met alcohol betreft maar er moet wel naar elk geval afzonderlijk worden gekeken.als je een keer een fout maakt moet je een redelijke kans krijgen om te laten zien dat je het niet weer doet.er komen jaarlijks ook heel veel mensen om het leven door te hard rijden,moeten ze dan straks iedereen het rijbewijs ook maar afpakken als ze te hard hebben gereden??en dan de kosten van het hele process,die gaan helemaal nergens over.als je voor moord in de gevangenis zit krijg je alles betaald,je hebt recht op van alles en nog wat.maar word je gepakt met drank op dan ben je ineens een grote crimineel en zijn al je rechten verspeeld.kom je in de finaciele problemen of je raakt je baan kwijt,dat kan hun niets schelen en ze laten je gewoon barsten.terwijl je iemand om het leven brengt of een ander zeer zwaar misdrijf pleegt kom je in de gevangenis waar een heel leger aan bewaarders en psychiaters je er zo snel mogelijk weer boven op helpen om je klaar te maken om weer terug te keren in de maatschapij.het voordeel is als je niets kunt dan krijg je er nog een opleiding bij.nogmaals ik keur rijden met drank op niet goed maar om mensen zo zwaar te straffen gaat mij te ver.
Wat wil je nu vertellen met dit verhaal?? Drankrijders hoeven op dit forum op enig begrip te rekenen.

Met drank op achter het stuur is gewoon misdadig en elke straf is niet zwaar genoeg. Ook het opleggen van een cursus van welke aard en het eventueel plaatsen van een alcoholslot gaat buiten de rechtbank om en is in handen gegeven van het CBR.

Ben je beroepschauffeur en wordt je rijbewijs afgenomen, waarom zou die een uitzondering moeten zijn?? Gewoon nadenken!!

Barman

gti driver schreef:ik wil hier niets goed praten wat het rijden met alcohol betreft maar er moet wel naar elk geval afzonderlijk worden gekeken.
Dat doen ze toch ook. Ze kijken naar het promillage.
gti driver schreef:als je een keer een fout maakt moet je een redelijke kans krijgen om te laten zien dat je het niet weer doet.
Rijden met alcohol op is geen fout, maar een bewuste keuze.

gti driver

puma73 schreef:
gti driver schreef:de straf van het cbr staat in geen geval in lijn met de overtreding,bij elke overtreding in nederland van ernstig tot zeer ernstig kan je voor de rechtbank je verhaal doen en dan is de rechter die een uitspraak doet.maar het cbr heeft geen boodschap aan de rechtspraak.ik dacht dat we hier in nederland een democratie hadden.ik wil hier niets goed praten wat het rijden met alcohol betreft maar er moet wel naar elk geval afzonderlijk worden gekeken.als je een keer een fout maakt moet je een redelijke kans krijgen om te laten zien dat je het niet weer doet.er komen jaarlijks ook heel veel mensen om het leven door te hard rijden,moeten ze dan straks iedereen het rijbewijs ook maar afpakken als ze te hard hebben gereden??en dan de kosten van het hele process,die gaan helemaal nergens over.als je voor moord in de gevangenis zit krijg je alles betaald,je hebt recht op van alles en nog wat.maar word je gepakt met drank op dan ben je ineens een grote crimineel en zijn al je rechten verspeeld.kom je in de finaciele problemen of je raakt je baan kwijt,dat kan hun niets schelen en ze laten je gewoon barsten.terwijl je iemand om het leven brengt of een ander zeer zwaar misdrijf pleegt kom je in de gevangenis waar een heel leger aan bewaarders en psychiaters je er zo snel mogelijk weer boven op helpen om je klaar te maken om weer terug te keren in de maatschapij.het voordeel is als je niets kunt dan krijg je er nog een opleiding bij.nogmaals ik keur rijden met drank op niet goed maar om mensen zo zwaar te straffen gaat mij te ver.
Wat wil je nu vertellen met dit verhaal?? Drankrijders hoeven op dit forum op enig begrip te rekenen.

Met drank op achter het stuur is gewoon misdadig en elke straf is niet zwaar genoeg. Ook het opleggen van een cursus van welke aard en het eventueel plaatsen van een alcoholslot gaat buiten de rechtbank om en is in handen gegeven van het CBR.

Ben je beroepschauffeur en wordt je rijbewijs afgenomen, waarom zou die een uitzondering moeten zijn?? Gewoon nadenken!!
ik vind jullie reactie dat er niet zwaar genoeg gestraft kan worden nergens op slaan,of zijn jullie het type mensen die altijd alles perfect doen?? er zijn ergere dingen dan met drank op rijden die veel minder bestraft worden en waar wel tegen in beroep kan worden gegaan.

Barman

gti driver schreef: ik vind jullie reactie dat er niet zwaar genoeg gestraft kan worden nergens op slaan,of zijn jullie het type mensen die altijd alles perfect doen?? er zijn ergere dingen dan met drank op rijden die veel minder bestraft worden en waar wel tegen in beroep kan worden gegaan.
Fouten maakt iedereen, maar nogmaals, rijden met drank op is geen fout maar een bewuste keuze. Met voorbedachte rade dus en dat wordt altijd zwaarder bestraft.

Hoeveel had jij op?

gti driver

Barman schreef:
gti driver schreef: ik vind jullie reactie dat er niet zwaar genoeg gestraft kan worden nergens op slaan,of zijn jullie het type mensen die altijd alles perfect doen?? er zijn ergere dingen dan met drank op rijden die veel minder bestraft worden en waar wel tegen in beroep kan worden gegaan.
Fouten maakt iedereen, maar nogmaals, rijden met drank op is geen fout maar een bewuste keuze. Met voorbedachte rade dus en dat wordt altijd zwaarder bestraft.

Hoeveel had jij op?

helemaal niets.

Gesloten