john18 schreef:Ik zeg niet dat het niet deugt ik geef aan dat dat niet de oplossing is omdat ik dan bijna hetzelfde betaal en dan nog in de problemen zit.
ik kom dan nog steeds in financiële problemen. bovendien ik vertel ook waarom het geen optie is ik leg het uit!! zie ik jullie niet doen, wordt gezegd verkoop je huis en ga huren. geen uitleg maar opmerking. rentemiddeling moet nog steeds boete betalen heb niet meer schuld maar moet wel betalen dus maandelijks toch bijna zelfde last.
Je wil het blijkbaar nog steeds niet zien. Je vraagt om uitleg, dus ik zal het nog 1 laatste keer voor je vertellen.
1. De bank heeft gelijk omdat zij zich netjes aan de overeenkomst houden.
2. Er is geen wettelijke verplichting voor de bank om een uitzondering op deze overeenkomst te maken. Sterker nog: sinds de crisis gelden verscherpte regels waardoor banken niet, zoals in het verleden wel gebeurde, af mogen wijken van dergelijke overeenkomsten in het nadeel van bank/voordeel van klant.
3. Wat jij wil is onredelijk. Er is geen enkel argument waarom voor jou andere regels zouden moeten gelden dan voor letterlijk iedereen in Nederland die bij de bank een hypotheek heeft.
4. Mensen die hun baan verliezen en de kosten niet kunnen betalen moeten doorgaans hun huis verkopen. Jij kan echter wel betalen met je grote bak geld op de bank en vindt het gewoon te duur. Dat is géén reden voor de bank om jou zomaar te matsen en inkomstenderving te lijden.
Verder sluit ik me bij CB, Moneyman en Mh73 aan. Een "discussie" met jou voeren heeft geen zin. Je wil het overduidelijk niet horen en dat moet je zelf weten, maar het feit blijft dat je gewoon ongelijk hebt.
mh73 schreef:Jouw argumenten, john18, zijn hier al meerdere keren weerlegd. Je hebt een zak geld achter de hand waarmee je jaren vooruit kan. Dat is meer dan van de gemiddelde Nederlander gezegd kan worden, terwijl die ook nog niet weet of hij/zij volgende week nog een baan heeft/ziek wordt of wat dan ook.
Dat wij hier op het forum dingen 'roeptoeteren' die niet in jouw straatje passen, omdat wij wél vinden dat de bank gelijk heeft, daar moet je misschien even verder over nadenken. Hoe meer mensen namelijk vinden dat jouw argumenten niet steekhoudend zijn, hoe groter de kans dat zij gelijk hebben. Ik ben hier verder klaar mee. Een discussie starten als je alleen gelooft in je eigen gelijk heeft weinig zin.
+1