LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stop het alcoholslot

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
Chocomelk

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Blaasorkest u noemt het een fout en geen bewuste keuze, ieder zijn eigen mening
daarover.

Maar het is duidelijk dat ook u zichzelf niet in de hand heeft omdat u met vele emoties
toch in de auto bent gestapt met drank op.
Dat is gebeurd en valt niet goed te praten maar dat doet u volgens mij ook niet, maar het is
dan heel goed dat u een alcoholslot heeft gekregen zodat u eerst moet blazen voordat u
uberhaupt weg kan rijden zodat u nog even tot u zelf geroepen word.
Een bescherming voor u zelf en voor de mede weggebruikers.

blaasorkest

Ongelezen bericht door blaasorkest »

klopt helemaal, is ook goed! wil niet overkomen als een labiel persoon dat z'n emoties niet in de hand heeft. Er is destijds in een jaar tijd zoveel gebeurt. dat maak je normaal in soapseries geen eens mee.
Is geen excuus. maar dat is er gewoon gebeurt.
ik ben nu bijna een jaar verder met het slot. alles goddank op de rit. het is een goeie les.
het asp is op zich ook een goed idee. alleen in de praktijk loop je tegen een hoop gedoe aan.
blazen voor het starten is geen probleem. Het zijn met name de herhalings testen. bij 2 uur rijden moet je 7 keer blazen. op de snelweg gaat het wel. Maar je heb situaties dat het echt gevaar oplevert.
hij gaat piepen. dan kijk je automatisch naar het apparaat(niet meer op de weg).
dan moet je blazen. blaas je te kort of te hard of te lang dan moet het op nieuw. Dus nog een moment dat je niet op de weg Let. dan moet je hem weer terug in de houder zetten. kijk je weer niet op de weg.

En dan mag je niet bellen achter het stuur.
dat systeem is wel oké. maar de testen onder t rijden is gewoon echt gevaarlijk. ik heb in dat jaar dat ik er mee rijd al 2 keer bijna een ongeval gehad.

Maar goed. Ik drink al bijna een jaar geen alcohol meer en dronk daarvoor af en toe in t weekend thuis wel eens een glaasje wijn.
ik weet mensen die zijn elke dag zwaar bezopen. en rijden al jaren rond. ook bezopen.

Chocomelk

Hoelang zit je aan zo'n alcoholslot 'vast' ?

Kan me wel voorstellen dat het soms gevaarlijke situatie's kan opleveren, maar men moet
toch weten dat je niet bezopen achter het stuur zit, ik weet geen andere oplossing als het
rijbewijs innemen.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

blaasorkest schreef:bij mij was het een fout. geen bewuste keuze.
ik was thuis en hoefde de deur niet uit.
Door een op 1 stapeling van ellende emoties ben ik in paniek de auto in gesprongen.
Gelukkig niet ver gekomen.
een keuze zie ik als ergens gaan zuipen en gewoon vrolijk in de auto stappen en rijden maar.

Iedereen heeft zo z'n mening er over en die respecteer ik.
Het gaat er om dat dat apparaat in de auto gevaarlijke situaties veroorzaakt.
je moet binnen een bepaalde tijd blazen en dat komt wel eens op momenten dat je niet kunt stoppen dus moet het vaak onder het rijden.
er is er al eens 1 te water gereden daardoor.
dit is dan eenzijdig. maar wat nou als er doden of gewonden vallen?

maar ik ga er verder niet over Door. er word toch wel geoordeeld zonder het verhaal te kennen.
Kletsverhalen van alcomobilisten die met een alcoholslot moeten rijden en die op deze manier proberen het alcoholslot in diskrediet te brengen.

Voor wat betreft uw verhaaltje, alles, maar dan ook alles wat je doet in het leven is een keuze. Dat u om voor uw legitieme (lees verkeerde) reden achter het stuur bent gekropen is gewoon een keuze.

blaasorkest

dat word ook gedaan

Asp duurt 2 jaar. minimaal.

Men heeft onderzocht dat het 2 jaar duurt om een mens van zijn slechte gewoontes af te helpen.
CBR en justitie straffen appart van elkaar.
Je rijbewijs word ingenomen, voor het aantal maanden wat het OM beslist, ze kijken naar de hoeveelheid en je verleden.
Daar word ook de geldboete naar beslist en dan komt het CBR om de hoek met hun sanctie.
De twee instanties straffen appart van elkaar.

maar je heb absoluut gelijk zonder meer.

En Puma... je zal ook wel gelijk hebben.
Het heeft geen zin om op dergelijke reacties te reageren dus doe ik dat ook niet verder.

puma73

blaasorkest schreef:dat word ook gedaan

Asp duurt 2 jaar. minimaal.

Men heeft onderzocht dat het 2 jaar duurt om een mens van zijn slechte gewoontes af te helpen.
CBR en justitie straffen appart van elkaar.
Je rijbewijs word ingenomen, voor het aantal maanden wat het OM beslist, ze kijken naar de hoeveelheid en je verleden.
Daar word ook de geldboete naar beslist en dan komt het CBR om de hoek met hun sanctie.
De twee instanties straffen appart van elkaar.

maar je heb absoluut gelijk zonder meer.

