Pagina 7 van 12
Re: hamburg mannheimer
Geplaatst: 10 apr 2006 16:23
door So be it
Succes Pascal,
Naar eer en geweten blijven handelen.
So be it
(En verwacht nou niet dat de concurrentie objectief is....)
Re: hamburg mannheimer
Geplaatst: 12 apr 2006 17:14
door dextro
Pascal, veel succes en als ik jou was zou ik gewoon deze kans aanpakken.
Ookal ben ik het niet helemaal met de werkwijze en het product eens van HMI,
er zullen altijd mensen zijn die dat wel zijn.
Naar mijn mening zijn er gewoon effectievere manieren om voor je pensioen te sparen, maar laat je niet van je stuk brengen door mensen die zomaar roepen dat ze er tegen of er voor zijn, zonder dat ze dat goed kunnen beargumenteren.
Re: hamburg mannheimer
Geplaatst: 01 mei 2006 17:25
door Mr M
Volgens mij geef je een baan eerst 2 maanden, voor je je echte mening kan geven...Dan ken je alles en heb je alles gezien. Doe het alleen wel zo, zoals het je wordt uitgelegd. Door eigenwijs andere probeerseltjes te doen verlies je tijd ... en ga je een succesformule van 33 jaar oud èven`veranderen... zonde van je spaarzame tijd !!
Mvg[/i]
Re: hamburg mannheimer
Geplaatst: 12 mei 2006 01:31
door greek panajoti HMI
Hallo mensen
Ik heb alles gelezen !
en het blijkt dat er veel mensen zijn die zig vervelen !!!
HMI (HM) is gewoon goed en betrouwbaar en laat een verbonden bemiddelaar langs komen geheel gratis dus je bend gelijk goed geinfomeerd door iemand die er verstand van heeft ! en er voor opgeleid is ( dat is verplicht ) anders krijgen ze een flinke boete !
dus u krijgt geen praatjes maker aan de deur
ik ben erg blij dat er bij mij iemand langs is gekomen van HMI
anders had ik een probleem als ik 65 zou zijn gewoorden en had ik tot mijn dood door kunnen werken pffff wand er is maar 1 iemand die hier de boel in de maling neemd en bedonderd en dat zijn de lijders van dit land ik bedoel ik heb niet om de euro gevraagd , u ??? ik bedoel maar er woord ons niks gevraagd ze doen gewoon en zo korten ze ook onze inkomen en helemaal ons pensioen daar blijft wijnig van over als ik 65 woord ik weet ook wel dat het niet anders kan maar goed en HMI verteld je hier alles over alleen daarom al zijn hun gewoon nummer 1 voor mij en zullen ze het ook zeker blijven met zo een produkt
en volgens mij als dan tog niemand zig verveeld dan is het de konkurend dat kan haast niet anders hihihihiihi
groetjes xiasou greek panajoti
Re: hamburg mannheimer
Geplaatst: 12 mei 2006 07:43
door Mk
Nou, succes ermee dan.
Re: hamburg mannheimer
Geplaatst: 20 mei 2006 03:44
door rmoella
Beste mensen,
Ik heb het een en ander gelezen en ook de negatieve reacties gezien over Hamburg-mannheimer.
Tot mijn verbazing heb ik mensen horen praten over wat zij denken en wat zij vinden.
Voor je mening uitkomen is gelukkig niet strafbaar!
Mensen die zoveel denken, weten over het algemeen heel weinig (anders waren ze wel gestopt met denken maar zouden gaan NADENKEN).
Beste mensen het is duidelijk dat het product van Hamburg-Mannheimer kwalitatief goed is. Vraag maar aan de ING-groep welke in de afgelopen 3 weken partner is geworden van Hamburg-Mannheimer.
Graag zie ik een reactie met feiten. Wat jullie denken mag je vertellen, maar ik hecht waarde aan wat jullie weten.
Ik heb nu persoonlijk een probleem met de RVS (ING-Groep) deze heeft haar eigen cliënt kortweg opgelicht. Wat denk je?
HMI is bezig de relatie te herstellen, zonder hier wat aan te willen verdienen.
Er is gelukkig geen enkele maatschappij die dit na kan of wil doen.
Sociaal??
Meedenkend??
Dat kan Mationale Nederlanden ook niet waarmaken.
Dus houd svp op met het gissen.
Mensen die nog een mening hebben, van die wil ik graag een telefoonnummer en zal daar een afspraak mee maken en de kracht van HMI laten zien. Geef je geen feiten of mening met telefoonnummer..... reageer dan svp NIET!!!
Re: hamburg mannheimer
Geplaatst: 23 mei 2006 03:33
door fa1
Wiseguy,
Ik zal mijn mening maar niet geven over jullie producten.
Wat mij wel zorgen maakt is dat je over belastingcijfers praat, terwijl je duidelijk niet weet waar je over praat. Heb je de cijfers die je noemt uit een boekje van HMI gehaald?
