Jaren geleden ook bij De Rijdende Rechter een soortgelijke burenruzie. Een vrouw alleen met toch wel iets van een beperking en buren die met goede bedoelingen hulp boden en daarmee de buurvrouw zo betuttelde dat ze uit frustratie door het lint ging.witte angora schreef: ↑29 aug 2019 14:54Misschien is de schade wel uit frustratie veroorzaakt, uit blinde woede omdat iedereen zich met haar leven bemoeit?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen tegemoetkoming voor schade huurder
-
NeoDutchio
Re: Geen tegemoetkoming voor schade huurder
moederslink
vindt dit leuk
Toen wij dus ruim 57 jaar geleden die kamer moesten verlaten wegens het nachtelijke stroomverbruik en het slot op de deur, hebben we de kamer niet gemold, maar we hebben wel elke zelf aangebrachte verbetering en verfraaiing in die kamer voor vertrek verwijderd. Het effect daarvan was het schuim op de b*k van de huisbaas van woede.
-
NeoDutchio
Wat ben ik blij dat ik een leuke kamerverhuurder had. Ik kon de was aan haar geven en kreeg het gestreken terug. Deed de tv raar kon ik daar op de bank kijken. Toen ik uiteindelijk wegging had ik niet eens de kans op te stofzuigen toen alles leeg was, zij stond er al met de stofzuiger.
Nooit klachten gehad over watergebruik of verwarming. Ze zijn er dus wel, goede kamerverhuurders.
Nooit klachten gehad over watergebruik of verwarming. Ze zijn er dus wel, goede kamerverhuurders.
Lady1234
en moederslink
vinden dit leuk
Advies geven is totaal niet lastig. Als je tenminste advies wilt geven op de gestelde vragen, en niet op alles wat erbij bedacht wordt.NeoDutchio schreef: ↑29 aug 2019 14:53Wellicht komen de harde woorden voort uit een stuk frustratie. Echter, door die frustratie wordt het steeds onduidelijker en komt er teveel ruis op de lijn. Hierdoor wordt het geven van advies steeds lastiger. TS is de enige die alles van de situatie weet, maar wil niet alles zeggen.
De vragen van TS waren heel simpel:
Het antwoord op de eerste vraag is natuurlijk "nee", het antwoord op de tweede vraag is natuurlijk "in gebreke stellen en eventueel naar de rechter".
Zo moeilijk is het allemaal niet...
kweenie
, alfatrion
, moederslink
en Komkommertijd
vinden dit leuk
-
Komkommertijd
Naar de rechter gaan kost geld, en is er iets te halen?
Onder bewindvoering kan bodemloze put zijn.
Een zaak winnen waar niets te halen is, dan helpt geen enkele Deurwaarder je en heb je alleen maar kosten!
Onder bewindvoering kan bodemloze put zijn.
Een zaak winnen waar niets te halen is, dan helpt geen enkele Deurwaarder je en heb je alleen maar kosten!
-
sylvesterb
De deurwaarder zal je altijd helpen!Komkommertijd schreef: ↑30 aug 2019 10:28Een zaak winnen waar niets te halen is, dan helpt geen enkele Deurwaarder je en heb je alleen maar kosten!
Gezien de schulden tijdens de bewind periode zijn ontstaan vallen ze buiten de schone lei verklaring en zijn ze dus altijd opeisbaar.
Zeker bij een bedrag van € 6.000 is een rechtszaak starten altijd de moeite, al is het al alleen om je recht te behalen. Let wel de tegenpartij kan natuurlijk verweer voeren en dan is de vraag hoe de uithuiszetting is verlopen en of deze wel rechtmatig was.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
moederslink
Er zijn nog 2 wegen óók te bewandelen :
- de ex benaderen...hij betaalde tenslotte de huur ook
-de bewindvoerder benaderen ...wat hij nog op de boedelrekening aan reserve heeft staan.
Maar goed, dit had ik ook al eerder gezegd en gevraagd
- de ex benaderen...hij betaalde tenslotte de huur ook
-de bewindvoerder benaderen ...wat hij nog op de boedelrekening aan reserve heeft staan.
Maar goed, dit had ik ook al eerder gezegd en gevraagd
Theotrucker
en Komkommertijd
vinden dit leuk
Maar ook al zou er geld staan op die boedelrekening, zal toch eerst moeten vaststaan wat de schade is en dan erkend worden door de huurster. Die bewindvoerder kan niet zomaar op verzoek van de Ts betalen.
Komkommertijd
vindt dit leuk
We hebben het idee dat de vragen van TS inmiddels voldoende beantwoord zijn en men nu overgaat op elkaar aanvallen. Hier heeft niemand wat aan. We sluiten dit topic.
Met vriendelijke groeten,
Radar forummoderatie ^FG
Met vriendelijke groeten,
Radar forummoderatie ^FG
Erthanax
, moederslink
, Komkommertijd
en Theotrucker
vinden dit leuk