Pagina 7 van 35

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 04 jul 2004 18:02
door agro
dat kan ik beamen inter.

ook ik heb nu een jaar zonnet, nooit gezeur nooit gedonder.

kortom prima provider en zoveel e-mail adressen als je wil handig als je een netwerk hebt en meerdere gebruikers.

heeft ieder zijn eigen zonnet adres.

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 04 jul 2004 18:12
door Keesjan
Wellicht is het interessant om ook te vermelden welk type abonnement je dan hebt.

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 04 jul 2004 19:33
door agro
Ik heb Zonnet ADSL basis via KPN, download 2240 Kb/sec upload 416 Kb/sec.

Tevreden? Ik wel !

:-)

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 04 jul 2004 20:56
door Keesjan
Dat komt toch opzich best wel overeen met wat Chello Classic biedt in dezelfde prijsklasse van ongeveer 50 euro? Alleen dan 2560/384. Ok ok, de service bij ADSL is beter.

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 04 jul 2004 21:46
door Gast
Ja ik heb een breedbeeld TV en die gaat ook sneller dan het licht.

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 04 jul 2004 22:13
door Inter
Zonnet Family .Wel problemen met het upgraden (was na een upgrade in een week naar 750 Kbps gezet.)gehad de laatste maand maar het gaat nu weer prima.
Me snelheid (2.0 Mbps down ) is wel veel te hoog maar dat ik ga ze niet vertellen natuurlijk.
Er is echt niemand te vinden bij Zonnet die heeft gehoord dat hij over zijn datalimiet heen is.
Andere kunnen nu wel zeggen dat ze sneller zijn maar iedere keer dat gezeur te krijgen vindt ik veel erger.
Downloaden doe ik nauwelijks meer maar ik kijk of luister wel veel streaming media.

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 05 jul 2004 17:58
door Gast
Beste KeesJan,
Even refererend aan je commentaar dat mensen die klagen over de datalimiet dus wel voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten? Nou niet dus, anders betaalde ik geen 50 Euro per maand voor Chello Classic.
wanneer je zoals ik regelmatig surft en af en toe een ceedeetje download, vind ik dit geen misbruik maken van Chello!
Het gaat mij meer om het principe, dat men geen keiharde datalimiet kan/ wil geven wanneer je daarom vraagt.
Om ook in de vergelijkende sfeer te blijven: wanneer je een snelheidsbekeuring ontvangt, hoor je ook te weten hoe hard je eigenlijk maar had mogen rijden op een bepaalde weg. Geldt dat ook niet voor de datalimiet? Dacht het wel!
UPC geeft zelfs aan dat de datalimiet per maand kan verschillen, ja zo ken ik er ook wel een.
Ik blijf het minachting voor de klant vinden dat er eenzijdig voorwaarden veranderd worden waar de klant niet vantevoren over ingelicht wordt. Bel je om opheldering, dan krijg je de wind van voren en een grote bek van degene achter de telefoon.
Zo fout als maar kan, deze dititale mafia... :evil:

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 06 jul 2004 21:34
door Maggie
Om nieuwe leden te werven kreeg ik een folder in mijn brievenbus. Met de zin; Daarnaast kent Chello light geen datalimiet, maar Acceptable Use Policy. Zoals verschillende voorgangers ook al melden. Download ik regelmatig boven de volgen contract opgestelde 1 Gb. Maarja...wie niet.Ik bezit chello light, ben ook reeds een maal teruggezet. Probeer het nu in de hand te houden, maar het internetten word er niet relaxter op.Misschjien een tip; je kunt gratis dowmloaden een teller waarmee je wat beter controle kunt hebben op je gebruik; Costaware. Dit programma kun je opzoeken via google. Alleen jammer dat dit niet komt van onze "vriendelijke"internetverstrekker !! Ga na afloop van mijn eerste jaarlijks abbonnement zeer zeker over stappen. Daaaaaggg Chello. Zo gewonnen, zo geronnen!! Zouden mensen eigenlijk massaal moeten doen. Op een afgesproken dat de server platmailen ! Maarje, de macht van de monopoly... Zullen ze het ooit leren?

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 06 jul 2004 21:43
door Gast
nadat ik vorige maand een mail kreeg over het bovenmatig dataverkeer heb ik UPC een brief geschreven en duidelijkheid gevraagd. In eerste instantie kreeg ik een vage brief terug met alleen maar dreigementen. Vervolgens heb ik nog een keer een brief gestuurd en de vragen genummerd. Per vraag heb ik om een antwoord gevraagd, waaronder de toegestane limieten. Helaas geen reactie gekregen van UPC, wordt te moeilijk voor ze, denk ik. Wel heb ik de automatische incasso stopgezet. Nu betaal ik de rekeningen pas op de laatste dag van de betalingstermijn. Daarnaast zoek ik een andere oplossing voor de telefoonaansluiting. Ik wil niet zo afhankelijk zijn van UPC dus gaat de telefoon naar een andere provider.

