Wordt nog wat met onsnevermind schreef:plumber schreef: Heb ook zo'n pasje van de dealer maar als je ze belt dan ben je zgn. niet geregistreerd en komen doen ze ook niet ondanks dat ik wilde betalen terwijl het pasje toch geldig was.
En mandooow voor mij heb je wat tegen de ANWB maar zulk soort mensen veranderen pas als je echt hulp nodig hebt en iedereen je laat barsten behalve de ANWB.
Zo te zien, zijn wij al de tweede keer een en dezelfde mening.
Vind ik goed.
De ANWB komt altijd, ook kan het met drukte langer duren.Jolijn schreef:@plumber, de ANWB komt niet altijd, ze willen misschien wel, maar het lukt niet altijd.
Een beetje geografische kennis is wel handig als je hulp wilt sturen.
Niet als je de tweede keer voor hetzelfde probleem belt, dan wordt je geweigerd.
Een locatie aangeven, hoef vaker niet, als je een beschrijving doet, waar de hulplijn al iets mee kan.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ANWB onnodig en duur
Re: ANWB onnodig en duur
Geografische kennis is hedendaags helemaal niet meer nodig.plumber schreef:Dus als ik het goed begrijp zijn ze wel onderweg geweest maar hebben ze je niet kunnen vinden.Jolijn schreef:@plumber, de ANWB komt niet altijd, ze willen misschien wel, maar het lukt niet altijd.
En chocomelk nogmaals het gaat om een doorlopende verzekering die maar een
x aantal dagen geldig is.Goed lezen wat er staat.
Vraag de Kids om een plaats, deze vinden deze in een oogslag via internet.
Zou dan de ANWB met haar mogelijkheden de plank mis slaan?
Ze zijn waarschijnlijk inderdaad onderweg geweest, maar geen idee waar naar toe.plumber schreef:Dus als ik het goed begrijp zijn ze wel onderweg geweest maar hebben ze je niet kunnen vinden.Jolijn schreef:@plumber, de ANWB komt niet altijd, ze willen misschien wel, maar het lukt niet altijd.
Het was ook geen wachten geweest op die auto vanuit München.
Voor elke plaats in Duitsland, net over de Ned.-Duitse grens, is het onlogisch een hulpauto vanuit München op pad te sturen.
Nee, het beleid is niet aangpast. De anwb maakt nog steeds geen melding van dubbeldekkingen. Het is zelfs nog erger, in het beleidsplan 2000 - 2003 wordt 10% dubbeldekkingen gemeld en om deze te "maskeren" omdat er dan ledenverlies zou ontstaan. Inmiddels is dit percentage fiks omhoog gegaan omdat er steeds meer dealers mobiliteitshulp aanbieden voor heel europa.dhc schreef:Wow...je dumpt een bericht uit 2005 waarin een "besluit" uit 2000 wordt weergegeven...
Misschien is dat beleid inmiddels aangepast.
Volgens mij ben je alleen maar bezig met zwartmakerij, smaad en laster!
Groetjes van een platinum-ANWB lid.
En wat je zegt over zwartmakerij, smaad en laster .... dit is zeker niet mijn bedoeling, wil gewoon de mensen bewust maken over onnodig geld over de balk gooien.
Jij bent "platinum lid", gefeliciteerd ..... vraag me echt af hoevaak je de anwb nodig gehad heb in je leven en wat deze pechhulp je gekost heeft .... denk heel veel centjes als je al die jaren bij elkaar opteld
Evenzo verbazingwekkend vonden wij het, dus zal het idd wel juist zijn, dat zeg ik al berichten lang.nevermind schreef:Jolijn schreef:Nee, de ANWB kon de locatie niet vinden, dat bleek (na lang wachten nog maar eens bellen) omdat de hulp vanuit München (volkomen onlogisch) onderweg was.
De plaatsnaam, straat doet er niet toe, de ANWB kon het niet vinden.
