LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Met schulden emigreren

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
stofzuigertje

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Eerder las ik België en Duitsland maar ik weet hoe de Engelse GBA werkt, niet dus.
Dan ben je echt spoorloos en als je ooit terug wilt, de Brexit is het enige nadeel straks.

Maar spoorloos in Europa kan nog wel, en er zijn nog enkele minder populaire landen waar je met behoud van schulden
kunt onderduiken wegens de slechte registratie waar iemand woonde.
Ook een bank rekening op naam partner en er een En/Of van maken zodat je ook op die manier niet te vinden zou zijn!

Helaas voor mijn nichtje, ze was haar Face Boekje % mobieltje vergeten dus toch traceerbaar! :mrgreen:

Moneyman
Berichten: 30419
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Moneyman »

stofzuigertje schreef:Eerder las ik België en Duitsland maar ik weet hoe de Engelse GBA werkt, niet dus.
Dan ben je echt spoorloos en als je ooit terug wilt, de Brexit is het enige nadeel straks.

Maar spoorloos in Europa kan nog wel, en er zijn nog enkele minder populaire landen waar je met behoud van schulden
kunt onderduiken wegens de slechte registratie waar iemand woonde.
Ook een bank rekening op naam partner en er een En/Of van maken zodat je ook op die manier niet te vinden zou zijn!

Helaas voor mijn nichtje, ze was haar Face Boekje % mobieltje vergeten dus toch traceerbaar! :mrgreen:
Kap eens met je onzinnige posts, Stofzuigert, want het gaat helemaal niet om spoorloos zijn. Dus laat die onzin en je nichtje erbuiten, aub...

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Moneyman schreef:Kap eens met je onzinnige posts, Stofzuigert, want het gaat helemaal niet om spoorloos zijn. Dus laat die onzin en je nichtje erbuiten, aub...
+1.

De moderatie zou er eens iets aan moeten doen.

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door pedro714 »

doe als zovele anderen en los eerst eens fatsoenlijk je problemen op alvorens te overwegen naar het buitenland te vluchten.
Teveel mensen maken al gebruik van de schuldsanering. Neen een goede budgetcoach in de arm en probeer samen een fatsoenlijke oplossing voor je financiele problemen te vinden.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 okt 2016 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende teksten verwijderd

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door ciske »

pedro714 heeft vast het topic niet gelezen? Zowel dan ben je behoorlijk aso bezig.

BL2
Berichten: 4881
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door BL2 »

Snap zo ie zo al niet hoe ze in de toekomst met slechts een uitkering nog even Euro 50.000,00 wil gaan aflossen. Dit is compleet onmogelijk, met een "half" gezin met 5 kinderen.........
Veel gezinnen in deze situatie komen er al niet van rond, en komen juist in de schulden terecht !
Of moet dit gaan komen van de zeer ruime kinderbijslag welke (schijnbaar) in Belgie worden geschonken aan mensen welke zonder enige premiebetaling vanuit het buitenland Belgie instromen ?

Ik kan de opmerking van Pedro714 dus goed begrijpen. Immers wat TS voor ogen heeft, kan gewoon niet.

Moneyman
Berichten: 30419
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Moneyman »

ciske schreef:
pedro714 schreef:Denkt selenenatje er weleens over na dat het zeer onredelijk is (tegen het asociale aan) om schuldeisers ervoor op te laten draaien dat jij een verkeerde partnerkeuze hebt gemaakt.
Verbaas mij er telkens over wat voor uitvluchten iemand zoekt om de schuld van een dergelijke verkeerde keuze af te schuiven op andere die totaal niet "schuldig" zijn aan jouw problemen.
Kortom......doe als zovele anderen en los eerst eens fatsoenlijk je problemen op alvorens te overwegen naar het buitenland te vluchten.
Teveel mensen maken al gebruik van de schuldsanering. Neen een goede budgetcoach in de arm en probeer samen een fatsoenlijke oplossing voor je financiele problemen te vinden.
pedro714 heeft vast het topic niet gelezen? Zowel dan ben je behoorlijk aso bezig.
Inderdaad. De reactie slaat werkelijk nergens op. De schulden worden immers afgelost - en rap ook! Al die beschuldigingen hierboven zijn ronduit onbeschoft.
BL2 schreef:Ik kan de opmerking van Pedro714 dus goed begrijpen. Immers wat TS voor ogen heeft, kan gewoon niet.
Wat TS voor ogen heeft, kan heel goed. Dat blijkt wel - als je tenminste bereid bent de gegeven feiten en omstandigheden te accepteren en niet alles uitsluitend uit je eigen perceptie te bekijken.

jackyhijstee
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 feb 2016 14:57

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door jackyhijstee »

U leeft in de EU. Misschien naar een ander land?

Moneyman
Berichten: 30419
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Moneyman »

jackyhijstee schreef:U leeft in de EU. Misschien naar een ander land?
Want? Waarom zou dat nodig/beter zijn? België is toch juist prima?

jackyhijstee
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 feb 2016 14:57

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door jackyhijstee »

Dit soort wetten zijn in de gehele EU van kracht. Boetes worden ook geïnd als ze in een ander land zijn opgelegd. Misschien weet u het niet maar België is ook onderdeel van de EU.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door ciske »

jackyhijstee schreef:Dit soort wetten zijn in de gehele EU van kracht. Boetes worden ook geïnd als ze in een ander land zijn opgelegd. Misschien weet u het niet maar België is ook onderdeel van de EU.

