LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mc Donnalds gooit mij de zaak uit, onterecht.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
eleven

Re: Mc Donnalds gooit mij de zaak uit, onterecht.

Ongelezen bericht door eleven »

sjohie schreef:
eleven schreef:
witte angora schreef:Ik denk dat ieders mening in dit topic intussen wel duidelijk is, en dat niemand van mening zal veranderen, is ook wel duidelijk denk ik.

De vraag die nu rijst is: is topicstarter (en ieder ander die dit leest) überhaupt met dit topic geholpen (door het te openen), en is hij/zij geholpen door de reacties hier.

Wat mij betreft kan er een slotje op dit topic, dit heeft volgens mij geen enkel nut.

Dan reageer ik nog een keer, voor de (hulp)moderator het slotje op dit topic doet, wat wederom door bepaalde mensen om zeep geholpen is/wordt. :twisted:

Het heeft TS niets geholpen, in tegendeel is als nieuw lid, wederom afgezeikt worden, omdat mensen HUN mening ventileren, alleen op basis van aannames.
Neen het is nog niet genoeg, het moest ook nog over zijn handicap gespot worden.
Gelukkig heeft TS mijn advies opgevolgd en niet meer gereageerd.
Triest, en dat na 11 dagen in het nieuwe jaar, daar helpen ook niet meer de goede wensen, welke uitgedeeld zijn. :twisted:
Tsja, ik denk dat mensen ook een mening optuigen, in referentie aan wat ze zelf ooit is overkomen. En in dat kader snap ik sommige reacties ook wel, sommige mensen in een scootmobiel zijn geen haar beter als mensen die van rechts komen en voorrang némen, in plaats van eerst iemand de kans te bieden om voorrang te geven.

Ik heb wel eens meegemaakt dat iemand in zo'n ding me een paar keer op de hakken reed bij de kassa, blijkbaar omdat zij iets op de band wilde leggen, en ik niet ver genoeg doorliep. (stond pinnende huismoeder met kind in zitje voor me). Die heb ik ook gevraagd of ze daar alsjeblieft mee op wilde houden, aangezien ze toch hopelijk wel snapte dat ik niet verder kon, en ik kreeg toch een grote bek, niet te filmen wat een viswijf was dat.

Idem voor een jongeman in zo'n ding, toen we nog een nacht moesten kamperen voor het postkantoor voor Bruce Springsteen kaarten. Die kwam en ging, aangezien een nacht buiten door zijn aandoeningen niet aan kon. Geen probleem, we hielden zijn plek in de rij vrij, terwijl de normale etiquette "opgestaan plaats vergaan" is. Maar elke keer dat hij terugkwam, drukte hij die scootmobiel vooraan in de rij. Die hebben ze op een gegeven moment naar zijn eigen verworven plek getild, scootmobiel en al, en met een stel klinkers voor de wielen vastgezet.
Als ik alle mensen moest veroordelen, welke mij met en winkelwagentje of een scootmobiel of een rollator, achter op de hakken zijn gereden, dan had ik veel te doen.
Ook hier met dit bericht wederom de discriminatie door mensen.
Zielig. :mrgreen:

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Dat zijn mijn eigen ervaringen, hoezo is dat discriminatie? Ik veroordeel nergens een hele groep mensen, het zijn slechts 2 voorbeelden om aan te geven dat men, en specifiek ik, eigen negatieve ervaringen zal gebruiken om een beeld van TS te vormen.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

sjohie schreef:Dat zijn mijn eigen ervaringen, hoezo is dat discriminatie? Ik veroordeel nergens een hele groep mensen, het zijn slechts 2 voorbeelden om aan te geven dat men, en specifiek ik, eigen negatieve ervaringen zal gebruiken om een beeld van TS te vormen.
Maar de negatieve ervaringen met mensen met een scootmobiel doen er in dit topic toch niet -zoveel- toe?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Jolijn schreef:
sjohie schreef:Dat zijn mijn eigen ervaringen, hoezo is dat discriminatie? Ik veroordeel nergens een hele groep mensen, het zijn slechts 2 voorbeelden om aan te geven dat men, en specifiek ik, eigen negatieve ervaringen zal gebruiken om een beeld van TS te vormen.
Maar de negatieve ervaringen met mensen met een scootmobiel doen er in dit topic toch niet -zoveel- toe?
Het was meer een publiek gedeelde doorkijk van mijn referentiekader in dit soort materie. Maar je hebt gelijk, scootmobiel of niet, afgaand op wat TS schrijft is het gewoon onbeschoft, en slecht zakelijk instinct van die bedrijfsleider.

