martine81 schreef:Mh73, daarom dachten wij ook in eerste instantie dat het om een spelletje ging, want die kinderen kunnen vanalles met die spelletjes. Volgens mijn neefje was dat niet zo en ging het om 'gratis geld'. Maar voor zover ik weet heeft hij niets op een website gedaan zoals ts voorstelde.
Stap 1:
Bel onderstaande telefoonnummer.
Stap 2:
Vul de code in en wacht tot de balk vol is.'
Stap 3:
Balk vol: U kunt nu uw bankgegevens invullen en we maken het geld direct naar je over!
Bel naar 0909-1291299
Dit is precies wat ik net over heb genomen van de desbetreffende website na het invullen van een willekeurige naam en mail adres. Er is geen andere mogelijkheid.
Echter verklaard u aan ons dat het kind een verkeerd rekeningnummer heeft doorgegeven en dat daarom de betaling niet gelukt is, heel vreemd want het rekeningnummer moet je pas doorgegeven wanneer de 50 minuten zijn volgemaakt.
Plus er moet toch echt via een website worden aangemeld en aan de hand daarvan krijg je tevens een code die je moet intoetsen op de telefoon. Uit mijn eigen nieuwschierigheid ben ik verder gaan klikken op de website.
Dit niet bij mij thuis maar op de wifi van mc donalds.
Nogmaals naar welke website is het kind gegaan, alles wat u verder aan ons heeft "toegevoegd" spreekt echt alles tegen met wat ik hier nu voor mij ziet.