LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tempur matrassen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
feigje
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jun 2008 13:52

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door feigje »

Kuiltje :arrow: Ik heb zelf ook lage rugklachten al 13 jaar en slaap sinds 3 jaar op Tempur maar ik heb nog nooit gemerkt dat de kuil er in blijft zitten. Zelfs bij het omdraaien snachts niet. Ik ben dan ook heel tevreden over Tempur en wil niet anders meer.
Zoals je weet als je een echte Tempur hebt heb je 15 jaar garantie en zou ik dus terug gaan naar de winkel waar je het bed hebt gekocht omdat Tempur er namelijk geen 10 min over doen om zijn natuurlijke vorm aan te nemen.

krijn11na
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2008 06:48

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door krijn11na »

heb met interesse de reactie's gelezen.

wij hebben zelf ruim 8 jaar geleden 2 tempur matrassen gekocht.
en ja in het begin en na 3 á 4 jaar niks aan de hand sliepen heerlijk!

maar nu heb ik echt last van m'n onderug,echt pijnklachten en m'n man ook.moet er al om 5 uur uit omdat ik het dan niet meer uithoud van de pijn.

ga nu terug naar beter bed om uitleg en klacht weg te leggen.ben benieuwd wat ze gaan doen met de garantie!

heeft hier iemand ervaring mee?
alvast bedankt en nog een fijne dag

fransy
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2008 22:10

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door fransy »

dag iedereen,

ik ben nieuw hier en hier terechtgekomen om reacties te vinden betreffende de Tempur matrassen.
Wat mij opvalt is dat velen hier over tempur praten terwijl ik denk dat ze een namaak tempur hebben.
Aan diegenen die de echte TEMPUR matrassen hebben volgende vraag : is het inderdaad zo dat de matras in de winter keihard is?
nadeel hier in belgië (oost-vlaanderen) is dat je GEEN tempur matras kan testen,
wel het kussen en dat ga ik dinsdag halen.
Het is een dure aankoop maar als het goed is, is het het waard;
mocht het echter tegenvallen...........zoveel centjes heb ik niet teveel!

met dank voor de reacties
fransy

feigje
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jun 2008 13:52

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door feigje »

Fransy :arrow:
ik heb wel degelijk een echt Tempur bed (te herkennen aan het groene witte label met persoon erop).

Mijn ervaring is wel dat het bed in de winter harder is dan normaal. Maar keihard kan ik niet zeggen.Het is niet als of je op een plank ligt. En aangezien het matras reageert op je lichaamstemperatuur duurt het bij mij maar ongeveer een minuut voordat het bed opwarmt.En het weer zacht wordt.Dat vind ik niet lang duren dus niet echt een nadeel vind ik.

Hoop dat je iets hebt aan mijn antwoord en succes met het eventueel kopen van een Tempur bed.

Anna

fransy
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2008 22:10

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door fransy »

Dank je Anna,

je antwoord stelt mij al meer gerust, ik dacht echt dat je op een keihard iets terecht kwam (en ik ben al zo'n kouwelijk iemand).
Heb je ook de schotelbodem van tempur? vlakke of electrisch verstelbare?

Als ik tot Tempur beslis ga ik ook voor de echte hoor,
en ja, ik wou niemand voor het hoofd stoten met deze uitspraak,
niet beledigend bedoeld!!!

gr fransy

feigje
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jun 2008 13:52

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door feigje »

Fransy :arrow: Ik heb een volledig bed van Tempur dus matras en bodem( een vlakke) en de ombouw er om heen plus een kussen en ik ben heel tevreden er mee.

Anna

Rogiervh
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 dec 2005 19:04

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Rogiervh »

Beste Benn888,
IK slaap op Tempur en vind het heerlijk slapen! Van zweten heb ik totaal geen last en ook vind ik het niet warm.
In de winter is mijn matras iets harder maar na 1 minuut is hij al zacht. Mijn vriendin heeft een RHF traagschuim matras en die is minder hard in de winter.....die slaapt trouwens ook heel lekker ;-)

ingridappels
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:54

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door ingridappels »

Wij hebben zo'n anderhalf jaar op een echte Tempur matras gelegen. Wij hebben het aangeschaft vanwege mijn rugklachten, maar inmiddels heeft mijn man ook rugklachten gekregen!
Ikzelf had de indruk dat ik op het matras te lang in dezelfde houding bleef liggen en daarom juist zo stijf als een plank wakker werd.
In de winter vond ik het matras erg koud en hard. Je moet er wel even op liggen om het een beetje op temperatuur en zacht te krijgen.

