LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transavia / Basiq air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
dooby

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door dooby »

Louis het is het huis met platte dak en ik zwaai naar je.Maar geen stelen???Datttgaat niet ged van daar tuinstoelen er in zetten voor ons.Ik heb nog deuren over die zetten wij er ook in.Want anders te veel friss air..Maar het moet dan wel een koopje zijn om zo te vliegen.Luitjes veel vlieg en sta plezier en toch voor een dubbeltje op de eerste rang. Veilig vlieg weer en fijne griekse avonden voor jullie
En kom weer veilig thuis.Groet de grieken vanons.Tot horens...
Nel

dooby

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door dooby »

P.S Louis moeten jullie ook 3uur van tevoren aanwezig zijn ???Wij wel Dus wij moeten om 3 uur snachts aan wezig zijn.Mijn dochter haar vriend breng ons naar schiphol maar zal balen dat het na 2 uur is.Hoera,wat zal die blij zijn.Ik zal hem zo bellen.Dat was het.m.v.gr nel

AK

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door AK »

Hallo luitjes.

Ik heb jullie verhalen weer eens even gelezen. Ik geloof Nel en Louis, dat we toch eens met z,n allen op vakantie moeten gaan. Gaan wèl Basic Air, vanwege de prijs, want wij willen natuurlijk wel voor een dubbeltje???? op de eerst rij zitten! Toch?

Nu, vergeet morgen niet te stemmen! :lol: En voor wie er binnenkort op vakantie gaan, goeie reis en een prettige vakantie.

Groetjes AK.

dooby

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door dooby »

Doen we A.K want louis heeft mij verteld dat het toestel geen deurn en stoelen heeft We gaan baiq en de air hebben we vanzelf zoveel we willen.En we krijgen een parachute om te springen.Dat word nog wat.!!!Ik verheug me erop.Maar wegens hoogtevrees zullen julie mij een scop onder mijn achterste geven om te springen. Dat wordt dolle pret.Ik zie het al voorme.!!!!!Voor straks lekker slapen en morgen weer aan de bak!!!!(welke bak?????) wel truste en slaap lekker en droom mooi. Tot horens en we houden open huis voor de bemanning IIIIIIIIIIIIIII
Nel

AK

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door AK »

Truste hoor. Ik ga nu slapen, want moet morgen ook naar Schiphol om familie op te halen. Dus in 2 dagen tijd 2x op Schiphol. Ga ik gelijk even naar de Basic kijken.

Nog 2 nachtjes een paar uur. Ja ja spannuuuuuuuuund!

Hasta manana, mayby. AK

AK

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door AK »

Oh, stom van mij. Nog 3 nachtjes. Ik ben helemaal de kluts kwijt. Ga ik nu maar ff zoeken.

Mvg. AK

Gast

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 09 Jun 2004 19:30 door dooby


--------------------------------------------------------------------------------

P.S Louis moeten jullie ook 3uur van tevoren aanwezig zijn ???Wij wel Dus wij moeten om 3 uur snachts aan wezig zijn.Mijn dochter haar vriend breng ons naar schiphol maar zal balen dat het na 2 uur is
Kalimèra Nel,
Er staat in onze Tickets dat we minimaal 2,5 uur van tevoren aanwezig moeten zijn. Maar dat staat er al jaren in.
Wij boeken er de laatste jaren Taxivervoer bij. Schiphol Travel Taxi.
Kost ons € 108 retour (2 pers.).
Wij wonen ca. 1u15min rijden van Schiphol (vlakbij Efteling).
En het reisbureau zegt dat een meldtijd van 2 uur voldoende is en dat de incheckbalie ca. 30 minuten voor schema-vertrek gesloten wordt.

Ons "Basiq" toestel vertrekt (schema) 07.05 uur, dus een meldtijd om 05.05 uur.
Ongeveer 1u15min rijden, dus dat wordt ca. 03.00u, uiterlijk 03.30u ophalen. Schiphol Taxi belt ons zondagavond hoe laat ze ons komen ophalen.

1 Keer hebben we de auto bij mijn broer in Amsterdam geparkeerd (woont vlakbij in Osdorp) en die heeft ons naar Schiphol gebracht en ook weer gehaald. Maar dan kan niet altijd i.v.m. zijn werk (Politie).
1 Keer heeft mijn zoon ons weggebracht en ook hij moest daarvoor vrij nemen (vertrek vrijdagmiddag) en bij thuiskomst hadden we dus flinke vertraging én waren onze koffers blijven staan in Heraklion.
Voordat je buiten bent, ben je zo een paar uur verder en werd het ook meer ochtendwerk dan nachtwerk.