IN NEDERLAND ZIJN DE KERNCIJFERS VAN INKOMSTENBELASTING (DAT NOEM JE KERNCIJFERS, JA):
t/m 17046 euro 34,15%
van 17047 t/m 30631 41,45%
van 30632 t/m 52228 42%
52228 of meer 52%
Daarnaast praat je ook over vermogensrendementsheffing (box 3 dus, ik zal het even makkelijk voor je houden) van 1,2% die je zou moeten betalen in het tweede jaar na uitkering. dan maak je ook een mooi rekensommetje van: 100000 - 20000 = 80000. en dat je dan in het tweede jaar na uitkering over deze 80000 1,2% gaat betalen. Ja toch??
Nee dus!!!.....Vriend, ik zal het je even uitleggen en die andere 'o zo goede en hoogopgeleide' collega' s van je.....
Vermogensredementsheffing heeft niets met uitkering van een product te maken. Tijdens de looptijd valt de WEV (o sorry, ik maak het te moeilijk...dat betekent waarde economisch verkeer) al onder je vermogen. Dan moet er dus als vermogensrendementsheffing betaald worden als je boven de vermogensvije voet van 19252 euro individueel (maak het even makkelijk voor jullie, want dan laat ik evt. fiscaal partner of kinderen even buiten beschouwing anders maak ik het echt te moeilijk voor jullie) valt.
Dus even een voorbeeld:
10000 euro op je spaarrekening
5000 euro op je lopende rekening
7000 euro waarde in een kapitaalverzekering van HMI.
Verder geen andere dingen die in box 3 valllen.
Je vermogen is dan..even opletten jongens en meisjes....ja inderdaad, 22000 euro. Je betaald dan over 2748 euro vermogensrendementsheffing van 1,2 %.
En dat gaat door...jaar na jaar. En dan krijg je je geld uitgekeerd en betaal je nog steeds vermogensrendementsheffing.
Dus om een lang verhaal kort te maken. Je betaald niet pas vermogensrendementsheffing als een kapitaalverzekering tot uitkering komt. Dat kan je dus wel zeggen tegen mensen, maar betaal je dan ook een evt. belastingaanslag voor ze? Dat zal vast wel, want je verdiend zoveel centjes, dat moet voor jou geen geen probleem zijn.
Als jij de afspiegeling bent van de mensen die bij HMI werken en je weet dit soort dingen niet eens dan vraag ik me toch echt af.........waar zijn jullie mee bezig.
Ik schrijf dit overigens niet om jou de grond in te boren, maar wees eens eerlijk en ook tegen de mensen hier die serieus vragen stellen over financiele wetgeving en producten, of jij de persoon bent om te reageren. Kijk, eens in de spiegel en vraag jezelf eens af of je echt het beste voor hebt met ' klanten' die jullie ' adviseren (?)'. Laat dit aan echte financiele planners over, die genoeg verdienen dat ze geen koekblik aan mensen moeten opentrekken om te werven en die dit soort productjes moeten afsluiten voor provisie. Alsjeblieft zeg....praat over dingen waar je wel verstand van hebt en kom er als een kerel voor uit als je dingen niet weet.........DAT IS PAS WISE!!
Re: hamburg mannheimer
Geplaatst: 23 mei 2006 12:46
door elprimato83
Negatievelingen en Positievelingen
Ik ben zelf sinds begin dit jaar actief medewerker. Ik kan alleen maar zeggen dat er veel negatieve geluiden ontstaan door de werkwijze. HMI is de meest zuivere MLM die in Europa actief is. Daarbij komt dat dit concept ontwikkeld en doorontwikkeld is gedurende de afgelopen (ruim) 30 jaar. Verder hebben we te maken met een enorm solide maatschappij die al actief is sinds 1899 en specialist op haar vakgebied! (Vorig jaar nog onderscheiden met "Awarded SuperBrands Germany 2005")
Alle feiten die gestaafd zijn, al jarenlang een AA+ status (
www.standardandpoors.com) op het gebied 'Leven', een ERGO-groep met 31 miljoen klanten, de grootste herverzekeraar MünchenRE (tevens meest kapitaalkrachtige onderneming die actief is op aarde) die garant staat voor de ERGO en ga zo maar door. Grootste kapitaal van HM zit in obligaties, de mix-fondsen
JPM Euroland Eq A (D)-EUR en
Osiris Eq EMU Behavior. Value waarin HM actief is zijn de best presterende in Europa!! (BRON: INFinance, trends & figures 27-02-2006) Dan nog partners in Nederland (welke ABSOLUUT NIET met een onbetrouwbare maatschappij in zee zullen gaan!) ING Bank, Bouwfonds, DAS, Reaal Verzekeringen, LONDON Verzekering, Quarré Hypotheken en de Interbank.
Ik ben ondertussen met vele partijen in gesprek geweest, een juridisch adviseur, fiscaal adviseur, assurantie-kantoren, economen etc.