1 plaatsnaam niet kunnen vinden, snap ik nog, maar met nog een stuk of 3 plaatsnamen (Duits en Nederlands) moet een ANWB medewerker toch aan de slag kunnen.
Als ik net over de grens in Duitsland bijv. ter hoogte van Kerkrade ben, is het niet logisch om te wachten op hulp die vanuit München of Berlijn moet komen.
Dat het ongeloofwaardig over komt, maakt mij niet uit, de beloofde vergoeding is overgemaakt.
Het is heel simpel, de ANWB heeft een fout gemaakt en het met een vergoeding weer recht gezet (gelukkig geen boete gekregen, anders was die vergoeding niet voldoende geweest).
Blijkbaar was toch iets mis met de communicatie, anders had de medewerker niet nagevraagd .
Hoe bedoel je? Wie wat nagevraagd?
Tussen Münster en München is een groot verschil.
Precies, correct, dat klopt
Als de medewerker geen goede informatie krijgt, hoe moet deze dan handelen.
De medewerker heeft goed informatie gekregen.
Ik kan mij niet voorstellen als je langs de grensregio in Kerkrade ligt, dat je dan een auto uit München krijgt.
Nee, precies, daarom was het ook (ook vanuit mijn locatie) heel vreemd om te horen dat er vanuit München hulp onderweg was.
De medewerkers zijn aangewezen om bij onduidelijke informatie na te vragen, wat misschien hier niet het geval was.
De informatie die gevraagd werd is gegeven.
Voor mij is het verbazingwekkend, dat niet de juiste plaats gelokaliseerd kan worden, maar je hebt je vergoeding gekregen, dan zou het wel juist zijn.
Een locatie aangeven, hoef vaker niet, als je een beschrijving doet, waar de hulplijn al iets mee kan.nevermind schreef:Geografische kennis is hedendaags helemaal niet meer nodig.plumber schreef:Dus als ik het goed begrijp zijn ze wel onderweg geweest maar hebben ze je niet kunnen vinden.Jolijn schreef:@plumber, de ANWB komt niet altijd, ze willen misschien wel, maar het lukt niet altijd.
Ja de ANWB heeft destijds bij mij, de plank misgeslagen.
Als ik niet (zonder internet) had geweten waar München ligt, had ik nu nog staan wachten.
-
ja het is idd wel een verhaal om te lachen nu! jolijn,toen was je natuurlijk niet blij kan ik me voorstellen...
maar echt als ik het lees dan...
maar her is het dus gebeurd met vriendin van mij met ambulance !!!! hartstilstand..moesten naar straat in spijkenisse,die straat ligt ook in hellevoetsluis...
jullie gaan het al raden ambu naar hellevoet...helaas man overleden..!!
ja dat gebeurd dus daar ook en dat is pas 3 jr terug dus...ook tom tom en alle andere navigatie troep was al op de markt...foute communicatie...
nou ja sta ik toch liever te wachten...
neem wel een braadworst grapje he jolijn!
maar echt als ik het lees dan...
maar her is het dus gebeurd met vriendin van mij met ambulance !!!! hartstilstand..moesten naar straat in spijkenisse,die straat ligt ook in hellevoetsluis...
jullie gaan het al raden ambu naar hellevoet...helaas man overleden..!!
ja dat gebeurd dus daar ook en dat is pas 3 jr terug dus...ook tom tom en alle andere navigatie troep was al op de markt...foute communicatie...
nou ja sta ik toch liever te wachten...
neem wel een braadworst grapje he jolijn!
Beste mensen,mandooow schreef:Beste forumleden,
WAAROM LID WORDEN van de ANWB.
Ik ben al jaren geen lid meer omdat iedereen gewoon veel te veel betaald, zeker als je het gaat uitrekenen over een lange periode, bijvoorbeeld heel je leven.
Je betaald voor een compleet pakket +/- 95,- per jaar. Als iemand heel zijn leven (+/- 40 jaar) lid is, dan kom je uit op +/- 3800,-. Deel deze 3800,- nou eens door al de keren dat je de ANWB echt nodig had????
