LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés
Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés
"Mijn café" is nu gezwicht, nog meer boetes en hij kan, als eenmanskroeg, de tent wel sluiten. Is nu bezig zijn terras (nog meer) te verwarmen. Maar ja, ook daar moet hij eerst goedkeuring voor krijgen. En ik weet dat in het gebouw van de Tweede Kamer gerookt mag worden: daar is geld voor om een flinke ruimte het voor wel rokend personeel (waaronder ministers) het aangenaam te maken.
Logisch.Economische effecten van het rookverbod in de horeca, TNS-nipo, 30 september 2009 schreef:Omzetstijging gaat gepaard met consequentere handhaving
De gelegenheden die het rookverbod altijd handhaven rapporteren vaker een omzetstijging. De gelegenheden die het rookverbod soms handhaven rapporteren vaker een omzetdaling.
Voor de invoering van het rookverbod was er al een omzetdaling. Een jaar later wordt een evaluatie houden en wat blijkt? Cafés met een oppervlakte tot en met 199m2 deden het beter dan het jaar daarvoor.Economische effecten van het rookverbod in de horeca, TNS-nipo, 30 september 2009 schreef:De cafés met een oppervlakte tot en met 199m2 rapporteren minder omzetdalingen dan vorig jaar. De cafés met een oppervlakte groter dan 199m2 rapporteren juist meer omzetdalingen.
Er is geen oorzakelijk verband gevonden.Economische effecten van het rookverbod in de horeca, TNS-nipo, 30 september 2009 schreef:Cafés: rookvoorziening maakt geen verschil
Het aantal cafés met een rookvoorziening is gestegen van 72% naar 85%. In 2009 heeft 85% van alle cafés een rookvoorziening voor haar klanten en 15% niet. Bij de cafés is er geen verschil in omzetontwikkeling tussen gelegenheden met een rookvoorziening en gelegenheden zonder een rookvoorziening. We zien ook geen duidelijk verband tussen het type rookvoorziening dat een café heeft en de omzetontwikkelingen.
http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/d ... 66683c.pdf
Dacht je dat de handhaving niet al lang weet welke cafés aandacht behoeven?tenormin schreef:Waarom wilt u dit weten? Handhaving erop af sturen zeker.alfatrion schreef:Om welke kroeg gaat het?
-
Uiteraard, die zitten er ieder weekend zelf te paffen. Vertel mij wat... Zoveel bovenburen gehad, maar het was nota bene een politieagent die regelmatig zijn peuken in mijn tuin gooide.alfatrion schreef:Dacht je dat de handhaving niet al lang weet welke cafés aandacht behoeven?tenormin schreef:Waarom wilt u dit weten? Handhaving erop af sturen zeker.alfatrion schreef:Om welke kroeg gaat het?
[quote
Dacht je dat de handhaving niet al lang weet welke cafés aandacht behoeven?[/quote]
Uiteraard, die zitten er ieder weekend zelf te paffen. Vertel mij wat... Zoveel bovenburen gehad, maar het was nota bene een politieagent die regelmatig zijn peuken in mijn tuin gooide.[/quote]
was het gen wiet ? Roken in openbare ruimte moet kunnen
Dacht je dat de handhaving niet al lang weet welke cafés aandacht behoeven?[/quote]
Uiteraard, die zitten er ieder weekend zelf te paffen. Vertel mij wat... Zoveel bovenburen gehad, maar het was nota bene een politieagent die regelmatig zijn peuken in mijn tuin gooide.[/quote]
was het gen wiet ? Roken in openbare ruimte moet kunnen
-
Jawel, en roken in zijn eigen huis moet ook kunnen. Maar dat hij vanaf drie hoog zijn peuken in mijn tuin kwakt vind ik nogal... En dat voor een politieagent?
Dat is niet zo netjes van die agent maar er staat wel tegenover dat u in een beveiligde woonomgeving woont en dat is ook wat waard toch, dat kan mooi niet iedereen zeggen.witte angora schreef:Jawel, en roken in zijn eigen huis moet ook kunnen. Maar dat hij vanaf drie hoog zijn peuken in mijn tuin kwakt vind ik nogal... En dat voor een politieagent?