Elk van deze partijen is zeer enthousiast over de producten, maar een enkele zet vraagtekens bij de werkwijze. Ik ben zelf van mening dat er intern in HMI strengere voorwaarden moeten worden gesteld aan medewerkers. Doch medewerkers worden wettelijk verplicht cursus en opleiding te volgen op het gebied van fiscaliteit, beleggen, AFM, WFD etc. Verder is de opleiding gericht op de tak LEVEN. Een Bemiddelaar (dus niet de Verbonden Bemiddelaar) weet zelfs meer van deze tak, dan een persoon met assurantie-B. Als de medewerker er even niet uit komt, kan hij altijd contact opnemen met één van onze agenten. (mensen die wel gediplomeerd zijn in Assurantie-B etc.)
Het klopt inderdaad dat er een vermogensrendementsheffing is en dat deze door een enkeling foutief wordt uitgelegd is slordig. Dit feit heeft echter weinig invloed op de voor- of nadeligheid van onze producten, elk kapitaal/vermogen wat dan wel bij een bank rendeert, dan wel bij een verzekeraar krijgt op den duur (afh. van persoonsgebonden fiscale en financieële situatie) te maken met deze heffing.
Ik kan nog uren doorgaan...maar ik nodig alle pessimisten en 'twijfelaars/nadenkers' van harte uit om zelf alle oplossingen (circa 150 aanbieders in NL) die er zijn voor het pensioenprobleem (en de levensloop naar het pensioen) naast elkaar te leggen, je zult het uiteindelijk met me eens zijn dat de oplossing van Hamburg-Mannheimer de beste is tegen de laagste premie!!!
Welke maatschappij biedt een polis waarbij men het gehele spaarplan voor de klant overneemt bij ziekte/invaliditeit? Welke maatschappij garandeert kapitaal bij overlijden van de polishouder en nog eens op einddatum van de polis?
Beste mensen, Ga eens kijken naar het WK2006, alle toeschouwers, spelers, staff zijn verzekerd bij...juist...Hamburg-Mannheimer!
Overigens de eerste vorm van commercie op televisie die HM doet en
toch een mega-concern opgezet door de jaren heen.
Check onderstaande link:
http://www.hmi.be/incoming/free/bmovie.mov
Geen vertrouwen in een Duitse firma?? Waar heeft U uw auto verzekerd?? Delta-Lloyd?!? Engelse maatschappij...Waar loopt uw Arbeidsongeschiktheidspolis? Bij Fortis?? Amerikaanse maatschappij...
HM is te plaatsen in het rijtje BMW, MERCEDES, BAYER, VW etc. DUITSE DEGELIJKHEID!! Waar menig Nederlandse maatschappij nog een hoop van kan leren!
Verder ga ik mijn tijd niet verspelen door te kwakkelen op een forum wat jaren geleden is gestart en waar concollega's en leken
hun gal spugen...DE GROETEN!!!
Re: hamburg mannheimer
Geplaatst: 24 mei 2006 00:25
door rmoella
Beste fa1,
Heel goed bvan je dat je heel veel weet over het belastingstelsel in Nederland.
Misschien zou ik hierover nog heel veel van je kunnen leren.
Ik heb het echter over het product gehad en over de kwaliteit van het product.
Ik had gevraagd om een reactie met betrekking tot het product.
Moet ik uit jou reactie halen dat je het een kwalitatief hoogstaand product vind of begrijp hieruit een opwelling van jou kennis over de belastingen?
Misschien ben je in staat de volgende keer met mij mee te gaan naar mijn afspraak en dan mag jij het geheel over de bastingen vertellen.
Aangezien jij dat heel goed kan, kunnen we op deze voet zaken met elkaar doen.
Voordelen:
1. Ik leer wat en kan het stuk over de belastingen adequaat meenemen in mijn gesprek.
2. Jij bent goed geïnformeerd over de heersende problematiek in het sociale stelsel
Nadelen:
1 het kost tijd
Kunnen we nu zaken doen?
Re: hamburg mannheimer
Geplaatst: 24 mei 2006 03:25
door fa1
Beste Elprimato83 en rmoella,
Ik verbaas me echt over het blindstaren op de producten HMI.
Ik begrijp dat jullie vast trots zullen zijn op jullie werkgever, maar het lijkt wel of jullie (en nog meerdere mensen op dit forum) gebrainwashed zijn door het geld wat jullie bij HMI verdienen.
Laat ik jullie uit de droom.....het is echt niet zo geweldig.
Jullie gedrevenheid en dat jullie echt achter jullie product staan bewonder ik wel, maar laat ik jullie een tip geven. Doe iets anders met dat enthousiasme, want als jullie echt geinteresseerd zijn in het financieel vak, steek de tijd en energie in het behalen van erkende diploma' s en dan zal je zien dat werkgevers voor je in de rij staan en zal je daarbij heel wat meer kunnen verdienen.