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 06 jul 2004 21:56
door Keesjan
Even refererend aan je commentaar dat mensen die klagen over de datalimiet dus wel voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten? Nou niet dus, anders betaalde ik geen 50 Euro per maand voor Chello Classic.
"Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten" is uiteraard spreekwoordelijk en niet letterlijk bedoeld. Natuurlijk betaal je geen dubbeltje, maar 50 euro is goedkoop in vergelijking met wat mensen ervoor terug verwachten: een always on verbinding waar menig zakelijk abonnement van duizenden euro's per maand U tegen zegt en de mogelijkheid om illegaal materiaal te downloaden welke ook weer duizenden euro's kosten.
wanneer je zoals ik regelmatig surft en af en toe een ceedeetje download, vind ik dit geen misbruik maken van Chello!
Zelfs met 8 uur per dag internetten haal ik nauwelijks 1 GB per maand. CD'tje downloaden? 100 MB per CD. Hoeveel download je er? 1 per dag? Dat is 3 GB. De rest van de 45 GB per maand zijn illegale films en illegale software downloads. Persoonlijk vind ik dat wel misbruik.
Om ook in de vergelijkende sfeer te blijven: wanneer je een snelheidsbekeuring ontvangt, hoor je ook te weten hoe hard je eigenlijk maar had mogen rijden op een bepaalde weg.
Je wordt bij UPC niet "bekeurt" op snelheid, maar op verbruik cq misbruik. Ik zie de vergelijking anders: je mag van je baas bedrijfswagens gebruiken voor alle zakelijke ritten. In plaats daarvan rijd je prive met de wagen van het bedrijf 5 keer per week naar Duitsland om goedkoop inkopen te doen en laat het bedrijf voor alle benzinekosten opdraaien. Kan je dat rechtvaardigen door te stellen: ja, maar er was geen harde limiet aan het aantal liter en ik mocht onbeperkt. Ooit wel eens van "fair use" gehoord?

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 06 jul 2004 22:23
door Gast
Even refererend aan je commentaar dat mensen die klagen over de datalimiet dus wel voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten? Nou niet dus, anders betaalde ik geen 50 Euro per maand voor Chello Classic.


"Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten" is uiteraard spreekwoordelijk en niet letterlijk bedoeld. Natuurlijk betaal je geen dubbeltje, maar 50 euro is goedkoop in vergelijking met wat mensen ervoor terug verwachten: een always on verbinding waar menig zakelijk abonnement van duizenden euro's per maand U tegen zegt en de mogelijkheid om illegaal materiaal te downloaden welke ook weer duizenden euro's kosten.
In vergelijking met veel andere landen is 50 euro weer duur. Waar het om gaat is dat je duidelijkheid hebt. Als het 40 gig is wil ik dat gewoon weten. is het 30 gig ook goed maar ik wil het wel weten. Het zou me wat worden als het energiebedrijf ook op die manier gaat leveren. Sorry meneer u heeft te veel stroom gebruikt dus we hebben uw supply geknepen. Maar hoeveel stroom mag ik dan gebruiken. Meneer dat is volgens onze FUP of hoe het ook mag weten. Ja maar hoeveel is dat dan. Ja dat kan van maand tot maand verschillen. Hoeveel was het vorige maand dan? Ja dat weet ik niet. HOeveel is het deze maand dan. Dat weet ik ook niet maar in iedergeval FAIR.

UPC te leuk om te stoppen en anders stoppen wij u wel!

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 06 jul 2004 22:23
door Gast
Even refererend aan je commentaar dat mensen die klagen over de datalimiet dus wel voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten? Nou niet dus, anders betaalde ik geen 50 Euro per maand voor Chello Classic.


"Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten" is uiteraard spreekwoordelijk en niet letterlijk bedoeld. Natuurlijk betaal je geen dubbeltje, maar 50 euro is goedkoop in vergelijking met wat mensen ervoor terug verwachten: een always on verbinding waar menig zakelijk abonnement van duizenden euro's per maand U tegen zegt en de mogelijkheid om illegaal materiaal te downloaden welke ook weer duizenden euro's kosten.
In vergelijking met veel andere landen is 50 euro weer duur. Waar het om gaat is dat je duidelijkheid hebt. Als het 40 gig is wil ik dat gewoon weten. is het 30 gig ook goed maar ik wil het wel weten. Het zou me wat worden als het energiebedrijf ook op die manier gaat leveren. Sorry meneer u heeft te veel stroom gebruikt dus we hebben uw supply geknepen. Maar hoeveel stroom mag ik dan gebruiken. Meneer dat is volgens onze FUP of hoe het ook mag weten. Ja maar hoeveel is dat dan. Ja dat kan van maand tot maand verschillen. Hoeveel was het vorige maand dan? Ja dat weet ik niet. HOeveel is het deze maand dan. Dat weet ik ook niet maar in iedergeval FAIR.