En Puma... je zal ook wel gelijk hebben.
Het heeft geen zin om op dergelijke reacties te reageren dus doe ik dat ook niet verder.
Ook dit is weer een onzinbericht, het CBR straft niet, het CBR voert een richtlijn uit. Volgens die richtlijn komt u in aanmerking voor een alcoholslot en de uitvoering wordt door het CBR gedaan.

blaasorkest

prima... wat u wil.
Dan hebt ik het fout omschreven. o nee.... om u te citeren alles maar dan ook alles wat je in het leven doet is een keuze.

Dan heb ik de verkeerde keuze gemaakt dit te omschrijven.

Het is inderdaad een richtlijn waarvoor ik in aanmerking kwam.

maar het gaat inderdaad afzonderlijk van elkaar, justitie en het CBR.

Puma bedankt voor het corrigeren. kijk daar hebben we wat aan!

Chocomelk

Dat is dus voor ieder anders hoelang je aan een alcoholslot vast zit ?

blaasorkest

Chocomelk schreef:Dat is dus voor ieder anders hoelang je aan een alcoholslot vast zit ?
de standaard is 2 jaar. Verdeelt over 4 vlakken van een halfjaar waarbij het steeds strenger word.
het laatste half jaar mag je geen enkele fout maken. Dus toch onder invloed proberen te starten , of een hertest onderweg missen of fout doen.

Het is een hele waslijst maar dat zal ik jullie besparen.
maak je wel fouten zal het CBR het programma met elke keer minimaal een half jaar kunnen verlengen of het programma stopzetten en je rijbewijs ongeldig verklaren.
tevens moeten alle deelnemers binnen een halfjaar mee hebben gedaan aan het motivatie programma van Trafieq, die geven een cursus over alcohol in het verkeer, gebruik van het slot. en info over het programma ect.
die bestaat uit 3 dagdelen, je moet alle dagdelen hebben voltooid , niet te laat komen of helemaal niet komen of de cursus verstoren, dat alles kan resulteren in einde programma.

puma73

blaasorkest schreef:
Chocomelk schreef:Dat is dus voor ieder anders hoelang je aan een alcoholslot vast zit ?
de standaard is 2 jaar. Verdeelt over 4 vlakken van een halfjaar waarbij het steeds strenger word.
het laatste half jaar mag je geen enkele fout maken. Dus toch onder invloed proberen te starten , of een hertest onderweg missen of fout doen.

maak je wel fouten zal het CBR het programma met elke keer minimaal een half jaar kunnen verlengen of het programma stopzetten en je rijbewijs ongeldig verklaren.
tevens moeten alle deelnemers binnen een halfjaar mee hebben gedaan aan het motivatie programma van Trafieq, die geven een cursus over alcohol in het verkeer, gebruik van het slot. en info over het programma ect.
die bestaat uit 3 dagdelen, je moet alle dagdelen hebben voltooid , niet te laat komen of helemaal niet komen of de cursus verstoren, dat alles kan resulteren in einde programma.
Weer zo'n klaagzang, je hoeft niet mee te werken aan het alcoholslot, je moet dan wel voor 5 jaar je rijbewijs inleveren.

Niemand, maar dan ook niemand heeft jou gedwongen met alcohol op te gaan rijden. Daar heb jezelf voor gekozen. Ga hier niet zitten piepen hoe zwaar dat is, je hoeft hier niet op mededogen te rekenen. De slachtoffers van alcomobilisten krijgen dat ook niet. Die krijgen levenslang voor de foute keuze van een ander.

Zoals in een eerdere bijdrage, elke alcomobilist is een potentiele moordenaar.

Chocomelk

blaasorkest schreef:

Bedankt voor de informatie, ik wist niet hoe het in zijn werk ging, nu dus wel.

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

Nee,rijden met alcohol op is nooit een fout en altijd een keuze.
Niemand dwingt je om te gaan rijden,je stapt zelf met je dronken kop in de auto en gaat rijden.
Het is een sprookje dat dit per ongeluk gebeurd of dat het een fout is.
En iedereen die met zijn dronken kop in een auto stapt kan wat mij betreft hard gestraft worden,vooral als ze een leugentje vertellen dat het een fout was,dan mag je van mij wel een paar maanden or liever een paar jaar de cel in.

blaasorkest

Graag gedaan @Chocomelk geen probleem

blaasorkest

gilas schreef:
Nee,rijden met alcohol op is nooit een fout en altijd een keuze.
Niemand dwingt je om te gaan rijden,je stapt zelf met je dronken kop in de auto en gaat rijden.
Het is een sprookje dat dit per ongeluk gebeurd of dat het een fout is.
En iedereen die met zijn dronken kop in een auto stapt kan wat mij betreft hard gestraft worden,vooral als ze een leugentje vertellen dat het een fout was,dan mag je van mij wel een paar maanden or liever een paar jaar de cel in.
Ben ik met je eens!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

puma73 schreef:
Wacht even puma. In feite is iedere automobilist een potentiële 'moordenaar'. Een autobestuurder hoeft maar één fout te maken, en een onschuldige fietser, voetganger, of mede-automobilist kan het slachtoffer zijn. Dat gebeurt nog steeds dagelijks. Even niet opletten, even de verkeerde kant uitkijken, even dit, even dat... Het kan iedereen gebeuren. Daar hoef je helemaal geen druppel alcohol voor op te hebben.