Rmoella, ik ben fiscaal jurist en ben heus wel op de hoogte van de heersende problematiek in het sociale stelsel, alleen vraag ik mij af of dat bij HMI ook het geval is. Ik zal verder niet op bepaalde dingen ingaan, maar op dit forum worden er dingen geroepen en aangehaald door mensen die (volgens mij) bij HMI werken, die gewoonweg onjuist en niet waar zijn. Ik vind dat jammer, want daarmee blijkt gewoon dat het management van HMI jullie het gevoel wil geven dat jullie de wereld aankunnen en alles weten op fiscaal -, sociaal -, belastingtechnisch en verzekeringsgebied, terwijl dit pertinent niet waar is. Dit zijn allen vakken apart, waarbij je pas (en dan nog niet eens) na lange studies pas weet van hebt. Dit leer je niet in een paar maanden of een jaar.
Ze beinvloeden jullie zodanig, dat het volgens mij neigt naar ' emile ratelband' praktijken.
Ook elprimato83 is volgens mij een jonge gretige verkoper, maar laat je niet gek maken. Verzekeringsmaatschappijen hebben een winstoogmerk en er bestaat niet 1 die is opgericht, omdat ze het beste voor hebben met hun klanten. Ze willen dat klanten natuurlijk wel tevreden blijven, maar daarentegen moet ze er zelf wel beter van worden. Ik heb zelf in het managment bij 1 van de ' grote' verzekeraars in Nederland gewerkt en ik zal je 1 ding verklappen, bij een overleg was de hoofdmoot echt niet van ' hoe gaan we de klanten belonen zonder dat we er zelf beter van worden'. Tuurlijk moet de klant er evt. iets beter van worden, maar wij, als verz. maatschappij, nog meer . Dat geldt voor alle verzekeraars, inclusief HAMBURG MANNHEIMER.
Elprimato83, je hebt je volgens mij ook wijs laten maken dat er geen enkele andere verzekeraar voorwaarden heeft die jullie product ook aanbiedt, zoals vaste uitkering bij overlijden, premievrijstelling bij AO etc.
Ik vind dit echt jammer, en dat meen ik, dat zulke leugens aan jullie verteld worden. Elke verzekeringmaatschappij biedt universal life producten aan, waar je al deze elementen (en evt. meer) kunt inbouwen. Niet alle verzekeringsmaatschappijen bieden de mogelijkheid tot garantie-uitkering op einddatum aan, maar er zijn nog tientallen die dit wel hebben.
Wat jij vergeet, of misschien zelfs niet weet, is dat dit gewoon verzekeringen op zich zijn en deze worden gewoon ingebouwd in de levensverzekering (universal life). Deze verzekeringen worden betaald door premies die worden onttrokken aan de hoofdpremie. Dus hoe meer dekkingen op een polis, met hoe minder geld er werkelijk belegd wordt. Dit gaat ten koste van het rendement.
Stel dat deze onzekere voorvallen (zoals overlijden, AO etc. ) niet voorvallen zal je beteuterd staan te kijken wat zo' n product oplevert aan het eind van de looptijd.
Want wat ik je net al heb uitgelegd...een verzekeringsmaatschappij moet wel winst op jou kunnen maken.
Het inbouwen van allerlei verzekeringen in een polis, die bedoeld is voor het pensioen is ronduit heel slecht. Je maakt namelijk een serieuze (!!) berekening (wat jullie niet doen, en zeg a.u.b niet dat dat wel zo is, want dan zal ik je een keer uitnodigen om eens echt over pensioenen te gaan praten) en sluit namelijk zo' n product af gebaseerd op de wensen en eventuele tekortkomingen in het uiteindelijke pensioen van deze klant. Op dat moment ga je er niet van uit dat er wat kan gebeuren (onzeker voorval), want dat ga je daarna pas daarna bespreken. Zo' n polis moet namelijk maximaal renderen zonder inhouding van allerlei kosten (naast de vaste poliskosten). Je praat op dat moment over het pensioen van de klant, wat voor hem heel belangrijk is en ook goed geregeld wil hebben.
Vervolgens bepaal je wat de eventuele onzekere voorvallen zijn die kunnen plaatsvinden, en bereken je de inkomstenderving als gevolg daarvan. Dit spreek je goed door en adviseer je, maar ten aller tijden bepaalt de klant welke van deze risico' s hij/zij wil verzekeren en in hoeverre dat afgedekt wordt in aparte verzekeringen. Dit dring je dus niet AUTOMATISCH op in de vorm van een simpel kapitaalverzekeringetje dat jullie aanbieden.
Het klinkt voor iemand die totaal geen verstand heeft van financiele producten allemaal interessant, en die denkt dat hij/zij alles voor elkaar heeft, maar dat is gewoon niet het geval en dat is een feit. IK kan genoeg voorbeelden noemen waar jullie product geen rekening mee houdt. Er zou eventueel niets mis met het product zijn, als het op een andere manier verkocht zou worden. Maar het wordt voorgespiegeld alsof je je geen zorgen hoeft te maken over de toekomst en dat alles nu geregeld is.
Denk je dat als je nu bijvoorbeeld 40 jaar bent (alleenverdiener, koophuis met 2 kinderen) en je raakt arbeidsongeschikt met het nieuwe WIA stelsel dat het dan goed komt met jullie product? Dacht het niet!