Wij willen niemand tot last zijn, en daarom is voor ons de Taxi een uitkomst. Schiphol Taxi zorgt dat wij er op tijd zijn en houdt zelf in de gaten wanneer toestel (vluchtnr.) weer geland is.
Het enige wat wij moeten doen is ons melden bij de STA-balie en dan worden onze gegevens ingetoetst en effe wachten.......PIZZA, uhh, ik bedoel TAXI!

Dus waarom jullie er 3 uur van tevoren moeten zijn weet ik ook niet.
Ik weet wel dat ten tijde van die "dreigingen" i.v.m. veiligheidsmaatregelen en toen met die "mond en klauwzeer-affaire" er gevraagd werd eerder aanwezig te zijn. Maar ook toen hebben we gewoon ca. 2 uur van tevoren ingecheckt.

Maar jullie wonen toch in Amsterdam? Dan hebben jullie toch de mogelijkheid om al eerder in te checken. Ik heb, dacht ik, ergens gelezen dat je 24 uur van tevoren je bagage al kunt afgeven.
Voor jullie is dat misschien interessanter. Informeer er eens naar. Hoef je misschien ook niet in de rij te staan bij inchecken.

Zo, dat was weer een hoop "Basiq" informatie.

Zeg Nel, als jij tuinstoelen meeneemt in het toestel, zijn dat dat zogenaamde "standenstoelen". Dat mag namelijk niet i.v.m. ruimte.
Kuipstoeltjes zijn wel toegstaan. :lol:

Nog 4 dagen......

gr.
Louis

Gast

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door Gast »

Oke lieve mensen dan kuipstoelen ook goed.Hardstikke fijn dat jullie gaan en zo vlug ???In onze papieren staat dat we 3 uur van te voren er moeten zijn.Maar wij zijn altijd eerder want dan heb ik nog tijd om een drankje tenemen om moed te hebben om er in te stappen.Ik heb nu al de zenuwen.Wij hebben een tentje daar waar heerlijke koffie is en broodje gezond eten en dan tig keren naar toilet en dan naar de gates
Maar alles is geregeld hij brengt ons met de auto en zijn half drie snacht op schiphol Om 6 uur vertrekken wij dan normaliter.En dat is spannend!!!!!!!.Maar ik wens jullie een geweldige fijne mooie vakantie toe met heel veel plezier.En zeker een fijne vlucht met weinig turbelentie toe en weinig pijn aan je mond..En doe je riemen om en je weet niet roken!!!!!!!!Ik geniet al voor jullie.Joepie.en laat wat horen als je terug bent.oke ???????Jamas voor jullie en een stille groet van ons aan griekenland.En bedankt over de taxis informatie.En kom uit gerust weer thuis.want ik zal jullie missen. Toedeloe en je vliegt over mijn huis want het is druk boven mijn huis.In mijn wijk woontook een stewardess van k.l.m.! 15 minuten van schiphol vandaan woon ik En hier is de vliegtuig ramp gebeurd 300 meter van onze woning.Nu luitjes houd ik op . Vlieg ze en tot horens!!!!!!!!!!!!!! nel Calimera !!!!!!!!!!!!!1

dooby

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door dooby »

P.S louis het hangt er van af wanneer de in check balie geopend is en dan kunnen wij de koffers kwijt en dat verschilt nog wel eens.Niet slapen en foppe wel.Maar ik blijf wakker en wek hem en zeg als je er niet uitkomt nu dan mis je het vliegtuig met basiq air.Nou dan komt hij geheid zijn bed uit.Zo doen we dit elk jaar en moeten we niet vergeten de klok stil tezetten anders hebben wij 3 knotsen van gaten in ons parket.Een keer vergeten en onze dochter gebeld en die heeft de klok.westninster stil gezet. Dat was het punt.uit.
nel en mijn foppe

Gast

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi A.K moeten jullie ook 3 uur van te voren aanwezig zijn ??Wij wel.staat in de papieren .Louis moet 2 en een half uur er zijn:Maar het zal elkaar niet zo uitmaken. Vertrek je ook zo vroeg naar spanje ??? wij gaan om 6 uur smorgens. vandaar dat ik erdan om 3 uur er moet zijn.Maar gelukkig korte reistijd.Nu mense al weer een dag eraf.Maak de koffers maar klaar alvast. Lekker luieren even en dan eten en misschien hoor ik je nog. Groetjes Dooby

Gast

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi Nel,

Nog even op de pagina gekeken en wat zie ik tussen jouw reactie staan?
Een keer vergeten en onze dochter gebeld en die heeft de klok.westninster stil gezet.
Krijg jij of je dochter dan geen ruzie met die Engelsen in Londen als jij die klok daar gaat of laat stilzetten?
Ik zou dat niet durven, ja, na een fles metaxa misschien. Maar of ik dan nog Londen kan vinden, betwijfel ik. :lol:

Ik liep vanmiddag langs de garage en hoorde daar een raar geluid.
Wat bleek: de koffers stonden weer te springen van ongeduld.
De donderdag is ook bijna voorbij. Nu vrijdag, zaterdag en zondag nog.
Maar dan.......zon, zee, strand, ligbedje, parasolletje boven m'n bolletje, lekker koel Mythos biertje en een leuk boek....ik zie het al helemaal voor me (en ik heb nog geen alcohol op).

