LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MLM doe het niet!

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
student26

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door student26 »

Als jullie met zijn allen nu eens iets zinnigs gingen doen.
Aangezien ook jij aankomt met alternatieve bezigheden voor de mensen hier, heb jij zeker ook MLM gedaan?

Als je de discussies op dit forum niet interessant vindt, misschien moest jij dan maar eens iets anders gaan doen? Waarom lees je hier dan trouwens? Niets zinnigs te doen of zo?

Joop(K)
Berichten: 325
Lid geworden op: 24 mei 2004 08:02

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door Joop(K) »

mlm is niet voor iedereen weggelegd. Je moet er een echte doorzetter voor zijn.
Typisch het voorgeprogammeerde antwoord van een gehersenspoelde mlm-getuige. Eerst zeggen ze: als je nooit aan mlm hebt gedaan, mag je er geen mening over hebben. En als je roept dat je er wel aan gedaan hebt en er toch een negatieve mening over hebt, tsja dàn ben je ineens een ´loser´. :oops:

mmoonniieekk

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door mmoonniieekk »

bla bla bla....

mmoonniieekk

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door mmoonniieekk »

ooit gehoord van opbouwende kritiek?

Ik vind het heel zinnig om alle kritiek van jullie te lezen hoor! Ik leer er namenlijk erg veel van... Hoe ik het niet moet doen!

Slim

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door Slim »

Je moet er een echte doorzetter voor zijn.
Of gewetenloos, dom of beide....

betweter

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door betweter »

Zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten :P

Slim

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door Slim »

Naief wellicht ook, voor diegenen die niet dom of gewetenloos zijn :D

student26

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door student26 »

ooit gehoord van opbouwende kritiek?
Waar precies kan ik dat "opbouwende" terugvinden dan?

betweter

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door betweter »

Precies, student26. En wie is hier degene die de kritiek levert??
Van onze kant hoef je dat niet te verwachten, want wij zijn niet degenen die de kritiek leveren, maar ons er tegen verweren.

student26

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door student26 »

Precies, student26. En wie is hier degene die de kritiek levert??
Ik denk niet dat je de kritiek van de "anti-MLM'ers" hier als niet-opbouwend kunt beschouwen. De meesten (nee, niet allemaal) hier komen met goede argumenten. Het enige dat "jullie" te verwijten is, is dan misschien een tekort/gebrek aan goede repliek.

Overigens was het een reactie op Mmmmooonnniiieeekkkk of zoiets die vond dat zij met opbouwende kritiek kwam... Als jij die wel gevonden hebt in haar berichtje dan hoor ik het graag van je.
Van onze kant hoef je dat niet te verwachten, want wij zijn niet degenen die de kritiek leveren, maar ons er tegen verweren.
Gaan we slachtoffertje spelen? Ik geloof niet dat jij bereid bent je in die underdog-positie te manouvreren...

betweter

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door betweter »

Je hebt gelijk als je zegt dat Moniek zelf nog geen opbouwende kritiek heeft geleverd, maar dat hoeft ze ook niet, want ze heeft ook niet echt afbrekende kritiek geleverd (tenzij je het feit dat je haar opmerking over kritiek op zich al kritiek vind)
En nee, ik ga inderdaad geen slachtoffertje spelen, maar ik stel alleen de feiten vast.

student26

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door student26 »

Je hebt gelijk als je zegt dat Moniek zelf nog geen opbouwende kritiek heeft geleverd, maar dat hoeft ze ook niet, want ze heeft ook niet echt afbrekende kritiek geleverd (tenzij je het feit dat je haar opmerking over kritiek op zich al kritiek vind)
Nu wordt het een discussie over kritiek :)

Maar even voor de duidelijkheid: tot dit bericht heb ik het woord kritiek niet eens in de mond genomen, dus ga me nou geen dingen in de mond leggen....

Het ging niet over kritiek op MLM of anti-MLM! Zij vraagt of wij niets beters te doen hebben, ik vraag of zij er problemen mee heeft of zelf niets zinnigs te doen heeft. Vervolgens zegt zij dat haar opmerking bedoeld was als "opbouwende kritiek". Ik vraag me dan af waar ik dat "opbouwende" precies kan terugvinden, want dat ontbreekt imho.

Met andere woorden, ze komt met "kritiek", niet op MLM, niet op anti-MLM, en ook al niet opbouwend. En ze noemt het ZELF kritiek, niet ik!


[/quote]

betweter

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door betweter »

Ok

Gast

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door Gast »

m.a.w oplichtertij punt uit.