Tevens zit de dekking voor pechhulp etc. al vaak verborgen in een normale polis van een autoverzekering en/of een automobilistenhulp van de dealer.
En als je dan toch helemaal geen risico wil lopen, neem dan een verzekering voor dergelijke hulp via bijv. route-mobiel die veel goedkoper is. Als je trouwens bij de Texaco gaat tanken, dan krijg je deze hulpverlening gratis bij 25 liter aan brandstof.
De ANWB is niets anders dan een grote organisatie die op een slimme manier geld uit je beurs trekt om zo de organisatie staande te houden. Wij worden met ze allen in de maling genomen, we betalen voor het in stand houden van deze organisatie. je moet het een beetje vergelijken met de KPN die jaren lang te hoge kosten heeft gerekend voor met name vaste telefonie (vastrecht etc) omdat ze inspeelde op het "zogenaamde" consumentenvertrouwen.
Dus wees slim en zeg de ANWB op.
mvg, Mandooow
Jullie gaan een beetje off topic ..... lees het oorspronkelijke 1e bericht ..... die 3800,- die genoemd wordt is trouwens gebaseerd op ee lidmaatschap van 95,- per jaar. Als je volledig gedekt wil zijn, dan kom je op 119,- per jaar x 40 jaar = 4760,-.
Jolijn schreef:Een locatie aangeven, hoef vaker niet, als je een beschrijving doet, waar de hulplijn al iets mee kan.nevermind schreef:Geografische kennis is hedendaags helemaal niet meer nodig.plumber schreef:
Dus als ik het goed begrijp zijn ze wel onderweg geweest maar hebben ze je niet kunnen vinden.
Ja de ANWB heeft destijds bij mij, de plank misgeslagen.
Als ik niet (zonder internet) had geweten waar München ligt, had ik nu nog staan wachten.
Is al goed, je hebt je vergoeding gehad, maar dit wil nog niets zeggen.
Je weet ik ben niet zo snel te overtuigen, dus laat het maar rusten.
-
beste je hebt je punt gemaakt,we zijn er allemaal over in discussie kan soms afwijken maar weten allemaal anwb waar het over gaatmandooow schreef:Beste mensen,mandooow schreef:Beste forumleden,
WAAROM LID WORDEN van de ANWB.
Ik ben al jaren geen lid meer omdat iedereen gewoon veel te veel betaald, zeker als je het gaat uitrekenen over een lange periode, bijvoorbeeld heel je leven.
Je betaald voor een compleet pakket +/- 95,- per jaar. Als iemand heel zijn leven (+/- 40 jaar) lid is, dan kom je uit op +/- 3800,-. Deel deze 3800,- nou eens door al de keren dat je de ANWB echt nodig had????
Tevens zit de dekking voor pechhulp etc. al vaak verborgen in een normale polis van een autoverzekering en/of een automobilistenhulp van de dealer.
En als je dan toch helemaal geen risico wil lopen, neem dan een verzekering voor dergelijke hulp via bijv. route-mobiel die veel goedkoper is. Als je trouwens bij de Texaco gaat tanken, dan krijg je deze hulpverlening gratis bij 25 liter aan brandstof.
De ANWB is niets anders dan een grote organisatie die op een slimme manier geld uit je beurs trekt om zo de organisatie staande te houden. Wij worden met ze allen in de maling genomen, we betalen voor het in stand houden van deze organisatie. je moet het een beetje vergelijken met de KPN die jaren lang te hoge kosten heeft gerekend voor met name vaste telefonie (vastrecht etc) omdat ze inspeelde op het "zogenaamde" consumentenvertrouwen.
Dus wees slim en zeg de ANWB op.
mvg, Mandooow
Jullie gaan een beetje off topic ..... lees het oorspronkelijke 1e bericht ..... die 3800,- die genoemd wordt is trouwens gebaseerd op ee lidmaatschap van 95,- per jaar. Als je volledig gedekt wil zijn, dan kom je op 119,- per jaar x 40 jaar = 4760,-.