Voor iedereen is het natuurlijk persoonlijk hoe hij/zij het beste slaapt, maar wij hebben de matrassen inmiddels verkocht en gaan nu een gelbed uitproberen. Het is maar goed dat je de matrassen eerst een maand mag uitproberen, want je betaalt er verschrikkelijk veel geld voor en dan is het natuurlijk wel erg vervelend als je dan toch nog elke ochtend met een pijnlijk lichaam en doodmoe wakker wordt.

Duisters
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2008 17:13

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Duisters »

Ik ben mij aan het orienteren voor een traagschuimmatras nu werd mij in een winkel in plaats van een Tempur matras een Swiss Confort matras geadviseerd, heeft hier iemand ervaring mee?

Bij voorbaat dank

bongerston
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2008 17:52

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door bongerston »

Vorig najaar hebben we 2 originele Tempur matrassen gekocht, maat 80x200. De reden van aankoop was het al vele jaren slecht slapen en de rugklachten van mijn vrouw. De oorzaak van deze klachten gooiden we op onze oude matrassen.
Nu, na meer dan 8 maanden kunnen we het volgende vaststellen; de slaapkwaliteit is niet aanmerkelijk verbeterd. De matras ligt wel lekker, maar heeft zeker ook nadelen. Voor iemand die het s'nachts al gauw warm heeft (of zoals mijn vrouw overgangsverschijnselen) is deze matras niet aan te raden; m.a.w. veel te warm. Ook in de winter slapen wij altijd met een open raam wat resulteert dat als je in bed stapt de matras keihard is, maar na enkele minuten past de matras zich aan aan je lichaam.
Ook voor iemand die onrustig slaapt en zich vaak omdraait is deze matras niet aan te raden; het omdraaien gaat moeizamer dan op een harde matras. De verkoper zegt wel dat de neiging tot omdraaien sterk verminderd, maar dat is onzin.
Mijn mening is dat iemand die van nature een slechte slaper is ook met een Tempur matras niet veel verbetering brengt in zijn nachtrust. Iemand die van nature een goede slaper is zal ook op een matras die de helft kost een goede nachtrust hebben. De oorzaak van de slechte nachtrust ligt meestal niet bij de matras. (of de matras moet echt versleten zijn!)
Verder vindt ik het een groot nadeel dat de traagschuimlaag onder de tijk niet doorloopt tot op de randen; aan de zijkanten blijft deze laag ± 5cm. van de rand verwijderd. Daardoor kun je bij een matras van 80 breed maar 70 cm. benutten. (Wel wat erg smal)
Samengevat wil ik zeggen: Bent u een goede (rustige) slaper, bespaar u dan honderde euro's door uiteraard niet de goedkoopste matras te kopen, maar een goede matras uit de middenmoot. Het aanbod is enorm. Onze Tempur matrassen van 80x200 kostten ± €1100.- p/st. en dat is heel veel geld! Achteraf zouden wij deze matrassen niet meer kopen omdat de prijs/kwaliteit verhouding niet in evenwicht is. Tempur maakt prachtige advertenties, prachtige folders en prachtige afdelingen in meubelzaken; ze timmeren enorm aan de markt. Deze uitgebreide marketing moet uiteraard betaald worden en de winstmarge voor de winkelier is hoger dan welke matras ook!
Hopelijk hebben toekomstige kopers iets aan dit welgemeend advies. HET DUURSTE HOEFT NOG LANG NIET ALTIJD HET BESTE TE ZIJN!
Succes met de aankoop!
Laatst gewijzigd door bongerston op 28 aug 2008 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Rogiervh
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 dec 2005 19:04

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Rogiervh »

