Pagina 7 van 11
Re: Verlengde garantie Dixons
Geplaatst: 23 mar 2004 00:25
door Mag ik ook even...
Okay same here!
EINDE DISCUSSIE!
Re: Verlengde garantie Dixons
Geplaatst: 23 mar 2004 00:27
door -A-R-D-
Hier sluit ik mij bij aan:
Als we dan toch op een hoog niveau gaan "communiceren": ik poep ook op jullie allemaal!
Flamen doe je maar op het FOK-Forum!
Aan de forum gebruikers: Mensen waar maken jullie je toch druk om,
op het moment dat iemand een product koopt is het zijn geld en ook al doet ie dat met een uitgestelde betaling;
DE KLANT MAAKT DE UITEINDELIJKE KEUZE TOCH?
En daarbij; een uitgestelde betaling doe je over een aantal jaren (meestal): fijn dan als je apparaat het begeeft na 1,5 jaar. Daar zit je dan met een stuk apparaat en nog is het niet afbetaalt! Trouwens ook al vecht je het aan dat je na 1,5 jaar nog recht hebt op garantie, het uurloon is voor de klant, de onderdelen niet!
En over dat verplicht stellen: Tros Radar is weer een van die zo genaamde programma's die weer heerlijk aan stemmingmakerij doet! Ik bedoel, een beetje programma zal zoiets volledig uitdiepen alvorens er een item over te doen! Maar nee, de klant wordt misleid en alle zogenaamde instanties komen op de proppen met juristen enz enz enz... diverse van de weet ik hoeveel filialen stiekem filmen? Lekker objectief! Waarschijnlijk niet eens een kwart gedaan!
Volgens mij zitten hun er ook achter dat het zo slecht gaat met de economie!
Mensen zijn schapen en zullen als de media zegt dat het slecht gaat met de economie ook niets meer kopen!
Over sneeuwbal effecten gesproken!
Maar ja gelukkig zijn er nog veel meer "grote" problemen in nederland... laat staan in de rest van de wereld.
Aan iedereen hier: Ook al zijn er voor en tegens, jullie werken alleen maar mee aan de hype rond dit soort geneuzel!
Ow ja en de zogenaamde Dixons medewerkers hier: Ga lekker slapen en ga morgen weer fijn naar je werkje om gewoon weer je ding te doen, en dit te NEGEREN!!!
Dit geld ook voor alle niet Dixons medewerkers trouwens, NEGEER dit!
!!!MEDIA IS GEEN GOD!!!
Re: Verlengde garantie Dixons
Geplaatst: 23 mar 2004 00:29
door Dixy
Ik was even zwaar geschokt toen ik hoorde dat een medewerker van Dixons deze informatie aan Radar had doorgespeeld.
"Wat bezield zo'n persoon in godsnaam?" vroeg ik mezelf af.
Je gaat toch niet publiekelijk je werkgever voor schut zetten!
En de redernatie van "ik heb het al aangedragen mijn probleem maar niemand luistert dus dan doe ik het zo maar" is toch verre van volwassen.
Zelf werk ik ook bij Dixons en ik ben prima tevreden met hoe het daar gerelgeld is, dus ik kan je ook zeggen dat als je ECHT wil dat er naar je geluisterd wordt dat die mogelijkheid er ook is!
Als je het niet fair vind om VGV te verkopen aan klanten dan moet je toch maar eens goed na gaan denken of Dixons nog wel de goede werkgever voor je is.
Ik vind het een laffe daad en ik heb totaal geen respect voor deze aanpak.
En ik sluit mij volledig aan bij Verstandig dus voor mij is het ook EINDE DISCUSSIE
Re: Verlengde garantie Dixons
Geplaatst: 23 mar 2004 00:32
door RaDaRtje
Ik hoor veel mensen roepen Laf!
Weet je wat laf is? Iemand zeggen dat een langere garantie verplicht is! Dat is pas laf.
Re: Verlengde garantie Dixons
Geplaatst: 23 mar 2004 00:44
door JeroenV
Ik ben een dixonsverkoper en na het lezen van blad 3 was ik het verhaal wel een beetje zat aan het worden.
Echt heel fijn dat heel Nederland weet dat dixons met een proviciesysteem werkt.
Misschien volgende week bekend maken dat ook verzekeringsagenten premies krijgen voor het verkopen van verzekeringen.
Of vertellen dat televisieprogramma's worden afgerekent op kijkcijfers en dat ze dan ook er alles aan doen om targets te halen.
