LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Jan van Eechoud

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Madeleine, Madeleine,
Wat zit je haat tegen MLM diep. Vertel daar nou eens wat over. (mag prive)

Je doet het bij de rest voorkomen dat Amway ZELF beweert dat van Andel nu voorzitter is van de Am. KvK.

Die info over voorzitterschap komt van de Am. KvK ZELF!!!
http://www.uschamber.com/press/releases ... 00-101.htm
Voor degene die geen toegang tot internet hebben:
Amway Chairman Steve Van Andel Elected Vice Chairman of U.S. Chamber of Commerce
OEAHHHHOEAHHH, hoe vind je 'm?

Vr. gr. JvE.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Kom, luister naar me. Ik had vroeger ook dagen nodig om toe te geven dat ik, te haastig, iets onzinnigs had gezegd. Maar LEER er nou van.
Blijkbaar heb je nog steeds dagen nodig, gezien het onzin verhaaltje wat je vertelde in een andere thread.
Wat heb jij DAAR dan van geleerd?

tegenstander

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door tegenstander »

Kom, luister naar me. Ik had vroeger ook dagen nodig om toe te geven dat ik, te haastig, iets onzinnigs had gezegd. Maar LEER er nou van.

Vr. gr. JvE
Daarom zei je gisteren om 17.35 dus dat je niet meer mee meediscussieerde.......

jaja

leer je daarvan?

Jouw baas, want het is gewoon een baas!, maakt misbruik van hiaten in de wet, om stumpers net als jij uit te buiten zonder netjes mee te betalen een de potjes voor ziekte, ww, wao en dergelijke.

Dit ondergraaft waar wij eeuwenlang voor hebben gevochten: sociale zekerheid!

Misschien dat er een enkeling tussen zit die - op de korte termijn bekeken - daar winst bij lijkt te boeken maar voor het grootste gedeelte, en op de lange duur voor 100%, komen alle MLM-ers tot de slotsom dat ze véél verstandiger hadden gedaan om dit spel NIET mee te spelen.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door student26 »

Beste student 26, (hoe gaat dat wanneer je jarig bent? 27?)
Ik denk niet dat dat kan, omdat ik mijn naam geregistreerd heb. We zien wel. Tegen die tijd is de interesse in het onderwerp misschien al weg.
Quote:
20 x 500 aan opbrengsten, maar wel ten opzichte van 20 x salaris. Lijkt mij geen goede financiele deal...

Wil iemand, die niet het financiele intellect van een schaap heeft, dit even aan 26 uitleggen.
Waarom? Kun je dat zelf niet? Ligt het nou eens gewoon toe, in plaats van continu opmerkingen te maken maar niet uit te leggen wat je er nou eigenlijk mee wilt zeggen. Je oorspronkelijke uitspraak was:

"Net als een arbeidsovereenkomst ALTIJD beter is voor de werknemer, of dacht iemand dat als jij 2000 euro in je handje krijgt, je baas dat ook aan jou verdient? Hij verdient misschien maar 500 euro aan die samenwerking, maar ...omdat hij dat 20x doet verdient hij TOCH 10.000 euri!! "

Dus:
- ik ga werken
- ik ontvang 2000 euro
- baas verdient aan mij 500 euro
- verlies voor baas: 1500 euro
- baas doet dit 20x
- In: 20 x 500
- Uit: 20 x 2000
- baas verliest.

Dit is wat jij zei. Ik zie de fout niet.
En 26, pleeg nou éérst onderzoek voor je zo'n uitspraak doet!!!
(Je vindt het toch niet echt leuk om af te gaan al een gieter?)
Kom, luister naar me. Ik had vroeger ook dagen nodig om toe te geven dat ik, te haastig, iets onzinnigs had gezegd. Maar LEER er nou van.
Deze ook weer. WAAR moet ik iets van leren? WAAR heb ik een uitspraak gedaan zonder goed onderzoek of zonder degelijke onderbouwing? Op welk stuk doel je met deze opmerking? Als ik ergens een te snelle conclusie getrokken heb of gewoon een opmerking heb gemaakt die aantoonbaar onjuist is, wijs me dan op die specifieke uitspraak. Als je kunt aantonen dat mijn uitspraak inderdaad niet klopt, zal ik de eerste zijn om mijn ongelijk toe te geven.
Je doet het bij de rest voorkomen dat Amway ZELF beweert dat van Andel nu voorzitter is van de Am. KvK.
Dat zegt ze toch helemaal niet. Ze zegt alleen dat het kennelijk nog steeds op de Amway-site staat.