De kans op ongelukken is een stuk groter als iemand alcohol op heeft, dat is een feit. Maar ik ben van mening dat je het nu toch even iets te zwart-wit stelt.

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

witte angora schreef:
puma73 schreef:
Wacht even puma. In feite is iedere automobilist een potentiële 'moordenaar'. Een autobestuurder hoeft maar één fout te maken, en een onschuldige fietser, voetganger, of mede-automobilist kan het slachtoffer zijn. Dat gebeurt nog steeds dagelijks. Even niet opletten, even de verkeerde kant uitkijken, even dit, even dat... Het kan iedereen gebeuren. Daar hoef je helemaal geen druppel alcohol voor op te hebben.

De kans op ongelukken is een stuk groter als iemand alcohol op heeft, dat is een feit. Maar ik ben van mening dat je het nu toch even iets te zwart-wit stelt.
Alcohol maakt de kans op ongelukken/dodelijke ongelukken groter,ik zal niet zover gaan om deze personen een moordenaar te noemen,maar ze zijn wel misdadig bezig en overzien niet de gevolgen die ze aanrichten bij een ongeluk.
En met alle berichtgeving is er gewoon geen excuus meer om met alcohol op,te gaan rijden.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

O, maar voor de rest ben ik het er wel mee eens. Alcohol in het verkeer is gewoon een té groot risico om te nemen, als iemand dat toch neemt, dan zijn beperkende maatregelen zeker wel op hun plaats, juist om overige verkeersdeelnemers te beschermen.

blaasorkest

Mij gebeurt dit zeker nooit meer, het is de eerste en de laatste keer.
Ik heb in de afgelopen maanden ook al 2 interviews gegeven over het slot Aan transport gerelateerde bedrijven.
Want wat een hoop mensen ook op dit medium vergeten is rest alcohol.

er zijn echt mensen die niet weten dat alcohol best lang in het lichaam blijft hangen, die ook heel hard roepen dat alchomobilisten potentiële moordenaars zijn ect.
Maar als ze een avondje lekker aan de drank zitten en volgende dag met de nevel in de kop opstaan en op deelnemen in het verkeer zijn net zo fout, want wie zegt dat het er allemaal uit is.

Er is een chauffeur geweest die op de fiets naar een feestje geweest, en weer netjes naar huis gereden op de fiets, de volgende ochtend heeft hij een ongeluk gehad, en het zat nog steeds in z'n bloed, gevolg alcoholslot. En baan kwijt.

er zullen nu gerust weer wat negatieve reacties komen, of het word tegen gesproken, dit is verteld door de docent van het motivatie programma van Trafieq, dus mocht er commentaar zijn verwijs ik je door naar trafieq, ik heb dit niet bedacht.

er zaten diverse mensen tussen die met rest alcohol zijn gepakt.

maar goed ik dwaal finaal af van het topic

(Dit bericht is niet neergezet met bedoeling tot medelijden of klaagzang)

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

bij 2 uur rijden moet je 7 keer blazen. op de snelweg gaat het wel. Maar je heb situaties dat het echt gevaar oplevert.
hij gaat piepen. dan kijk je automatisch naar het apparaat(niet meer op de weg).
dan moet je blazen. blaas je te kort of te hard of te lang dan moet het op nieuw. Dus nog een moment dat je niet op de weg Let. dan moet je hem weer terug in de houder zetten. kijk je weer niet op de weg.

Hij gaat af en onder het rijden op de meest kloterige momenten en je moet blazen anders ben je de Sjaak.
Ik had laatst al eens dat dat apparaat uit m'n hand lazerde onder t rijden en probeer je m al slingerend over de weg te pakken en alsnog te blazen. Ti's niet echt veilig.

Dit soort ervaringen heb ik vaker gelezen.
:? Daar zou toch iets op te verzinnen moeten zijn dan, deze situaties wil niemand.

puma73

Jolijn schreef: bij 2 uur rijden moet je 7 keer blazen. op de snelweg gaat het wel. Maar je heb situaties dat het echt gevaar oplevert.

Hij gaat af en onder het rijden op de meest kloterige momenten en je moet blazen anders ben je de Sjaak.
Ik had laatst al eens dat dat apparaat uit m'n hand lazerde onder t rijden en probeer je m al slingerend over de weg te pakken en alsnog te blazen. Ti's niet echt veilig.

Dit soort ervaringen heb ik vaker gelezen.
:? Daar zou toch iets op te verzinnen moeten zijn dan, deze situaties wil niemand.
Daar is een simpele oplossing voor, het voertuig stoppen en dan de test doen.

Gesloten