Gast

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door Gast »

Het wel of niet doen van MLM moet ieder voor zich weten, maar laat je niet gek maken door prachtige verhalen dat je ik weet niet wat kan verdienen.
Ik heb het ook geprobeerd en mij is het niet gelukt en toch heb ik mijn best gedaan.
Ik vind het een kunst om als distributeur van bv.Herbalife of Aloe Vera geld te verdienen.
Punt 1 de verkoop van producten: mij is het niet gelukt.
Honderden folders huis aan huis bezorgd.
Reclame via internet.
Reacties: nihil.
En ik vind dat ze een bepaald business plan hebben dat niet bij iedereen werkt.
Er wordt van uitgegaan dat iedereen enorm veel kennissen en familie heeft waaraan je producten kan leveren en waarbij je mensen kan werven om dit ook te gaan doen.
Nou sorry maar als ik zelf geen enkel product nog heb verkocht hoe moet ik dan andere mensen motiveren om ook dat werk te gaan doen.
Nogmaals een ieder moet voor zichzelf weten om er wel of niet aan te beginnen, maar verwacht er niet teveel van.

Toys4bigboyz

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door Toys4bigboyz »

Parasitisme en daar is het hele verhaal op gebaseerd. Je in een situatie positioneren dat je niets hoeft te doen en de personen onder je moeten ploeteren. Ik dacht dat slavernij 150 jaar geleden is afgeschaft?

Doet iedere "noormale "werkgever niet? Personeel aannemen zodat hijzelf het werk niet te verrichten? Dus alle grote ondernemingen zijn slavendrijvers? Kijk eens in sommige branches als de gezondheidszorg, beveiligingsbranche. Werknemers worden uitgekleed door hun werkgevers.
Nu even over MLM: ik heb genoten van de verhalen. Waar het vaak aan ontbreekt in deze en andere business is de begeleiding van nieuwkomers. Als een franchiser van bijv Albert Heyn niet goed wordt begeleidt kan hij na een jaar de deur sluiten en kan de concurrent zijn positie innemen. Hetzelfde geldt ook voor MLM, wanneer een nieuwkomer niet goed wordt begeleidt kan dat veel geld kosten en zelfs diep in de schulden raken.
Ik ben nu zelf mij aan het orienteren om de stap tenemen, maar net als ieder ander vak ben ik informatie aan het inwinnen zodat ik niet in het diepe wordt gegooid. Zo heb ik een training op 6 cassettes, diverse Network lifestyles magazines en een boek over MLM. Als ik al deze materie heb doorgenomen kan ik zelf een besluit nemen: doe ik mee of doe ik niet mee? Waar ik mij aan hekel zijn de schreeuwerige advertenties die de MLM-business heeft. De websites zijn een beetje de standaard "rich & living"advertenties. Hermee bedoel ik dat je altijd een modelechtpaar ziet die overgelukkig zijn een mooi huis hebben, alle tijd voor de (klein)kinderen hebben en geen financiele problemen hebben. Laat vooral beginners zien dat het hard werken is om de top te bereiken, zo is het normale bedrijfsleven ook. Laat eens zien wat je bereikt hebt maw laat je echte auto nou eens zien. Plaats een foto van oude auto waar je nog steeds in rijdt en plak nu eens niet een fotootje op de website uit een Mercedesfolder. Dit komt erg fake over en maakt de mensen die in willen stappen erg argwanend. Bij de slager kies je ook een stukje worst uit wat in de vitrine ligt en niet vanaf een folder.
Dit neemt niet weg dat ik niet geloof dat MLM een goede vorm van marketing kan zijn mits je het juiste produkt verkoopt en tegen scherpere prijzen dan de winkelier kan aanbieden zodat de consument er beter van kan worden.
Even over direct selling: zelf ben ik een kleine zelfstandige die accesoires maakt uit carbon voor 1/18 rc auto's. Deze worden direct aan klanten via een internetshop aan klanten wereldwijd verkocht. Hierdoor is het voor mij mogelijk om de prijs laag te houden omdat ik geen tussenhandelaren ken die ook aan mijn produkt moeten verdienen. Ik ben de enigste die eraan verdien.

René

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door student26 »

Doet iedere "noormale "werkgever niet? Personeel aannemen zodat hijzelf het werk niet te verrichten? Dus alle grote ondernemingen zijn slavendrijvers?
Hoeveel topmanagers/werkgevers ken jij die minder uren draaien en/of minder werk verrichten dan hun personeel?? En hoeveel werkgevers ken jij die hun eigen personeel alle kosten laten maken? Hoeveel werkgevers betalen hun personeel geen loon als het bedrijf een jaar geen winst maakt? Hoeveel werkgevers laten hun personeel al het ondernemersrisico dragen?

Hoewel ik de term slavendrijver overdreven vind, kun je deze vergelijking imho niet maken...

Gast

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door Gast »

@student26

Zat!

@Toys...: volledig mee eens!

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door student26 »

Dan ken jij blijkbaar veel verkeerde mensen...

Gast

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door Gast »

Hm, ik ken veel mensen die hard gewerkt hebben en nu kunnen genieten van hun welverdiende rust. Jij kent klaarblijkelijk veel mensen die het niet goed hebben aangepakt.

Gesloten