LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser
-
Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser
Ik ben reeds meer dan een jaar verhuisd, maar deze week kreeg ik van de nieuwe bewoners nog enkele poststukken van vorig jaar waaronder een van de Boekingscentrale Ik heb hierom nooit gevraagd of dat bedrijf mijn adresgegevens verstrekt. Hier wordt duidelijk inbreuk gemaakt op de wet bescherming persoonsgegevens. Hoe kom ik uit de database waar de Boekingscentrale illegaal gebruik van maakt?
Ja hoor, een bericht van de boekingscentale uit ULFT
Een niet nauwkeurige lezer (vooral de wat ouderen onder ons), zal met het zien (lezen) van dit bericht een gat in de lucht springen. Jawel een prijs gewonnen!!, wat leuk. En zeer persoonlijk gericht. Dat moet wel goed zitten. Ze willen het als een verassing houden. Maar je mag ook 2 kennissen meenemen. (vol is vol). en dan komt het addertje.
Letterlijk in de tekst: "Wij zouden u graag willen uitnodigen vaan interessenate presentatie van onze nieuwste prducten...... u ontvangt ter kennismaking een cadeaupakket van 299 Euro.... vrijblijvend en tot niet verplicht !!
Dit was voor ons al duidelijk. Weer zo'n slimme uitgekookte oplichter!!
Jawel je kan zelfs een Ginsu Messe-set van 29,95 voor 2,99 Euro (als aanbieding van de week) bestellen.
Dus beste mensen stap niet in deze valkuil !!!
Bedankt voor al jullie reactie's
[/b]
Een niet nauwkeurige lezer (vooral de wat ouderen onder ons), zal met het zien (lezen) van dit bericht een gat in de lucht springen. Jawel een prijs gewonnen!!, wat leuk. En zeer persoonlijk gericht. Dat moet wel goed zitten. Ze willen het als een verassing houden. Maar je mag ook 2 kennissen meenemen. (vol is vol). en dan komt het addertje.
Letterlijk in de tekst: "Wij zouden u graag willen uitnodigen vaan interessenate presentatie van onze nieuwste prducten...... u ontvangt ter kennismaking een cadeaupakket van 299 Euro.... vrijblijvend en tot niet verplicht !!
Dit was voor ons al duidelijk. Weer zo'n slimme uitgekookte oplichter!!
Jawel je kan zelfs een Ginsu Messe-set van 29,95 voor 2,99 Euro (als aanbieding van de week) bestellen.
Dus beste mensen stap niet in deze valkuil !!!
Bedankt voor al jullie reactie's
[/b]
hallo
ik reageer wel te laat denk ik, heb de antwoordkaart terug gestuurd en zou morgen moeten gaan .maar na het lezen van de reacties heb ik geen zin meer ,mijn vraag kunnen ze ons iets maken omdat ik de antwoordkaart heb terug gestuurd zonder dat ik kom
ik reageer wel te laat denk ik, heb de antwoordkaart terug gestuurd en zou morgen moeten gaan .maar na het lezen van de reacties heb ik geen zin meer ,mijn vraag kunnen ze ons iets maken omdat ik de antwoordkaart heb terug gestuurd zonder dat ik kom
Al heb je de antwoordkaart verzonden, dan ben je niet verplicht om te komen. Ze zullen het alleen erg jammer vinden en zullen hun uiterste best doen om je toch over de streep te trekken om te komen. Ook nadien kan men je niets maken of verplichten.
oké hartelijk bedankt
Vandaag, 12 febr 2009, heb ik ook PERSOONLIJKE uitnodiging ontvangen van Boekingscentrale uit Ulft.
Men is momenteel actief in Maastricht en omgeving.
Lees overige foruminzendingen betreffende dit onderwerp en trek uw conclusie.
Groeten, Guill.
Men is momenteel actief in Maastricht en omgeving.
Lees overige foruminzendingen betreffende dit onderwerp en trek uw conclusie.
Groeten, Guill.
-
Voor een ieder die ons voorging: BEDANKT!!!
Echt een vage brief die je krijgt, met nogal onvoorstelbare beloftes van een bedrijf wat je niet kent.... daar moet wel iets vreemds mee aan de hand zijn.