Stel dat je zelfstandig werkt? Dan zal het ook niet goedkomen met jullie product!
In beide gevallen zullen beide gezinnen door het voorspiegelen van een fata morgana dakloos zijn.
Dit is maar een klein voorbeeld van de tientallen andere dingen die ik kan noemen.
Het product dat jullie aanbieden is een bijproduct, waar ik overigens zelf geen voorstander van ben (vanwege de hoge kostenonttrekking aan de premie). Of het slecht of goed is, kan ik niet bepalen of over oordelen, want het hangt puur van de wens van de klant af.
Maar presenteer het ook als BIJPRODUCT en wees bewust dat elk perssoon of elk gezin anders is en andere wensen heeft, daar bestaat dus niet 1 product voor. En om je eigen product de beste te noemen die er bestaat is ronduit SLECHT en KORTZICHTIG. Jullie hebben bijvoorbeeld geen lijfrentepolis in jullie pakket, terwijl dat door sommige wel wordt gezegd of gesuggereerd(als je dit aan klant verteld, kan je deze mensen in grote problemen brengen, want ze zullen het wel fiscaal aftrekken, denk daar eens over na!) Stel dat iemand bijvoorbeeld per se in box 1 wil sparen voor zijn pensioen, zijn jullie dan nog steeds de BESTE??
Open je ogen eens: HET BESTE PRODUCT BESTAAT NIET EN JE WENSEN EN VERZEKERINGEN VOOR ALLE RISICO'S KUNNEN NIET IN 1 POLIS SAMENGAAN.
Verzekeringsmaatschappijen hebben heus wel geschoolde mensen voor zich werken en dan hoefden er dus geen aparte verzekeringen meer hoeven bestaan, want dan had elke verzekeringsmaatschappij een alles-in-1 polis ontwikkeld. Maar je hebt met verschillende klanten en wensen te maken, dus daarom kan niet 1 bepaalde verzekeringsmaatschappij of bank het beste product hebben. Dus geen ING, geen Fortis, geen SNS, geen Aegon (en zo kan ik wel een paar uur doorgaan) en zeker geen HAMBURG MANNHEIMER is de beste of heeft het beste product.
Kortom, ik hoop dat er wat verstandiger gesproken zal worden en niet lukraak van alles wordt geroepen over WIJ ZIJN DE BESTE en maken zoveel WINST(en vervolgens cijfertjes van jaarverslagen kopieeren, waarvan men de achterliggende gedachte niet eens kent), want elke verzekeringsmaatschappij maakt winst, en mocht dit niet geval zijn, zouden ze niet eens (meer) bestaan! Daar is geen kunst aan, want als je op de juiste manier schuift in de balansen en zorgt dat je cash-flow elk jaar groter wordt maak je als verzekeringsmaatschappij ALTIJD winst, ook al heb je misschien officieus dat jaar wel verlies geleden. (Vraag maar aan onze Ahold-topmannen).
! Tip: Dus ga door met je enthousiasme, want dan zul je het zeker ver schoppen op de arbeidsmarkt, maar wees gewoon even reeel. Het mes snijdt aan 2 kanten en alles heeft voor- en nadelen, alles heeft zijn goede- en slechte kanten, want als dat niet zo was zou het leven niet leuk zijn. Maar HMI-verkopers, dat geldt dus ook voor jullie product. Verkoop het eerlijk, dat kan je jezelf altijd in de spiegel aankijken en verkoop het niet aan mensen alsof je opnieuw het wiel hebt uitgevonden. Mensen worden via internet en de media tegenwoordig goed op de hoogte gehouden en zijn heus niet achterlijk. Als je zegt dat je het beste product hebt, schrikt dat alleen maar af en zullen velen zich afvragen waarop je dat basseert, want vergeet niet dat jullie niet onafhankelijk zijn, dus de klant wordt altijd naar 1 product geleid.
Doe wat met mijn advies, en je zal zien dat het op termijn zal lonen, want je bent eerlijker naar een klant en dat wordt veel meer gewaardeerd, dan snelle verkooppraat.
Re: hamburg mannheimer
Geplaatst: 24 mei 2006 07:26
door joopataa
Hoewel ik het een goed onderbouwd stuk vind wat jij hier neerzet, Vrees ik toch dat de voorstanders van HMI zo gehersenspoeld zijn dat zij het hier helemaal niet mee eens zijn. De voorstanders zullen nu wel weer gaan roepen dat ik niet iedereen moet geloven maar dat geldt dan ook voor hun opmerkingen. Als je er geen of weinig verstand van hebt ( zoals ik dus ) Probeer dan via offerte's bij verschillende maatschappijen en door onderzoek op het internet en navraag bij mensen die bij een bepaalde maatschappij al een verzekering hebben lopen zoveel mogelijk informatie te verzamelen! Het gaat over een zaak die je leven kan verzieken als je de verkeerde beslissing neemt. Ik zeg echt niet dat HMI de verkeerde beslissing is, maar wel dat je verder noet gaan vragen en niet alleen moet afgaan op de mooie woorden van welk tussenpersoon dan ook.