Is al goed, je hebt je vergoeding gehad, maar dit wil nog niets zeggen.
Ik ben ervan overtuigd dat alles en iedereen fouten kan maken.
Jolijn, als iemand totaal niets doet, (ik doel op werk, bezig zijn, leven,) kan hij/zij ook geen fouten maken. Dus doelloos bestaan.Jolijn schreef:Is al goed, je hebt je vergoeding gehad, maar dit wil nog niets zeggen.
Inderdaad Jolijn !Jolijn schreef:Is al goed, je hebt je vergoeding gehad, maar dit wil nog niets zeggen.
Het is mij al lang duidelijk dat er een aantal mensen hier op het forum aanwezig zijn die alleen de boel op lopen te naaien, negatief zijn en overal tegenin gaan.
Het gaat over de afweging van KOSTEN/BATEN van het hebben van een ANWB pechhulp abonnement.
Ik heb nooit gezegt dat de ANWB slechte hulp verleend. Ik denk zelfs dat de hulp uitstekend is (muv van een aantal misstappen). het gaat er alleen om of deze "uitstekende service" in verhouding staat met wat het kost. Tevens zijn veel mensen al verzekerd van pechhulp via hun dealer en tevens ook nog eens lid van de anwb pechhulp. Er zijn zoveel goedkopere althernatieven, maar het lijkt alsof de anwb heilig is.
Gemiddeld heb je 1 x in de 7 jaar pech en als je altijd een nieuwe of recente auto hebt dan is het gemiddeld 1 x in de 20 jaar. Auto's zijn tegenwoordig technisch veel beter dan 30 jaar geleden.
Ik heb al eerder aangegeven: ga voor jezelf na hoelang je lid bent en hoevaak je de anwb nodig had ...maak dan een goede afweging.
Het gaat over de afweging van KOSTEN/BATEN van het hebben van een ANWB pechhulp abonnement.
Ik heb nooit gezegt dat de ANWB slechte hulp verleend. Ik denk zelfs dat de hulp uitstekend is (muv van een aantal misstappen). het gaat er alleen om of deze "uitstekende service" in verhouding staat met wat het kost. Tevens zijn veel mensen al verzekerd van pechhulp via hun dealer en tevens ook nog eens lid van de anwb pechhulp. Er zijn zoveel goedkopere althernatieven, maar het lijkt alsof de anwb heilig is.
Gemiddeld heb je 1 x in de 7 jaar pech en als je altijd een nieuwe of recente auto hebt dan is het gemiddeld 1 x in de 20 jaar. Auto's zijn tegenwoordig technisch veel beter dan 30 jaar geleden.
Ik heb al eerder aangegeven: ga voor jezelf na hoelang je lid bent en hoevaak je de anwb nodig had ...maak dan een goede afweging.
Heb ik gedaan: 33 jaar lid, 6 keer hulp nodig gehad.Ik heb al eerder aangegeven: ga voor jezelf na hoelang je lid bent en hoevaak je de anwb nodig had ...maak dan een goede afweging.
Ik vind dat oké en dat is dus voor mij een goede afweging
Voor anderen weer niet dus (ook) die opmerking van jou is irrelevant.
Ben benieuwd wat die zoveel goedkopere alternatieven zijn.mandooow schreef: Er zijn zoveel goedkopere althernatieven, maar het lijkt alsof de anwb heilig is.
Prima als je deze afweging voor jezelf maakt en ik kan niets anders doen dan deze te respecteren. Al vindt ikzelf 1 x hulp in ruim 5 jaar kostbaar. Tussen de 400,- en 500,- euro voor 1x hulp.dhc schreef:Heb ik gedaan: 33 jaar lid, 6 keer hulp nodig gehad.Ik heb al eerder aangegeven: ga voor jezelf na hoelang je lid bent en hoevaak je de anwb nodig had ...maak dan een goede afweging.
