Pagina 7 van 7

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Geplaatst: 03 sep 2019 17:37
door Erthanax
Dat je gigabytes moet bijbestellen vind ik niet zo gek. Daar zou ik zelf niet moeilijk over doen. Maar dat je na de eerste ophoging moet wachten tot de bytes helemaal op zijn voordat je weer kunt ophogen, waarbij tussentijds de verbinding wegvalt, dáár zou ik ook zwaar teleurgesteld door zijn.

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Geplaatst: 04 sep 2019 08:39
door Moneyman
StevieNL81 schreef:
03 sep 2019 17:27
Ze zaak die MM quote is zoals ik hem. lees niet geheel relevant, want de RCC doet enkel een uitspraak over dat je door een SMS te moeten versturen je "een moment mist" en ze zeggen niets over de waarde van het woord ongelimiteerd.
De hele uitspraak draait juist om de vraag die ook in dit topic speelt, namelijk of "onbeperkt" daadwerkelijk "onbeperkt" is. Zelfs de werking van het systeem is identiek. De uitspraak is er zeer helder over: de belofte naar de klant wordt niet waargemaakt. De casus in de uitspraak is identiek aan die in dit topic.
StevieNL81 schreef:
03 sep 2019 17:27
T-mobile heeft eerder een zaak gewonnen waarbij ze adverteerde met ongelimiteerd en in de kleine letters "ongelimiteerd tot x dagen" en de RCC vond niet dat hier sprake was van misleiding of misbruik van de term ongelimiteerd. Deze is in beroep bevestigd.
In deze bewuste uitspraak was een essentieel element aanwezig, wat in de casus van dit topic niet aanwezig is. In die casus ging het om een reclame waarin T-Mobile zowel in het beeld als in de gesproken tekst expliciet weergaf dat er sprake was van een beperking (namelijk: dat er sprake is van "onbeperkt gebruik gedurende 60 dagen"). De RCC heeft juist vanwege de overduidelijk aanwezige omschrijving van de beperking geoordeeld dat het woord "onbeperkt" of "umlimited" niet misleidend is, omdat de verwachting van de consument door de combinatie van deze informatieblokken voldoende gestuurd wordt.

In de casus van dit topic is daarvan geen sprake, je moet echt op zoek naar de beperkingen. De term "unlimited" wordt in de casus van dit topic dus, anders dan in die uitspraak, juist niet getemperd door de toevoeging van de juiste informatie.

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Geplaatst: 04 sep 2019 08:47
door Theotrucker
Gelukkig heb ik net als de TS een abonnement bij tele2 en niet bij T-mobile. Dan heb ik tenminste geen probleem met die T-mobile zaken.

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Geplaatst: 04 sep 2019 09:29
door NeoDutchio
Kortom, er is dus geen uitspraak van de RCC en er is ook geen rechtszaak gevoerd. Dus is het, op dit moment, de interpretatie van de individu of het misleiding is.

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Geplaatst: 04 sep 2019 09:43
door Theotrucker
Er is een rechtszaak tegen tele2 geweest over het gebruik van de sim in een modem. Die heeft tele2 verloren. Inmiddels zijn de voorwaarden bij tele2 zodanig veranderd dat het weer verboden is op grond van de opdracht van het ACM om data en gesprek lijnen gescheiden te houden met 097 twaalf cijferige nummers voor data. Iemand die behoefte voelt om dit ook aan te vechten is altijd welkom.
Maar dan kom je ook aan de ACM.

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Geplaatst: 04 sep 2019 10:29
door StevieNL81
@MM thanx voor de toelichting.
Hoewel je de info eerder al deels verspreid had vermeld is het me nu duidelijk.

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Geplaatst: 04 sep 2019 11:40
door Frankhof
Lady1234 schreef:
31 aug 2019 21:48
Tik even op Google in Fair use policy, en u weet wat dat betekent.

En 5Gb per dag is toch ruimschoots?
Hier staat wat fair use policy inhoudt en ook dat sommige providers een limiet hanteren van 5Gb per dag die je dan steeds gratis kan opgraden met 1 Gb: https://www.kieszeker.nl/mobiel/fair-use-policy/

Re: TELE 2 "UNLIMITED" 4G Abonnement

Geplaatst: 04 sep 2019 13:22
door melaniestaines88
Lady1234 schreef:
31 aug 2019 21:48
Tik even op Google in Fair use policy, en u weet wat dat betekent.

En 5Gb per dag is toch ruimschoots?

Ja, ben het met je eens, en 5GB is genoeg voor mij.