Volgens mij is mijn verhaal duidelijk ?
Toch ??
Reactie kwam van Royal Canin !
Je verhaal is verward. Je schrijft:
"Tot nu toe , helemaal GEEN reactie van Iams !!!
Dat zegt mij iets !"
Het zegt mij ook iets, het zegt mij, dat als je naar oyal Canin mailt, dat je dan van RC een reactie krijgt. Mail je naar Iams, dan krijg je van Iams een reactie.
Overigens heeft Iams vorige week meteen geregaeerd op de uitzending met het volgende persbericht:
"4-december-2003 De reportage over dierproeven die TROS Radar maandag uitzond heeft veel reacties bij u los gemaakt. Deze beelden kwamen ons op 25 maart van dit jaar onder ogen. Net als u waren wij geschokt: de huisvesting en dierenzorg is in strijd met de filosofie en het beleid van ons bedrijf.
Overigens hebben de meeste getoonde beelden geen relatie met IAMS. Een dag later, op 26 maart, heeft IAMS de 19 honden die in zijn onderzoek waren betrokken, teruggehaald. Met het externe onderzoeksinstituut zijn onmiddellijk alle banden verbroken. De honden zijn opgenomen in het Huisdieren Adoptie Programma van IAMS.
IAMS staat voor de gezondheid en het welzijn van uw huisdier. Goede voeding draagt hieraan bij. Daarom verrichten wij (net als andere diervoederfabrikanten) voedingsonderzoek, bijvoorbeeld naar optimale dieetvoeding voor oudere of zieke dieren. Hierbij gelden dezelfde regels als bij voedingsonderzoek bij mensen. IAMS wil dat dieren met respect worden behandeld; onderzoek bij dieren moet noodzakelijk, nuttig en dierwaardig zijn. Dit staat ook omschreven in onze onderzoeksvoorschriften.
IAMS controleert regelmatig de universiteiten en onderzoeksinstituten waarmee ze samenwerkt en doet dit onaangekondigd. Wij hebben de controle dit jaar verscherpt. Voor het waarborgen van de ethiek in het onderzoeksbeleid heeft IAMS bovendien een Internationale Adviescommissie voor Dierenwelzijn ingesteld die IAMS kritisch volgt. In deze commissie zitten onafhankelijke deskundigen op het gebied van ethiek,
dierenwelzijn en diergeneeskunde.
IAMS en haar distributeur in Nederland, Holland Diervoeders BV, zijn voorstander van transparantie en hebben onder andere de Dierenbescherming en de Partij voor de Dieren uitgenodigd voor een gesprek. Voor meer informatie over ons onderzoek en de resultaten daarvan kunt u onze brochure ‘Voeding die het verschil uitmaakt’ opvragen. Op de websites
www.iams.com en
www.iamsco.com vindt u meer informatie, binnenkort zal ook informatie te vinden zijn op
www.eukanuba-eu.com
Wij blijven u op de hoogte houden van de ontwikkelingen. Met vragen en opmerkingen kunt u altijd contact opnemen met de IAMS Consumentenlijn, telefoonnummer 030-2479664.
Hoogachtend,
HOLLAND DIERVOEDERS B.V.
Distributeur van IAMS/Eukanuba"