Immers: voor niets gaat de zon op..!!
Echt fijn dat de reacties van iedereen op de site staan. Nu kunnen wij met een gerust hart thuisblijven!!
De brief doet nu de ronde in omgeving Nijmegen...
Echt een vage brief die je krijgt, met nogal onvoorstelbare beloftes van een bedrijf wat je niet kent.... daar moet wel iets vreemds mee aan de hand zijn.
Immers: voor niets gaat de zon op..!!
Echt fijn dat de reacties van iedereen op de site staan. Nu kunnen wij met een gerust hart thuisblijven!!
De brief doet nu de ronde in omgeving Nijmegen...
Ook wij hebben vandaag 13 februari 2009 een uitnodiging ontvangen voor een bijeenkomst van de Boekingscentrale uit Ulft
Namelijk voor 4 maart 2009 om 14.00
Het Hof van Gerle
Oliestraat 22
5301 BB Zaltbommel
met o.a beloftes voor:
- gratis koppie koffie
- gratis koppie soep
- cadeaupakket t.w.v. 299 euro
- 19 delig manicure set
- Gratis espresso koffiezetapparaat
- Ginsu messenset voor elke gast voor 2,99
telefoonnummer 0629283391 ma. en do. bereikbaar tussen 12.00-14.00 staat erbij.
Ook wij zijn dus absoluut niet van plan er heen te gaan nu we dit gelezen hebben. Ik vond de brief al wat vaag!
Toch handig dat je op internet vaak zoiets terug kan vinden!
Bedankt allemaal!
Groetjes Elke & John
Namelijk voor 4 maart 2009 om 14.00
Het Hof van Gerle
Oliestraat 22
5301 BB Zaltbommel
met o.a beloftes voor:
- gratis koppie koffie
- gratis koppie soep
- cadeaupakket t.w.v. 299 euro
- 19 delig manicure set
- Gratis espresso koffiezetapparaat
- Ginsu messenset voor elke gast voor 2,99
telefoonnummer 0629283391 ma. en do. bereikbaar tussen 12.00-14.00 staat erbij.
Ook wij zijn dus absoluut niet van plan er heen te gaan nu we dit gelezen hebben. Ik vond de brief al wat vaag!
Toch handig dat je op internet vaak zoiets terug kan vinden!
Bedankt allemaal!
Groetjes Elke & John
De adresgegevens worden verkocht door o.a. de Postcode-loterij.
Ook andere "goede doelen verkopen Uw gegevens aan dit soort bedrijven. Er wordt tegenwoordig in heel veel winkels gevraagd naar je gegevens t.b.v. een klantenkaart. Ook deze winkels verkopen je gegevens weer door. Ook worden al je aankopen gegeregistreerd.
De Kamer van Koophandel, waar je als ondernemer verplicht ingeschreven staat voor veel geld, doet legaal precies hetzelfde, ze verkopen ook je gegevens.
Dus gooi jezelf niet op straat, vul een klantenkaart alleen in met een gefingeerde naam of laat hem liggen.
Plenkies
Ook andere "goede doelen verkopen Uw gegevens aan dit soort bedrijven. Er wordt tegenwoordig in heel veel winkels gevraagd naar je gegevens t.b.v. een klantenkaart. Ook deze winkels verkopen je gegevens weer door. Ook worden al je aankopen gegeregistreerd.
De Kamer van Koophandel, waar je als ondernemer verplicht ingeschreven staat voor veel geld, doet legaal precies hetzelfde, ze verkopen ook je gegevens.
Dus gooi jezelf niet op straat, vul een klantenkaart alleen in met een gefingeerde naam of laat hem liggen.
Plenkies
Hallo allemaal,
Misschien willen jullie de brieven doorsturen naar Consuwijzer? De Consumentenautoriteit heeft namelijk busreisjes op haar agenda staan voor dit jaar, dus alle signalen zijn welkom denk ik zo.
http://www.consumentenautoriteit.nl/Aan ... onstraties
Gr. Angela
Misschien willen jullie de brieven doorsturen naar Consuwijzer? De Consumentenautoriteit heeft namelijk busreisjes op haar agenda staan voor dit jaar, dus alle signalen zijn welkom denk ik zo.
http://www.consumentenautoriteit.nl/Aan ... onstraties
Gr. Angela
Ze ronselen nu in Zoetermeer.