Jan van Eechoud

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

26,
Je hebt gelijk. Ik kom daar zo aan toe.
Eerst even wat anders.
Dat zegt ze toch helemaal niet. Ze zegt alleen dat het kennelijk nog steeds op de Amway-site staat.
Madeleine wekt wel de indruk dat dat op de website van Amway staat.
Nou staat het zowiezo, naar mijn beste weten, helemaal niet op een site van dit bedrijf zelf, maar op een startkabel.nl
En ik moest toch even lachen, Madeleine: een inkoopbaantje!!

Nou 26,

De 2000 euri die jij in handen krijgt is (zogenaamd) netto.
Zogenaamde pure winst. Is natuurlijk niet juist, want daarvan ga je dan nog overal BTW op betalen, div. belastingen, huur, gas&licht, je kunt het zelf wel aanvullen.
Je baas betaalt in feite bijna het dubbele van wat jij in handen krijgt!
Dus jij krijgt 2000 euro in je hand maar jij kost je baas 4000. (ff iets minder)
MAAAR, jouw salaris, 4000, is een kostenpost voor hem.
Van de winst van zijn bedrijf betaald hij eerst alle onkosten, dus ook jouw salaris!
Dat is nu eenmaal het voordeel van een ondernemer.
Hij verdient geld....gaat eerst onkosten daarvan aftrekken, (ook die laptop, die hij voor 90% prive gebruikt)...en betaald DAN zijn belasting.
Nou zie je ook waarom een ondernemer graag belasting betaalt! (overdrijven is ook een kunst, hoor)
Een werknemer verdient geld... dan wordt er eerst een hele hoop van af gejat....... de helft houdt hij over en....daarvan gaat hij zijn "onkosten" betalen. Ook die laptop! (als er geld genoeg over blijft!) En NOG eens een keer belasting betalen, overal op!

Een werknemer werkt gewoon van MINSTENS januari tot augustus voor de belastingen, in welke vorm dan ook! En als je dat weet wordt je daar niet blij van, toch?

En als je daar een beetje mee gaat goochelen dan zie je dat een bedrijfseigenaar met bijv. 300 werknemers niet zelf 300 van die salarissen verdient, maar bijv. 300 x 10% daarvan!

En laten we even eerlijk zijn...
We worden allemaal "gehersenspoeld"! Dat is het hele leven!
Een permanente, meestal positieve, hersenspoeling, en een flinke dosis kennis "jatten" van anderen. We weten niets van ons zelf!

En nog wat: weet je waarom er geen vak op school is:
"Zelfstandig ondernemerschap & financiele onafhankelijkheid"?

Als je dat nou weet, en je bent financieel onafhankelijk (echte vrijheid), dan ga je toch geen 40 uur voor de klas staan voor een leraarsalaris?

Nee, dan schrijf je een boek, of je gaat mensen tegen gigantische bedragen LES geven: Hoe word ik Financieel onafhankelijk????

School bereidt mensen voor op een BAAN. (heet dan : een vak)

Waardoor de kloof tussen rijk en arm steeds groter wordt!!

Nou, heb je vragen, dan hoor ik het wel, en als je het uitspuugt, ook.

Vr. gr. Jan van Eechoud

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

26,
Je hebt gelijk. Ik kom daar zo aan toe.
Eerst even wat anders.
Quote:
Dat zegt ze toch helemaal niet. Ze zegt alleen dat het kennelijk nog steeds op de Amway-site staat.

Madeleine wekt wel de indruk dat dat op de website van Amway staat.
Nou staat het zowiezo, naar mijn beste weten, helemaal niet op een site van dit bedrijf zelf, maar op een startkabel.nl
En ik moest toch even lachen, Madeleine: een inkoopbaantje!!

Nou 26,

De 2000 euri die jij in handen krijgt is (zogenaamd) netto.
Zogenaamde pure winst. Is natuurlijk niet juist, want daarvan ga je dan nog overal BTW op betalen, div. belastingen, huur, gas&licht, je kunt het zelf wel aanvullen.
Je baas betaalt in feite bijna het dubbele van wat jij in handen krijgt!
Dus jij krijgt 2000 euro in je hand maar jij kost je baas 4000. (ff iets minder)
MAAAR, jouw salaris, 4000, is een kostenpost voor hem.
Van de winst van zijn bedrijf betaald hij eerst alle onkosten, dus ook jouw salaris!
Dat is nu eenmaal het voordeel van een ondernemer.
Hij verdient geld....gaat eerst onkosten daarvan aftrekken, (ook die laptop, die hij voor 90% prive gebruikt)...en betaald DAN zijn belasting.
Nou zie je ook waarom een ondernemer graag belasting betaalt! (overdrijven is ook een kunst, hoor)
Een werknemer verdient geld... dan wordt er eerst een hele hoop van af gejat....... de helft houdt hij over en....daarvan gaat hij zijn "onkosten" betalen. Ook die laptop! (als er geld genoeg over blijft!) En NOG eens een keer belasting betalen, overal op!

