LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door nevermind »

snepke schreef:
Mooi werk,een flinke boete opleggen,dan "vergeten" ze de volgende keer niet om te betalen.
Ik vraag mij af, hoeveel van de leden hier al hebben vergeten aan een pomp af te rekenen.
Als het zogenaamd vergeten wordt, ga je toch niet naar binnen? Om nog snoep/sigaretten/koffie te kopen? Dan peer je 'm toch?
Als je gaat afrekenen, dan weet toch niemand wat je gaat afrekenen.
Als je wegrijd, dan ben je een benzinedief.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door Jolijn »

Rick29 schreef:ik ben zelf werkzaam bij een benzinestation, dat ons iets te verwijten valt als iemand "vergeet" te betalen is echt onzin, tuurlijk zijn wij oplettend, maar als er zo'n 10 auto's staan en ook nog mensen in de shop die van alles kopen, of koffie halen kan je niet overal op letten, het is de verantwoording van de klant. Meestal vraag ik ook of diegene heeft getankt als ze bij de kassa staan.
Netjes. :)

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door Jolijn »

nevermind schreef:
snepke schreef: Mooi werk,een flinke boete opleggen,dan "vergeten" ze de volgende keer niet om te betalen.
Ik vraag mij af, hoeveel van de leden hier al hebben vergeten aan een pomp af te rekenen.
Als het zogenaamd vergeten wordt, ga je toch niet naar binnen? Om nog snoep/sigaretten/koffie te kopen? Dan peer je 'm toch?
Als je gaat afrekenen, dan weet toch niemand wat je gaat afrekenen.
Als je wegrijd, dan ben je een benzinedief.
Dat ben je toch ook als je niet betaalt?
Waarom is het zo moeilijk voor te stellen dat je het gewoon echt kunt vergeten?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door nevermind »

Waarom is het zo moeilijk voor te stellen dat je het gewoon echt kunt vergeten?
Ja, ik kan het mij voorstellen, als je een hoge leeftijd hebt, en aan dementie voldoet. :mrgreen:
Kom op, wat een redenatie.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door Jolijn »

nevermind schreef:
Waarom is het zo moeilijk voor te stellen dat je het gewoon echt kunt vergeten?
Ja, ik kan het mij voorstellen, als je een hoge leeftijd hebt, en aan dementie voldoet. :mrgreen:
Kom op, wat een redenatie.
Ik kan me wel meer situaties voortellen/indenken, waarom het mis kan gaan bij het betalen (komt misschien ook wel omdat ik niet meteen denk dat iemand slechte bedoelingen heeft).

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door alfatrion »

snepke schreef:@alfa het gaat hier niet om een consumenten koop.
Welke argumenten zie je die dit standpunt kunnen onderbouwen? We kunnen hier anders tig kanten mee op. Emmy75 stelt zich op het standpunt dat hier een overeenkomst is gesloten. Witte angora stelt kennelijk dat er geen overeenkomst tot stand is gekomen. Waar sta jij?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door ciske »

nevermind schreef:
Waarom is het zo moeilijk voor te stellen dat je het gewoon echt kunt vergeten?
Ja, ik kan het mij voorstellen, als je een hoge leeftijd hebt, en aan dementie voldoet. :mrgreen:
Kom op, wat een redenatie.
:lol: Mag toch hopen dat ze dan niet meer achter het stuur zitten :mrgreen:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door nevermind »

Jolijn schreef:
nevermind schreef:
Waarom is het zo moeilijk voor te stellen dat je het gewoon echt kunt vergeten?
Ja, ik kan het mij voorstellen, als je een hoge leeftijd hebt, en aan dementie voldoet. :mrgreen:
Kom op, wat een redenatie.
Ik kan me wel meer situaties voortellen/indenken, waarom het mis kan gaan bij het betalen (komt misschien ook wel omdat ik niet meteen denk dat iemand slechte bedoelingen heeft).
In mijn naaste omgeving heb ik nog nooit iemand horen zeggen, dat hij/zij heeft vergeten aan de pomp af te rekenen.
Ook ik tank al jaren en ben nog nooit in de situatie gekomen niet te betalen.

Misschien zie ik dan wel het slechte in de mens! :shock:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door ciske »

Waar sta jij?
Waarschijnlijk in de realiteit, wat we bij jou niet merken.
Weg rijden is diefstal.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door snepke »

alfatrion schreef:
snepke schreef:@alfa het gaat hier niet om een consumenten koop.
Welke argumenten zie je die dit standpunt kunnen onderbouwen? We kunnen hier anders tig kanten mee op. Emmy75 stelt zich op het standpunt dat hier een overeenkomst is gesloten. Witte angora stelt kennelijk dat er geen overeenkomst tot stand is gekomen. Waar sta jij?
Ik zie het als benzinediefstal,onbewust of niet.
Maar ik ga niet met jou in discussie ,jij ziet overal alleen maar wetten en regels
en jij houd alleen maar aan wat in jou straatje past(het wetboek dus)
En dat boeit me voor geen meter.