Nel, ik heb zojuist gehoord dat je toch tuinstoelen mee mag nemen.
Een nadeel: je hebt geen raampjes om naar buiten te kijken.
Die passagiers krijgen dan een zit/ligplaats in het bagageruim.

Gr. tot horens
Louis

Gast

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi louis dat word een groot pyama feest.Maar waarom geen raampjes???Zitten die er soms ook niet meer in?????Dat word wordt dan volkomen AIR .hoe bestaat het.Dan doe ik wel mijn ski pak aan en mijn bivak muts met duikbril.Daar zeg je me wat !!!eb je nog meer grapjes want dan kan ik er op rekenen met me kleding!!!En wil ik korting er op .Wan dan wil ik voor 5 ct op de eerste rij en ik hoop dat foppe zijn snor niet verliest door zoveel air.Maar waar zijn de raampjes dan???? Ja de klok is dan stil en geeft geen melodietje meer als de 3 klepels stil staan.O nee drie dikke staven want hij heeft maar een klepel.
Zo ken die wel weer en hoe is het met je mond je weet wel????
Groetjes van nellie

Gast

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door Gast »

Pyamafeest???
Nel, je zadelt me weer met een probleem op.
Ik draag geen pyama's, hooguit in het ziekenhuis en dan nog als het niet anders kan.
Dus gewoon "Basiq" zullen we dan maar zeggen.

Het feit dat er geen raampjes inzitten komt omdat passagiers met plastic standenstoelen in het bagegeruim zitten.
Heb je een kuipstoeltje, ja, dan mag een van jullie bij het raampje zitten "bovendeks".

Wist je trouwens dat de raampjes in de nieuwste toestellen voorzien zijn van rolhorren (fijnmazig insectengaas) voor kleine vliegjes?
Dat hebben ze gedaan zodat die beestjes niet op dat "Basiq" eten kunnen komen. Blijft het langer "vers".

Maar......de allernieuwste "Basiq" toestellen hebben op iedere rij ter hoogte van het rechter schouderblad een rond gat in de rechter romp zitten en links precies hetzelfde.
Dat hebben ze uit energie-oogpunt gedaan om brandstof te besparen.
Vlak voor de start zal de "cabin-crew" aan iedereen die aan de raamkant zitten, vragen hun arm door het gat te steken en op het teken van de piloot moet iedereen zijn arm snel op en neer bewegen.
Eenmaal op hoogte hoeft nog maar slechts een keer per 15 seconden de arm op en neer bewogen worden.
Tsja, "Basiq" is nu eenmaal "Basiq".

Als ik jou was zou ik beslist geen bivakmuts opzetten. Je loopt anders de kans dat je niet in Griekenland landt, maar in toren A van de Bijlmerbajes.
Skipak mag, maar als je het te warm krijgt, mag je het bagageluik onderweg NIET openen!
Dit is voor de veiligheid van de mensen die beneden op straat lopen.
En duikbril mag alleen vanaf sterkte -5.

Dat met die tand is gewoon hinderlijk. Blijft gevoelig, zeker als ik met dat "ragebolletje" tussen m'n tanden moet.
3x per dag borstelen en 2x per dag spoelen.
Die borsteltjes heb ik bij de apotheek moeten kopen. 5 stuks voor € 3,75!! Tis toch niet meer normaal voor 'n ijzerdraadje met afgeknipte afwasborstel-haren!
Heb de wc-borstel nog geprobeerd, maar die was iets te grof.

Ik geloof dat ik nu moet ophouden, want er komt nog alleen maar onzin uit m'n toetsenbord.

Nog 3 dagen en 11 uur......

vr.gr.
Louis

AK

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door AK »

Hallo Nel en de rest.

Louis bedoelt denk ik, je kan niet door het raampje kijken omdat je met je tuinstoel alleen maar in het onder, oftewel bagageruim mag zitten.

Nou, dan neem ik mijn burostoel en een laptop mee het ruim in. Wij gaan pas s,avonds 19.40 uur vliegen dus da,s lekker laat. En dat voor een Nederlandse maatschappij. En de week erop ook om 23 uur weer terug, dus dat wordt beide keren nachtwerk. Bahhhhhh!