Jolijn

sjohie schreef:
Jolijn schreef:
Het was meer een publiek gedeelde doorkijk van mijn referentiekader in dit soort materie. Maar je hebt gelijk, scootmobiel of niet, afgaand op wat TS schrijft is het gewoon onbeschoft, en slecht zakelijk instinct van die bedrijfsleider.
:) Oké, gesnapt.

eleven

Je kent TS niet, dus kan je ook geen beeld vormen, om alleen op een paar berichten af te gaan.
Je weet toch niet of TS ook mensen op de hakken rijd, dus vooroordeel.
Alleen al dat het scootmobiel weer in beeld gebracht wordt is voldoende.
Andere schrijven, dat TS zich zielig voordoet, omdat hij in een scootmobiel zit.
Andere wederom schrijven, dat TS een trol is, en willen nu een slootje op het topic.
Wat gemeen.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Als ik alle mensen moest veroordelen, welke mij met en winkelwagentje of een scootmobiel of een rollator, achter op de hakken zijn gereden, dan had ik veel te doen.

Nou dat is geen discriminatie maar een feit! Dan ga ik nog stap verder,heel wat oudere,heel veel niet godzeidank heel wat lieve ouderen,denken dat ze alles mogen en kunnen tov iemand die maar jonger
Is,
Als ik ook in de rij sta en ze staan te duwen,of me opzij duwen bij mijn BLIJF UIT DE BUURT SCHOUDER,en ik zeg er netjes wat van is het,nou zeg de jongere kunnen ook niks hebben.
Sommige ouderen willen er niet aan of sommige andere gehandicapten ook jongere,dat er ook mensen zijn zonder scoot die van alles mankeren maar dat kan,mag niet...oud en bedorven moet je soms zijn,
Zo dat was dat ...en dit is klare taal maar wel zelf meerdere keren meegemaakt,want hey ik ben jonge meid,niet zeuren! Had paar wk terug nog in de primera,ga netjes opzij toen scoot aan kwam,stond verder geen kip,ja drie haantjes( lief bedoeld) achter de toonbank met open mond te kijken,inc eigenaar,
Ik ga opzij,komt met bloedgang aanrijden,zegt op toon TJA.,zo van tja ga idd maar opzij,de kerstgedachte was ver weg! Zo ver dat zelfs de eigenaar er wat van zei...dus sommige ,ik zeg sommige denken dat ze alles zijn mogen en kunnen

Maar dit is totaal off topic..
Gaat om behandeling mac
Ik vind het twijfel,
Ik vind idd dat ts gelijk ook onderuit gehaald wordt,we weten nooit wat er precies gebeurd is,
Ik weet wel zijn overijverige werknemers bij de mac,
Maar oke u had broodje gegeten,
U gaat later weet terug met kennis,die meneer vond de rij iets te lang en dacht ga zo wel terug...
Dat kan,ze noemen mac fastfood,maar de keren dat ik hier kom sta ik uur in de rij..honger is al over.
Maar hoe lang heeft meneer gewacht ,is het vijf min zeg ik oke maar misschien zat u er nu al half uur?

Ik denk niet dat het met u scoot te maken had,maar ze dachten gewoon twee ouderen denken hier ff gezellig te gaan zitten kleppen doe dat ergens anders,

Wat kunt er aan doen,niks.
U ongenoegen uiten naar hoofdkantoor,maar het u woord tegen zijne,daarnaast zullen ze vast camera beelden hebben ,hangen hier in de hele zaak en misschien zit u wek al een uur,zonder het in de gaten te hebben...

Ik vind het rot voor u en als ik zo benaderd zo worden,danga ik niet gelijk schreeuwen maar heb wel mijn netjes mijn woordje maar ja...dus het is u tegen hen..en is dat het allemaal waard...

Negeer lekke de mac voortaan even..

Jolijn

die meneer vond de rij iets te lang

Oh.
Die veronderstelling hebben we nog niet voorbij zien komen.
Terwijl op de eerste blz van dit topic, in het tweede bericht van ts dit staat: Daarbij is mijn kennis op de bestelling koffie af gegaan maar door een probleem schoot het bij de bali niet op. Er stonden maar twee klanten.

rozemarijntje

Jolijn schreef:die meneer vond de rij iets te lang

Oh.
Die veronderstelling hebben we nog niet voorbij zien komen.
Terwijl op de eerste blz van dit topic, in het tweede bericht van ts dit staat: Daarbij is mijn kennis op de bestelling koffie af gegaan maar door een probleem schoot het bij de bali niet op. Er stonden maar twee klanten.
Nou waarschijnlijk vond hij dat dus iets te lang en hier bij de mac..met de mania mania tempo..kan je soms wel 30 min staan :wink:
En ik kan ook niet zo lang staan,dus soms wacht ik ook oke nu staat er haast niemand snel,als ik iets moet doen..