De reden van aankoop was het al vele jaren slecht slapen en de rugklachten van mijn vrouw. De oorzaak van deze klachten gooiden we op onze oude matrassen.
Nu, na meer dan 8 maanden kunnen we het volgende vaststellen; de slaapkwaliteit is niet aanmerkelijk verbeterd. De matras ligt wel lekker, maar heeft zeker ook nadelen. Voor iemand die het s'nachts al gauw warm heeft of zoals mijn vrouw overgangsverschijnselen heeft is deze matras niet aan te raden; m.a.w. veel te warm. Ook in de winter slapen wij altijd met een open raam wat resulteert dat als je in bed stapt de matras keihard is, maar na enkele minuten past de matras zich aan aan je lichaam.
Beste TB, voor een vrouw met overgangsverschijnselen is elk matras af en toe te warm.En bij ons thuis voel je de matrassen echt binnen seconden zachter worden...tot maximaal 1 minuut; hoe koud is het in uw slaapkamer in de winter? Ook is de dikte van onze traagschuim laag (2 verschillende merken) over de hele matras even dik ?

pieterjan
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 apr 2008 16:02

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door pieterjan »

ik lees zoveel informatie over tempur matrassen goed zowel slecht
hoe zit het nou met de slaap garantie als ik twee matrassen koop van 1100 perstuk

krijg ik mijn geld terug als ik niet lekker slaap
en na 5 jaar hoe zit dat dan

heeft iemand hier ervaring mee

Bailung
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2008 23:45

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Bailung »

Toen m'n vriendin en ik gingen samen wonen hadden we een simpel 2 persoonsbed (140x200) aangeschaft en deze voorzien van verstelbare lattenbodems. Zover geen problemen.

Wat de matrassen betreft hadden we het beter in een keer goed kunnen doen. Onze koudschuim matrassen waren na 1 jaar al gereduceerd tot velletjes. (Voornamelijk de mijne. Ik = 100kg) Ik voelde de latten door het matras HEEN :cry:

Na wat rondkijken kwam ik uit bij Royal Health Foam (http://www.healthfoam.com). Als een van de weinige winkels kon ik hier zonder gezeik een matras proberen en terug sturen zonder kosten (behalve bezorgen). Ik heb hier uiteindelijk een matras aangeschaft (RHF21) dat al op proef was geweest (scheelde geloof ik 40%) en deze werd in plastic als nieuw aangeleverd :shock:

Ik slaap er nu zo'n twee jaar op en wil niet meer anders. Het is een verademing. Geen last van m'n rug, geen pijn m'n nek (bijpassend traagschuim kussen :wink: ) en m'n vriendin kan rustiger slapen aangezien het (bij mij) ook helpt tegen snurken.

Aanvankelijk was ik bang dat het matras keihard zou zijn (warm = zacht / koude = hard). Ik slaap 20 cm bij een open raam vandaan en heb familie met slechte ervaringen wat betreft koude met een ander merk... dat dure, volgens mij waar de OP naar vroeg. M'n matras vormt zich goed als ik een paar minuutjes in bed lig, het reageert tevens iets minder snel omdat ik een hogere dichtheid heb gekozen ivm m'n gewicht.

Wat het wennen betreft, dat is geheel persoonlijk. Ik was gelijk tevreden, m'n vriendin had een paar weekjes nodig.

Achteraf heb ik er spijt van dat we niet gelijk voor traagschuim zijn gegaan. Een goede nachtrust maakt overdag een aanzienlijk verschil en het was lang niet zo prijzig als ik vreesde. Ik meen dat m'n matras zo'n 500 euro moest kosten maar dankzij 't aparte system bij RHF maar zo'n 300 koste. Ik kon echter geen verschil ontdekken tussen de de mijne en die van m'n vriendin, die wél een verse wilde :wink:

Ik hoop dat iemand wat aan deze info heeft. 'k zie trouwens dat het alweer 00:15 is en m'n matras roept... :arrow:

Henbe
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2008 17:40

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Henbe »