Op 10 maart 2009 zijn ze in de Egelantier in Hazerswoude Dorp.
Trap er niet in!!!
Op 10 maart 2009 zijn ze in de Egelantier in Hazerswoude Dorp.
Trap er niet in!!!
Vandaag ook zo'n mooie brief ontvangen.
13 maart 2009 verplaatst dit circus zich naar Partycentrum de Vriendschap in ´t Veld (Noord Holland).
Ook hier koffie, soep en een cadeaupakket van 299 EUR
13 maart 2009 verplaatst dit circus zich naar Partycentrum de Vriendschap in ´t Veld (Noord Holland).
Ook hier koffie, soep en een cadeaupakket van 299 EUR
We hebben een brief van de boekingscentrale met daar in iets over een cadeau ter waarde van 300 euro dat we moeten ophalen in Enkhuizen
Het is allemaal een beedje vaag en komt erg over als een foute verkoop-middag.
gaan er in iedergeval niet op op in en sturen de brief wel door.
Beste mensen,
Wat een oplichterij!
Twee weken geleden kregen wij een brief op de deurmat.
Wij openende de brief en lazen dat we een geweldig cadeau pakket konden ontvangen t.w.v € 299,00 en een gratis Espresso koffiezetapparaat.Op de brief stond een prachtig Espresso koffiezetapparaat afgebeeld! Fantastisch! Het pakket zouden we ter ontvangst nemen in Zalencentrum de Mulder in Beilen op 20 Februari.
De brief was perfect opgesteld en leek alsof het van de postcode/staat loterij kwam er werd in zeer kleine lettertjes vermeld waar dit vanuit ging, genaamd boekingscentrale. Maar geen vermelding van adres!
Op 20 Februari, vandaag dus! Zijn we naar Beilen gereden om 9.45 was daar ontvangst met koffie. Toen we daar aankwamen troffen we slechts 14 mensen aan. Weinig dus!
Er kwam een man binnen en stelde zich voor als B.
Hij stelde ook zijn mede collega voor J.
Collega J ging weer zitten en B deed zijn verhaal.. Het waren echt pure verkooptechnieken. Hij vertelde over matrassen en kussens.
Het cadeau zouden we na de soep uitgerijkt krijgen.
Na 1 uur geluisterd te hebben na één en al verkooppraatjes word ons verteld dat dit mede mogelijk gemaakt word door Parkhotel in Olsberg.
een geweldig welness hotel met turkse stoombaden,modderbaden..helemaal geweldig!
We zouden daar gratis heen kunnen en als je meer mensen
mee wou nemen moest je een extra brief pakken bij de uitreiking (brief is overigens het toegangsbewijs) .
Alles gratis behalve het diner.
B gaat verder met zijn verhaal en last even later een pauze in. In die pauze testen mensen de kussens en matrassen en wat oudere mensen worden laaiend enthousiast.
Wanneer de pauze is afgelopen gaat B nog even aan het woord en verteld dat het einde is genaderd en dat J de cadeau's zal overhandigen.
Wanneer wij aankomen bij de tafel waar de cadeau's staan uitgestalt en waar het cadeau ons overhandigd word,krijgen we alleen twee papiertjes (toegang tot hotel) en 2 manicuresetjes.
Wij kijken elkaar even aan en ik vraag waarom we geen koffiezetapparaat krijgen.
J reageerd " Dat stond in de brief mevrouw er stond alleen voor echtparen" Mijn vader zegt " Stel je voor ik was met de buurvrouw gekomen had je het dan wel gegeven" J zegt : " Ja dan had u het gekregen" Ongelovelijk toch? Een weduwvrouwtje naast ons zegt " Maar mevrouw ik ben weduwe krijg ik dan geen apparaat? " J antwoord haar " Nee mevrouw u hebt geen echtgenoot mee, dus sorry " Ik vind dit werkelijk waar TE gek voor woorden!!!!