Maargoed, we moeten eerst nog zien, dat we er komen. Ik ben ook niet zo,n heldin met vliegen. Hoewel ik al tig keer met het vliegtuig ben geweest. Als we op de grond staan zeg ik altijd tegen mezelf van, volgende keer weer lekker met de bus. Maarja, nu gaan we toch weer vliegen.

Heen gaan we met de trein en terug, ook een Schipholtaxi geregeld. Nu, luitjes back to the basic, want daar ging het hier toch om? Nog 2 nachtjes en dan? De riemen om! Sigaretje uit! Ach, ik rook allang
niet meer!
Groetjes en wie er gaan,prettige vakantie en tot na de vakantie. Alles weer hier vertellen, als dat nog van de Tros mag!
AK :lol:

Dooby

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door Dooby »

Luitjes kijken jullie wel uit want bepaalde al quaida leden zitten hier in nederland was op het nieuws.Dus goed kijken of er vreemde zaken zijn .Maar aan basiq air ben ik nu wel gewend.Heb je het verhaal gezien over de westminster klok die aan de muur hangt.Het staat in de mail vanmij aan Louis.Maar alle gekheid op een stokje ik ga van te voren goed eten en dan drink ik een weintje moed (lekkerewijn) en ga het vliegtuig in en koop dan het vliegtuigje waar ik in vlieg dat doen we meestal.Maarjongens ik trakteer op een drankje voor jullie allen en zeg jamas tegen louis en Ole viva espanja tegen jullie.
Toedeloe en reis voorzichtig groetjes: nel

Ik zal zwaaien naar jullie A.K :lol: :lol: :shock: :D :wink:

AK

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door AK »

Nel, we waren vandaag nog op Schiphol geweest. Heb mijn ogen goed de kost gegeven(kep net een nieuwe Pearlbril) maar heb niks verdachts kunnen ontdekken. Maar wees gerust Nel, ik ben op mijn hoede! Of zoiets?

Wel heb ik de Basics de lucht in zien gaan. En Nel, ze maken mij niet zo gauw bang hoor! Hou het Hart van Nederland van die dag maar in de gaten en als daar niks op komt, zijn wij veilig en wel aangekomen.

Trouwens als je met die Turkse maatschappijen vliegt, kun je beter een helm opzetten, zeggen ze! Nou, dan maar liever Basic Air zonder eten dan een vliegtuig waar het branderig ruikt en men je dan zegt, dat ze het eten aan het opwarmen zijn! Nou, dat geloof je toch zeker zelf niet of wel dan?

Nou dit was het dan weer. Bon voyage en de groeten van AK v/d happy holiday!

dooby

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door dooby »

Dat waren dan de aangebrande piepers.Maar ik vlieg nooit met de turkse maatscappij dus mensen op naar de basiq air en de helmen laten wij thuis.In grieken land gingen wij het vliegtuig in en die stond vol met witte mist .Ik zei tegen de stewardess is er brand soms ???nee zei ze dat is de air conditie apparaat.We konden onze stoelen haast niet terug vinden van die wolken in het toestel.En het was erg koud.Stond volgens mij te hoog.Ik neem koffie en hopelijk is die goed en natuurlijk fris drank.Misschien is die basiq air niet zo slecht.Pas wel op je bril.In spanje was ik binnen een halvedag mijn bril met klepjes kwijt. alles afgelopen waar wij geweest waren niet terug gevonden en heb een zonnebril gekocht maar kon 14 dagen niet lezen en de menukaart ook niet lezen -Maar de bril is vergoed.Was op mallorca.Slaap lekker vannacht en werk ze morgen gr: nel

AK

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door AK »

IK HEB SINDS GISTERAVOND 8 UUR VAKANTIE! 2 1/2 WEEK LANG! 8)

AK. Sleep well all! Wat praat ik al goed buitenlands hè Nel!

Selamat tidoer! :shock:

dooby

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door dooby »

Dat laatste wat betekend het en wat voor taal is dat????.En daarnaast dat mannetje met dat brilletje ??dat is mijn bril waar zijn de klepjes???? groetjes Toede hassakilemara !!!!!!!!!!!!Nel

AK

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door AK »

Dat is Maleis voor: lekker slapen of welterusten. Och nel ik ben van alle markten thuis. De dappermarkt, bloemenmarkt, Korenmarkt, de Albert Cuyp enz. enz.

:mrgreen: Dit is ook wel een leuke. Kun je zien, dat ik nog echt een Basic gebit heb! :lol: Ik weet niet of je wel eens MSN,t? Daar heb je ook van die leuke poppetjes. En je kunt steeds nieuwe downloaden.

Nu echt, Kalimero. Is dat goed?
Adios. AK

Gesloten