Dat ligt er maar net aan. Als jij inderdaad een en ander duidelijk op de site aangeeft, dan heb ik niks gezegd.
Aan de andere kant hebben veel sites er een handje van de indruk te wekken een echte datingsite te zijn, dat is misleidend want dan anticipeert men er dus op dat personen de voorwaarden niet lezen.
Die voorwaarden dienen dan slechts om achteraf je eigen juridische positie in te dekken, en zo zijn contractuele voorwaarden niet bedoeld. Die mogen niet iets beweren dat lijnrecht tegen eerdere beweringen ingaat.
Daar komt bij dat operators van dit soort sites soms opzettelijk berichten posten die mensen moeten lokken, bijvoorbeeld :
‘Ik ben Jan, 42 jaar, en ben single. Soms kriebelt het en heb ik een scharrel nodig, en ik heb gemerkt dat alle datingsites oplichterij zijn, behalve
www.mooievrouwenmetzin.nl. Ik heb daar al drie leuke scharrels gevonden. Dus mannen laat je niet oplichten maar doe net als ik.’
‘Hallo ik ben Sharon, dank je wel dat je op mijn advertentie reageert/met me chat. Maar liever gebruik ik een omgeving waar niet iedereen kan komen. Daarom gebruik ik de site
www.mooievrouwenmetzin.nl waar ik een profile heb. Dus als jij je even inschrifjt kletsen we daar verder.
‘Ik ga mijn profiel bij deze site deleten want ik krijg te veel rare reacties. Maar
www.mooievrouwenmetzin.nl is veiliger en daar heb ik ook een profile. Ik schrijf je omdat je profile me aansprak dus hoop dat jij met me meeverhuist naar
www.mooievrouwenmetzin.nl zodat we daar verder kunnen kletsen.’
Dit noem ik wel degelijk misleidend, al zet je je hele site vol met waarschuwingen. Als ze echt per se seks willen (en dus geen rollenspel), dan kan je ze toch beter aanraden een prostituee te nemen ?
Onnozelheid mag je benutten ? Wet van de jungle? Kijk maar uit want wie weet sta je zelf ook niet zo hoog in de voedselketen.