We hebben even met J staan discusieren maar dat koffieapparaat kregen we niet mee!! Dat ging echt niet door!
Het enige waarmee we naar huis gingen was een manicure setje, en ... het parkhotel verhaal? NIKS van waar... het is maar voor 1 persoon geldig terwijl ons voorgedaan werd alsof het voor meerdere personen was. de 2e persoon betaald gewoon € 298,00!
WE ZIJN GEWOON OPGELICHT!!
En kom op mensen? Moeten we het hierbij laten zitten?
Deze mensen moeten hier niet mee verder gaan want hoeveel gedupeerden zijn er?
Tel al deze pagina's? Dit moet toch hogerop gaan?
Wat een oplichterij!
Twee weken geleden kregen wij een brief op de deurmat.
Wij openende de brief en lazen dat we een geweldig cadeau pakket konden ontvangen t.w.v € 299,00 en een gratis Espresso koffiezetapparaat.Op de brief stond een prachtig Espresso koffiezetapparaat afgebeeld! Fantastisch! Het pakket zouden we ter ontvangst nemen in Zalencentrum de Mulder in Beilen op 20 Februari.
De brief was perfect opgesteld en leek alsof het van de postcode/staat loterij kwam er werd in zeer kleine lettertjes vermeld waar dit vanuit ging, genaamd boekingscentrale. Maar geen vermelding van adres!
Op 20 Februari, vandaag dus! Zijn we naar Beilen gereden om 9.45 was daar ontvangst met koffie. Toen we daar aankwamen troffen we slechts 14 mensen aan. Weinig dus!
Er kwam een man binnen en stelde zich voor als B.
Hij stelde ook zijn mede collega voor J.
Collega J ging weer zitten en B deed zijn verhaal.. Het waren echt pure verkooptechnieken. Hij vertelde over matrassen en kussens.
Het cadeau zouden we na de soep uitgerijkt krijgen.
Na 1 uur geluisterd te hebben na één en al verkooppraatjes word ons verteld dat dit mede mogelijk gemaakt word door Parkhotel in Olsberg.
een geweldig welness hotel met turkse stoombaden,modderbaden..helemaal geweldig!
We zouden daar gratis heen kunnen en als je meer mensen
mee wou nemen moest je een extra brief pakken bij de uitreiking (brief is overigens het toegangsbewijs) .
Alles gratis behalve het diner.
B gaat verder met zijn verhaal en last even later een pauze in. In die pauze testen mensen de kussens en matrassen en wat oudere mensen worden laaiend enthousiast.
Wanneer de pauze is afgelopen gaat B nog even aan het woord en verteld dat het einde is genaderd en dat J de cadeau's zal overhandigen.
Wanneer wij aankomen bij de tafel waar de cadeau's staan uitgestalt en waar het cadeau ons overhandigd word,krijgen we alleen twee papiertjes (toegang tot hotel) en 2 manicuresetjes.
Wij kijken elkaar even aan en ik vraag waarom we geen koffiezetapparaat krijgen.
J reageerd " Dat stond in de brief mevrouw er stond alleen voor echtparen" Mijn vader zegt " Stel je voor ik was met de buurvrouw gekomen had je het dan wel gegeven" J zegt : " Ja dan had u het gekregen" Ongelovelijk toch? Een weduwvrouwtje naast ons zegt " Maar mevrouw ik ben weduwe krijg ik dan geen apparaat? " J antwoord haar " Nee mevrouw u hebt geen echtgenoot mee, dus sorry " Ik vind dit werkelijk waar TE gek voor woorden!!!!
We hebben even met J staan discusieren maar dat koffieapparaat kregen we niet mee!! Dat ging echt niet door!
Het enige waarmee we naar huis gingen was een manicure setje, en ... het parkhotel verhaal? NIKS van waar... het is maar voor 1 persoon geldig terwijl ons voorgedaan werd alsof het voor meerdere personen was. de 2e persoon betaald gewoon € 298,00!
WE ZIJN GEWOON OPGELICHT!!
En kom op mensen? Moeten we het hierbij laten zitten?
Deze mensen moeten hier niet mee verder gaan want hoeveel gedupeerden zijn er?