Hallo Tempur slapers en ook andere slapers. Mag ik een duit in het zakje doen? Vanwege nek- en lage rugklachten wilde ook ik zo’n 5 jaar geleden een Tempur matras aanschaffen. In een beddenwinkel hadden ze naast Tempur ook M-line en ik merkte geen verschil. Ben dus op onderzoek uitgegaan en het resultaat was dat ik uiteindelijk een M-Line heb gekocht. Ik slaap er heerlijk op, kan niet anders zeggen. Het verschil met Tempur? Een paar honderd euro goedkoper en absoluut niet slechter, verder zijn ze beide van traagschuim dat zich aanpast aan je lichaamstemperatuur. Degene die destijds Tempur naar Nederland heeft gehaald, doet dat nu met M-Line vanwege de aantrekkelijker prijs. Ook M-Line mag je testen, 90 dagen, en weer teruggeven als het niet bevalt. Wat betreft overgangsklachten en het dus (erg) warm hebben. Ook ik heb die dingen (gehad) en heb totaal geen last van extra warmte op dat matras, niet meer dan op andere matrassen. Ook heb ik geen moeite met omdraaien in bed en geloof me, ik lig beslist niet stil, wel klopt het wat een verkoper heeft gezegd, namelijk dat ik veel minder draai dan vroeger. Toeval? Iemand had het ook over je gewicht. Welnu, M-Line matrassen zijn er voor verschillend gewicht en in verschillende hoogtes. Weet niet of Tempur dat ook heeft.
Kortom, M-Line is volledig te vergelijken met Tempur, al zal een dealer Tempur heeft en M-Line niet, dit tegenspreken. In het ene ziekenhuis heb ik overigens – en dat wist ik van tevoren dat zij die hadden – op Tempur gelegen en in een ander ziekenhuis op een M-Line. Op beide even lekker gelegen en ik was in beide gevallen niet daar voor de gezelligheid. Kijk eens op de site van M-line (mline.nl), misschien dat het de keuze helpt vergemakkelijken. Wat je ook kiest, veel succes en vooral ‘slaap lekker’.

Seg
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2008 19:48

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Seg »

Ook wij zijn sinds een dik jaar gebruiker van Tempur matrassen. We kochten deze met een ombouw van Auping. Het onderbed waren de tempur schotels. Dat ze dit konden verkopen, de matrassen lagen ca 5cm boven de zijkanten van de ombouw, geen gezicht.
na een klacht werd ons geadviseerd de schotels uit te wisselen met de Auping spiralen, ziet er al iets beter uit, maar geeft dit recht aan de Tempur matrassen?
Ik vind de matrassen in de zomer te warm tgv de diepe ligging en vreselijk slapen, omdat in de kuil het laken zich oprolt. Geen fijn gevoel.
Mijn vrouw heeft deze klachten niet, maar weegt dan ook geen 90 kg.
Andere merken stemmen niet voor niets de matrassen af op iemands zijn gewicht of behoeften.
Ben dus totaal niet tevreden en de prijs is dan ook belachelijk hoog.

Cleopetra
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 sep 2008 22:13

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Cleopetra »

Fijne matrassen. Maar in de winter is het een blok beton. :cry:
Slaapkamer heeft geen verwarming en misschien speelt dit ook
wel een rol mee. :( Dit probleem speelde zich niet in de eerste jaren af, maar later.
Op mijn vraag aan Tempur via de E-mail heb ik noooooit antwoord gekregen. Tja, de klant is koning. :roll:
Heb toen maar een andere matras gekocht. :D
Geen pijn meer in de schouders en heupen. :D
En ja, het blok beton was/is een echte Tempur.

diaaaantje
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2008 11:19

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door diaaaantje »