Jolijn

Ja, het lijkt mij logischer dat hij vond dat het wat tijd betreft te lang duurde, ong. 10 minuten en nog niet aan de beurt, ondanks dat er maar twee klanten stonden, dan dat hij de rij ( 2 klanten) an sich te lang vond.

eleven

rozemarijntje schreef:Als ik alle mensen moest veroordelen, welke mij met en winkelwagentje of een scootmobiel of een rollator, achter op de hakken zijn gereden, dan had ik veel te doen.

Nou dat is geen discriminatie maar een feit! Dan ga ik nog stap verder,heel wat oudere,heel veel niet godzeidank heel wat lieve ouderen,denken dat ze alles mogen en kunnen tov iemand die maar jonger
Is,
Als ik ook in de rij sta en ze staan te duwen,of me opzij duwen bij mijn BLIJF UIT DE BUURT SCHOUDER,en ik zeg er netjes wat van is het,nou zeg de jongere kunnen ook niks hebben.
Sommige ouderen willen er niet aan of sommige andere gehandicapten ook jongere,dat er ook mensen zijn zonder scoot die van alles mankeren maar dat kan,mag niet...oud en bedorven moet je soms zijn,
Zo dat was dat ...en dit is klare taal maar wel zelf meerdere keren meegemaakt,want hey ik ben jonge meid,niet zeuren! Had paar wk terug nog in de primera,ga netjes opzij toen scoot aan kwam,stond verder geen kip,ja drie haantjes( lief bedoeld) achter de toonbank met open mond te kijken,inc eigenaar,
Ik ga opzij,komt met bloedgang aanrijden,zegt op toon TJA.,zo van tja ga idd maar opzij,de kerstgedachte was ver weg! Zo ver dat zelfs de eigenaar er wat van zei...dus sommige ,ik zeg sommige denken dat ze alles zijn mogen en kunnen

Gaat om behandeling mac
Ik vind het twijfel,
Ik vind idd dat ts gelijk ook onderuit gehaald wordt,we weten nooit wat er precies gebeurd is,
Ik weet wel zijn overijverige werknemers bij de mac,
Maar oke u had broodje gegeten,
U gaat later weet terug met kennis,die meneer vond de rij iets te lang en dacht ga zo wel terug...
Dat kan,ze noemen mac fastfood,maar de keren dat ik hier kom sta ik uur in de rij..honger is al over.
Maar hoe lang heeft meneer gewacht ,is het vijf min zeg ik oke maar misschien zat u er nu al half uur?

Ik denk niet dat het met u scoot te maken had,maar ze dachten gewoon twee ouderen denken hier ff gezellig te gaan zitten kleppen doe dat ergens anders,

Wat kunt er aan doen,niks.
U ongenoegen uiten naar hoofdkantoor,maar het u woord tegen zijne,daarnaast zullen ze vast camera beelden hebben ,hangen hier in de hele zaak en misschien zit u wek al een uur,zonder het in de gaten te hebben...

Ik vind het rot voor u en als ik zo benaderd zo worden,danga ik niet gelijk schreeuwen maar heb wel mijn netjes mijn woordje maar ja...dus het is u tegen hen..en is dat het allemaal waard...

Negeer lekke de mac voortaan even..

Inderdaad. :mrgreen:

rozemarijntje

Jolijn schreef:Ja, het lijkt mij logischer dat hij vond dat het wat tijd betreft te lang duurde, ong. 10 minuten en nog niet aan de beurt, ondanks dat er maar twee klanten stonden, dan dat hij de rij ( 2 klanten) an sich te lang vond.
Ach jolijn,op zich makt het dan toch niet uit hoe je het schrijft,stonden twee klanten,of moest tien min wachten.
Ik blijf dan ook zitten,ik ben nog jong mar zak ook door benen bij te lang staan...
Dus als ouder bent snap ik het ook wel...

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

eleven schreef:
Je kent TS niet, dus kan je ook geen beeld vormen, om alleen op een paar berichten af te gaan.
Andere schrijven, dat TS zich zielig voordoet, omdat hij in een scootmobiel zit.
Andere wederom schrijven, dat TS een trol is, en willen nu een slootje op het topic.
Wat gemeen.
Sja je zou ook eens goed kunnen lezen. Sjohie geeft enkel aan dat iemand in een scootmobiel zich ook slecht kan gedragen. En dat de scootmobiel dus niet uitmaakt. Niet negatief en ook niet positief.

eleven

kuklos schreef:
eleven schreef:
Wat gemeen.
Sja je zou ook eens goed kunnen lezen. Sjohie geeft enkel aan dat iemand in een scootmobiel zich ook slecht kan gedragen. En dat de scootmobiel dus niet uitmaakt. Niet negatief en ook niet positief.