Tel al deze pagina's? Dit moet toch hogerop gaan?
mijn ouders hebben ook zo`n brief gekregen met een uitnodiging om een grstis cadeau op te komen halen ter waarde van 299,00€ .
Ik heb ook eens gezocht want ik vertrouwde dit ook niet en watt blijkt ja hoor tros radar.Ik heb de politie op de hoogte gebracht en deze gaat dus kijken bij des betreffende zalencentrum dalzicht in oldemarkt.Ook de politie zegt weinig te kunnen uiitrichten maar ja niet geschoten is altijd mis zeg ik maar ..............
op de uinodiging stond vermeld maandag 23 februarie van tien uur tot half een ..Ja ja alles is gratis nou volgens mij dus niet. Oudere mensen zijn over het algemeen makkelijk over te halen mijn ouders zijn in de 60, ik ben blij dat ze naar me geluisterd hebben en niet zijn ingegaan op deze uitnodiging.
Ik heb ook eens gezocht want ik vertrouwde dit ook niet en watt blijkt ja hoor tros radar.Ik heb de politie op de hoogte gebracht en deze gaat dus kijken bij des betreffende zalencentrum dalzicht in oldemarkt.Ook de politie zegt weinig te kunnen uiitrichten maar ja niet geschoten is altijd mis zeg ik maar ..............
op de uinodiging stond vermeld maandag 23 februarie van tien uur tot half een ..Ja ja alles is gratis nou volgens mij dus niet. Oudere mensen zijn over het algemeen makkelijk over te halen mijn ouders zijn in de 60, ik ben blij dat ze naar me geluisterd hebben en niet zijn ingegaan op deze uitnodiging.
-
Vandaag heb ik ook een brief "mogen" ontvangen van dit vage boekingscentrale. Met als lokaas een prijs ophalen van €299,- in Gendringen (Achterhoek). Niet te geloven dat dit maar door gaat!!!!!!!!!!!!!!!!! Groetjes Yvonne
-
Ook wij kregen gisteren een brief van de boekingscentrale uit Ulft. Een prijs gewonnen van 299,- euro, gratis koffie en een kop soep en af te halen in Berlicum. Hoe komen ze aan ons adres. Ik vertrouwde het niet en ben op internet gaan kijken en kwam zo bij Tros Radar uit. Vele reacties heb ik gelezen over deze boekingscentrale. Waar zijn deze mensen in hemelsnaam mee bezig. Ze beloven veel, maar je wordt gewoon in de maling genomen. De brief is ook naar het oud papier gegaan.
Groetjes Yvonne
Groetjes Yvonne
zo zie je maar dat zulke mensen gewoon knetterhard zijn en mensen op een slinkse manier hun geld afhandig wil maken, en vooral de ouderen gewoon schandalig en heb er geen woorden voor.En de politie kan niiets uitrichten....
ook wij hadden zo'n uitnodiging ontvangen van dit bedrijf en we zijn vandaag daar geweest mede vanwege het kado t.w.v. 299,00 !!
zoals al velen eerder hebben beschreven ging de middag precies hetzelfde
gratis kopje koffie en kop soep
verkoop praatje over de pannenset van SCHAFFER uit duitsland ,de pannenset zou eind september in de winkel van Blokker en Marskramer komen te liggen
verkoop praat/demonstratie matras en wollen dekens etc
wij hebben wel genoten van deze middag,leuk gepresenteerd door B en assistent L
HET ENIGSTE WAT IK NIET SNAP EN AAN IRRITEER IS DAT MENSEN DIRECT HUN VOOR OORDEEL AL KLAAR HEBBEN VOORDAT ZE ZELF NAAR ZOIETS ZIJN GEWEEST!!
ZIJN ER UBERHAUPT MENSEN DIE DAAR OOIT IETS BESTELD HEBBEN??
