Pagina 7 van 8
Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer
Geplaatst: 25 mei 2016 15:28
door Do848
martine81 schreef:Het klinkt of u mij niet gelooft, het is natuurlijk uw goed recht om wel of niet te geloven waar u zin in heeft. Echter ik heb geen reden om te liegen. Ik kan er weinig aan doen dat uw telefoonrekening anders is dan die van mijn schoonzus.
Nee ik geloof u niet, hier het voorbeeld het ging bij eerst om een spelletje, nadat ik hier heb verteld dat het om een zogenaamde lening ging, gaat het bij u ook ineens daar over.
Wanneer ik om verdere bruikbare info vraagt wijkt deze totaal af met wat ik hier nu voor mij neus hebt liggen.
Dus nee ik geloof u niet, mocht het zo zijn dat u wel bruikbare informatie heeft dan hoor ik dat graag.
B.v.b.d
Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer
Geplaatst: 25 mei 2016 15:35
door mh73
Do848 schreef:Tevens kan ik mij ook echt niet voorstellen dat een kind van 9 naar een website gaat om een lening af te sluiten.
Wat was de website waar uw kind maar toe is gegaan?
Op de website die wij hebben doorgekregen moet je toch echt je voor en achternaam doorgeven en tevens je mail adres. Daarna kan je pas je verder gegevens invullen en zie je pas het telefoonnummer waar er naar toe gebeld zou moeten worden.
Heeft uw kind op 9 jarige leeftijd al een mailadres, aan mijn verhaal werd hier heel erg getwijfeld maar ik vind uw verhaal nu toch echt veel ongeloofwaardiger.
Ik heb hier ook een 9 jarige en ik denk dat je hun kennis op het gebied van dit soort zaken ernstig onderschat. Mijn dochter is handiger op het internet dan ik. Dat leren ze ook op school. Ze konden bij ons laatst een workshop programmeren volgen. Voor kinderen vanaf groep 5.
Pas had een andere moeder van school ook zo'n akkefietje. Haar dochter (11) had met het doen van een spelletje nietsvermoedend ruim 200 euro uitgegeven. Omdat dit van de paypal rekening van moeder was afgeschreven en het een minderjarige betrof, is dit bedrag volledig teruggestort.
Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer
Geplaatst: 25 mei 2016 15:53
door Do848
Moneyman schreef:Do848 schreef:Vandaag ook maar even de desbetreffende leen geld website een mail geschreven.
Aangezien er met onze huistelefoon daar naar toe is "gebeld" (volgens telfort) zou er dus ook een rekeningnummer aan ons telefoonnummer gekoppeld moeten zijn.
Da's een goede actie. Volg het geld
Ben wel benieuwd of ze reageren.
Ik ben ook wel erg benieuwd of ze gaan reageren Ja.
Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer
Geplaatst: 25 mei 2016 16:01
door martine81
Mh73, daarom dachten wij ook in eerste instantie dat het om een spelletje ging, want die kinderen kunnen vanalles met die spelletjes. Volgens mijn neefje was dat niet zo en ging het om 'gratis geld'. Maar voor zover ik weet heeft hij niets op een website gedaan zoals ts voorstelde.
Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer
Geplaatst: 25 mei 2016 16:05
door martine81
@do848, ik denk niet dat ik voor u met bruikbare info kan komen, de situatie lijkt immers anders. Mijn wchoonzus gaat ook gewoon betalen, want het kind heeft immers gebeld.
Ik vind het jammer dat u mij niet gelooft, want ik heb geen reden om te liegen, niet iedereen die een andere situatie heeft dan u liegt.
Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer
Geplaatst: 25 mei 2016 16:09
door Do848
martine81 schreef:Mh73, daarom dachten wij ook in eerste instantie dat het om een spelletje ging, want die kinderen kunnen vanalles met die spelletjes. Volgens mijn neefje was dat niet zo en ging het om 'gratis geld'. Maar voor zover ik weet heeft hij niets op een website gedaan zoals ts voorstelde.