Joopataa
Re: hamburg mannheimer
Geplaatst: 26 mei 2006 00:49
door fa1
Bedankt voor je reactie joopataa.
Het zegt al genoeg dat er van de voorstanders geen bericht is gekomen en dat komt puur door het feit dat ik feiten heb genoemd, waar zij ook niet omheen kunnen.
Tot nu is het op dit forum heel wat geschreeuw en drukte gemaakt over en weer, maar er is nooit 'echt' inhoudelijk op het product ingegaan.
Heel wat drukte, maar zonder werkelijke inhoud.
- Je kan namelijk bijv. niet over winstcijfers praten als je de werkelijke betekenis niet kent.
- Je kan niet zeggen of een product goed of slecht is als je de werkelijke inhoud niet kent.
- Er worden belastingcijfers erbij gehaald, terwijl dat op zich niets met het product zelf te maken heeft. (in een reactie van mijzelf heb ik ook belastingcijfers genoemd, omdat een zgn. trainer van HMI totaal verkeerde info over het belastingstelsel gaf. Als je zegt een trainer te zijn en mensen moet opleiden kan het niet zo zijn dat je de kerncijfers niet eens kent als je een financieel product moet adviseren/verkopen. Vandaar mijn reactie)
- Er wordt geroepen dat Hamburg Mannheimer deel uit maakt van de Ergo group??? Is dit een reden dat het product goed is?
Zo kan ik nog veel meer loze kreten noemen. Maar hetgeen wat ik wil aangeven is dat HMI het totaal verkeerd aanpakt qua marketingstrategie. Het kan niet zo zijn dat je mensen moet adviseren over hun toekomst d.m.v 1 financieel product dat je maar kunt aanbieden en dit ook nog laat doen door werknemers die je, bij wijze van spreken, van de straat hebt geplukt. Ze vervolgens 1 of enkele opleidingtjes geeft en ze vervolgens aanpraat dat ze alles weten op financieel gebied.
Wat ik al eerder zei, er zijn tal van voorstanders hier die doen alsof ze het wiel heben uitgevonden, maar dat is niet zo. Want als ze zoveel financiele kennis hebben en meer weten dan wie dan ook, vraag ik me af waarom ze nog voor HMI werken, want dan werken ze onder hun niveau. Ik zou dan zeggen ontwikkel je eigen financiele product en presenteer het aan verschillende verzekeraars. Daar is veel meer geld mee te verdienen, mocht 1 van deze verzekeraars dit op de markt brengen.
Ik scheer niet alle voorstanders over 1 kam, maar ik bedoel het puur voor degene die denken alles te weten en die zich nu uiteraard aangesproken voelen.
Re: hamburg mannheimer
Geplaatst: 26 mei 2006 10:09
door Maarschalk
Ik zie dat hmi/hmi-ers nog steeds met de oude turc bezig zijn.
Iedereen die het niet met hun eens is of ook maar enigszins kritiek heeft heeft er geen verstand van en moet zich realiseren hoelang hmi wel bestaat, dwz de moedermaatschappij, met wie ze allemaal wel niet samenwerken, hoe geweldig mlm wel niet is.
Re: hamburg mannheimer
Geplaatst: 29 mei 2006 00:32
door rmoella
FA1,
Ik merk dat jij heel veel weet over het belasting stelsel.
Je bent je er ook van bewust dat elke organisatie (ook verzekeraars) commercieel gericht zijn en leven van winst maken. Dat doen Phlips, Sony, Samsung en de bakker bij jou om de hoek ook. Ik neem aan dat je geen bezwaar hebt aan het winst maken van of door bedrijven/organisaties.
Ik heb eerder aangegeven dat ik nog veel van je kan en wil leren.
Sta je daar nou wel of juist niet voor open.
Je praat over opleidingen... vind ik overigens heel interessant. Als jij eens wist wat er aan opleidingen vooraf gaat bij HMI, had je waarschijnlijk wel anders gesproken.
Je weet waarschijnlijk ook niet wat er achter de deuren van HMI gebeurt, en welke eisen er gesteld worden door de maatschappij en de wet.
Maar ik kan me goed voorstellen dat ook jij, gezien de aard van de maatschappij, met heel wat vooroordelen zit. Neem ik je ook niet kwalijk. Het zal wel een aangeboren of aangeleerde afwijking zijn.
Ga je nou op mijn voorstel in of niet.
Je hebt tot nu toe overal omheen gedraaid en bent nog nergens concreet op in gegaan. Je hebt namelijk heel veel geschreven, maar weinig zinnigs gezegd. Ga je nog wat zinnigs verkondigen of is dat in jou web van vooroordelen onmogelijk?
Ga nou eens concreet in op mijn voorstel of wijs hem concreet af (teamwork is een heel sociaal fenomeen en niet strafbaar)
Voor het draaien om de feiten heen, moet je namelijk in de politiek en niet bij HMI zijn. Wij kunnen onze kostbare tijd beter gebuiken voor het bieden en adviseren van kwalitatief hoogstaande producten in plaats van steeds op het gezanik van jou worden gewezen.