Wat bedoel je met irrelevant ???---> "Ik heb al eerder aangegeven: ga voor jezelf na hoelang je lid bent en hoevaak je de anwb nodig had ...maak dan een goede afweging" Er is niets irrelevants aan.
- al verzekerd via je dealer (oftewel bubbele dekking)Chocomelk schreef:Ben benieuwd wat die zoveel goedkopere alternatieven zijn.mandooow schreef: Er zijn zoveel goedkopere althernatieven, maar het lijkt alsof de anwb heilig is.
- goedkopere pechhulp (google maar, maar ik heb al eerder een link gegeven over vergelijking)
- geen lid zijn en pas lid worden als je pech krijgt (dat kost 260,- en ben je lid voor het lopende jaar en
het jaar daarop. Daarna gelijk weer opzeggen totdat je weer pech krijgt (handig als je vrij nieuw rijd)
- Bij doorlopende reisvezekering een pech-clausule afsluiten.
- Aan vrienden vragen of ze willen helpen alje pech hebt in nederland en dan hetzelfde voor hun
doen
Het enige wat telt is gewoon wat iedereen voor zichzelf wil uitmaken. Dan kun je er rekensommen tegenaan gooien of wat dan ook, als ik die ANWB verzekering wil, dan neem ik die. Wat een ander me ook voorrekent. Soms zijn er andere voordelen dan kosten/baten plaatje en iemand bijna dwingend schrijven hoe voordelig het is om geen verzekering (bij wie dan ook, af te sluiten vind ik wat 'pushing'.mandooow schreef:Prima als je deze afweging voor jezelf maakt en ik kan niets anders doen dan deze te respecteren. Al vindt ikzelf 1 x hulp in ruim 5 jaar kostbaar. Tussen de 400,- en 500,- euro voor 1x hulp.dhc schreef:Heb ik gedaan: 33 jaar lid, 6 keer hulp nodig gehad.Ik heb al eerder aangegeven: ga voor jezelf na hoelang je lid bent en hoevaak je de anwb nodig had ...maak dan een goede afweging.
Wat bedoel je met irrelevant ???---> "Ik heb al eerder aangegeven: ga voor jezelf na hoelang je lid bent en hoevaak je de anwb nodig had ...maak dan een goede afweging" Er is niets irrelevants aan.
[/quote]
Het enige wat telt is gewoon wat iedereen voor zichzelf wil uitmaken. Dan kun je er rekensommen tegenaan gooien of wat dan ook, als ik die ANWB verzekering wil, dan neem ik die. Wat een ander me ook voorrekent. Soms zijn er andere voordelen dan kosten/baten plaatje en iemand bijna dwingend schrijven hoe voordelig het is om geen verzekering (bij wie dan ook, af te sluiten vind ik wat 'pushing'.[/quote]
Het is zeker niet mijn bedoeling om te pushen, als ik zo over gekomen ben sorry, repecteer ieder zijn/haar eigen afweging. Natuurlijk maak je voor jezelf uit of je wel of geen verzekering neemt.
Vandaar ook mijn opmerking ---> ga voor jezelf na hoelang je lid bent en hoevaak je de anwb nodig had ...maak dan een goede afweging"
Het enige wat telt is gewoon wat iedereen voor zichzelf wil uitmaken. Dan kun je er rekensommen tegenaan gooien of wat dan ook, als ik die ANWB verzekering wil, dan neem ik die. Wat een ander me ook voorrekent. Soms zijn er andere voordelen dan kosten/baten plaatje en iemand bijna dwingend schrijven hoe voordelig het is om geen verzekering (bij wie dan ook, af te sluiten vind ik wat 'pushing'.[/quote]
Het is zeker niet mijn bedoeling om te pushen, als ik zo over gekomen ben sorry, repecteer ieder zijn/haar eigen afweging. Natuurlijk maak je voor jezelf uit of je wel of geen verzekering neemt.
Vandaar ook mijn opmerking ---> ga voor jezelf na hoelang je lid bent en hoevaak je de anwb nodig had ...maak dan een goede afweging"