Beetje slap dat zoiets op TV komt, elk wel denkend mens zal toegeven dat het werken op commissie logisch. En dat targets gesteld worden. En misschien zouden ze RADAR eens op nuttigheid moeten aanpakken en niet op kijkcijfers.
Ik ga binnenkort weer lekker werken en aan alle mensen jullie verhaal uitleggen. En wie weet koopt er een persoon minder een verlengde garantie en komt ie lekker na anderhalf jaar terug en koopt ie een nieuw produkt omdat ie reparen wel erg duur vindt. Kijken wie er dan rijk word.
(kijk maar uit winstmakend nederland RADAR zoekt kijkcijfers)
MvG JeroenV (een blije dixons medewerker)
Re: Verlengde garantie Dixons
Geplaatst: 23 mar 2004 01:03
door Anofdfd
Het enige waar ik nu tegenop zie is alle mensen die morgen in de winkel komen uit te leggen hoe het werkelijk zit. Ik denk dat ik de volgende dingen zeg:
- JA! Wij werken met een premiesysteem, net zoals uw verzekeringsagent, reisbureau, bank, e.d.
- NEE! Dit heeft slechts een geringe invloed op de objectiviteit van de verkoper. Alleen bij gelijke geschiktheid kan het invloed hebben.
- JA! Ik krijg 6% van het bedrag wat besteed wordt aan VGV.
- JA! VGV kan nuttig zijn, soms zelfs onverantwoord om het niet te nemen. Dit zijn de voor- en nadelen. See for Yourself.
- Ik weet dat het hoofdkantoor een slechte reactie heeft gegeven.
- Het gaat niet om grof geld wat IK er mee verdien, er is ook rekening mee gehouden in het uurloon.
En dat dan 200X.
Re: Verlengde garantie Dixons
Geplaatst: 23 mar 2004 02:01
door Dikzonnetje
Beste redactie van Radar,
Met dezelfde reden dat u nu een item op de tv brengt over de verlengde garanties via Dixons, verkopen wij deze. Voor u zijn dit kijkcijfers, maar voor ons is VGV handel. Echter is het ook zo dat dit voor iedereen een voordeel kan zijn. Reparaties zijn erg duur en net zo goed, handel. Dixons vergoed dus handel met handel.
De verplichting is onzin, ook binnen en door Dixons. Zoals het in de opleidingen e.d. gesteld wordt is niets verplicht. De consumentenwet stelt dat een product langer mee moet gaan dan de aangegeven fabrieksgarantie, en terecht. Dit vertellen wij in ons filiaal de klanten ook en we leggen het zonodig uit. Wil de klant een lang en duur traject afleggen bij een defect na een jaar plezier, en zo mogelijk tussendoor al een reparatie, dan moet hij geen vgv nemen.
U merkt al wel, vgv is een begrip, ik maak daar geen probleem van. Een printer is een printer en vgv is verlengde garantie verzekering en dat heeft een prijs. Het arbeidsloon mag volgens de consumentenwet altijd doorberekend worden naar de klant en dat is vaak een hoop geld. De poliskosten van een VGV vallen daarbij al vaak in het niet. De eerste 2 jaar verlenging is zonder afschrijving op het aangekochte artikel, d.w.z. dat bij een total-loss een nieuw gelijkwaardig artikel uitgekozen mag worden, met evt. nieuwe VGV voor eigen rekening.
Ik mag blij zijn dat ik als een bedrijfsleider binnen Dixons graag VGV verkoop (7 tot 8 %) en regelmatig een klant hiermee goed van dienst kan zijn. Op mijn eigen apparatuur, notebook, pc, all-in-one heb ik zelf met 2 jaar de garantie verlengd. Mijn collega heeft daar een leuk zakcentje mee verdient.
Maar ok, het ging in principe om de verplichting. Als u in alle filialen was langsgeweest en u moest dit allemaal verplicht uitzenden, dan had u dit niet gedaan. Het is natuurlijk niet verplicht, zelfs niet bij een Lease want het is een financial lease en geen operational lease. Voorop staat dat de klant met een goed artikel naar huis gaat en een verkoper zal zeker ook een premieartikel of uitloper willen verkopen, maar wel met de eigenschappen die de klant wenst. Eerlijke handel. Wij schatten de klant echt niet zo dom in.
Veel succes verder met uw programma.
Met vriendelijke groet,
Een bedrijfsleider
Re: Verlengde garantie Dixons
Geplaatst: 23 mar 2004 02:04
door Roy W
Ik ben het helemaal met jeroen V eens
Der zijn heel veel medewerkers bij dixons die met plezier naar hun werk gaan om klanten te helpen en daar bij ook na de koop.