Ik begrijp dat je over heel veel kennis beschikt. Maar slim kom je niet over. Wordt nou eens slim, laat dat gezeur van je achterwege en kom met concrete zaken die direct met HMI te maken hebben.
Zoals je van een automonteur niet moet verwachten dat die kan metselen, is een verzekeraar ook geen fiscalist.
Deze opmerking zal je zeker wel verbazen.
Mij verbaast jou voorgaand verhaal niet, omdat mensen naast kennis ook nog een stukje van zichzelf moeten gebruiken. Ik bedoel: je bent slim of niet. jij bent het duidelijk niet. Dus hou svp op met dat gezeur over het fiscale gedeelte, daarvoor heeft HMI specialisten in dienst die het fiscale WEL beheersen. Je zal ook wel eens gehoord hebben van het bundelen van kennis, in plaats van deze te centraliseren op 1 stel hersens. (het principe van; 2 weten meer dan 1, welke echt is weg gelegd voor mensen die in een team kunnen werken)
Groet,
R. Moella
Re: hamburg mannheimer
Geplaatst: 29 mei 2006 04:50
door fa1
Rmoella,
Ik vind het jammer dat je duidelijk mijn verhaal niet goed hebt gelezen, want ik ben inhoudelijk op het product ingegaan en ik heb nog steeds geen tegenargument daarover gelezen door 1 van de HMI-ers inclusief jijzelf.
Daarnaast heb ik het niet nodig om slim over te komen, ik weet zelf waar mijn kwaliteiten liggen. Ook denk je omdat ik fiscaal jurist ben, dat ik alleen op de hoogte ben en hoef te zijn van het belastingstelsel...erg jammer.
Maar om een lang verhaal kort te maken, heb ik eerlijk gezegd geen zin om mensen te helpen of dingen te leren die zich zo kunnen blindstaren op 1 ding, in dit geval Hamburg-Mannheimer. Als ik mensen iets leer, moeten ze open staan voor alles en dat is bij velen van jullie niet het geval. Als ik namelijk iemand opleidt is dat om klaar te zijn en om hem/haar voor te bereiden op de arbeidsmarkt, maar aangezien jullie denken je hele leven voor HMI te werken is dat niet nodig. De opleidingen zijn daar toch perfect, dus wie ben ik als buitenstaander. Ik had je anders graag geholpen.
De reden waarom ik over opleidingen van HMI praat is, omdat ik al vaker, door mijn werkverleden en huidige werk, in contact ben gekomen met mensen die bij HMI werken of hebben gewerkt. Zij hebben me duidelijk verteld hoe het er bij HMI aan toe gaat. Als jij vindt dat de het opleidingstraject (als je het uberhaupt zo kan noemen) zo goed is, ben ik heel blij voor je en dan moet je vooral daar je opleidingen volgen. Ik kan je alleen wel 1 ding zeggen, je zal er elders niet ver komen.
Ik denk dat je sowieso na je laatste bericht voor heel veel mensen duidelijk hebt gemaakt hoe er gedacht en gewerkt wordt bij HMI. Ik ben eerlijk gezegd ook alleen maar blij met je reactie, want het zegt genoeg over het niveau van velen bij jullie. Zoals ik al zei ben ik in mijn vorige bericht juist objectief geweest en heb ik duidelijk gezegd dat het niet aan mij is om te zeggen of jullie product goed of slecht is. Daarnaast heb ik aan mensen uitgelegd hoe jullie product in elkaar steekt en dan is het aan hen wat ze ermee doen. Het enige waar ik mijn twijfels bij heb is jullie werkwijze en presentatie van het product en ook dat heb ik duidelijk gezegd.
Het zegt dan toch genoeg dat je alleen maar praat over dat ik vooroordelen heb en klaag over HMI. Iedereen die het forum volgt heeft nu duidelijk kunnen zien dat als iemand (ik in dit geval) wat dieper op jullie product en werkwijze ingaat en daarnaast kritisch en ojectief naar het product kijkt, er van jullie kant geen sterk argument komt. Zoals ik al zei wordt er alleen maar geroepen dat het product zo goed is en van hoogstaande kwaliteit is, maar dan vraag ik me echt af wat er dan zo goed en hoogstaand aan is. Ik weet welke prducten er zijn op de markt en weet ook exact wat jullie product inhoudt. Ik heb al eerder gezegd...het beste product bestaat niet, maar jullie kunnen echt niet meer bieden dan een andere verzekeraar, hooguit minder. Misschien moet je je eens verdiepen in de producten van andere aanbieders op de markt.
Ik hoop dat ik als ik in het vervolg een reactie krijg, dat er echt op mijn bericht ingegaan wordt en als er geroepen wordt dat HMI zo goed is, beargumenteer het goed en duidelijk, want aan kreten van 'hoogwaardig' , ' o zo goed' en ' de beste' heeft niemand wat. Mensen zijn heus niet dom, dus wees eens duidelijk waarom jullie boven andere aanbieders uitsteken, die ook gewoon universal life verzekeringen aanbieden. Ik bedoel, ik wil best met mensen in discussie gaan, maar laten we het dan op niveau houden en echt op elkaars argumenten ingaan, maar ik krijg simpelweg geen tegenargumenten van de HMI-ers.