Stap 1:
Bel onderstaande telefoonnummer.
Stap 2:
Vul de code in en wacht tot de balk vol is.'
Stap 3:
Balk vol: U kunt nu uw bankgegevens invullen en we maken het geld direct naar je over!
Bel naar 0909-1291299
Dit is precies wat ik net over heb genomen van de desbetreffende website na het invullen van een willekeurige naam en mail adres. Er is geen andere mogelijkheid.
Echter verklaard u aan ons dat het kind een verkeerd rekeningnummer heeft doorgegeven en dat daarom de betaling niet gelukt is, heel vreemd want het rekeningnummer moet je pas doorgegeven wanneer de 50 minuten zijn volgemaakt.
Plus er moet toch echt via een website worden aangemeld en aan de hand daarvan krijg je tevens een code die je moet intoetsen op de telefoon. Uit mijn eigen nieuwschierigheid ben ik verder gaan klikken op de website.
Dit niet bij mij thuis maar op de wifi van mc donalds.
Nogmaals naar welke website is het kind gegaan, alles wat u verder aan ons heeft "toegevoegd" spreekt echt alles tegen met wat ik hier nu voor mij ziet.
Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer
Geplaatst: 25 mei 2016 16:29
door martine81
Ik kan er weinig aan doen, het kind houdt vol dat hij niet via een website aan dat nummer gekomen is. Als dat volgens u onmogelijk is, tja...
Wat betreft het rekeningnummer, ik bedoelde niet dat hij een verkeerd nummer gegeven heeft, ik bedoelde dat hij geen correct nummer gegeven kon hebben, hij weet het rekeningnummer niet eens.
Ook heeft hij helemaal geen 50 min aan de telefoon gezeten, het was veel korter.
Desalniettemin, het nummer staat op de telefoonrekening en het zoontje heeft toegegeven gebeld te hebben, dus voor ons is de zaak opgelost. Dat lost uw probleem niet op, ik ben benieuwd naar de afloop.
Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer
Geplaatst: 25 mei 2016 17:22
door Do848
Bij deze een update en wel een hele goede in ons voordeel.
Na enig onderzoek van een half uur en een wat gespeur ben ik achter de gegevens gekomen van het bedrijf wat achter deze "leningen zit" via Google vond ik tevens ook een 06 nummer wat bij dit bedrijf hoort.
Dit nummer heb ik gebeld. Het bedrijf is gevestigd overigens in Groningen bedrijfsnaam Appic.
Volgens [Persoonsgegevens verwijderd door de moderator] gaat zijn collega een onderzoek in stellen.
Deze jongen, want zo oud klonk hij niet is voor ons aan het uitzoeken welk rekeningnummer er dus gekoppeld staat aan ons telefoonnummer. Tevens heeft deze jongen bevestigd aan de telefoon dat zij minimaal 1x per maand een melding krijgen over deze vorm van fraude.
Nu kan het natuurlijk zijn dat dit hele bedrijf achter deze fraude zit, maar daar zijn wij pas achter wanneer wij een terugkoppeling krijgen.
Zo voorbarig om te zeggen dat dit bedrijf er achter zit ben ik dus niet.
Ik hoop dat jullie meelezen telfort!!!
En vooral [Persoonsgegevens verwijderd door de moderator] van de klant relaties!
Met je zogenaamde onderzoek die niet langer heeft geduurd dan je neus lang is.
Want de afspraak van morgen bij de advocaat gaat natuurlijk gewoon door.
Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer
Geplaatst: 25 mei 2016 17:29
door martine81
Ik ben nu toch wel echt benieuwd wie 'uw' geld nou heeft gekregen.
Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer
Geplaatst: 25 mei 2016 17:46
door moederslink
@Do848,
hoe je het allemaal uitgevogeld hebt gekregen weet ik niet. Ik kom met dat 0900 nummer bellen niet verder dan :
" u bent nu verbonden met de betaallijn ....en dan...toets nu de code in....." ( die ik dus niet had/ heb )
Maar knap dat je zover bent gekomen !
Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer
Geplaatst: 25 mei 2016 17:57
door Do848
moederslink schreef:@Do848,
hoe je het allemaal uitgevogeld hebt gekregen weet ik niet. Ik kom met dat 0900 nummer bellen niet verder dan :
" u bent nu verbonden met de betaallijn ....en dan...toets nu de code in....."
Maar knap dat je zover bent gekomen !
Ja top bedankt! Dit voelt ook wel erg goed ja.
Overigens net contact gehad met Gérard van dat bedrijf, die is nu voor mij aan het uitzoeken waar en naar wie het geld naar toe is gegaan.
Hoop dat ik jullie hiermee ook wijzer heb gemaakt.
Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer
Geplaatst: 25 mei 2016 20:18
door Moneyman
Do848 schreef:Nogmaals naar welke website is het kind gegaan, alles wat u verder aan ons heeft "toegevoegd" spreekt echt alles tegen met wat ik hier nu voor mij ziet.
Als je goed leest in je eigen topic, kan je zien dat er allerlei verschillende oorzaken zijn om bij dit betaalnummer uit te komen. De website waar jij achter zit, is er slechts één van. Het nummer wat dat betreffende kind heeft gebeld, is één van de andere manieren.
Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer
Geplaatst: 25 mei 2016 21:34
door angel1978
Moneyman schreef:Do848 schreef:Nogmaals naar welke website is het kind gegaan, alles wat u verder aan ons heeft "toegevoegd" spreekt echt alles tegen met wat ik hier nu voor mij ziet.
Als je goed leest in je eigen topic, kan je zien dat er allerlei verschillende oorzaken zijn om bij dit betaalnummer uit te komen. De website waar jij achter zit, is er slechts één van. Het nummer wat dat betreffende kind heeft gebeld, is één van de andere manieren.
Dit hele topic van Do848 wordt hoe langer hoe ongeloofwaardiger.. en de manier van reageren op mensen voorspelt ook niet veel goeds.
Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer
Geplaatst: 26 mei 2016 07:33
door Julie4444
Moneyman schreef:Do848 schreef:Nogmaals naar welke website is het kind gegaan, alles wat u verder aan ons heeft "toegevoegd" spreekt echt alles tegen met wat ik hier nu voor mij ziet.
Als je goed leest in je eigen topic, kan je zien dat er allerlei verschillende oorzaken zijn om bij dit betaalnummer uit te komen. De website waar jij achter zit, is er slechts één van. Het nummer wat dat betreffende kind heeft gebeld, is één van de andere manieren.
Indeed, en dit lijkt vooralsnog onduidelijk. Ik vraag me af hoe dit afloopt.
Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer
Geplaatst: 26 mei 2016 07:50
door martine81
Het zou overigens toch eventueel dezelfde manier kunnen zijn, gisteren heeft mijn schoonzus haar zoontje nogmaals aan de tand gevoeld (ze is een beetje bang geworden, na dit verhaal van een hoge rekening)
Het zoontje claimt nog steeds dat hij niet op een website geweest is, en zij (en ik ook) gelooft hem, hij had het nummer van een vriendje gekregen (hoe dat vriendje aan dat nummer komt weten wij ook niet maar wellicht van die website?), er is wel gevraagd een code te geven, maar hij heeft toen gewoon op wat knopjes gedrukt en is ongeveer 5 minuten aan de telefoon blijven hangen en is er toen maar mee opgehouden.
@julie4444: voor ons is het dus vrij simpel afgelopen, kind heeft gebeld en er wordt natuurlijk gewoon betaald, dus wij hebben ook geen contact met telfort opgenomen, want dat heeft natuurlijk weinig zin.
Overigens (voor wie het weten wil) het zoontje heeft natuurlijk straf gekregen en heeft erg veel spijt.
Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer
Geplaatst: 26 mei 2016 07:55
door Julie4444
martine81 schreef:Het zou overigens toch eventueel dezelfde manier kunnen zijn, gisteren heeft mijn schoonzus haar zoontje nogmaals aan de tand gevoeld (ze is een beetje bang geworden, na dit verhaal van een hoge rekening)
Het zoontje claimt nog steeds dat hij niet op een website geweest is, en zij (en ik ook) gelooft hem, hij had het nummer van een vriendje gekregen (hoe dat vriendje aan dat nummer komt weten wij ook niet maar wellicht van die website?), er is wel gevraagd een code te geven, maar hij heeft toen gewoon op wat knopjes gedrukt en is ongeveer 5 minuten aan de telefoon blijven hangen en is er toen maar mee opgehouden.
@julie4444: voor ons is het dus vrij simpel afgelopen, kind heeft gebeld en er wordt natuurlijk gewoon betaald, dus wij hebben ook geen contact met telfort opgenomen, want dat heeft natuurlijk weinig zin.
Overigens (voor wie het weten wil) het zoontje heeft natuurlijk straf gekregen en heeft erg veel spijt.
Ach ja, in ieder geval heeft het jochie het nu geleerd en zal zo'n fout nooit meer maken. Dan is dat tientje ook nog wel te overzien als leergeld.
Het is erg fijn dat het voor jullie simpel op te lossen was en er ook maar beperkte schade is.
Nu rest de vraag wat de oorzaak nu precies is bij het geval van Do848.
Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer
Geplaatst: 26 mei 2016 13:34
door martine81
@har06, ik hoop toch dat hij het nooit meer doet, hij heeft flink straf gehad.
Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer
Geplaatst: 27 mei 2016 06:55
door chrisd1
kokka schreef:heb je een rechtsbijstandsverzekering. het lijkt me hoog tijd om deze in te schakelen.
Inschakelen prima, maar ze vervolgens ook vertrouwen is wat anders: kijk, voordat je kontakt hebt met een schade- of rechtsbijstandsverzekeraar of uitvoerder van private verzekering arbeidsongeschiktheid zoals b.v. Acture, op dit forum onder 'verzekeraar' en 'verzekering'.
Zie ook
http://eerstehulpbijrecht.nl/forum/conf ... e-hierover, m.n.
deze post van mijzelf.
Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer
Geplaatst: 27 mei 2016 20:07
door Moneyman
chrisd1 schreef:kokka schreef:heb je een rechtsbijstandsverzekering. het lijkt me hoog tijd om deze in te schakelen.
Inschakelen prima, maar ze vervolgens ook vertrouwen is wat anders: kijk, voordat je kontakt hebt met een schade- of rechtsbijstandsverzekeraar of uitvoerder van private verzekering arbeidsongeschiktheid zoals b.v. Acture, op dit forum onder 'verzekeraar' en 'verzekering'.
Zie ook
http://eerstehulpbijrecht.nl/forum/conf ... e-hierover, m.n.
deze post van mijzelf.
Wat heeft dat in vredesnaam met dit topic te maken?
Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer
Geplaatst: 30 mei 2016 13:29
door Appie83
@ doh848, het is al een paar dagen geleden dat u wat van u hebt laten horen en ik ben benieuwd wat of wie de oorzaak is van de hoge rekening.
Wat voor stappen gaat u nu samen met uw advocaat ondernemen en wat kwam er uit het onderzoek van Telfort? Want ik vermoed dat u dezelfde persoon bent als de topic starter op het forum van Telfort.
https://forum.telfort.nl/vast-bellen-27 ... c#comments
2 dagen geleden
Hoi Visser A E,
Het een en ander is duidelijk geworden aan de hand van onderzoeken vanaf deze kant. Ik wil je daar graag telefonisch over spreken. Kun je aangeven in een privébericht wanneer je het beste te bereiken bent, dan licht in de conclusie graag uitgebreid toe.
Alvast bedankt voor je reactie.