Een werknemer werkt gewoon van MINSTENS januari tot augustus voor de belastingen, in welke vorm dan ook! En als je dat weet wordt je daar niet blij van, toch?

En als je daar een beetje mee gaat goochelen dan zie je dat een bedrijfseigenaar met bijv. 300 werknemers niet zelf 300 van die salarissen verdient, maar bijv. 300 x 10% daarvan!

En laten we even eerlijk zijn...
We worden allemaal "gehersenspoeld"! Dat is het hele leven!
Een permanente, meestal positieve, hersenspoeling, en een flinke dosis kennis "jatten" van anderen. We weten niets van ons zelf!

En nog wat: weet je waarom er geen vak op school is:
"Zelfstandig ondernemerschap & financiele onafhankelijkheid"?

Als je dat nou weet, en je bent financieel onafhankelijk (echte vrijheid), dan ga je toch geen 40 uur voor de klas staan voor een leraarsalaris?

Nee, dan schrijf je een boek, of je gaat mensen tegen gigantische bedragen LES geven: Hoe word ik Financieel onafhankelijk????

School bereidt mensen voor op een BAAN. (heet dan : een vak)

Waardoor de kloof tussen rijk en arm steeds groter wordt!!

Nou, heb je vragen, dan hoor ik het wel, en als je het uitspuugt, ook.

Vr. gr. Jan van Eechoud
jan, op school krijg je les in allerlei vakken, waarmee je mensen ontwikkelt in algemene zin, en ze voorbereid worden op de maatschappij.

hersenspoelen? Dit is dusdanig misselijkmakend dat je dit echt moet bewijzen. Je valt de complete maatschappij aan, zoals gewoonlijk zonder bewijs.

Ik wacht nog steeds op antwoord op een eerdere post van mij.
Wat heb JIJ geleerd van dat onduidelijke verhaaltje wat je postte?

wijsneusje

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door wijsneusje »

Jouw baas, want het is gewoon een baas!, maakt misbruik van hiaten in de wet, om stumpers net als jij uit te buiten zonder netjes mee te betalen een de potjes voor ziekte, ww, wao en dergelijke.

Dit ondergraaft waar wij eeuwenlang voor hebben gevochten: sociale zekerheid!
Laten we hier eens op doorpraten !!!!!

Gast

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Gast »

Laten we hier eens op doorpraten !!!!!

We? Wie We?
Kun je zelf niks zeggen. Is dit een duwtje in de rug van een ander? Kom op, joh, zeg jij eens wat......Zoiets?

Madeleine

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Madeleine »

Ik zal 'm hier maar even herhalen, gaat toch over inkomsten.

Waar ik een groot probleem mee heb, is dat ik inleggeld moet betalen om iets te mógen verkopen. Ik vind dat daar een luchtje aanzit. Dat betekent mensen aan de firma binden opdat ze nog iets van hun centen terugzien. Wat vrijheid?

En dan ACN. Groeit volgens jullie razendsnel in de Benelux. Nou fijn, straks zit 75% van de potentiële klanten bij ACN ben ik toch mooi mijn 600 Euro kwijt. En nou niet komen dat het inleggeld bedoeld is voor het backoffice. Zit gewoon in de telefoonprijs verdisconteerd.

Wij hebben al eens uitgerekend op een andere thread om een inkomen van 1750 Euro per maand netto te verdienen, ik minimaal 3000 € bruto moet verdienen.

50€ per maand per klant x 2% commissie = 1 € per maand. Ik moet dus minimaal 3000 klanten hebben die ieder minimaal 50€ per maand verbellen. Dus een totale omzet van 3000 x 50 = 150.000 € per maand.

Er zijn 6 miljoen huishoudens, per distribiteur 3000 klanten is er ruimte voor 2000 distribiteurs. En, dan moet iedereen in Nederland een ACN-abonnement nemen.

Misschien dat jullie 25% van de markt veroveren = 1,5 mio potentiële klanten. Als je weer uitgaat van 3000 klanten minimaal per distribiteur, kunnen slechts 25% van 2000 = 500 distribiteurs een redelijk salaris verdienen.

Jullie pretenderen dat inmiddels 1000-den het "licht" hebben gezien. De spoeling wordt wel erg dun.

Het is een bijverdienste, inderdaad. Als ik 50 klanten kan ronselen heb ik 50€ extra. Moet ik al 12 maanden werken om mijn inleggeld terug te verdienen. Ik heb hier een heel hard hoofd in. Het zou mij moeite kosten om 50 klanten te activeren. Misschien dat 1 op 3 van mijn kennissen erin stapt. En dat voor 50€ per maand!

Mijn kennissenkring bevatten voornamelijk werkende mensen. Wij bellen lekker op de zaak (gratis) en mijn telefoonrekening per maand is maximaal 15€. Als je zo 50 klanten hebt, gaat het hard, nietwaar.