-
Ik snap iets niet: tussen een bericht van ciske van 15.30u en een bericht van vogels van 16.51u had ik een bericht geplaatst of dat gehakketak over wel roken / niet roken niet kan stoppen , met hoofdletters ( dus schreeuwen en een vet gedrukt woord )om aan te geven dat ik daar genoeg van had en dat dat voor mij een reden zou kunnen zijn om dit forum te verlaten. Ciske heeft daar nog op gereageerd.
Nu is mijn bericht en de reactie van ciske , die overigens positief verder was , verwijderd.
Wie bepaalt/ doet dat ? De beheerder? De moderator ? Kunnen bepaalde forumleden dit ook doen?
Ik heb gelezen , natuurlijk, dat men niet mag schreeuwen , maar hallo.....er wordt wel meer geschreeuwd , of was het omdat het OT was?
Ik zit pas zo.n 3 1/2 maand op dit forum dus weet niet alles nog.
Nu is mijn bericht en de reactie van ciske , die overigens positief verder was , verwijderd.
Wie bepaalt/ doet dat ? De beheerder? De moderator ? Kunnen bepaalde forumleden dit ook doen?
Ik heb gelezen , natuurlijk, dat men niet mag schreeuwen , maar hallo.....er wordt wel meer geschreeuwd , of was het omdat het OT was?
Nou, heb hier (voor zover ik weet) geen agent (meer) wonen in de flat; echter, mijn 2 parasols zitten wel onder de gaten van naar beneden gegooide peuken. Als men dan over aso wil spreken: dat is best wel asociaal gedrag. Bij zowel de voor- als de achteringang van de flat ligt het vol met peuken: uit 'veiligheidsoverwegingen' plaatst de Gemeente geen afvalbakken meer vanwege kans op brand. Compleet onzin; de andere kant van de straat, ook flats, staan die er wel. Maar vrijwilligers die zich hebben opgegeven om de buurt schoon te houden (de bewoners) hebben een ronde ring waar plastic zak in past en een grijper gekregen, dus (ook ik) houden de omgeving een beetje schoon; hoewel, onbegonnen werk is en blijft het.
Even Off Topic om @moederslink te beantwoorden: Ja, heb uw bericht gelezen, en ciskes antwoord ook. Soms begrijp ik het zelf ook niet, maar er zijn mensen die graag de knop "waarschuw redactie" gebruiken. Heb ik ook wel eens, een gewoon bericht ( in mijn ogen dan) gewoon pleitte. Maakt u zich maar niet druk, gewoon willekeur van iemand die modereert. U heeft/had niets onbehoorlijks geschreven, dus lekker af laten glijden.moederslink schreef:Ik snap iets niet: tussen een bericht van ciske van 15.30u en een bericht van vogels van 16.51u had ik een bericht geplaatst of dat gehakketak over wel roken / niet roken niet kan stoppen , met hoofdletters ( dus schreeuwen en een vet gedrukt woord )om aan te geven dat ik daar genoeg van had en dat dat voor mij een reden zou kunnen zijn om dit forum te verlaten. Ciske heeft daar nog op gereageerd.
-
OT @tenormin , dank je wel .....pfffff...nu kan ik weer rustig slapen .
Haha, als de nachtrust afhankelijk zou zijn van dit forum: nooit meer slapen is een optie of nooit meer op dit forum Welterusten en geniet met vreugde van het extra uur.moederslink schreef:OT @tenormin , dank je wel .....pfffff...nu kan ik weer rustig slapen .
-
@tenormin , he-le-maal waar! Ik slaap verder goed , met pil!
Extra uurtje---altijd welkom!
Truste
Extra uurtje---altijd welkom!
Truste
moederslink schreef:Ik snap iets niet: tussen een bericht van ciske van 15.30u en een bericht van vogels van 16.51u had ik een bericht geplaatst of dat gehakketak over wel roken / niet roken niet kan stoppen , met hoofdletters ( dus schreeuwen en een vet gedrukt woord )om aan te geven dat ik daar genoeg van had en dat dat voor mij een reden zou kunnen zijn om dit forum te verlaten. Ciske heeft daar nog op gereageerd.
Berichten waren off topic, dus worden verwijdert Maak je niet druk , tis maar een forum
On topic, ik vind dat je kleine kroegen zelf moet laten beslissen. Voor de rest ben ik klaar in dit topic
-
Goeie morgen!