Dan geef ik deze hint graag terug met de optie zelf goed te lezen. :shock:
sjohie schreef: Tsja, ik denk dat mensen ook een mening optuigen, in referentie aan wat ze zelf ooit is overkomen. En in dat kader snap ik sommige reacties ook wel, sommige mensen in een scootmobiel zijn geen haar beter als mensen die van rechts komen en voorrang némen, in plaats van eerst iemand de kans te bieden om voorrang te geven.

Ik heb wel eens meegemaakt dat iemand in zo'n ding me een paar keer op de hakken reed bij de kassa, blijkbaar omdat zij iets op de band wilde leggen, en ik niet ver genoeg doorliep. (stond pinnende huismoeder met kind in zitje voor me). Die heb ik ook gevraagd of ze daar alsjeblieft mee op wilde houden, aangezien ze toch hopelijk wel snapte dat ik niet verder kon, en ik kreeg toch een grote bek, niet te filmen wat een viswijf was dat.

Idem voor een jongeman in zo'n ding, toen we nog een nacht moesten kamperen voor het postkantoor voor Bruce Springsteen kaarten. Die kwam en ging, aangezien een nacht buiten door zijn aandoeningen niet aan kon. Geen probleem, we hielden zijn plek in de rij vrij, terwijl de normale etiquette "opgestaan plaats vergaan" is. Maar elke keer dat hij terugkwam, drukte hij die scootmobiel vooraan in de rij. Die hebben ze op een gegeven moment naar zijn eigen verworven plek getild, scootmobiel en al, en met een stel klinkers voor de wielen vastgezet.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

@eleven, dank dat je mijn reactie nog even bevestigt. :mrgreen:

eleven

kuklos schreef:@eleven, dank dat je mijn reactie nog even bevestigt. :mrgreen:
Jolijn schreef:
En na negatieven ervaringen te oordelen, is het beeld van TS al gevormd! :mrgreen:

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

Dat iedereen vanuit zijn eigen ervaringen reageert is natuurlijk heel logisch en heel menselijk.
Immers,iemand die een keer uit Mac donalds is gezet zal meer sympathie hebben voor TS dan iemand die dat nog nooit heeft meegemaakt.
Dan is er ook nog de manier waarop iemand iets beschrijft.
Puur naar mijzelf kijkend,als ik zie hoe TS de situatie beschrijft,dan krijg ik het idee dat hij op dezelfde manier ook communiceert naar de bedrijfsleider en dan ben ik eerder geneigd om de bedrijfsleider gelijk te geven.
Ook dat komt door de ervaringen die je als mens hebt.

Maar goed terug OT : Ik heb er nog eens over nagedacht en ik vraag me toch echt af of er vooraf niet iets gebeurd is waarom TS er uit werd gepikt.
Ik vind het namelijk erg onwaarschijnlijk dat TS er zomaar is uitgezet,ook al hadden TS en kennis geen koffie op dat moment.
En ja,dat is gebaseerd op mijn eigen ervaringen.

Jolijn

En als je kijkt naar de wijze van communiceren van TS hier op dit topic?

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

Jolijn schreef:En als je kijkt naar de wijze van communiceren van TS hier op dit topic?
Ik neem aan dat dat voor mij bedoeld is?
Als ik de posts van TS lees in dit topic,dan vindt ik de zaken soms niet helemaal duidelijk en dat TS erg gefocust is op 1 ding.
Daar haakt hij op in en blijft erover door gaan.
Voor een buitenstaander zoals ik die dat leest,wordt dat heel irritant omdat het gesprek in een rondje blijft gaan en vast loopt.
En voor mij gevoel mis ik informatie om de situatie goed te beoordelen maar dat heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat er maar 1 kant van het verhaal horen en de persoon die dat verhaal vertelt natuurlijk zijn emoties erin legt.

Jolijn

gilas schreef:
Jolijn schreef:En als je kijkt naar de wijze van communiceren van TS hier op dit topic?
Ik neem aan dat dat voor mij bedoeld is?
Als ik de posts van TS lees in dit topic,dan vindt ik de zaken soms niet helemaal duidelijk en dat TS erg gefocust is op 1 ding.
Daar haakt hij op in en blijft erover door gaan.
Voor een buitenstaander zoals ik die dat leest,wordt dat heel irritant omdat het gesprek in een rondje blijft gaan en vast loopt.

En voor mij gevoel mis ik informatie om de situatie goed te beoordelen maar dat heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat er maar 1 kant van het verhaal horen en de persoon die dat verhaal vertelt natuurlijk zijn emoties erin legt.
Dat het gesprek in een rondje blijft gaan, komt misschien ook omdat TS vertelt zoals het is gegaan/hij het ervaren heeft. Hij kan niets anders vertellen, omdat er niets anders gebeurd is.
Als er een reageerder bepaalde veronderstellingen doet die niet waar zijn cq niet zijn geschreven door TS, kan TS uiteraard niets anders doen dan herhalen wat hij wel geschreven heeft.
Op een nette toon.

Gesloten