50 x 15€ = 750 x 2% = 15€ per maand verdiend. Nou, dit is geen bijverdienste meer. Werk ik liever 30 minuten over, heb ik het ook.

wijsneusje

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door wijsneusje »

Mooi en duidelijk verhaal madeleine !

Ik kan zelf natuurlijk wel iets zeggen( of schrijven) hier, maar krijg geen antwoord of boze reactie. En een goede uiting ondersteunen kan geen kwaad, toch ??

Hans de Bree

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Hans de Bree »

50€ per maand per klant x 2% commissie = 1 € per maand. Ik moet dus minimaal 3000 klanten hebben die ieder minimaal 50€ per maand verbellen. Dus een totale omzet van 3000 x 50 = 150.000 € per maand.


Met deze domme gedachtengang, laat je duidelijk merken dat je echt geen idee hebt HOE MLM werkt.
MLM doe je niet in je eentje.Je gaat niet zelf 50 of 100klanten maken.Daar zitten de verdiensten niet in.Daar was je zelf ook al achter.
Heel simpel gezegt : je hebt een downline van 300distributeurs, met gemiddeld 40klanten.Je krijgt dus betaalt over 12.000klanten.
12.000x 15euro p/m =180000euro omzet in jouw organisatie. Gemiddeld krijg je 3%, dus 5400euro p/m.Hoelang moet jij daar voor overwerken?

Gast

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Gast »

Hans,
Hoeveel mensen hebben 300 distributeurs onder zich met 40 klanten in Nederland ??

wijsneusje

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door wijsneusje »

Was een vraag van mij trouwens Hans, was even vergeten mn naam erboven te zetten, sorry !

wijsneusje

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door wijsneusje »

Mr. M
Gast

Geplaatst op 09 Aug 2004 14:32 door Mr. M


--------------------------------------------------------------------------------

Het is inderdaad mogelijk VEEL GELD te verdienen. Zelf ben ik 2 jaar bezig geweest en heb mijn kapitaal AANZIENLIJK zien toenemen.....
Wel kreeg ik toch wat problemen met mijn geweten.....per slot van rekening zijn het de losers die alleen in het verhaaltje stinken en vervolgens denken dat het allemaal vanzelf gaat......kreeg ik dus toch medelijden.....
Ziehier het relaas van een MLMer !

Madeleine

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Madeleine »

Misschien dat jullie 25% van de markt veroveren = 1,5 mio potentiële klanten. Als je weer uitgaat van 3000 klanten minimaal per distribiteur, kunnen slechts 25% van 2000 = 500 distribiteurs een redelijk salaris verdienen.
Nou, volgens Hans heb je 300 distribiteurs onder je terwijl er ruimte is voor 500 distribiteurs om een redelijk salaris te hebben.

Pfff, ik snap er niets meer van :shock:

Wat verdienen jouw distribiteurs dan wel niet? 2,50 € per maand?

Dus: het is een piramidespel. Het gaat om de distribiteurs want daar verdien je het grote geld mee! Het gaat niet om klanten te vinden, maar distribiteurs. Zijn we er eindelijk uit. Halleluja!

En voor dat bedrag moet ik iets meer dan een maand werken, maar ben ik wel verzekerd, bouw pension op, hoef géén 300 mensen dag in dag uit achter hun reet aan te zitten. :D

Mitedo

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Mitedo »

Donald, goed voor 1,9 miljard dollar.
Heeft aangegeven, dat als hij nu blut zou zijn, hij zich bij een mlm-organisatie zou aansluiten en aan de slag zou gaan.

Hij heeft zijn kapitaal overigens niet met mlm opgedaan.

Voor meer info kun je de uitzending bij J. Leno bekijken.

Madeleine

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Madeleine »

En dit broodje aap kennen wij al een tijdje, je kunt er op wachten.

Donald Trump heeft dit nooit of te nimmer gezegd. De andere variatie is bij David Letterman. Zelfde aap-verhaal.

Jan van Eechoud

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Wel,
FF gauw nog,
1-Op zo'n maffe "Gast" ga ik niet in.
2- Wijsneus: Come on. vertel de naam van het bedrijf! Eerlijk zijn!
Het was een piramidespel hè? Kom op.... je had het over geweten...!
3- Mitedo: Ik heb het vrij grondig onderzocht...moet haar gelijk geven....broodje aap!
Tot horens, Jan v Eechoud

De Maarschalk

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door De Maarschalk »

Beste Jan,

Wanneer ga je nu eindelijke eens uitleggen wat je nu precies bedoelde met je verhaaltje van gisteren?

Maarschalk

wijsneusje

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door wijsneusje »

Welk bedrijf Jan ?? :shock:

Gesloten