Ik ben er daar al 3,5 jaar 1tje van.
MVG
Roy W
Re: Verlengde garantie Dixons
Geplaatst: 23 mar 2004 02:39
door Medewerker
Ik lees met verontwaardiging enkele reacties van winkelmedewerkers al of niet van Dixons, dat ze sommige klanten die maar klagen en vloeken liever niet in de winkel willen hebben. Dat scheelt dan een hoop gezexx.
Mag ik er even op wijzen dat een klagende klant je beste klant kan zijn. Zij nemen tenminste de moeite om je eerlijk en duidelijk hun eigen mening voor te leggen en geven je de kans om daarop te reageren. Aan jou om het vertrouwen terug te winnen, en je hebt een nieuwe of herwonnen trouwe klant.
Net zo`n mooie uitdaging als een verkoop.
Om te reageren op de VGV van Dixons. Dit wordt niet verplicht, maar natuurlijk wel flink onder de aandacht gebracht. Wat is er mis aan om de klant een stuk zekerheid te verkopen of hij deze nou wel of niet nodig zal hebben. Alles is haast al wel verzekerd en dat wordt allom geaccepteerd.
Een gezond bedrijf zoals Dixons is alleen maar zo gezond geworden en gebleven door goed op de markt in te spelen en te verkopen waar vraag naar is. Die vraag wordt grotendeels bepaald door de klant en zekerheid is daar een onderdeel van. Ik durf te stellen dat als Dixons geen VGV zou aanbieden, dat ze een hoop minder klanten zouden hebben. Stel je voor dat de klant na 2 jaar met een defecte notebook zou aankloppen bij een Dixons filiaal en te horen zou krijgen dat dit hem ongeveer 900 euro gaat kosten en dat ze hier niets aan kunnen en konden doen. Deze klant zou niet snel meer bij Dixons komen maar zou voortaan bij een ander een nieuwe gaan kopen met extra garantie.
Ik sta zelf ook in een Dixons filiaal en verkoop veel extra garantie. Hierbij leg ik de klant zonodig uit dat dit voor mijzelf goed is, maar zeker ook voor hem/haar als er iets mis mocht gaan. Ik dram hier zelfs aardig over door en laat aan de klant merken dit ook nuttig te vinden. Als je de klant hierbij maar wel in zijn waarde laat. Het kan gewoon een hoop kosten schelen.
Mocht de klant zelf een artikel vervangen na de fabrieksgarantie en hij heeft hierop nog extra garantie, dan kan hij dit artikel doorverkopen en de garantie overdragen aan de nieuwe eigenaar.
Nu ga ik slapen.
Re: Verlengde garantie Dixons
Geplaatst: 23 mar 2004 05:27
door Gast
Garantie is nooit overdraagbaar bij verkoop !!!!!!!!!!!
Re: Verlengde garantie Dixons
Geplaatst: 23 mar 2004 09:00
door Radartje
Het enige waar ik nu tegenop zie is alle mensen die morgen in de winkel komen uit te leggen hoe het werkelijk zit. Ik denk dat ik de volgende dingen zeg:
- JA! Wij werken met een premiesysteem, net zoals uw verzekeringsagent, reisbureau, bank, e.d.
- NEE! Dit heeft slechts een geringe invloed op de objectiviteit van de verkoper. Alleen bij gelijke geschiktheid kan het invloed hebben.
- JA! Ik krijg 6% van het bedrag wat besteed wordt aan VGV.
- JA! VGV kan nuttig zijn, soms zelfs onverantwoord om het niet te nemen. Dit zijn de voor- en nadelen. See for Yourself.
- Ik weet dat het hoofdkantoor een slechte reactie heeft gegeven.
- Het gaat niet om grof geld wat IK er mee verdien, er is ook rekening mee gehouden in het uurloon.
En dat dan 200X.
Ik kan me goed voorstellen dat je er tegenop ziet om de klanten uit te gaan leggen hoe het nu werkelijk in elkaar zit. Maar ik denk zelf dat klanten al snel genoeg merken in de winkel dat die garantie niet verplicht is. Ik wens jou en alle andere dixons-medewerkers hiermee alle sterkte toe.
Dan wil ik ook nog even reageren op jouw stukje dat je weet dat het hoofdkantoor een slechte reactie heeft gegeven. Bega nu niet dezelfde fout als Radar aub. Radar heeft gesproken met een medewerkster van Dixons (niet eens met de directie) en van het ongetwijfeld lange gesprek wat ze met deze medewerkster hebben gevoerd hebben ze de drie vragen eruit geplukt (over jullie premiesysteem) waarop zij geen antwoord wilde geven. De rest hebben ze braaf niet uitgezonden.