Groet,
FA1
Re: hamburg mannheimer
Geplaatst: 29 mei 2006 09:40
door joopataa
En die zal je niet krijgen ook, een echt duidelijk antwoord op jou stelling die net als je al vertelde in mijn ogen ( en ik denk van veel mensen die zich open op stellen om iets te leren )objectief en eerlijk was. Jij hebt niet hun aan gevallen maar hebt slechts gesproken over de producten van hmi waar je vraagtekens bij kan zetten.Maar dan komt iemand als
rmoella die zonder op ook maar 1 punt in te gaan jou niet slim vind en het stukje volgens mij of niet gelezen heeft of zo verblind is door zijn liefde voor hmi dat er eigenlijk niet normaal mee te praten valt. Jammer, want ik wilde ook best naar zijn kant van het verhaal luisteren om wat dingen duidelijk te krijgen. Mijn enige ervaring is die van al weer lang geleden toen ik bezig was met herverzekeren en iemand van hmi iets kwam vertellen daarover.Buiten Fantasties/geweldig/ er is niets beters/ enz kwam er niets uit waar ik echt iets mee kon en mijn vraag was hoelang hij in verzekeringen enz deed, Het antwoord verbaasde mij echt wel, Hij bleek jarenlang een soort snackbarretje te hebben gehad en toen hij daar geen droog brood verdiende ( Volgens zijn eigen woorden ) Kwam hij iemand tegen die hem over hmi vertelde, en zo was hij 3 !!! maanden daarvoor zonder te worden gehinderd door enige kennis verzekeringen aan de man/vrouw te brengen, Ja hij vertelde dat hij al 2 keer op cursus was geweest en er alles van wist. Ik heb hem vriendelijk de deur gewezen want zelfs een leek als ik weet dat dit soort verzekeringen jaren van opleiding vergt.Toch hoop ik dat rmoella de moeite neemt om te laten zien dat ik het bij het verkeerde eind heb en hij zich open opstelt op vragen zonder te vervallen in superlatieven.
Joopataa
Re: hamburg mannheimer
Geplaatst: 29 mei 2006 12:44
door Lawman
Wijze woorden joopataa!
Re: hamburg mannheimer
Geplaatst: 29 mei 2006 13:31
door fa1
Joopataa en Lawman,
Bedankt voor jullie reactie, want ik denk dat iedereen nu kan met eigen ogen kan lezen dat er inderdaad geen werkelijke discussie gevoerd durft te worden over het product zelf. Dat is ook hetgeen wat ik jammer vind, want als je zelf zegt zoveel verstand te hebben over levensverzekeringen neem ik aan dat je kennis ook productinhoudelijk is en dat je een discussie wel aan zou moeten durven.
Groet,
Fa1
P.S. ik verwacht nu hopelijk geen antwoord van HMI-voorstanders, dat ze wel een discussie aandurven, maar dat ze daar geen tijd voor hebben (want dat zijn een beetje de standaard antwoorden als er een keer kritisch en inhoudelijk naar het product wordt gekeken). Het komt dan in ieder geval wel zo over naar anderen dat de HMI-ers hier niet weten waar ze over praten, want elke keer wordt de werkelijke vraagstelling omzeilt. Als jullie werkelijk zo goed zijn opgeleidt, denk ik niet dat het nodig is om er steeds omheen te draaien en met werkelijke argumenten komt. Maar ja, dat is mijn mening.
Re: hamburg mannheimer
Geplaatst: 29 mei 2006 17:31
door Lawman
fa1
Ik deel je mening.
Een tijdje geleden ben ik ook rekenkundig (zelfs op heel eenvoudige wijze) ingegaan op de materie. Ook daar waren de reacties van de "adviseurs" niet inhoudelijk te noemen. Klaarblijkelijk vinden ze het de moeite niet waard om materiedeskundigen te overtuigen van de kwaliteitsproducten welke HMI voert. Ze kiezen waarschijnlijk liever voor de "makkelijke" prospects om zodoende snel over een blitse bolide te kunnen beschikken.....
Re: hamburg mannheimer
Geplaatst: 31 mei 2006 23:52
door fa1
Zoals iedereen nu kan zien, is er totaal geen reactie meer van HMI-ers gekomen. Ik vind dat een beetje jammer, want ze laten zichzelf nu wel heel erg kennen.
Tot nu toe zijn ze nog niet echt kritisch benaderd, nu dat wel het geval is geeft niemand thuis. Ik had graag gezien dat er iemand van HMI-kant echt sterke productinhoudelijke argumenten zou aandragen, maar de stilte zegt denk ik genoeg over de kennis die er van eigen producten is.
Wat mij betreft is dit topic gesloten.