Hey allemaal

Wat verrassend al die reacties! Ik gebruik al jaren een Tempur matras en mijn vriend en ik zijn zeer tevreden. Wij hebben een oplossing gevonden voor het hard worden van de matras in de winter.
Wij slapen altijd met het raam open, dus de temperatuur op ons kamertje is behoorlijk koud in de winter. Ik zelf vond t niet prettig om mn bed in te duiken en op een harde "plank" terecht te komen. Een half uurtje voordat we gaan slapen zet ik mijn elektrisch dekentje aan! Dit ligt in de winter tussen t matras en de extra matrasbeschermer in. Je weet wel zo'n moltonhoes. Dit maakt t matras heerlijk zacht en lekker warm. Mijn vriend vind dit maar niks, die duikt zo zn bed in zonder elekrisch dekentje. Smaken verschillen!
Toendertijd heb ik ook een Tempur kussen gekocht. Hier heb ik echter wel spijt van. Ik heb zelf een whiplash gehad en dat was de reden waarom ik toendertijd een kussen met nekondersteuning wilde hebben. Dit gaf me een superondersteuning tijden t slapen. In de zomer werkt t perfect en dan wil ik niks anders. In de winter heb ik een ander kussen. Dat Tempur kussen blijft te hard door de kou en dat past zich niet aan. Dat ligt immers buiten de dekens en is niet bedekt door een warm lichaam. Dat mijn warme hoofd erop ligt is echt niet voldoende! Het kussen blijft hard en het gevolg is dat ik met een stijve nek wakker wordt, als ik al geslapen heb! Om mijn whiplash te ondersteunen gebruik ik in de winter zeker géén Tempur kussen.
Veel mensen denken dat het matras problemen opleverd m.b.t. het vochtverlies. Ik was daar zelf ook huiver voor. Wij moesten toendertijd naast matrassen ook een nieuw bedombouw kopen. Bewust heb ik een bed gekocht dat op wat hogere pootjes staat en wat niet afgesloten is aan de zijkanten, zodat t onderste gedeelte geen afgesloten geheel is. Zo kan t matras goed ventileren aan de onderzijde. Overdag klap ik het dekbed open en kan t ook aan de bovenkant goed ventileren. Zoals wij t zien: een dubbele ventilatie! De moltonhoes die we gebruiken is niet nodig zeggen ze. Wij hebben daar bewust wel voor gekozen. Dit neemt t vocht goed op en kun je regelmatig en makkelijk uitwassen (ook op 60 gr). Dat gaat toch een stuk makkelijker dan de afritsbare hoes vh matras. Daar durf ik niet aan te beginnen. Stel dat ie krimpt? Dan past ie niet meer.......
En inderdaad, t is een dure aanschaf. Wij hebben dat kunnen compenseren met een goedkopere bedombouw. Het gaat tenslotte om de matras waar je echt daadwerkelijk opslaapt.
De bedbodem hebben we niet aangeschaft van Tempur. Wij waren niet overtuigd van de meerwaarde van die bodem. Een goedkopere houten lattenbodem werkt ook uitstekend icm Tempur matrassen.
Wij hebben twee aparte matrassen in ons bed liggen. In t begin was ik huiver voor de spleet die daardoor ontstaat tussen die twee in. In ons vorig bed had ik daar zo'n ontzettende hekel aan! Op de een of andere manier lag ik altijd in die vervelende koude spleet en met de sex is t ook niet prettig haha! De verkoper had ons overtuigd dat dit nu niet meer t geval zou zijn. Hij heeft gelijk! Ik merk totaal niks van die spleet. Geen tocht, geen "kuilgevoel", totaal niks. Daar hoef je dus niet bang voor te zijn!
Al met al zijn wij zeer tevreden over ons bed. We slapen heerlijk en worden normaliter ontspannen wakker. Behalve na een avondje doorzakken, dat blijft zwaar ook al hebben we die matrassen, haha!
Veel succes met de juiste keus die je gaat maken!

gr Diana[/u]

titusvh
Berichten: 71
Lid geworden op: 17 sep 2007 12:01

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door titusvh »

Vraagje:
Wij hebben verstelbare bedbodems. Het hood (en voet) einde kunnen omhoog. Handig bij lezen of tv-kijken.

Gevoelsmatig help ik zo'n Tempur matras ermee naar de knoppen. Zeker als ie koud is.

Iemand ervaring met Tempurmatrassen in combinatie met verstelbare bedbodems?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door kweenie »

Ja, geen probleem. Ook Tempur zelf heeft een (elektrisch) verstelbare schotel-bodem. Zouden ze niet hebben als het slecht is voor de matras, lijkt me...

diaaaantje
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2008 11:19

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door diaaaantje »

Geen probleem!
Wij hebben dat ook en werkt perfect! :D

Gesloten