Re: Verlengde garantie Dixons
Geplaatst: 23 mar 2004 09:19
door maakmaar
ik denk dat dixons helemaal geen slechte reactie heeft gegeven. het is gewoon een soort bedrijfs kode. je moet artikelen herkennen aan de prijs. bv als ze uitlopend zijn. dit wordt in elke branche toegepast. en betreft de uitzending van gisteravond. als ze een iets meer profesioneler reportage hadden gemaakt als dat we van de publieke omroepen gewend zijn dat had dit meer invloed gehad. in de uitzending is het doel van de reportage ook helemaal niet naarvoren gekomen.
Re: Verlengde garantie Dixons
Geplaatst: 23 mar 2004 09:45
door bier
weet iemand btw welke filialen 't waren ??
Re: Verlengde garantie Dixons
Geplaatst: 23 mar 2004 09:56
door Theo Lennissen
Net als de verkopers bij Dixons worden afgerekend op hun behaalde omzet, worden televisieprogramma's (JA, ook bij de publieke omroep) afgerekend op hun kijkcijfers... Ik dacht dat Radar daar niet aan mee deed, maar ik heb me blijkbaar toch vergist in het programma. Ik vind het jammer dat Radar met name in de voorfilmpjes net deed alsof je te maken had met een of andere louche organisatie. Oké, misschien worden de consumenten verkeerd voorgelicht, maar je bent er als consument nog altijd zelf bij als je iets op afbetaling verkoopt en/of een verlengde garantie neemt. Je kunt dan ook gewoon NEE zeggen of naar een andere winkel gaan. Drie deuren verderop verkopen ze precies hetzelfde product!
Re: Verlengde garantie Dixons
Geplaatst: 23 mar 2004 09:58
door User
@ Jurist:
(quote) is het "upsellen" met VGV's vrijwel niet meer nodig. (quote)
VGV verkopen is niet upsellen, maar cross-sellen
Martijn
Re: Verlengde garantie Dixons
Geplaatst: 23 mar 2004 10:32
door JeroenV
Garantie is nooit overdraagbaar bij verkoop !!!!!!!!!!!
Dit klopt helemaal, want garantie is produktgebonden en niet persoongebonden. Dus je kan niet je verlengde garantie overzetten naar je nieuwe PC. Wat je wel kan doen is je oude PC verkopen met de garantie die er nog op zit.
Re: Verlengde garantie Dixons
Geplaatst: 23 mar 2004 10:33
door Mederwerker
Garantie is nooit overdraagbaar bij verkoop !!!!!!!!!!!
Tuurlijk wel. Garantie is gebonden aan het PRODUCT, niet aan de KOPER.
Re: Verlengde garantie Dixons
Geplaatst: 23 mar 2004 11:48
door Ja ik weer.
Hoi..
Bij deze laat ik even weten door de Forum Master van Radar te zijn gebanned. Dit kennelijk aan de hand van mijn IP of een of ander Cookie.
ik heb nu dus in zijn geheel geen toegang meer tot alle forums. (zoals je ziet !)
Ik heb mijn mening gegeven en kennelijk wordt die niet gewaardeerd.
Ik heb mij absoluut niet verkeerd of ongepast uitgelaten, slechts een mening gegeven, zoals dit in dit lang is toegestaan (art. 10. EVRM / Art 10 GW)
Het is overigens wel grappig dat radar denkt met zo'n truuk een Dixons medewerker te kunnen weren van het Forum. Wij hebben namelijk wel verstand van zaken.
Re: Verlengde garantie Dixons
Geplaatst: 23 mar 2004 12:18
door Gast
Gast
Gast
Geplaatst op 23 Mar 2004 05:27 door Gast
--------------------------------------------------------------------------------
Garantie is nooit overdraagbaar bij verkoop !!!!!!!!!!!
De Verlengde Garantie van Dixons dus wel!!
Dat je het maar even weet.
Re: Verlengde garantie Dixons
Geplaatst: 23 mar 2004 12:40
door xxxx
tussen de reactie die er allemaal over dixons gaan zitten een groot aantal mensen die zelf bij dixons werken.
neem nou P. van Heteren, dit is zelf een bedrijfsleider in de regio Overijssel / Gelderland.
en tuurlijk prijzen ze het aan, zij verdienen er alleen aan en de consument mag ervoor betalen.