Je tankt en je betaald,daar heb ik geen wet voor nodig.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door alfatrion »

snepke schreef:Maar ik ga niet met jou in discussie ,jij ziet overal alleen maar wetten en regels
en jij houd alleen maar aan wat in jou straatje past(het wetboek dus)
O nee zeg, wat schandalig van me. Hoe haal ik het in me hoofd om het wetboek relevant te vinden wanneer hier juridisch standpunten worden ingenomen. We weten allemaal dat rechters diefstal c.q. onrechtmatige daad als wettig en overtuigend bewezen acht wanneer Snepke op het Tros Radar forum heeft geschreven dat TS dat gepleegd heeft.

witte angora
Berichten: 31966
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door witte angora »

alfatrion schreef:
snepke schreef:@alfa het gaat hier niet om een consumenten koop.
Welke argumenten zie je die dit standpunt kunnen onderbouwen? We kunnen hier anders tig kanten mee op. Emmy75 stelt zich op het standpunt dat hier een overeenkomst is gesloten. Witte angora stelt kennelijk dat er geen overeenkomst tot stand is gekomen. Waar sta jij?
Alfa, je rukt opnieuw de boel uit zijn verband.

Een (koop)overeenkomst is civielrecht. Hier is geen sprake van civielrecht, maar van strafrecht. Of er wel of geen overeenkomst is, doet helemaal niet meer ter zake. Of het bewust of onbewust is, de pomphouder heeft schade geleden, en dat moet vergoed worden.

Dan kun je wel gaan muggeziften of er wel of geen overeenkomst is, maar dat is totaal niet relevant, en heeft niets met de vraag van TS te maken.

Het enkele feit dat de TS weg is gereden zonder te betalen is voldoende aanleiding om te veronderstellen dat er sprake is van diefstal. Als dat niet zo is mag de TS dat aan de rechter uit leggen, maar dan nog zal hij de schade van de pomphouder moeten vergoeden.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door alfatrion »

nevermind schreef:Misschien zie ik dan wel het slechte in de mens! :shock:
Welk motief zou TS kunnen hebben om te willen stelen? Ze heeft een pasje van de baas die alle benzinekosten betaald.

witte angora
Berichten: 31966
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoe haal ik het in me hoofd om het wetboek relevant te vinden wanneer hier juridisch standpunten worden ingenomen.
Alfa, je moet het JUISTE wetboek er bij halen STRAFRECHT, niet CIVIELRECHT

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door snepke »

alfatrion schreef: We weten allemaal dat rechters diefstal c.q. onrechtmatige daad als wettig en overtuigend bewezen acht wanneer Snepke op het Tros Radar forum heeft geschreven dat TS dat gepleegd heeft.
Tuurlijk wat dacht je dan.
De rechter luistert altijd naar mij en doet altijd wat ik zeg.
Man wordt toch eens wakker.
En wie zegt dat TS een pasje van zijn /haar baas heeft?

De deurwaarder komt wel bij TS en niet bij zijn/haar baas.

Wij hebben ook een pasje v.d baas,maar als er iets is komen ze bij de baas.
Het kenteken staat op naam vd baas.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Persoonlijk denk ik dat deze discussie een beetje de verkeerde kant op gaat en enkel uit gaat komen op een herhaling van zetten.

Voor al degenen die over diefstal spreken, alfa heeft zich pagina's geleden al op het standpunt gesteld dat ook aangetoond moet worden dat de dief de bedoeling had de gestolen waren zich toe te eigenen omdat dit in andere bewoordingen zo beschreven staat in het wetboek van strafrecht.

@alfa,
Zoals ik al eerder schreef, kan het heel goed zijn dat hier teveel incassokosten berekend zijn. Ik heb de OP al een poosje niet meer gelezen.

TS heeft een vordering gekregen van de deurwaarder om de afgenomen brandstof alsnog te betalen met incassokosten. Waarschijnlijk wordt dit bedrag gevorder omdat er pomphouder en deurwaarder zich op het standpunt stellen dat er een overeenkomst gesloten is waarbij bij betaling hiervan de zaak is afgedaan en niet leidt tot strafrechterlijke vervolging.

Maar goed ik denk dat we in een kringetje rond aan het dicussiëren zijn en het hele topic is aan het ontsporen. Daarom brei ik er met deze ook een eind aan.

witte angora
Berichten: 31966
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door witte angora »

Voor al degenen die over diefstal spreken, alfa heeft zich pagina's geleden al op het standpunt gesteld dat ook aangetoond moet worden dat de dief de bedoeling had de gestolen waren zich toe te eigenen omdat dit in andere bewoordingen zo beschreven staat in het wetboek van strafrecht.
Dat wordt al aangetoond doordat er weg is gereden zonder te betalen of een afspraak te maken wanneer en hoe er dan betaald gaat worden.

Als het niet de bedoeling is de benzine zich toe te eigenen anders dan door diefstal, dan had de TS zich bij de kassa moeten vervoegen. Simpel zat. En als het echt vergeten is, wat inderdaad zou kunnen, dan mag TS dat aan de pomphouder kenbaar maken, alleen zit die pomphouder wel met een extra kostenpost, namelijk de kosten van de gerechtsdeurwaarder. En die mogen toch echt door TS worden opgehoest.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door tenormin »

Denk dat ik emmy75 maar ga nadoen, breien, word een beetje langdradig. Wel of niet vergeten, betaald moet er worden, dat is een ding wat zeker is. Het ga u goed in of met dit item.

witte angora
Berichten: 31966
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door witte angora »

En ik ga mijn bed opzoeken, dit soort discussies heeft geen enkele zin. Eén TS die het vertikt een boete te betalen, en vervolgens worden er pagina's volgeschreven vanwege personen die miniscule gaatjes denken te zien waardoor de TS onder de gevolgen van zijn nalatigheid uit kan komen.

Ik vind het wel best hier zo.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door alfatrion »

Emmy75 schreef:Daarom brei ik er met deze ook een eind aan.
Ik doe fijn met je mee.

Gesloten