UPC te leuk om te stoppen en anders stoppen wij u wel!

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 06 jul 2004 22:37
door Keesjan
Ik ben persoonlijk best blij met het systeem wat UPC gekozen heeft. We worden eigenlijk ongelovelijk gematst. UPC betaalt zelf namelijk wel per GB en wij mogen voor een vast bedrag internetten. "Fair use" providers hebben namelijk ook wel door dat mensen liever een vast bedrag betalen inplaats van een variabel bedrag. Het is echter kiezen tussen twee kwaden. Ze kunnen ook zeggen: betaal maar 2 euro per GB download. Maar ja, dan zitten er mensen te huilen om een rekening van 400 euro als ze weer eens excessief downloaden. Of men kiest voor de "fair use" manier en hoopt dat iedereen rond de 25 GB download. Natuurlijk, een harde limiet zetten op 25 GB kan ook, maar ook daar maak je klanten niet blij mee: in de zomer zijn ze op vakantie en willen ze slechts 15 GB downloaden terwijl ze voor de 35 GB gaan als er in september een nieuwe porno collectie uitkomt. UPC kan het kennelijk nooit goed doen.

Een vergelijking maken met het energiebedrijf gaat niet op. Dat is echt onbeperkt omdat jij variabele kosten hebt. Of te wel: jij betaalt voor elke watt. Wedden dat als jij UPC per GB datatransfer betaalt zij het ook niet erg vinden dat jij 200 GB over hun lijn trekt?

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 07 jul 2004 00:46
door Gast
Keesjan, het gaat erom dat je weet waar je aan toe bent. Als morgen volgens UPC FUP 1 gig is per maand dan is dat in hun ogen fair maar in jouw ogen denk ik niet. En als het dan 2 euro per gig wordt vind ik het prima. ik download voor ongeveer 1 gig per maand.

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 07 jul 2004 01:14
door Gast
keesjan leg mij eens even uit waarom ik in de maanden dat ik minder download geen mailtje krijg van UPC, kan me iets in deze geest voorstellen....

Geachte klant,

Uit onze gegevens blijkt dat u de toegestane hoeveelheid GB's van deze maand niet gaat halen. Daarom hebben wij besloten uw snelheid flink te verhogen zodat U alsnog deze limiet kan behalen

Met vriendelijke groet Kwello.nl

of wij zullen een gedeelte van uw geld terugstorten.....

og deze GB's blijven natuurlijk voor U beschikbaar op welk moment U ze ook wilt gebruiken, en indien gewenst om te zetten naar airmiles......


alles komt van 1 kant KeesJan, zie dat nou eens...

Iemand die 75 euro per uur kost mag best leren lezen hoor

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 07 jul 2004 11:17
door Gast
Meeste mensen nemen/namen Chello vanwege de misleiding in hun reclame.

ONBEPERKT DOWNLOADEN EN INTERNETTEN

UPC/Chello misleid ik dus nu ook op de Amerikaanse fora van de Nasdaq (fonds=UGC Europe). Spreek over administratieve fouten en het vermoeden dat de boekhouding bij UPC niet kan kloppen en dat je verwacht dat zij dezelfde fouten maken als Emron.

Waarschuwing doe dit wel op de "Sweepstake reclame methode"
gebruik termen zoals "maakt kans op" "chances are" "may be expected" "cann be". Stel volgens dit fora direct vragen aan Mr. Monroe
en vraag hem waarom UPC hier zon belabberde service aan zijn klanten
levert en waarom klaarblijkelijk de boekhouding nog steeds niet op orde is. Vermeld en passant dan ook nog even de brief van de heer Tempelman (al is het maar om aan te tonen dat het reclame-budget zinloos gebruikt wordt)

Volgens KeesJan of Cablegay zal dit dan ook geen misleiding zijn

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 07 jul 2004 11:23
door Gast
Oeps foutje Mr. moroe moet mr Malone zijn

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 07 jul 2004 11:31
door Gast
http://www.iex.nl/forum/topic.asp?forum ... 262&Page=1

En dan durft het personeel van UPC op dit fora nog andere mensen te wijzen op volgrnd hun "crimineel" download gedrag. Hoeveel misbruik komt er van deze niet geregistreerde modems af en hoeveel illigale modems heeft het personeel in omloop gebracht ???

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 07 jul 2004 11:32
door Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 07 jul 2004 18:13
door Keesjan
Reclame staat bijna synoniem aan misleiding, ware het niet dat het duidelijk is dat het niet klopt. Zodra het duidelijk is is het al geen misleiding meer. Je weet immers dat wat men verteld zwaar overdreven is. Dat is een smerige gewoonte in de reclamewereld. Geloof jij wat ze zeggen? Ik niet. Kreten als "U maakt kans op...", "gratis" en "wetenschappelijk bewezen" vliegen je om de oren. Dat is allemaal nep. Logisch gezien misleiding, maar in de praktijk is niemand meer zo dom om daarin te geloven. Alhoewel...