:roll: Je meent het. Je bent storend aanwezig .

TS lost haar schulden op haar manier af.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door moederslink »

@jackie, heb je het hele topic wel gelezen en dan met mn over proudmama? ( en dus niet over selenenatje die overigens al bijna 3 1/2 jaar uit beeld is en waar pedro 714 ineens over begint :roll: ).
In alle opzichten doet proudmama het beste nu. Ze lost gewoon verder af en heeft al een ton afgelost! Alleen maar prijzenswaardig te noemen :D

BL2
Berichten: 4881
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door BL2 »

Blijft: hoe kan je zulke bedragen als bij de "trotse moeder" nu aflossen van een uitkering ?
Ik heb gelukkig geen uitkering, maar zijn die dan zo hoog ?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door moederslink »

BL2 schreef:Blijft: hoe kan je zulke bedragen als bij de "trotse moeder" nu aflossen van een uitkering ?
Ik heb gelukkig geen uitkering, maar zijn die dan zo hoog ?
Even je geheugen opfrissen :)
Proudmama schreef:ik heb altijd dubbele banen gehad om mijn verleden te kunnen oplossen!!! En ja ik heb 5 prachtige kinderen waar ik me echt niet voor ga verontschuldigen!!!! Ik ben nu afgekeurd geworden volledig omdat ik 3 hernia's heb artrose en reuma!! Ben inmiddels al 4 geopereerd en vaak rolstoel afhankelijk en nu heb ik een wao uitkering. Dus ik heb 2-3e van mijn schuld afbetaald en sinds nu staat de teller net onder de 50.000. Ik weet dat dit ook nog een flink kapitaal is maar er komt wel licht in de tunnel!
Mijn kinderen zijn allemaal van 1 man die me trouwens ook meehelpt de schulden te betalen.

witte angora
Berichten: 31169
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door witte angora »

BL2 schreef:Blijft: hoe kan je zulke bedragen als bij de "trotse moeder" nu aflossen van een uitkering ?
Welke uitkering?

jackyhijstee
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 feb 2016 14:57

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door jackyhijstee »

Lopen er eigenlijk 2 of meerdere zaken doorelkaar? Die indruk krijg ik. Plotseling duikt een vrouw op met 5 kinderen terwijl daar in de topic waar ik op reageerde helemaal geen sprake van was. Ik trek mij terug.

BL2
Berichten: 4881
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door BL2 »

Proudmama is het onderwerp
Heeft 5 kinderen
Gescheiden
Honderd procent afgekeurd > WAO
Schuld 50 000,00 euro
En wil verhuizen naar België

Moneyman
Berichten: 30419
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Moneyman »

jackyhijstee schreef:Lopen er eigenlijk 2 of meerdere zaken doorelkaar? Die indruk krijg ik. Plotseling duikt een vrouw op met 5 kinderen terwijl daar in de topic waar ik op reageerde helemaal geen sprake van was. Ik trek mij terug.
Zat jij nog te reageren op het stuk van jaren geleden dan? Had je ff gemist dat het topic inmiddels over een andere casus gaat? Zo ja, dan snap ik waarom je reacties nergens op lijken te slaan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door moederslink »

BL2 schreef:Proudmama is het onderwerp
Heeft 5 kinderen
Gescheiden
Honderd procent afgekeurd > WAO
Schuld 50 000,00 euro
En wil verhuizen naar België
Moneyman schreef:
jackyhijstee schreef:Lopen er eigenlijk 2 of meerdere zaken doorelkaar? Die indruk krijg ik. Plotseling duikt een vrouw op met 5 kinderen terwijl daar in de topic waar ik op reageerde helemaal geen sprake van was. Ik trek mij terug.
Zat jij nog te reageren op het stuk van jaren geleden dan? Had je ff gemist dat het topic inmiddels over een andere casus gaat? Zo ja, dan snap ik waarom je reacties nergens op lijken te slaan.
@moneyman: het blijft moeilijk voor sommigen om goed te lezen en vooral voorgaande berichten ff door te spitten :wink:

@jackie: ik schreef al : heb je het hele topic wel gelezen? :roll:

En dit is allemaal " de schuld van Pedro-Piet " die het topic ook niet goed had doorgespit en ineens tegen selenenatje begint die al bijna 3 1/2jr uit beeld is :lol:

@BL2 :
Nog maar 1x ... :shock:
Proudmama schreef:ik heb altijd dubbele banen gehad om mijn verleden te kunnen oplossen!!! En ja ik heb 5 prachtige kinderen waar ik me echt niet voor ga verontschuldigen!!!! Ik ben nu afgekeurd geworden volledig omdat ik 3 hernia's heb artrose en reuma!! Ben inmiddels al 4 geopereerd en vaak rolstoel afhankelijk en nu heb ik een wao uitkering Dus ik heb 2-3e van mijn schuld afbetaald en sinds nu staat de teller net onder de 50.000. Ik weet dat dit ook nog een flink kapitaal is maar er komt wel licht in de tunnel!
Mijn kinderen zijn allemaal van 1 man die me trouwens ook meehelpt de schulden te betalen

Gesloten