NOU IK KAN JULLIE VERTELLEN DAT WIJ WEL EEN MATRAS HEBBEN BESTELD EN DIE WORD A.S VRIJDAG GELEVERS MET GRATIS EEN PANNENSET
IK HOUD JULLIE OP DE HOOGTE HOE DE AFLEVERING VERLOPEN IS EN OF ER IDD EEN GRATIS PANNNESET BIJ ZIT
DUS MENSEN BIJ DEZE............OORDEEL NIET TE SNEL OVER ZULKE PRAKTIJKEN DIE BESTAAN NU EENMAAL EN DAT WETEN WE ALLEMAAL
HET IS MAAR NET WAT JE ZELF WIL EN JE BENT ER OOK ZELF BIJ, MITS JE ERZELF OOK ECHT BIJ BENT EN NIET AFHANKELIJK VAN WAT ANDERE MENSEN SCHRIJVEN
GROETJES
zoals al velen eerder hebben beschreven ging de middag precies hetzelfde
gratis kopje koffie en kop soep
verkoop praatje over de pannenset van SCHAFFER uit duitsland ,de pannenset zou eind september in de winkel van Blokker en Marskramer komen te liggen
verkoop praat/demonstratie matras en wollen dekens etc
wij hebben wel genoten van deze middag,leuk gepresenteerd door B en assistent L
HET ENIGSTE WAT IK NIET SNAP EN AAN IRRITEER IS DAT MENSEN DIRECT HUN VOOR OORDEEL AL KLAAR HEBBEN VOORDAT ZE ZELF NAAR ZOIETS ZIJN GEWEEST!!
ZIJN ER UBERHAUPT MENSEN DIE DAAR OOIT IETS BESTELD HEBBEN??
NOU IK KAN JULLIE VERTELLEN DAT WIJ WEL EEN MATRAS HEBBEN BESTELD EN DIE WORD A.S VRIJDAG GELEVERS MET GRATIS EEN PANNENSET
IK HOUD JULLIE OP DE HOOGTE HOE DE AFLEVERING VERLOPEN IS EN OF ER IDD EEN GRATIS PANNNESET BIJ ZIT
DUS MENSEN BIJ DEZE............OORDEEL NIET TE SNEL OVER ZULKE PRAKTIJKEN DIE BESTAAN NU EENMAAL EN DAT WETEN WE ALLEMAAL
HET IS MAAR NET WAT JE ZELF WIL EN JE BENT ER OOK ZELF BIJ, MITS JE ERZELF OOK ECHT BIJ BENT EN NIET AFHANKELIJK VAN WAT ANDERE MENSEN SCHRIJVEN
GROETJES
Nou, ik hoop dat je gelijk hebt.
Gelukkig zijn we er ook bij om zelf te weten of we iets vertrouwen of niet; en gezonde achterdocht bij dit soort acties is wel op zijn plaats gezien de piramidespelen en 'bijzondere' financiële producten van de laatste tijd.
Ik hanteer eigenlijk geen hoofdletters in berichten maar:
-VOOR NIETS GAAT DE ZON OP-
Dus er moet voordeel te halen zijn om mensen zo uit te nodigen. En als het dan allemaal zo risicoloos en vrij is, zou ik graag weten waarom :
- het een besloten bijeenkomst moet zijn
- je zelf moet komen, of iemand moet -machtigen-
- niemand de zaal in (en uit?) kan tijdens de 'presentaties'
- er zoveel geboden wordt alleen maar voor je komst
Brief vandaag ontvangen voor dezelfde actie 25 maart in zaal Aurora in Dongen mocht iemand nog een matras willen.
Gelukkig zijn we er ook bij om zelf te weten of we iets vertrouwen of niet; en gezonde achterdocht bij dit soort acties is wel op zijn plaats gezien de piramidespelen en 'bijzondere' financiële producten van de laatste tijd.
Ik hanteer eigenlijk geen hoofdletters in berichten maar:
-VOOR NIETS GAAT DE ZON OP-
Dus er moet voordeel te halen zijn om mensen zo uit te nodigen. En als het dan allemaal zo risicoloos en vrij is, zou ik graag weten waarom :
- het een besloten bijeenkomst moet zijn
- je zelf moet komen, of iemand moet -machtigen-
- niemand de zaal in (en uit?) kan tijdens de 'presentaties'
- er zoveel geboden wordt alleen maar voor je komst
Brief vandaag ontvangen voor dezelfde actie 25 maart in zaal Aurora in Dongen mocht iemand nog een matras willen.