Als alles wat OT is wordt verwijderd , blijft er relatief weinig over.....
Ook ik vind dat de eenmanskroegjes moeten worden ontzien en ik ben ook verder klaar met dit topic...
was ik 2 dagen geleden al....... eigenlijk.
Als alles wat OT is wordt verwijderd , blijft er relatief weinig over.....
Ook ik vind dat de eenmanskroegjes moeten worden ontzien en ik ben ook verder klaar met dit topic...
was ik 2 dagen geleden al....... eigenlijk.
ik wil een mededeling doen aan radar betreft hun personeel die ook de dingen doen die door hun besproken worden in tv uitzendingen. Echter tel.krijg ik niemand bereiken en op de mail krijg ik een automatisch antwoord dit geeft me wel te denken. Wil Radar zijn eigen fouten niet zien ????? Ik wil ze alleen maar opmerkzaam maken dat mensen die voor hun werken ook foute dingen doen. gr anke
anke1 schreef:ik wil een mededeling doen aan radar betreft hun personeel die ook de dingen doen die door hun besproken worden in tv uitzendingen. Echter tel.krijg ik niemand bereiken en op de mail krijg ik een automatisch antwoord dit geeft me wel te denken. Wil Radar zijn eigen fouten niet zien ????? Ik wil ze alleen maar opmerkzaam maken dat mensen die voor hun werken ook foute dingen doen. gr anke
vlg mij rookt Antoinette niet en is vega
Dit is wel een off topic "inbraak", maar u bent nieuw, dus. Heeft u dit allemaal al geprobeerd?anke1 schreef:ik wil een mededeling doen aan radar betreft hun personeel die ook de dingen doen die door hun besproken worden in tv uitzendingen. Echter tel.krijg ik niemand bereiken en op de mail krijg ik een automatisch antwoord dit geeft me wel te denken. Wil Radar zijn eigen fouten niet zien ????? Ik wil ze alleen maar opmerkzaam maken dat mensen die voor hun werken ook foute dingen doen. gr anke
http://www.avrotros.nl/contact/
We zitten midden in een crisis, en het aantal rokers is disproportioneel groot binnen de groep mensen die café's bezoeken. Vooral dat laatste geeft op korte termijn rare cijfers als die door het rookverbod ineens niet meer komen (uit protest). Tientallen jaren zijn de niet rokers minder en minder naar het café gegaan, die rennen nu niet ineens naar de kroeg, en al helemaal niet als je niet zeker weet of er écht niet gerookt wordt.VioletPrue schreef:Wat ik opvallend vind, is dat de omzet van kroegen na het invoeren van het rookverbod aanzienlijk is gedaald.
Dus die niet-rokers bleven rustig thuis en een groot deel van de rokers ook.
Dus dat personeel dat beschermd werd, zit nu thuis zonder baan.
Gelukkig, wat een fijn besluit!
Dat toont nog extra aan hoe raar het is, om een kroeg zonder personeel rookvrij te maken.
Mag een uitbater nog IETS zelf bepalen?
Begrijp ( nog steeds) niet waarom een ondernemer dit niet zelf mag beslissen. Wat is er nu simpeler en duidelijk: in dit café mag niet gerookt worden of wel roken? In één oogopslag kan de niet roker dit etablissement voorbijgaan en de roker daar neerstrijken. Ik vind het te bezopen dat, als je eenmaal in die "handel" zit, je van hogerhand alles verboden wordt. Ik bedoel dit alleen voor cafés; restaurants is een volledig ander verhaal. Was gisteren (als roker) in een Seafood Restaurant in Amsterdam (van Baerlestraat): uiteraard niet roken: tot ruim na 10 uur stonden de mensen te wachten voor een plekje. Voor mij a: men komt voor het eten (great) en al die uren wachten het ook waard, maar een roker/ster weet dat maar verheugt zich meer of dat heerlijke visje dan een sigaret. Geloof me maar, als wel rookster. Maar als je ook op reis kan gaan, vliegtuig, trein etc. kan ook de roker dit gemakkelijk opbrengen. Begrijp nog steeds niet waarom de café uitbater dit niet zelf mag/kan beslissen en de mensen die alleen een biertje (of wat dan ook) het rookvrije of niet rookvrije café-tje kunnen kiezen.